Minulla on ajoittain todella kovia kipuja... mm. selkä ja kuukautiskipuja. En oikein pysty käyttämään tavallisia särkylääkkeitä koska ne ovat huonoja vatsalle ja muutenkin olo menee ihan tokkuraiseksi ja huonovointiseksi. Pelkään myös pitkäaikaisia seuraamuksia niiden käytöstä.
Olen jo jonkin aikaa lukenut Kannabiksesta lääkkeenä ja siitä kuinka se lievittää kipuja ja samalla jopa parantaa yleisestikin terveyttä (tämäkin minua kiinnostaa). Tiedän että minulla ei ole rahaa ostaa kalliita lääkkeitä lääkärin reseptillä jota en edes saisi. Haluaisin siis kasvattaa vähän kannabista ihan omaan käyttöön ja silloin vain kun kivut ylittää tietyn rajan.
Ongelmana onkin etten tiedä kannabiksesta oikein mitään muuta kuin mitä lukee päihdevalistuksen ym. sivuilla ja muutamalla foorumilla. Olisiko joku joka osaisi vastata kysymyksiini täällä?
Vielä mainitsen, että en halua kannabista ollenkaan huumantumiseen, koska en muutenkaan käytä päihteitä ollenkaan ja elämäntapani ovat terveelliset.
1. Voiko kannabista saada siinä muodossa, että huumaantumistilaa ei tule, mutta kipujen lievityksen silti saa? Eli voiko kasvia saada sellaiseksi viljeltynä (siemeninä) tai voiko kannabiksen valmistaa niin että huumantuminen jää pois? Vai tuleeko se kipujen lievitys siitä huumantumisesta? En oikein ymmärrä :)
2. Onko kannabiksesta mitä haittavaikutuksia pidemmällä käytöllä jos sitä kuitenkin käyttää melko harvoin?
3. Saako viljellä kannabista vain omaan käyttöön lääkintään ja jos sillä kannabislajilla ei ole huumaavia vaikutuksia?
4. Kuinka löydän tällaiset ihmiset, jotka kannabiksesta tietävät vai löydänkö mitenkään, koska minulla ei ole sosiaalista verkostoa lähes ollenkaan?
Kannabista ilman huumaantumista?
kipuinen
4
130
Vastaukset
- ---
1 Ei voi. Kipua lievittävän vaikutuksen tuottaa sama THC joka tuottaa myös huumaantumisen.
- kipuinen
Kiitos vastauksesta :)
- Olet väärässä
Voi. Nimenomaan lääkekäyttöön jalostetuissa kannabislajikkeissa THC ja CBD pitoisuudet ovat samaa luokkaa, CBD kun kumoaa THC:n päihdyttävää vaikutusta.
- Punttinen
CBD. Lajikkeita löytyy, joissa sitä on enemmän suhteessa THC:hen. Ulkomailtakin sitä voi tilata. Aine löytyy muistaakseni lääkelistalta, joten se voi jäädä tulliin. Samoin kasvattaminen on tietenkin laitonta - eikä poliisia välttämättä kiinnosta THC/CBD suhde kasvissa. Kannattaa ainakin googlata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569