Forssa on mielestäni surullisten ihmiskohtaloiden kaupunki.
Perustelen väitteeni seuraavasti:
-ihmiset ovat kateellisia toisilleen
-oma elämä on niin tyhjää, että pitää juoruilla toisista kanssaihmisistään
-toivotaan salaa pahaa toisille
-puukotetaan selkään, kun vain silmä välttää
-iloitaan siitä, kun jollakin menee huonosti
-kiusataan kaikin mahdollisin tavoin esim.kouluissa sekä työpaikoilla
-ollaan kapeakatseisia ja mahdollisimman itsekkäitä
-kehittymättömyys ihmisenä kaikin tavoin
Tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin, mikä on häälyyttävä asia.
Miksi Forssalaisilla on niin paha mieli elämässään?
Surullisten ihmiskohtaloiden Forssa
55
3614
Vastaukset 55
- niinsevainon
Koska forssalaiset ovat sisäsiittoisia.
- vanhasanonta
"Forssan v.tut ja Bilnäsin kirveet on maailman parhaita".
- fdgsdagsdgsdagsfgdss
muuten hyvä, mutta kuvailit tuossa suomen, etkä forssaa..
- :DD
Muuttaisivat vaikkapa Helsinkiin, siellä joku landekylän pikkujulkkis on ei-yhtään-kukaan.
- samaa menoa
Kyllä se on ihan samanlaista muissakin maaseudun pikkukaupungeissa. Työpaikat menneet, alkoholin ja huumeiden käyttö lisääntynyt, ihmisiltä puuttuu tulevaisuuden usko. Ei Forssa siinä suhteessa suinkaan ainoa ole.
- lönssötetään
Forssalaisilta puuttuu yleisesti sivistyneiden ihmisten perustaito, eli toisten ihmisten kunnioitus.
Vanhemmat siirtävät joko tiedostaen tai tiedostamattaan, omat piintyneet käytöstapansa, kateuden ja ilkeyden omaan jälkikasvuunsa.
Ihmiset forssassa ovat myös kovin "ylpeitä" itsestään, vaikka minkäänlaisia ylpeydenaiheita ei ole olemassakaan.
Katsokaa toisianne siellä kaupungilla, kun kuljette nenä pystyssä toistenne ohitse ja miettikää kukin tahoillanne, miksi toimitte niin.
Olisi mielenkiintoista kuvata teidät ja laittaa naurettavat käytöstapanne julkiseen levitykseen, jotta kaikki maailman ihmiset saisivat nähdä, kuinka te käyttäydytte.
Siinä jollekin vorssalaiselle työttömälle työsarkaa kuvaamisen muodossa. - voi voi
ei näytä olevan aloittajallakaan asiat oikein kunnossa,
hyvä että on tämänlaisia purkautumispaikkoja.- nevoivottelijat
Ja sinä sitten päätit kommentoida aloittajan kirjoitusta tuolla tavoin, kertoo paljon sinusta ihmisenä.
Forssassa on mukavia ihmisiä. Tuollaisia ihmisiä on kaikkialla, ei vain Forssassa. Riippuu millä asenteella sitä ollaan liikkeellä.
Eikö ole niin, että riippuu millä asenteella sitä on liikeellä? Tosin juoruilu antaa sellaisen kuvan, että olisi vaan niin paha mieli. Ihmisluonto kun on sellainen, että toisista puhutaan helposti, ennemmin kuin itsestä.- ffgggg
Samanlaista se on kaikkialla.
- monessa mankelissa
Kemi, Forssa ja Lahti. Nehän tässä taannoin todettiin olevan kolme Suomen onnettominta paikkakuntaa.
Ja kyllähän ihmisten omakohtaiset kokemukset puhuvat omaa, karua kieltään.
Sitä paitsi: eihän sitä tarvitse olla omassa asenteessa vikaa, jos ja tai kun muiden asenteessa on vikaa.
Monen elämä mennyt aikamoiseksi tuulimyllyjä vastaan taisteluksi. Sitä ei tartte ku kerran muuttaa väärään paikkaan, niin se on sitten kokolailla siinä sitten. - aborginaali1
ette te ymmärrä et forssa on todella hieno paikka elää ja asua mulla siitä on kokemuksia todella paljon ja joskus saatan muuttaa sinnne takaisin
- Suomi on !
Tuo aloittajan teksti täsmää todella lähes kaikkiin suomen paikkakuntiin, joissa tilanne on se, että työtä on huonosti tarjolla, lähimpiin isompiin keskuksiin on melkoisesti välimatkaa, kehitys on pysähtynyt talouden taantumisen myötä, keski ikäiset ovat turhautuneet, nuorilla ei ole oikein mitään, vanhusten hoitokaan ei oikein toimi jne. Tämä kaikki ja monet muut vastaavat asiat vaikuttaa ihmisen psyykkiseen tilaan mainitsemallasi tavalla. Joku tuossa kirjoitti " Menkää Helsinkiin " Totta sikäli, että mitä kehittyvämpi kaupunki, niin avoimempia, positiivisempia ovat ihmiset ( Jopa kuka tahansa juttelee kenelle tahansa ) eikä siitä kukaan kyräile tai pidä käytöstä omituisena, kun elämässä on yleisesti riittävästi virikkeitä ja mielessä tunne, että eteenpäin tässä mennään, niin mieleen mahtuu positiivisiakin ajatuksia ! Tsemppiä kaikille ja tulevaisuus ihmisille Myös Forssaan !
- Tauno11
Suomi on ! kirjoitti:
Tuo aloittajan teksti täsmää todella lähes kaikkiin suomen paikkakuntiin, joissa tilanne on se, että työtä on huonosti tarjolla, lähimpiin isompiin keskuksiin on melkoisesti välimatkaa, kehitys on pysähtynyt talouden taantumisen myötä, keski ikäiset ovat turhautuneet, nuorilla ei ole oikein mitään, vanhusten hoitokaan ei oikein toimi jne. Tämä kaikki ja monet muut vastaavat asiat vaikuttaa ihmisen psyykkiseen tilaan mainitsemallasi tavalla. Joku tuossa kirjoitti " Menkää Helsinkiin " Totta sikäli, että mitä kehittyvämpi kaupunki, niin avoimempia, positiivisempia ovat ihmiset ( Jopa kuka tahansa juttelee kenelle tahansa ) eikä siitä kukaan kyräile tai pidä käytöstä omituisena, kun elämässä on yleisesti riittävästi virikkeitä ja mielessä tunne, että eteenpäin tässä mennään, niin mieleen mahtuu positiivisiakin ajatuksia ! Tsemppiä kaikille ja tulevaisuus ihmisille Myös Forssaan !
Kun olin kovin nuori mies niin kuulin isoilta pojilta seuraavan jutun: forssan vitut ja bilnäsin kirveet ovat mailman parhaita. Itselläni on kokemusta vain niistä kirveistä.
- ssssssssssssssssssss
Tauno11 kirjoitti:
Kun olin kovin nuori mies niin kuulin isoilta pojilta seuraavan jutun: forssan vitut ja bilnäsin kirveet ovat mailman parhaita. Itselläni on kokemusta vain niistä kirveistä.
Silloin kun tuo sanonta oli paikallaan niin Forssassa oli paljon puuvillatehtaita ja nuoria naisia hakeutui muualta sinne tehtaisiin töihin. Niin että ei ne "parhaat" ehkä suinkaan olleet alkuperäisforssalaisia.
Muuten Forssa tasaisella maalla ei ole mitenkään luokseen kutsuva. Ihan kuin se olisi väkisin pykätty kekskelle ei mitään. Pitkä matka joka puolelle. Autolla siitä ajaa mielellään ohi.
- 105105
Tuo ei pidä paikkaansa , koskapa ne molemmat hölskyvät varressa !!!! Minulla on kokemusta molemmista .
Nuo aloituskirjoituksenkuvaukset sopivat kaikkien muidenkin junttikylien ihmisiin . - Turkulainen7
Masentavimmat paikat on löytynyt lounaisrannikon pikkukaupuneista; Uusikaupunki ehkä pahimpana. Aivan luokatonta porukkaa jotka yrittävät nostaa egoaan muita kiusaamalla. Myös Hesan ympäristön tuppukylistä on runsain mitoin löytynyt punaniska-juntti-einareita.
Omien kokemusten mukaan mukaviin ihmisiin törmää todennäköisimmin Karjalassa ja Pohjanmaalla. - Juupajuuuuu
Forssa :D mohahaaa :D
- totuuden torvi
ihan saman todennu, jokaisella paikkakunnalla sama meno. ihmisillä taitaa olla paha mieli elämässään?
- huoh... :/
Joskus kysyin ammatti-ihmiseltä, mistä moinen huonompien asuinalueiden forssalaisten (en osannut paremmin muotoilla) käytös johtuu? Hän vastasi, että ihmiset ovat varmasti täysin rikki.
Monet kerrat olen ihmetellyt sitä, että mielellään monikin haluaa näyttää ulospäin kunnon kansalaiselta (sillä usein peitellään juomista) ja silti sitten taas rikollisuutta ihaillaan ja jopa arvostetaan. Forssassa eletään melkein vankilasäännöillä.
En nyt tarkoita, että pitäisi jokainen joka on virheitä tehnyt, tuomita, mutta se että ihaillaan ja arvostetaan. Enkä tarkoita ketään yksittäistä henkilöä, vaan ihan yleensä rikollista toimintaa.
Ihmiset varmaan haluavat kuulua laumaan, jossa on vahvoja ihmisiä, koska eivät enää luota yhteiskuntaan. Ehkä myös toivovat saavansa arvostusta itselleen.
Itse olen sitä mieltä, että jos haluaa rakentaa itselleen hyvän elämän, niin ei kannata juoruilijoista välittää. Jättää heidät omaan arvoonsa ja käy itse sellaisissa paikoissa, joissa on samanhenkisiä ihmisiä. Kaikki eivät Forssassakaan sentään juoruile. - Mettäkulman likka
" jos haluaa rakentaa itselleen hyvän elämän, niin ei kannata juoruilijoista välittää. Jättää heidät omaan arvoonsa ja käy itse sellaisissa paikoissa, joissa on samanhenkisiä ihmisiä. Kaikki eivät Forssassakaan sentään juoruile."
Tälle komppaus. Oikeastaan ne juoruilijat ja valheiden levittäjät eivät ole niitä pahimpia, vaan ne jotka ilkeitä puheita kyselemättä uskovat ja vielä levittävät eteenpäin. - otan osaa
ei oo aloittajalla kaikki päässä kunnossa, ei normaali-ihminen tuollaisia edes pohdi ja hän on vielä ne kirjoittanut.
itse en usko että forssalaiset poikkeavat luonteeltaan mitenkään muista. - Ei enää ikinä
Jos joku väittää että tässä voisi tarkoittaa koko Suomea, ei ole todennäköisesti ikinä poistunut Forssasta. Ainakaan pitkäksi aikaa.
- merkkinimiesi
Jep. Forssa on aivan ainutlaatuisen paha paikka ja ihmiset katalia. Niisk. :-)
- 41923
"Ei enää ikinä" on tuskin ikinä poistunut edes Viksbergistä.
Opiskelijana on tietenkin kotoisin jostakin vitun Ähtäristä. - merkkinimiesi
41923 kirjoitti:
"Ei enää ikinä" on tuskin ikinä poistunut edes Viksbergistä.
Opiskelijana on tietenkin kotoisin jostakin vitun Ähtäristä.Ähtärikin on hieno paikka :-)
- .,.,.,.,..,.,.,..,,
merkkinimiesi kirjoitti:
Jep. Forssa on aivan ainutlaatuisen paha paikka ja ihmiset katalia. Niisk. :-)
Miksi olisi? Itsekin asun jo toista kertaa forssassa, alunperin en täältä ole. Ensimmäinen kerta Forssaan päätymiseen oli aivan sattumaa ja kaverit vittuilikin että miten voi vahingossa muuttaa Forssaan..
Mutta Forssa on juuri sopivan kokoinen paikka. Kaikki palvelut löytyy ja minnekään ei ole pitkä matka. Kulkuyhteydet on joka suuntaan loistavat niin autolla kuin bussillakin.
Ihmiset on samanlaisia kuin kaikkialla muuallakin. Ystävällisiä, jos niille on ystävällinen. Mulkkuja jos niille on mulkku. Tähän saa itse aika pitkälti vaikuttaa. - merkkinimiesi
.,.,.,.,..,.,.,..,, kirjoitti:
Miksi olisi? Itsekin asun jo toista kertaa forssassa, alunperin en täältä ole. Ensimmäinen kerta Forssaan päätymiseen oli aivan sattumaa ja kaverit vittuilikin että miten voi vahingossa muuttaa Forssaan..
Mutta Forssa on juuri sopivan kokoinen paikka. Kaikki palvelut löytyy ja minnekään ei ole pitkä matka. Kulkuyhteydet on joka suuntaan loistavat niin autolla kuin bussillakin.
Ihmiset on samanlaisia kuin kaikkialla muuallakin. Ystävällisiä, jos niille on ystävällinen. Mulkkuja jos niille on mulkku. Tähän saa itse aika pitkälti vaikuttaa.Näh, huumori on vaikea laji. Jos sitä täytyy selittää, se ei oikein toimi :-)
- 0lli
Miten sä oot tutkinnu nuo väitteesi,minusta täällä on kivaa porukkaa,vaikka olenki asunnut vasta 4 vuotta.Täällä ihmiset vastaa jos niiltä kysytää ja juttelevat jos vainn rupeat itse juttelemaan,mene helsinkiin niin siellä vain tulee ihmisen näköisiä robotteja vastaan jotka tiuskivat sinulle jos kävelet hitaasti tai et osaa mennä ratikkaan oikeasta ovesta .onneksi täällä ei oo ratikkaa ja metroa.Ilmaisia parkkipaikkoja kaupunki täynnä,nauttikaa tästä vapaudesta mitä täällä on ,ei Espoo ,Vantaa,tai Helsinki mikään taivas ole.Työ matka sinne voi olla pitkä,mutta eläminen täällä on moninkerroin parempaa.
- nnnncnnfkfkflcnflflf
Toi muuten oikeasti oli alkuun aika pelottavaa, että kaupan ovellakin kuka vain saattoi alkaa juttelemaan. Ensimmäiset pari vuotta sitä aina katsoi ympärilleen, että kelle toi oikein puhuu. Mutta forssassa on tapana että voi puhua vieraillekin. Oikeastaan ihan mukavaa kun siihen ensin tottui!
Isommissa kaupungeissa ihminen on jotenkin läpinäkyvä. Voit olla olemassa, mutta sinua ei nähdä.
- käkriäinen
Niin ja sit sää heräsit, järki oli jäässä, nenä oli räässä, potta oli päässä ja lattia lainehti!
- voke # 1
Itsepähän käyttäydyt samanlailla, haukut koko kaupungin ihmiset kerralla. Oletko itse kapeakatseinen, itsekäs, kateellinen, kiusaaja, mässäiletkö toisten ns. kurjuudella vai oletko kenties kehittymätön?Hienosti puhunut itses pussiin... Mieti ennen kuin avaudut :)
- vorssalaine
haha hirveitä kohtaloita
- kyä o
Vorssa o hiano pitäjä
- karsea paikka
Kerran käytiin Forssassa ja toiste ei enää mennä. Todellakin surullisen näköistä sakkia ja käytöstavat olivat huonot jopa kaupassa, Ihmiset tuijottivat kuin vähämieliset.
- Kepulaine
Sammaa mieltä,ne tuijottaa meittiä syrjäkyliltä tulleita kaupasa.
- nbfndnfnfkfbkrkf
Kepulaine kirjoitti:
Sammaa mieltä,ne tuijottaa meittiä syrjäkyliltä tulleita kaupasa.
No ota se hankkijan lippis pois päästä, niin kukaan ei edes huomaa että olet sivukyliltä.
- Kukko Gyntter
Muutin muutama vuosi sitten forssaan ja alkuun ihmettelin paikkakunnan ihmisten käytöstä vieraita kohtaan hieman huvittuneena. Naapureillakin kesti kaksi vuotta että pystyivät edes tervehtimään mutta sepä ei minua haitannu koska tervehdin silti vaikka vastakaikua ei tullutkaan. Kumman varautuneita ovat tän suunnan ihmiset mutta ainakin naapurit ovat kyllä asiallisia ja eipä ole pahaa sanottavaa muistakaan joihin olen tutustunut.
- Vanhane
Vieläkö Herbavesse ja Paljasmunakekku on hengissä?
- ritt1
Miten joku jaksaa vaivata päätänsä tällä asialla. Yrittäkää muuttaa negatiivinen energia positiiviseksi. Yrittäkää löytää kaikesta huonosta myös jotain hyvää. Tällä tavalla kun ajattelee, niin tulokset ovat uskomattomia, kokemusta on. Itsellä oli nuorempana kovin negatiivinen asenne, mutta tein kovan työn, että sain positiivisen asenteen. Kaikki sujuu paljon paremmin, talous kohenee, perhe voi hyvin ja itse voin hyvin. Moni on sanonut minusta, että olen Hannu Hanhi, kun käy niin hyvä tuuri kaikessa. Yhtä hyvä tuuri minulla käy kuin muillakin, mutta löydän jokaisesta epäonnistumisesta myös jotain positiivisiä asioita. Yrittäkää…
Ei Forssa nyt niin kamala paikka ole. Täällä on kaikki aika hyvin, ehkä keskustelun aloittajalla on hieman asenneongelmia.
Olen asunut pääsääntöisesti Forssassa koko elämäni, mutta olen asunut vuosia muuallakin. Samanlaisia märisiöitä muuallakin on.
Onhan Forssalainen kulttuuri hieman erilainen, mitä esim. pääkaupunkiseudulla.- Vuosien kokemuksella
Viestiketjun aloittaneet huomiot forssalaisista pitävät paikkansa. Olen itse muuttanut pois jo parikymmentä vuotta sitten, mutta aina silloin tällöin joudun poikkeamaan Forssaan. Ikäväkseni pitääkin todeta että forssalaiset eivät ole muuttuneet miksikään vuosien kuluessa, vaan tietynlainen alkeellisuus ja minäkeskeisyys negatiivisessa merkityksessä siirtyy sukupolvelta toiselle. Olen itse asunnut useilla eri paikkakunnilla Suomessa, enkä vastaavanlaista käytöstä ole huomannut samassa mittakaavassa missään muualla. Myöskään forssalaisten maine ei ole muualla Suomessa järin kehuttava. Joten olisiko aika siirtyä tälle vuosituhannelle, kasvattaa ainakin lapsia eli tulevia sukupolvia kohtaamaan ihmisiä avoimin mielin ilman selkäänpuukottamista tai juoruamisia. Niin ja kumppaneiden hakeminen Forssan ulkopuolelta voisi tuoda vaihtelua tuohon sisäsiitoisuuteen, mikä voi osaltaan selittää forssalaisten luonnetta.
- Faktat Faktana
"Yrittäkää muuttaa negatiivinen energia positiiviseksi."
tunnen useita äitejä ja isiä jotka ovat nähneet positiiivisena lapsensa kepposet ja taisteluhalut yms. 5 v asti. myös koulun ongelmista syyttivät opettajaa.
nyt kun lapset ovat 23-35 vuotiaita eivät enäähahua näyttää kasvojaan, menevät tien toiselle puolelle, katsovat jotain tavaraa vaikka useamman minuutin, jotta ei tarvi morjestaa. - märisijät märisijöin
Faktat Faktana kirjoitti:
"Yrittäkää muuttaa negatiivinen energia positiiviseksi."
tunnen useita äitejä ja isiä jotka ovat nähneet positiiivisena lapsensa kepposet ja taisteluhalut yms. 5 v asti. myös koulun ongelmista syyttivät opettajaa.
nyt kun lapset ovat 23-35 vuotiaita eivät enäähahua näyttää kasvojaan, menevät tien toiselle puolelle, katsovat jotain tavaraa vaikka useamman minuutin, jotta ei tarvi morjestaa.Huomaan täällä olevan märisijöitä.
Vihellellelelen etiepäin....
- ällistynyt
Forssassa ei tarvitse ainakaan nälkää kärsiä. Menee minnepäin tahansa ja katsoo mihinpäin hyvänsä, näkyy turkinpippuria, denistä, barania ym. ym. ym. pizzeriaa. Kuinka näin pienessä kaupungissa kaikki pizzeeriat tulevat toimeen? Vai tulevatko he ihan oikeasti? En sitten tiedä, onko tämä ilmiö myönteistä vai kielteistä kaupungillemme? Ihmetyttä suuresti!!
- urmas224
Käyppä Salossa!
- Jaa mää vai
Emmää vaan oo yhtään surullinen, mää tykkään Forssasta!
- mää
Forssa on Suomen Turkki. :(
- Määmää
Turkkilaiset on iloista väkkee. :)
- baa
Reffakkaita ovat kaikki!
- tämän kerron
Forssassa surullinen tarina T. Marko
- Anonyymi00051
Mitähän kaikkea sille porukalle on tapahtunut ketkä asuivat 20v sitten Forssassa? Oli iso kööri nuoria aikuisia.
- Anonyymi00052
Ne eivät enää ole nuoria aikuisia.
- Anonyymi00053
Kiinnostais muakin, koska silloin 1997 kun Forssasra lähdin, oli tosi vireä paikka ja baarit oli täys nuorehkoa väkeä ja koripallo kukoisti.
- Anonyymi00054
Anonyymi00053 kirjoitti:
Kiinnostais muakin, koska silloin 1997 kun Forssasra lähdin, oli tosi vireä paikka ja baarit oli täys nuorehkoa väkeä ja koripallo kukoisti.
Koripallo ei täällä enää kukoista, eikä mikään muukaan.
Tuon 90-luvun nuorehkon väenkin kukoistus on jo mennyttä aikaa.
Valitettavasti näin on käynyt, eikä nykyisillä nuorilla ole vastaavaa tekemisen ja olemisen iloa havaittavissa. Selkä lysyssä laahustavat silmät älypuhelimeen kiinni naulittuina.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251145
- 671035
Carunan hinnat
Yks proffa vauuttaa, ettei Caruna voi noin vain nostaa hintoja koska suomen laki kieltää, toinen proffa sanoo että Carun93823- 77753
- 45716
Kunnan päätie ja sen lähialueet
Arvon hyrynsalmelaiset. Tätä palstaa on näin Ukkohallan mökkiläisena ihan viihteellistä lukea. Milloin teitä ahdistaa la38686- 67624
Mikä sun kaivatussa on se miksi ihastuit
ja ikävöit? Eli se jokin asia, mikä aiheutti tunteen, että tuossa on sitä jotain? Meinasitko tehdä asialle jotain vai ka22582Mitä luulet
Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?37508Luule ja ajattele minusta
mitä tykkäät nainen, olet ajat sitten antanut itsestäsi ihan omanlaisen kuvan.. 😅44467