Arvostetuimmat tutkinnot Suomessa

TheOmenaZZ

Eli listatkaas teidän mielipiteenne mukaan top 3 Suomen arvostetuinta koulutusta, joilla esimerkiksi opiskelijatapahtumissa saa runsaasti arvostusta. ( Älkää ottako tätä vakavasti, kukaan näitä ei kuitenkaan ota vakavasti) :D

26

5190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joutilailla jotain

      Kannattaako tuosta nyt ryhtyä uudelleen jappasemaan? Lue tästä:

      keskustelu.suomi24.fi/node/1372538

    • Todella tärkeitä

      Kyllä se on jos pääaineena on naistutkimus, ruotsin kieli tai muu vastaava, niin se kyllä kerää kateellisia katseita muissa opiskelijoissa.

    • vangogggh

      Arvostan eniten:
      1) Psykologian opiskelijoita. Opiskelevat vaativaa tutkintoa, mutta ovat pääosin tosi mukavaa porukkaa, harvalla on pissiä päässä. Todella valikoitunutta joukkoa, tiukka pääsykoeseula ja osalla vielä psykologiset soveltuvuuskokeet takana
      2) Lääketieteen opiskelijat. Vaativa tutkinto, osalla opiskelijoilla kuitenkin ureaa päässä
      3) Valtiotieteen opiskelijat. Hyvä yleissivistys on plussaa, fiksua porukkaa, sivistystä.

      • Ruubensi

        Kohta 3 kyllä tuossa hämmästyttää. Sanoisin itse, että vain hyvä kyky selittää asioita parhain päin omalta kannalta. Sieltähän näitä poliitikkoja tulee. Mutta mielipiteesi on varmasti perusteltu.


      • Nyt kyllä
        Ruubensi kirjoitti:

        Kohta 3 kyllä tuossa hämmästyttää. Sanoisin itse, että vain hyvä kyky selittää asioita parhain päin omalta kannalta. Sieltähän näitä poliitikkoja tulee. Mutta mielipiteesi on varmasti perusteltu.

        No ei todellakaan valmistuta pelkästään poliitikoiksi. Tarkista faktasi!


      • höpöhöpöti
        Ruubensi kirjoitti:

        Kohta 3 kyllä tuossa hämmästyttää. Sanoisin itse, että vain hyvä kyky selittää asioita parhain päin omalta kannalta. Sieltähän näitä poliitikkoja tulee. Mutta mielipiteesi on varmasti perusteltu.

        Politiikan tutkimus ja päivän politiikka ja poliitikkona toimiminen ovat ihan eri asioita. Politiikan tutkimus on tiedettä ja sillä ei välttämättä ole mitään tekemistä päivän lööppien kanssa. Suurin osa heistä, jotka opiskelevat politiikan tutkimusta, eivät edes suuntaudu poliitikoiksi. Suorittamalla maisterin paprut ko alasta ei tarkoita todellakaan sitä, että henkilö on siis "valmis" poliitikko. Politiikassa voi toimia ilman minkäänlaisia alan opintoja, kuten monet niin (valitettavasti) tekevätkin.


    • Arvostaja

      Minä arvostan äärettömästi tyyppejä, jotka sanovat opiskelleensa

      1. estetiikkaa
      2. kulttuuriantropologiaa
      3. teoreettista fysiikkaa
      4. puhdasta matematiikkaa

      Jokaisella pitää olla ääretön luottamus siihen, että he voivat jollakin lyhyellä aikavälillä työllistyä opintoalallaan.

    • aklfdj4fo3

      Eiköhän jokainen mainitse ensimmäiseksi oman alansa koulutuksen. Seuraavana yleensä tulevat ne paikat, joihin on hankala päästä pääsykokeen perusteella.

    • minä itse

      1. DI
      2. lääkis
      3. kauppis/oikis

      • DI + LL

        Minulla on kaksi tutkintoa noista. Taidanpa sitten vielä hakea kolmannelle alalle joka taitaa olla vaikeudeltaan helpoin noista kolmesta.


    • austerism1

      Itse arvostan erikoisempia tutkintoja (tai oikeastaan oppiaineita), en niinkään DI/lääkis/kauppis/oikis-linjaa.

      Vaikkapa japania (tai muuta vähemmän opiskeltua kieltä) yliopistossa opiskeleva ( osaava) tekee vaikutuksen. Kiinnostavia ovat myös filosofia, estetiikka, antropologia, sosiologia, teologia. Luonnontieteistä biologia ja fysiikka.

      • naggiwene

        itse en jotenkin arvosta näitä 'huuhaahommia', kuten juuri jotain estetiikkaa. arvostan henkilöitä jotka vievät suomea eteenpäin

        en siis tarkoita etteikö myös filosofiaa opiskelevia tarvittaisi, mutta jos suomesta pitäisi lopettaa joko filosofien tai insinöörien koulutus, ei tarvitsisi kauaa miettiä


    • mun mielestä

      Arvostuksesta opiskelijatapahtumissa en tiedä, mutta muuten luulisin, että lääketieteen tohtorin tutkinto on kovaa valuuttaa.

      Itse arvostan hurjasti eläinlääkäreitä. Kunnolla sivistyneitä tulee humanistisista tiedekunnista. Oikeustiede on myös arvokasta.

      Ihan viimeiselle sijalle jää kyllä kaupalliset opinnot.

      • Taas minun mielestä

        Miten niin lääketieteen tohtori? Kaveri, joka on tehnyt yhden akateemisen opinnäytteen, kun taas muut vastaavalla tasolla ovat tehneet ainakin kaksi, osa jopa kolme. Lisäksi useimmat lääketieteen tohtorit on laitettu toisesta päästä tohtorimyllyyn, jonka toisesta päästä putkahtelee tohtoreita. Muilla aloilla vaaditaan tohtoreilta aivan toisen tason oma-aloitteisuutta.


      • austerism1
        Taas minun mielestä kirjoitti:

        Miten niin lääketieteen tohtori? Kaveri, joka on tehnyt yhden akateemisen opinnäytteen, kun taas muut vastaavalla tasolla ovat tehneet ainakin kaksi, osa jopa kolme. Lisäksi useimmat lääketieteen tohtorit on laitettu toisesta päästä tohtorimyllyyn, jonka toisesta päästä putkahtelee tohtoreita. Muilla aloilla vaaditaan tohtoreilta aivan toisen tason oma-aloitteisuutta.

        Tähän liittyy tavallaan myös se, että on kovin ongelmallista mittailla esim. eri alojen "tasoeroja" julkaisujen määrän mukaan. Kun humanisti kirjoittaa monisataasivuisen monografian, siis kirjan, jonka työstämiseen menee mahdollisesti useampi vuosi, vähintään pari, lääketieteilijä tekee tutkimusta mahdollisesti jossain tutkimusryhmässä, joka julkaisee tuona aikana pari kolme (neljä) lyhyttä tutkimuspaperia, joista väittelijä ehkä koostaa esim. artikkeliväikkärin.

        Ja usein lääketieteen väitökset vaikuttavat olevan jo itsessään suht. pätevän mututiedon todeksi osoittavia tutkimuksia (kärjistetysti) tyyliin alkoholi lisää sydän- ja verisuonitautien riskiä etenkin ylipainoisilla ja tupakoivilla. Tärkeää sinänsä kyllä, mutta hyvin erilaista tietoa kuin jollain muulla alalla.

        Ilmeisesti lääketieteen tutkimuksissa tutkimusaineistokin on usein jo pitkälti valmiina ja jopa tutkimuksen asettelu ja kysymykset ennalta asetettuja tai pitkälit jonkin viitekehyksen sanelemia. Vastaavasti monella muulla alalla tutkijan on kerättävä ja pohdittava kaikki tämä itse.

        Toisaalta lääketieteen väitökset antavat usein tuloksia, joilla on käytännön merkitystä ja tärkeää sellaista, kun taas moneen muun tieteenalan väitökset tuottavat tietoa, jolla ei ole mitään selvää käytännön merkitystä. Pidän silti esim. erinäisiä hum. tieteiden tuottamia tuloksia tärkeinä tai vähintäänkin mielenkiintoisina, koska näissähän on kyse siitä, että ihminen tutkii itseään, kulttuuriaan ja olemistaan ja usein käsitteellisellä tasolla.


    • cdsfasdf

      Arvostetuinta on 1 valmistuu hyvin nopeasti. 2 Ala on itse tehty "teen vain asioita joista tykkään"

      Näillä pääsee lehteen. tyyliin Filosovi, pelimaisteri arvoitukseksi vain jää miten nämä on edes mahdollisia

    • lkögeagalkö

      Eiköhän tässä ne oo ainakin helsingin opiskelijabileissä: Helsinki oikis/kauppis/lääkis, aalto tuta di

      • adiposa hepatis

        Itse en taas osaa arvostaa itsekkäitä omaneduntavoittelijoita joita kauppikset, oikikset ja tutat on pullollaan. Arvostan hyviä tyyppejä, en pelkästään tulevaa palkkapussin kokoa tai statusta.


      • ei rispektii heru
        adiposa hepatis kirjoitti:

        Itse en taas osaa arvostaa itsekkäitä omaneduntavoittelijoita joita kauppikset, oikikset ja tutat on pullollaan. Arvostan hyviä tyyppejä, en pelkästään tulevaa palkkapussin kokoa tai statusta.

        no tuta nyt onkin ihan paskalinja (kauppiksen puolelle joutaisi)


    • Minä vain

      1. Tradenomi tai kauppatieteiden kandidaatti
      2. Ensiapukoulutuksen suorittanut henkilö
      3. Tulikortin tai hygieniapassin saanut henkilö

      • ehdottomasti

        1. Uimamaisteri
        2. Joulupukki
        3. Resitentti


    • rahakiinnostaa

      Millaisia lääkisläiset ovat? Ovatko toiset olevinaan niin hienoja?

      • fafaa

        Suuri osa lääkisläisistä on rahanahneita mul*kuja.


      • ...?

        Suurin osa tavallisia tallaajia, joita ei muut tiedekuntalaiset edes paljoa näe (eipä lääketieteellisestä tiedekunnasta paljoa sivuaineita ole). Kuitenkin stereotyyppinen lääkisläinen on ylimielinen mulkku, joten jonkinsortin vatipäät (kuten fafaa) julistavat tätä pyhänä totuutena. Kuitenkin vain nuo, joille kusi on noussut hattuun, pitävät asiasta suurta melua, jolloin mielikuva siitä saattaa muodostua.

        Tosin...jo stereotyypin osuminen kohdalleen on jo niin pahasti koko stereotypiaa ruokkiva asia, että huh huh. Esim. jos lääkisläinen on ylimielinen, se on kuolemansynti. Jos humanisti on ylimielinen, eipä ketään kiinnosta. Samoin jos kauppislainen on egoistinen, niin kamalaa...mutta sama se jos joku toinen ei-kauppislainen on.

        Ikäviä ihmisiä on joka paikassa, muutenkin ajattelu, että koko tiedekunnan ihmiset ovat kaikki samanlaisia kuulostaa jokseenkin naurettavalta.


    • eimikääninsinööri

      DBA ja PHD

    • torvi ov teh truuth

      1. luonnontieteellinen
      2. teknillinen
      3. lääkis

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      95
      6876
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      29
      2696
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2283
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      84
      1960
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1681
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1487
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1377
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1304
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1257
    Aihe