Renault lagunaa ostamassa.

lagunaa ostamassa.

Eilkkäs olen ostamassa 01-07 vuosimallista farmari tai hb lagunaa. Toivoisin saavan kokemuksia semmoisilta henkilöiltä jotka omistavat tai ovat omistaneet kyseisen vuosimallin auton tai autoja.Sen olen lukenut että on sähköisissä lasinnostimissa vaijeri ongelmia,motonetista ainakin saa uusia joten se ei ole käsittääkseni suurikaan ongelma.Katsastuksessa on ollut ohjauslaite vikoja johtuen väljyyksistä räidetankojen päissä yms. Mistä johtuu nuo päästöongelmat.Onko joka vuotinen ongelma tuon katsastuksen kanssa jos autoa huoltaa säännölisesti? Ruoste ongelmia ei täidä näissä olla kun taitaa olla sinkittykori? Onko joitain paikkoja joihin kannattaa kiinnittää huomiota ruosteen kohdalla? Mistä muista sähköisistä ongelmista on kokemuksia? Onko esim jotain ongelmia erityisesti vaikkapa talvella,tai kostealla ilmalla tai jollain muulla tavalla esiintyviä ongelmia? Onko kukaan esim jäännyt tielle että olisi ollut autosta johtuva syy? Onko lämmin auto talven pakkasillä vai pitääkö lämppäri olla niinsanotusti tapissa. Onko ollut ilmastointi laitteen vikoja,joissain on ollut vissiin kompura kanssa ongelmia? Kiitos jo etukäteen kaikista kokemuksista ja kaikista kommenteista mitä saadaan aikaiseksi.

5

247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • La_guna2

      mulla oli Laguna 1,6 hb vm 2002. Nelisen vuotta sillä ajelin 160 tuhannesta 240 tuhanteen. Melkein joka katsastukseen sai jotakin pientä laittaa kuten alapallot, r-tangon pää, taka-akselin puslat ym. Mutta ei sentään samoja osia monena vuotena vaan kerran kun ne vaihtoi niiin menee taas n. 200tkm.
      Päästöongelmat johtuu kai lamda-anturista tai vastaavasta, mutta mulla ei niitä ole ollut. Siis niitä päästöongelmia...

      Avainkortin lukija hajosi (ei estänyt ajamista mitenkään), mutta sen korjasin itse, suht helppo homma. Takaoven lukko hajosi ja se maksoi jotain alle 300e. Ilmastoinnin kompura hajosi ja se tuntuu kyllä olevan tyyppivika.
      Muita vikoja tai häiriöitä ei ole ollut. Aina on perille päästy.

      Talvella ei ole mitään ongelmaa. On tosi lämmin ja lämpenee nopeasti. Lukkojen kanssa ei ole ollut mitään jäätymisongelmia. Aina menee luukkut ja ovet kiinni. Ainoastaa takaluuku oli välillä vähän tiukassa kun tiiveste jäätyi. Mutta silikonia tiivesteisiin niin pitäisi auttaa. Ja ikkunat ei kyllä pakkasella kovin helposti aukea, mutta ei kai niitä talvella tarvitsekaan avata... On tosi hyvä talviauto. Eli ei siis ole mitää pakkasista johtuvia sähkövikoja kuten jotkut "asiantuntijat" väittää...

      On todella mukava ajaa ja muutenkin hyvä auto. Olen eittäin tyytyväinen ollut. Tällä hetkellä alla on 2006-mallinen laguna gt 2.0T ja puolessa vuodessa ei ole mitään vikoja ollut...

    • metssuri

      skeida se on halvemmaksi tulee ku meet viherlaakson laguunaan ja tilaat ison satsin ranskalaisia.

    • RXE 2,0

      Lagun laatua on puitu tällä palstalla ihan puhki asti, senverran vielä että loppu-
      pään Lagu I pärjäsi vielä ilman suurempia murheta mutta Lagu II olikin sitten
      jo varsinainen vikapesä joka pilasi täysin auton maineen, unohda koko merkki.

    • älä ihmeessä

      eka ja vika renu meidän taloudessa...

      • renulla

        Toinen, eikä taatusti viimeinen Rellu minun taloudessa. Kerropa mikä auto sun taloudessa sitten on...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      274
      2810
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      212
      1808
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1502
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1261
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1188
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      249
      1117
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1032
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      963
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      78
      882
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      760
    Aihe