Kannabista ilman huumaantumista?

kipuinen

Minulla on ajoittain todella kovia kipuja... mm. selkä ja kuukautiskipuja. En oikein pysty käyttämään tavallisia särkylääkkeitä koska ne ovat huonoja vatsalle ja muutenkin olo menee ihan tokkuraiseksi ja huonovointiseksi. Pelkään myös pitkäaikaisia seuraamuksia niiden käytöstä.

Olen jo jonkin aikaa lukenut Kannabiksesta lääkkeenä ja siitä kuinka se lievittää kipuja ja samalla jopa parantaa yleisestikin terveyttä (tämäkin minua kiinnostaa). Tiedän että minulla ei ole rahaa ostaa kalliita lääkkeitä lääkärin reseptillä jota en edes saisi. Haluaisin siis kasvattaa vähän kannabista ihan omaan käyttöön ja silloin vain kun kivut ylittää tietyn rajan.

Ongelmana onkin etten tiedä kannabiksesta oikein mitään muuta kuin mitä lukee päihdevalistuksen ym. sivuilla ja muutamalla foorumilla. Olisiko joku joka osaisi vastata kysymyksiini täällä?

Vielä mainitsen, että en halua kannabista ollenkaan huumantumiseen, koska en muutenkaan käytä päihteitä ollenkaan ja elämäntapani ovat terveelliset.

1. Voiko kannabista saada siinä muodossa, että huumaantumistilaa ei tule, mutta kipujen lievityksen silti saa? Eli voiko kasvia saada sellaiseksi viljeltynä (siemeninä) tai voiko kannabiksen valmistaa niin että huumantuminen jää pois? Vai tuleeko se kipujen lievitys siitä huumantumisesta? En oikein ymmärrä :)

2. Onko kannabiksesta mitä haittavaikutuksia pidemmällä käytöllä jos sitä kuitenkin käyttää melko harvoin?

3. Saako viljellä kannabista vain omaan käyttöön lääkintään ja jos sillä kannabislajilla ei ole huumaavia vaikutuksia?

4. Kuinka löydän tällaiset ihmiset, jotka kannabiksesta tietävät vai löydänkö mitenkään, koska minulla ei ole sosiaalista verkostoa lähes ollenkaan?

4

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---

      1 Ei voi. Kipua lievittävän vaikutuksen tuottaa sama THC joka tuottaa myös huumaantumisen.

      • kipuinen

        Kiitos vastauksesta :)


      • Olet väärässä

        Voi. Nimenomaan lääkekäyttöön jalostetuissa kannabislajikkeissa THC ja CBD pitoisuudet ovat samaa luokkaa, CBD kun kumoaa THC:n päihdyttävää vaikutusta.


    • Punttinen

      CBD. Lajikkeita löytyy, joissa sitä on enemmän suhteessa THC:hen. Ulkomailtakin sitä voi tilata. Aine löytyy muistaakseni lääkelistalta, joten se voi jäädä tulliin. Samoin kasvattaminen on tietenkin laitonta - eikä poliisia välttämättä kiinnosta THC/CBD suhde kasvissa. Kannattaa ainakin googlata.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      47
      3288
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      12
      2053
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      22
      1525
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1394
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1351
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1271
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1186
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1115
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      9
      1073
    10. 22
      1047
    Aihe