Oikein korvia hiveli kun eilisessä 45-minuuttia ohjelmassa annettiin kyytiä kolesterolilääkitykselle.
Lääkärit eivät oikein myöntyneet totuuksia hyväksymään vaan kiemurtelivat irti haastatteluistakin.
Alkuunpanija tuossa kolesterolilääkkeen haittavaikutuksissa oli, kuinkas muuten, dipl.ins.,joka ilmeisellä arvovallallaan sai lääkärit eliminoimaan hoidoista haittatekijät.
Tyypillisestihän kolesterrolihoito aihuttaa diabetestä, erilaisia nivelkipuja, maksavaivoja ym.
Hyvin muistan kun itselleni määrättiin kolesterolilääkettä estämään mahdollista aivoinfarktia. Reseptin otin, mutta yhtään pilleriä en syönyt.
Itselläni on tiedossa vanhan lääkärin mielipide vuosikymmenten takaa: ihmisessä on olemassa sisäinen säätö, joka pitää itse kunkin kolesteroliarvot oikeina.
Kyllähän kolesteroliakin tarvitaan, onhan se elimiston esteri, vaikkakaan ei mikään sadepisisarain tyttö
Kalliit ja väärät lääkkeet
25
178
Vastaukset
- Lääkkeet myrkkyä!
Tuo statiinien syöttäminen alkoi vuosia sitten ja monilta noita kolesterolilääkkeitä nauttineilta meni jalat alta. Syytä ei kukaan selittänyt. Eihän lääke sellaista aiheuta.
Tuttavani aloitti lääkityksen, nautti muutana kuukauden ja pohjelihakset alkoivat olla niin jumissa ettei autoilukaan enää onnistunut. Siinä vaiheessa kerroin oman lääkärini terveiset hänelle.
Oma lääkärini oli itse noita lääkkeitä vastaan. Hän sanoi minulle, joka kärsin silloin kovista selkäsäryistä, että älä syö tulehduskipulääkettä ??????, koska se vaikuttaa vatsan limakalvoihin haitallisesti. Särkyyn pitää ottaa lääkettä, mutta harkiten ja miettien , koska kaikki lääkkeet ovat myrkkyä. Mikään lääke ei ole terveellistä.
Hän suosi luontaisia hoitomuotoja, itsellään hänellä oli, ja on edelleenkin korkea kolesteroli, mutta statiineja hän ei kenellekään määrännyt, eikä nauttinut niitä itsekään. Kolesteriarvot eivät ole ainoa syy sydänveritulppiin ja aivohalvauksiin, niitä tapahtuu kaikille, ilman eettä tuo kolesterooli olisi korkeissa lukemissa.
Jos ihminen haluaa pysyä liikkuvana, lihakset joustavina ja vaikka hän jonkin statiinin syömättä jättämällä kuolisi kolme vuotta aiemmin kuin niitä syömällä, hän eläisi onnellisempana, koska voi liikkua. Kukaan ei takaa lääkkeitä nauttineille, että hän elää nyt pitkän ja hyvän elämän, lääkkeet ovat tärkeitä, mutta vain silloin kun ne eivät aiheuta muita merkittäviä haittoja hoidon sivuoireina.
Tuo tuttu lääkärini työskentee edelleenkin, elää tervettä elämää ja hoitaa patilaita inhimillisesti, elämäntapa ohjein, ravintosuosituksin ja määrää lääkkeitä jotka hoitavat oiretta, vaikka koskaan ei voi kukaan taata minkään lääkkeen olevan kokonaan sivuoireeton.
Omat elämäntapani ja kai geenitkin vaikuttavana tekijänä, kolesteroarvoni ovat erittäin hyvät, veriarvot hyvät, sairauksia ei ole, vain ilmaantuviin särkyihin vatsaystävällistä särkylääkettä, joitain voiteita kolottaviin kohtiin ja hyvät unet.
Statiinit ovat jääneet monen tuttavani lääkevalikoimista pois, juuri noiden sivuoireiden vuoksi.
Terveillä jaloilla loppuun asti, vaikka muutama sata metriä vähemmänkin.- linkkikin
http://www.tritolonen.fi/
Noilla sivuilla on viisaita ohjeita.
Hivenaineet ja vitamiinit ovat usein tärkeämpiä hoidon kannalta kuin kemialliseti tuotetut lääkkeet.
Kaikkien kannattaa seurata mitä lääkeainerintamalla tapahtuu.
Vaikka Tolonenkin myy lääkkeitä, perustuvat hänen suosituksensa olemassaoleviin tutkimuksiin ja hän on uskaltanut sanoa milloin on itsekin ollut hakoteillä.
Mikäs sen kaupallisempaa kuin ihmisten terveys!
Kaikki lääkevalmistajat kehuvat tuotteidensa taivaallista voimaakin parempaa tehoa, mutta haittavaikutuksia ei mielellään tunnusteta silloin, kun ne ovat jotain merkittäviä sivuoireita aiheuttaneet.
Lääkehän ei voi väärää, sehän on tarkoitettu auttamaan, eihän se voi olla syy..
Näin sanovat lääkkeen valmistajat usein ja lääke myy sivuvaikutuksistakin huolimatta, kun syy ei kertakaikkiaan ole se lääke, vaikka juuri se on syyllisistä suurin. Vrt,. statiinit ja niiden haittavaikutukset.
Ihmiset ostavat mitä vaan, jos niillä on nuorentava, parantava, potenssia lisäävä tai muu erittäin suuri hyvinvointia lisäävä vaikutus.
Maksoi mitä maksoi, terveyden eteen uhrataan vaikka omaisuus ostamalla syöpälääkkeeksi sahramia, kuten eräs puoskarilääkäri sukulaiselle antoi ohjeeksi.
Lääkäri hyötyi tuomalla sitä maahan, potilas kuoli. - eipäs mainosteta
linkkikin kirjoitti:
http://www.tritolonen.fi/
Noilla sivuilla on viisaita ohjeita.
Hivenaineet ja vitamiinit ovat usein tärkeämpiä hoidon kannalta kuin kemialliseti tuotetut lääkkeet.
Kaikkien kannattaa seurata mitä lääkeainerintamalla tapahtuu.
Vaikka Tolonenkin myy lääkkeitä, perustuvat hänen suosituksensa olemassaoleviin tutkimuksiin ja hän on uskaltanut sanoa milloin on itsekin ollut hakoteillä.
Mikäs sen kaupallisempaa kuin ihmisten terveys!
Kaikki lääkevalmistajat kehuvat tuotteidensa taivaallista voimaakin parempaa tehoa, mutta haittavaikutuksia ei mielellään tunnusteta silloin, kun ne ovat jotain merkittäviä sivuoireita aiheuttaneet.
Lääkehän ei voi väärää, sehän on tarkoitettu auttamaan, eihän se voi olla syy..
Näin sanovat lääkkeen valmistajat usein ja lääke myy sivuvaikutuksistakin huolimatta, kun syy ei kertakaikkiaan ole se lääke, vaikka juuri se on syyllisistä suurin. Vrt,. statiinit ja niiden haittavaikutukset.
Ihmiset ostavat mitä vaan, jos niillä on nuorentava, parantava, potenssia lisäävä tai muu erittäin suuri hyvinvointia lisäävä vaikutus.
Maksoi mitä maksoi, terveyden eteen uhrataan vaikka omaisuus ostamalla syöpälääkkeeksi sahramia, kuten eräs puoskarilääkäri sukulaiselle antoi ohjeeksi.
Lääkäri hyötyi tuomalla sitä maahan, potilas kuoli.Tolonen on härskisti kaupallinen, käyttää lääkärin statustaan hyödyksi. Nuo vitamiinit ja hivenaineet saa normaalista monipuolisesta ruokavaliosta. Jos todella on tukimuksilla todettu jokin puutostila, senkin voi yleensä korjata ruokavaliolla.
- käypä hoito
Tietääkseni lääkäreillä on käypä hoito -suositukset, joissa määritellään raja-arvot, joilla lääkehoito aloitetaan. Näin on verenpaineessa, sokeritaudissa ja kolesterolissakin. Ensin kokeillaan elmäntapamuutokisa ja jos ei auta tai potilas ei kykene niihin, lääkitys aloitetaan. En oikein usko, että ainakaan julkisessa terveydenhoidossa työskentelevä lääkäri uskaltaa paljon sooloilla yleisistä kaavoista, voi tulla pian syytteitä. Aika riskaapelia kertoa potilaalle, ettei hoida omaa korkeaa koleteroliaan , onhan se todistetusti suuri riskitekijä sydän- ja verisuonisairauksille.
Perimälleen ei voi mitään, mutta kun tietää riskeistä, niihin voi ajoissa vaikuttaa.Onneksi olkoon, kun sinulla on noin hyvin, et joudu itse ratkaisemaan, syötkö noita myrkkyjä vai et. Monen on pakko. - -------------
käypä hoito kirjoitti:
Tietääkseni lääkäreillä on käypä hoito -suositukset, joissa määritellään raja-arvot, joilla lääkehoito aloitetaan. Näin on verenpaineessa, sokeritaudissa ja kolesterolissakin. Ensin kokeillaan elmäntapamuutokisa ja jos ei auta tai potilas ei kykene niihin, lääkitys aloitetaan. En oikein usko, että ainakaan julkisessa terveydenhoidossa työskentelevä lääkäri uskaltaa paljon sooloilla yleisistä kaavoista, voi tulla pian syytteitä. Aika riskaapelia kertoa potilaalle, ettei hoida omaa korkeaa koleteroliaan , onhan se todistetusti suuri riskitekijä sydän- ja verisuonisairauksille.
Perimälleen ei voi mitään, mutta kun tietää riskeistä, niihin voi ajoissa vaikuttaa.Onneksi olkoon, kun sinulla on noin hyvin, et joudu itse ratkaisemaan, syötkö noita myrkkyjä vai et. Monen on pakko.Lääkärini ja minä haluamme elää terveillä jaloilla, joiden lihaskuntoon statiinit eivät ole vaikuttaneet, ehkä muutaman vuodenkin lyhyemmän elämän, kuin he joille lääke on sivuoireita tuonut. Onnekseni en ainakaan vielä lääkkeitä tarvitse.
Minulla ja lääkärilläni on erittäin läheiset suhteet, mutta hän harjoittaa lääkärintointa edelleenkin ja potilaat ovat hänen hoitomenetelmiinsä ja niiden tuloksiin erittäin tyytyväisiä. - niinpä tietysti
------------- kirjoitti:
Lääkärini ja minä haluamme elää terveillä jaloilla, joiden lihaskuntoon statiinit eivät ole vaikuttaneet, ehkä muutaman vuodenkin lyhyemmän elämän, kuin he joille lääke on sivuoireita tuonut. Onnekseni en ainakaan vielä lääkkeitä tarvitse.
Minulla ja lääkärilläni on erittäin läheiset suhteet, mutta hän harjoittaa lääkärintointa edelleenkin ja potilaat ovat hänen hoitomenetelmiinsä ja niiden tuloksiin erittäin tyytyväisiä.erittäin läheiset suhteet lääkäriin, erittäin hyvät geenit, erittäin hyvät elämäntavat. Mitä ihmettä teet täällä sairauksista kärsivien ketjussa ??????
- ------------
niinpä tietysti kirjoitti:
erittäin läheiset suhteet lääkäriin, erittäin hyvät geenit, erittäin hyvät elämäntavat. Mitä ihmettä teet täällä sairauksista kärsivien ketjussa ??????
Ellen muuta, niin olenhan ainakin ärsyttämässä Sinua., nimimerkki niinpä tietysti.
Joku voi jopa tykätä mielipiteistäni. ------------- kirjoitti:
Lääkärini ja minä haluamme elää terveillä jaloilla, joiden lihaskuntoon statiinit eivät ole vaikuttaneet, ehkä muutaman vuodenkin lyhyemmän elämän, kuin he joille lääke on sivuoireita tuonut. Onnekseni en ainakaan vielä lääkkeitä tarvitse.
Minulla ja lääkärilläni on erittäin läheiset suhteet, mutta hän harjoittaa lääkärintointa edelleenkin ja potilaat ovat hänen hoitomenetelmiinsä ja niiden tuloksiin erittäin tyytyväisiä.Ei täällä keskustella sinun lääkäristäsi eikä suhteistanne. Täällä keskustellaan lääkkeistä, asiattomista ja vääristäkin lääkemääräyksistä
- ---------------
Ruuneperi kirjoitti:
Ei täällä keskustella sinun lääkäristäsi eikä suhteistanne. Täällä keskustellaan lääkkeistä, asiattomista ja vääristäkin lääkemääräyksistä
Ruuneperi. juuri siitä minä tuolla yllä kerroin, laitoin jopa Tolosen linkin keskusteluni lomaan.
Seuraahan sinäkin mitä kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa.
Sitten vasta alat asiattomuuksista puhumaan, sinä ja sun lääkäris, siitähän tuolla minun mielipidettänikin lainattiin ja puhuttiin.
Kiitos vaan!Tiedänpä taas olla hiljaa, vaikka asioista jotain itsekin tietäisin. Sairauksista tiedän kai pikkuisen laajemminkin, mutta olkoon. - luontaista haen
käypä hoito kirjoitti:
Perimälleen ei voi mitään, mutta kun tietää riskeistä, niihin voi ajoissa vaikuttaa.Onneksi olkoon, kun sinulla on noin hyvin, et joudu itse ratkaisemaan, syötkö noita myrkkyjä vai et. Monen on pakko.käypä hoito
Näin ainakin itse totesin, kun minulle määrättiin kolesteroliin Lipitoria, joka maksoi..silloin jotain 220,-mk. Netin saatuani huomasin, että vastaava Simvastatin oli jotain 30,-mk, josta kerroin lääkärille. Hinnat on noin..muistaakseni.
Lääkäri "paljasti" itsensä, kun sanoi, että kone suosittelee ensisijaisesti tätä Lipitoria ja oli yllättynyt, että vastaavaa lääkettä olikin noin paljon halvemmalla. Miksiköhän?
Tietenkin söin sitten näitä halpoja lääkkeitä ja sitten todettiinkin diabetes, johon tuli lääkitys.
Sitten olin huolissani, kun en pystynyt rappusia nousemaan, koska jalkoihin sattui, mutta pistin tämänkin vanhenemisen syyksi, kunnes lopetin näiden kolest.lääkkeiden syönnin ja nyt pääsen rappuset kivutta ylös/alas.
Minua ei huoleta elänkö 1-3 enemmän tai vähemmän, koska elämäntapani on jo sellainen, että vaipoissa tuskin makoilen kenenkään hoidettavana, mikäli en pysty lopettamaan tupakointia...niin ja jopa "juopotteluani"!!!
Olisi mielenkiintoista tietää teiltä toisilta, millä arvoilla teille on määrätty kolesterolilääkitys, ne hyvät/pahat ja kokonaisarvo? - Ruuneperille!!
Ruuneperi kirjoitti:
Ei täällä keskustella sinun lääkäristäsi eikä suhteistanne. Täällä keskustellaan lääkkeistä, asiattomista ja vääristäkin lääkemääräyksistä
Ruuneperi.
Kun olet niin moneen kertaan kirjoittanut, että haluat asioista keskusteltavan,
miksi Sinä lyttäsit kirjoittajan joka puhui asiaa!!!!
Pyydä edes anteeksi ja osoita olevasi herrasmies. Tuo vastauksesi tuossa yllä oli kuin harkitsematon laukaus joka osui väärään paikkaan.
Vai, puolusteletko sinä noita arvostelijoita siinä edellä???? Vastaa.
- *Kukkahame*
Kivuliaita kokemuksia on useista kolesterolilääkkeistä, ja poikkeuksetta ennemmin tai myöhemmin alkoivat lihassäryt.
Aluksi kun en tiennyt mistä säryt johtuu hoitelin niitä särkylääkkeillä aina eivät nekään auttaneet, ja aloin kyselemään tietoa paljon niitä ei hoitohenkilökunnalta herunut, tai juuri mitään.
Lääkärini ei uskonut että kivut voivat johtua noista lääkkeistä, ja lopetin niiden syönnin oma aloitteisesti, kivut hävisivät ja ovat pysyneet poissa.
Pariin kertaan lääkärini tiedusteli tiedusteli kun huomasi ette ole tarvinnut uutta reseptiä, ja annoin selventävän vastauksen tehdystä päätöksestä, en ole syönyt niitä enkä syö.
Kun ne ovat särkyjen aiheuttajat niin haluan lopun aikani elää ilman noita kipuja.
Kun on diabetes niin pitäisi syödä vaikka mitä, sen olen monesti saanut tuta, kaikkea ei ole pakko uskoa, sen taas olen oppinut kantapään kautta.
Tunnen kyllä ihmisiä jotka ovat syöneet noita lääkkeitä vuosikausia eikä mitään sivuoireita ole tullut, miten se kuhunkin vaikuttaa?Se sopiiko statiinit jollekin johtuu geeneistä,minulle eivät sopineet.
Lääkäri määräsi 40mg simvastatiiniä,kun koleteroolini oli
vain hieman koholla.
Se lääke olisi pitänyt aloittaa 10mg ja lisätä pikkuhiljaa.
Olin muutaman kuukauden kuluttua ihan rapakunnossa,
jalat ramppas pienemmänkin rasituksen jälkeen.
Onneksi Ilta-Sanomassa oli juttua siitä lääkkeestä ja
lisää hain netistä.
Lopetin niiden mömmöjen popsimisen ja kunto alkoi pikkuhiljaa palautua.
Toinen tappava myrkky oli tulehduskipulääke,nimeä en enää muista.Se oli Englannissa myyntikiellossa,lääkäri määräsi sitä minulle jo alkumetreillä sain sydänperäisen kohtauksen.
Vein sen lekurille takaisin ja sanoin,älä ihmeessä määrää tätä myrkkyä muille,meinasin kuolla noihin pillereihinrituliini_38 kirjoitti:
Se sopiiko statiinit jollekin johtuu geeneistä,minulle eivät sopineet.
Lääkäri määräsi 40mg simvastatiiniä,kun koleteroolini oli
vain hieman koholla.
Se lääke olisi pitänyt aloittaa 10mg ja lisätä pikkuhiljaa.
Olin muutaman kuukauden kuluttua ihan rapakunnossa,
jalat ramppas pienemmänkin rasituksen jälkeen.
Onneksi Ilta-Sanomassa oli juttua siitä lääkkeestä ja
lisää hain netistä.
Lopetin niiden mömmöjen popsimisen ja kunto alkoi pikkuhiljaa palautua.
Toinen tappava myrkky oli tulehduskipulääke,nimeä en enää muista.Se oli Englannissa myyntikiellossa,lääkäri määräsi sitä minulle jo alkumetreillä sain sydänperäisen kohtauksen.
Vein sen lekurille takaisin ja sanoin,älä ihmeessä määrää tätä myrkkyä muille,meinasin kuolla noihin pillereihinItse olen tyytyväinen, että en ole moista lääkettä käyttänyt.
Surullista on tietää, että niin moni on menettänyt rahaa ja terveytensä ja lääketehtaat ja lääkärit rikastuneet toimillaan. Myös suomalainen yhteiskunta on kärsinyt menetyksiä "aikaansaaduissa sairauksissa ja lääkekorvauksissa"
Kun ihmiset valittavat kolotuksiaan, tapaan kysyä, käytätkö kolesterolilääkettä.?
Jos saan myöntävän vastauksen, ihmetten mikset lopeta? Minä en uskalla, on tyypillinen vastaus.
Kumpaa potilaat pelkäävät, kuolemaa vai paranemistaan??
Aina muistan kertoa, ettei kenenkään pidä luottaa tietoihini, minä kun en ole lääkäri.
Miten nyt mahtaa käydä käydä kun uutta tietoa jaetaan?
- Vain elämää
Vaikeissa elämäntilanteissa joutuu etsimään keinoja selvitäkseen eteenpäin. Jos menee lääkäriin yrittämään saada apua lähes kestämättömiin tilanteisiin, hyvin tavallista on, että asiakkaalle lätkäistään vain jokin maennuslääke resepti. Ei ole monestikaan masennuksesta kyse, joten on opittava olemaan kriittinen, jaksaa ymmärtää oma tilansa ja olla käyttämättä näitä reseptejä, joita lääkärit melkein summamutikassa antavat. Kyllä kai ne jonkin tokkuran antavat, mutta ei ole silloin parannuksesta kyse. Monelle sopii paremmin, jos saa keskustella, purkaa itseään, mutta se on niin henkilökohtaista, kuka pystyy siihen, toinen ei.
- todellinen sairaus
Masennus on todellinen, vakava sairaus. Se ei parane niin vain itseään niskasta nostamalla eikä juttelemalla jollekin maallikolle. Usein se tarvitsee ainakin ensiavuksi lääkityksen, kyseessä on todellinen puutostila, serotoniinin erityksen häiriö.
Eivät lääkärit niin vain latkäise lääkkeitä, heillä on ainakin 6-7 vuoden koulutus ja erikoistumiset päälle. Vastaanottoaika on lyhyt, siinä ei paljon syntyjä syviä ehdi kysellä. Yleensä saa ajan mielenterveyshoitajalle keskusteluun, ja terapia voi kestää pitkäänkin. Ulkopuolinen näkee asiat selkeämmin kuin ystävä ja voi purkaa vaikeitakin asioita. Tuo on totta, että aina ei ole kyse sairaudesta nimeltä masennus, vaan muuta alavireisyyttä . Jos on niin kriittinen, ettei käytä määrättyjä lääkkeitä, luulisi olevan niin kriittinen tilansa suhteen, että puhuu siitä jo lääkärille siellä käydessään eikä huoli resptiä ollenkaan. - suitsutus simpeleelt
Ruune os samantyylinen kuin minä. Lääkäri määräsi kolestori lääkket ,sydämen ohituksen jälkeen kolestrooli lääkityksen .REsepin otin mutta yhtään en ostanut ,koska minulla ikinä ole olut kolestrolia -aina4 pinnassa,.
Sillä lääkkeellä tekevät rahaa,tymä syövät niitä ,eikä välitä omista tärkeistä tiedoistaan,.. Lääkevirmat rypevt miljoonissa,me tymät lisää ostetaan.
Syödään vain sianlihaa -vihanneksia ja voita ,sekä punaista maitoa. vihannekset kaikki kypsennettynä,myös paprikat on hyviä..
Olen monen lääkärin käyneen seminaareissa yhdys valloisa "konferenssi" matkoilla. kyllä ne on niitä palkinto matkoja.. Näin ovela lääkäri nettoaa rahaa. - sinulle suitsutus
suitsutus simpeleelt kirjoitti:
Ruune os samantyylinen kuin minä. Lääkäri määräsi kolestori lääkket ,sydämen ohituksen jälkeen kolestrooli lääkityksen .REsepin otin mutta yhtään en ostanut ,koska minulla ikinä ole olut kolestrolia -aina4 pinnassa,.
Sillä lääkkeellä tekevät rahaa,tymä syövät niitä ,eikä välitä omista tärkeistä tiedoistaan,.. Lääkevirmat rypevt miljoonissa,me tymät lisää ostetaan.
Syödään vain sianlihaa -vihanneksia ja voita ,sekä punaista maitoa. vihannekset kaikki kypsennettynä,myös paprikat on hyviä..
Olen monen lääkärin käyneen seminaareissa yhdys valloisa "konferenssi" matkoilla. kyllä ne on niitä palkinto matkoja.. Näin ovela lääkäri nettoaa rahaa.Luulisi ettet punaista maitoa ja läskiä syö, kun on sydämen ohitusleikkaukseenkin ollut aihetta. Jostain ne suonet on tukkiintuneet ja tulee tukkeentumaan uudelleen. Jos ei elintapojaan paranna, on uusi leikkaus edessä. Se on yhteiskunnallekkin kallista, muut saa maksaa sinun rasvalla mälläyksesi. Kehtaatkin siinä kehua vielä.
Maailma muuttuu ja me Ellit ja Eskot sen mukana.
Kun ihminen oppii ja valistuu, sekä seuraa tapahtunutta kehitystä, on maailman muututtava ihmisten vaatimusten myötä.- kaisu-liisa
Minun korviani ei hivellyt, vaan lähinnä pisteli vihaksi.
Kuinka rahanahne maailma imee ja sairastuttaa ihmisiä lääkkeillä, joiden aiheuttamiin sivuvaikutuksiin saadaan myytyä lisää lääkkeitä.
Itsekin olin kuolla erään lääkkeen sivuvaikutukseen.- miranda 43.
kaisu-liisa
Olet oikeassa, kuinka lääketeollisuus manipuloi lääkärit, kuten niukat rahat terveydenhuoltoon.
Itse (v-70 ) sain selkäkipuuni karrikoidusti diagnoosin;"olet työtä vieroksuva ja haluat vain sairaslomaa", joten otappa tuosta "Buranaa"! Olikohan silloin Buranaa, mutta selkä ei parantunut.
Onneksi älysin hakeutua yksityiselle ortopedille, joka määräsi heti varjoaine kuvauksiin ja kiireellinen leikkaus Jorvissa. Hermo oli jo pahasti ruhjoutunut, miltei poikki. Sittemmin alaselkääni on tullut paha liukuma, joka oli mielestäni kuvista päätellen sitä luokkaa, että pian on ylävartalo erillään alavartalosta, siis noin 12 mm! Eikös ne nikamat ole vain 12-14 mm leveät??
Samoin tyttäreni skolioosia "hoidettiin" särkylääkkeillä, kunnes hän hakeutui Ortonin potilaaksi ja sai vihdoinkin sen rautatuen selkäänsä, siis leikkauksella, josta hän kieltäytyi teininä, koska olisi joutunut "rautaliiveihin" puoleksi vuodeksi.
Hänellä (tytär) todettiin myös kilpirauhasen vajaatoiminta, kun hän itse älysi pyytää siitä koetta, koska oli aivan yliväsynyt ja paleli, mutta sekin oli mukamas vain tyypillistä jotain lievää stresinoiretta ja kun on pienet lapset????
Terveyskeskuksiin täytyisi saada näitä "ammatti kuuntelijoita", onko ne nyt psykiatreja tai psykologeja, mutta ainakin moni vanhus olisi jo tyytyväinen, kun joku häntä kuuntelisi ja jolle voisi huolensa purkaa. Ammattilainen voisi sitten ohjata myös lääkärille, mikäli huomaa, että lääkitystä tarvitaan?
Meillä Suomessa "virallisen" kokonaiskolesterolin tason ylärajan suositus on viitostasolla. Monissa sivistysmaissa "normaaliksi" hyväksytään korkeampi lukema. Ainakin lääkkeitten valmistajat ynnä markkinoitsijat lienevät tyytyväisiä meidän kovin matalaksi painettuun alarajaamme. Kauppa käy ja raha liikkuu. Euroviisuilijamme lauloivat: "Kylhä työlki ellää, mut kaupal rikastuu..."
Kun itselläni oli runsas vuosikymmen sitten kolesteritaso liian ylhäällä, niin ryhdyin sortteeraamaan ravitsemustani ja kolesterolitaso aleni. En alkanut varsinaiseksi karppaajaksi, sillä pidin mm. viljatuotteet ja perunan mukana ravintokokonaisuudessa. Vilja kuitenkin kokojyvämateriaalia. Olennaista on ollut sokerin ja suolan vähentäminen. Jotenkin siinä samalla on myös alkoholin käyttö jäänyt varsin vähäiseksi ja se taitaa ymmärtääkseni liittyä sokerin määrän pienenemiseen ravinnossa. Kaikkineen kohtuus arvossaan.- 22+14
Sokeri ja alkoholi ovat samaa työtä tekemässä,
vanhentavat nopeasti ihmisen aivot. Ja muutenkin vanhentavat .
Se on täälläkin nähty. - kenestä olet
22+14 kirjoitti:
Sokeri ja alkoholi ovat samaa työtä tekemässä,
vanhentavat nopeasti ihmisen aivot. Ja muutenkin vanhentavat .
Se on täälläkin nähty.nähnyt, minä vaan mitään huomannut.
- NARUA HYPPÄÄN.
SUITSUTUS vastaa -painan 42kg olen 75v pirteä ja punainen mait kerma voi
pääasiassa ruokavalioni.Lihaa 3kertaa viikossa -kalaa 2kertaa mutta aina jotain muuta ,,,kuin puuroo... HALUSIN LIHOA,MUT KILOT EI TARTU.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun684735KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1713645- 1683174
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?723094Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo502801- 251964
- 241881
- 301666
- 1741660
- 421362