Lasiseinän hinta??

lasimies1

Suunnittelen uutta kesämökkiä ja merellepäin tulee kokonainen seinä lasista, lattiasta kattoon.
Mitä mahtaa maksaa neliöhinta?

8

4136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä myös.

      Minä olen kanssa suunnittelemassa uutta kesämökkiä ja pihaan tulee jalkapallokenttä, 50m uima-allas, karting-rata ja hiihtoputki. Mitähän mahtaa maksaa?

    • minävaantaas

      riippuu tarviiko lämpölasia vai riittääkä esim. 1 x 8-12mm suora tai taivutettu, silloin max. leveys on n.6,5m ja korkeus n.2,2m. lämpölasilla leveys jää alle 2,5m.

    • mek

      Riippuu lasien koosta ja mistä materiaalista karmi tulee ja jos laitat 2 tai kolminkertaisen lämpölasin ja ulommainen lasi täytyy olla selektiivilasi ettei auringon paiste lämmitä liikaa niin noin 500€ neliölle tulee hintaa asennettuna. Jos teet vaikka 1.2x1.2 kokoa olevista ikkunoita niin mökkiikkunan kappale hinta on vähn alle 300€ kappale.

    • Pillua suuhun

      2 euroa neliö.

    • 7+5

      Helvetin kallis, sen pitää olla turvalasia, seinä täytyy tukea ikkunan päältä kovin ja sen asentaminen on erittäin vaikeaa. Se painaa vähintään 100kg (siis iso ikkuna, ei koko seinä). Hintaa en osaa sanoa, minkä kokoista olet ajatellut?

      • mek

        Alle metrissä niin sanottu turvalasi eli joko 4 4 laminoitu tai 6m karkaistu lasi joka maksaa noin 50-100€ nekiöltä ja riippuu myös siitä laitatko kirkaan vain värillisen lasin. Karmihan kanssa maksaa mutta jos osaa itse tehdä vaikka puusta rungon niille laseille niin säästää ja sitten listoitus siihen ja jos vähänkin tekijän vikaa pystyy itse asentmaan. Hintaa silti tulee kun lasitukselle listat maalattua tai elojsoitua alumiiniä niin muutama tonni menee. Jso tilaat jostain alumiinikarmin niin se maksaa 100€ metri kaikkinen osineen.


    • ikkunat kuin taulu

      Kurkkaahan noihin Fenestran yms sivuille. Siellä on jonkun verran hintatietoja. Ainahan voi pyytää tarjousta vaikkei heti mitään ostaisikaan tai vaikka ostaisi kilpailijalta.

      Olemme itsekin jossain vaiheessa rakentamassa kesähuvilaa isoilla ikkunoilla. Kannattaa ottaa niitä pinnoituksia, jolloin aurinko ja vesi pitää ikkunan puhtaana. Ei tarvitse kuin sisäpuolelta silloin tällöin pestä. Mökillä harvemmin kuin täällä kaupungissa.
      Myös tuo selektiivilasi on hyvä, meillä on kotona ja eipä aurinko liikaa kuumottele.

      Riippuu ikkunoiden kokonaiskoosta, että miten helppo ne on itse (porukalla) laittaa vai tarvitaanko jotain nostolaitetta. Jos ei siis ihan pienet luukut ole niin ehkä helpompi asentaa tai asennuttaa ihan pokineen kaikkineen.

      Merenranta oloihin laittaisin metallikarmit. On se sään aiheuttama rasitus sitä luokkaa, ettei järvellä useinkaan ole nähty.

    • Anonyymi

      Mökin päätyyn tekisin lasisen lämpimäntilan ympärivuoden käytössä-kulku sisältäpäin.(talvella pakkasta-40 monestikin)
      -lev.n7m syvyys 2,5m ,lasikatto seinästä lähtisi n2,5m korkeudelta ja laskeutuisi n.2m.
      -lasikatto joko suora tai kaareva kuten igluissa-voisi olla 2-3 0sana ruutuina.
      -millainen lasielementti tällöin tulee kysymykseen
      -mökin leveys 7m-päätylasi varmaan elementeistä --koko?
      -Hintaa yritän saada selville mitä tulisi maksamaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      160
      2570
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      207
      1682
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      182
      1630
    4. 79
      1301
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1035
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      966
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      47
      934
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      850
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      833
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      808
    Aihe