olen kuullut että C-vitamiini pitäisi astmaoireita poissa/vähempänä... onko kokemusta ? Aloitin varsin C-kuurin 1500mg / päivä annoksella.
Astma ja C-vitamiini?
6
542
Vastaukset
- dfhsdfh
Käytän itse d-vit 125 mcg, 1 g c-vit sekä viljatuotteet ja sokerit pois. Astma ja allergiat sekä atooppinen iho katosivat. olen elämäni kunnossa. Suosittelen.
- defpef
Lisääkö pahentunut astma atooppista ihottumaa tai altistaako muille sairauksille. Olen kuullut, että tulehdukselliset atooppiset ihottumat altistaisivat diabetekselle ja aika monella astmaatikolla on atooppinen ihottuma ja sen myötä diabetes.
- Manta33
C ja D vitamiini ja lisäksi omegat. Kokeiluna, olen kuullut etää auttaisivat.
Tärkein on D3-vitamiini. Virallinen suositus Suomessa on aikuisille vain 10mikrogrammaa alle 60v. aikuisille, mutta tätä pidetään laajalti liian pienenä. EU:ssa turvalliseksi ylärajaksi katsotaan 100 mikrogrammaa vuorokaudessa, joten sen mukaan 125 mikrogrammaa/vrk on liikaa.
Myös omega-3 rasvahapot ovat välttämättömiä. Itsellä ei ole ollut atooppista ihottumaa sen jälkeen kun aloin nauttia säännöllisesti kalaöljykapseleita. Samalla myös siitepölyallergia on liki kadonnut. :)
D-vitamiinia ja omega-3-rasvahappoja saa rasvaisesta kalasta. Jos sitä ei syö kolme kertaa viikossa, on syytä käyttää asianomaisia lisäravinteita.
Runsaasta C-vitamiinista voi saada munuaiskiviä. En ottaisi jatkuvasti grammaa päivässä.
Seleeni ja sinkki ovat välttämättömiä hivenaineita. Jos niitä ei saa tarpeeksi ravinnosta, voi ravintolisä olla tarpeen. Omaa saantia voi arvioda tutkimalla omaa ruokavaliota ja ruoan ravintoloinesisältöä osoitteesta www.finelli.fi.
Astma on yksi monista autoimmuunisairauksista kuten I-tyypin diabetes*. Jos sairastaa yhtä, on altis saamaan toisen.- kirjoitusvirhe korj.
Korjaus: oikea em. osoite on www.fineli.fi
Erityisesti vegetaristien, vegaanien ja luomuruokavaliolla olevilla on riski saada erilaisia ravintoainepuutoksia, koska esimerkiksi seleeniä ja jodia ei ole tarpeeksi Suomen maaperässä. Niitä lisätään lannoiitteisiin ja karjan rehuun, mutta luomussa ei käytetä lannoitteita. Luomumaidossa ei ole lisättyä kalkkia tai D-vitamiinia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1402806Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.2692473Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?261466Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.351452- 1211182
- 1081143
Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa
Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar2041043Ryöstö Punkaharjulla
Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee131012Lasse Lehtonen on yhtä aikaa sairauslomalla ja työmatkalla
Kelan johtaja näyttää vötkyilyn mallia, otti sairaslomaa ja lähti Brysseliin sitten ryyppäämään! 😂 Kelan pääjohtaja La59906Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.297877