olen kuullut että C-vitamiini pitäisi astmaoireita poissa/vähempänä... onko kokemusta ? Aloitin varsin C-kuurin 1500mg / päivä annoksella.
Astma ja C-vitamiini?
6
384
Vastaukset
- dfhsdfh
Käytän itse d-vit 125 mcg, 1 g c-vit sekä viljatuotteet ja sokerit pois. Astma ja allergiat sekä atooppinen iho katosivat. olen elämäni kunnossa. Suosittelen.
- defpef
Lisääkö pahentunut astma atooppista ihottumaa tai altistaako muille sairauksille. Olen kuullut, että tulehdukselliset atooppiset ihottumat altistaisivat diabetekselle ja aika monella astmaatikolla on atooppinen ihottuma ja sen myötä diabetes.
- Manta33
C ja D vitamiini ja lisäksi omegat. Kokeiluna, olen kuullut etää auttaisivat.
Tärkein on D3-vitamiini. Virallinen suositus Suomessa on aikuisille vain 10mikrogrammaa alle 60v. aikuisille, mutta tätä pidetään laajalti liian pienenä. EU:ssa turvalliseksi ylärajaksi katsotaan 100 mikrogrammaa vuorokaudessa, joten sen mukaan 125 mikrogrammaa/vrk on liikaa.
Myös omega-3 rasvahapot ovat välttämättömiä. Itsellä ei ole ollut atooppista ihottumaa sen jälkeen kun aloin nauttia säännöllisesti kalaöljykapseleita. Samalla myös siitepölyallergia on liki kadonnut. :)
D-vitamiinia ja omega-3-rasvahappoja saa rasvaisesta kalasta. Jos sitä ei syö kolme kertaa viikossa, on syytä käyttää asianomaisia lisäravinteita.
Runsaasta C-vitamiinista voi saada munuaiskiviä. En ottaisi jatkuvasti grammaa päivässä.
Seleeni ja sinkki ovat välttämättömiä hivenaineita. Jos niitä ei saa tarpeeksi ravinnosta, voi ravintolisä olla tarpeen. Omaa saantia voi arvioda tutkimalla omaa ruokavaliota ja ruoan ravintoloinesisältöä osoitteesta www.finelli.fi.
Astma on yksi monista autoimmuunisairauksista kuten I-tyypin diabetes*. Jos sairastaa yhtä, on altis saamaan toisen.- kirjoitusvirhe korj.
Korjaus: oikea em. osoite on www.fineli.fi
Erityisesti vegetaristien, vegaanien ja luomuruokavaliolla olevilla on riski saada erilaisia ravintoainepuutoksia, koska esimerkiksi seleeniä ja jodia ei ole tarpeeksi Suomen maaperässä. Niitä lisätään lannoiitteisiin ja karjan rehuun, mutta luomussa ei käytetä lannoitteita. Luomumaidossa ei ole lisättyä kalkkia tai D-vitamiinia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113465MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681868Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801178Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768