Suositelkaa jotain objektiivia, joka olisi hyvä yleisesti videokuvaukseen? Pitäisikö katella jotain kiinteää 35 vakaajalla? Suosituksia sellaisesta?
Vastaukset 2
- Enemmän still-mies
Et kerro käyttämäsi rungon kennokokoa. Ihanteellinen polttoväli ja sen myötä kuvakulma määräytyy sen mukaan, tuleeko lasi kroppi- vai täyskennoisen nokalle.
Olettakaamme, että kuvaat kroppirungolla (DX). 35-millistä pidetään yleisesti kroppikennoisen normaaliobjektiivina. Nikon DX-lasien 35-millinen f/1.8 on myös hyvä ja halpa. Onko se sitten ihanteellinen videokuvaukseen, siitä saavat videoihin vihkiytyneet lausua painavamman mielipiteensä.
Minun vaatimattomalla videointikokemuksellani tuo käy monesti aavistuksen ahtaaksi, ja syvyystarkkuuskin paranisi mentäessä hieman laajakanttisempaan suuntaan. Miten olisi 28 mm? - T2,2
Mutulla sanoisin, että tarvitset ensinnäkin rungon joka af ttoimii videokuvauksen aikana ja objektiivin jossa on ”äänetön” tarkennus, croppikennoisen käyttökelpoisia polttovälejä on 16 – 135 mm.
esim. Samyang/Rokinon 16 mm T2,2 on erinomainenn laajakulma videokuvaukseen.
http://nofilmschool.com/2013/08/samyang-rokinon-16mm-t2-2-cine-lens/
huonosti leikattu video:
http://vimeo.com/71848438#
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1861573
- 851352
- 1041058
- 48899
Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa
ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su40783Leski ja Volvomies
Mitä se Volvomies kulkee sen nuoren lesken luona.. joko leski surunsa surrut ja uusi jo katottu..10767Haluatko, että kierrän sinut kauempaa
Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.83646Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin
Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.105627Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni
mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä30621Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su45577