Metallipajan perustaminen

Makkeri87

Olisikos kuinka ihmiset kiinnostuneita, metallisista koriste/turvatuotteista, Esim. Takorautatuotteita, portit, kaiteet, pöydät, aidat, ikkunakalterit, hyllyt ja kaikenlaiset tuotteet mitä asiakkaat haluaa.

Kaikki tuotteet käsintehtyjä, asiakaskohtaisia suunniteltuja.

Kiitoksia jo mielipiteistä etukäteen.

20

1456

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käsityö liian hintavaa

      Ei tässä taloustilanteessa ihmisillä ole varaa ostaa ylihintaisia takotuotteita. Sun pitäisi myydä työtäsi 3-5 euron tuntipalkalla että saat tuotteesi myydyksi.

      • käsityö kunniaan

        Käsityö ei ole liian hintavaa, on vain idiootteja ihmisiä, jotka eivät arvosta sitä ja ostavat jotain vinkuintian "tuotteita" missä rautaporttikin on varmaan tehty tinasta.

        Robotti ei pysty valmistamaan mittatilaustuotteita.


    • Makkeri87

      No kylläpä noita tuntuu riittävän joilla varaa ostaa ;)

      • ei mulla muuta

        Tee mitä lystäät.


      • Makulatuuri

        Kannattaa kuitenkin ensin tarkoin selvittää markkinapotentiaali ja jakelukanavat. Lisäksi bisneksen pyörittämisessä täytyy ottaa huomioon se, että yrittäjällä menee merkittävä osa työajasta aivan muuhun kuin siihen ammattiosaamisen harjoittamiseen ( tarjoukset, laskut, viranomaisten vaatimat raportit jne.). Nuokin tunnit pitää sitten maksaa liiketuloilla.


      • Makkeri87
        Makulatuuri kirjoitti:

        Kannattaa kuitenkin ensin tarkoin selvittää markkinapotentiaali ja jakelukanavat. Lisäksi bisneksen pyörittämisessä täytyy ottaa huomioon se, että yrittäjällä menee merkittävä osa työajasta aivan muuhun kuin siihen ammattiosaamisen harjoittamiseen ( tarjoukset, laskut, viranomaisten vaatimat raportit jne.). Nuokin tunnit pitää sitten maksaa liiketuloilla.

        Kaiken olen selvittänyt etukäteen, ettei tule yllätyksenä, ja olen tietoinen näistä asioista suurelti muutenkin, kun olen ollut yksityisyrittäjällä töissä.

        Ja kuten tullut tässä sanottua, niin tuotteita tuloo ihan joka lähtöön myös tarkoitus tarjota osamaksulla, myös tulee korjaus/asennus hitsaukset ja alihankinta.


      • Ti e tä jä
        Makkeri87 kirjoitti:

        Kaiken olen selvittänyt etukäteen, ettei tule yllätyksenä, ja olen tietoinen näistä asioista suurelti muutenkin, kun olen ollut yksityisyrittäjällä töissä.

        Ja kuten tullut tässä sanottua, niin tuotteita tuloo ihan joka lähtöön myös tarkoitus tarjota osamaksulla, myös tulee korjaus/asennus hitsaukset ja alihankinta.

        Yksityiset on mulkk kuja


    • 12+13

      ideasi on loistava niitten kannalta ketkä rautatavaraa haluaa mutta taitaa vaan olla kovin vähissä tosi ostajat... kyllä ihailijaa piisaa jotta 'oi kuinka ihana'- tyyliin , mutta ei kuitenkaan ole varaa /halua ostaa.Minä ostaisin paljonkin puutarharautaa, siis erilaisia esineitä metallista tehtynä, niin pieniä koristeita kuin suurempiakin kalusteita, jopa aitaa, mutta kun ei kukaan myy mitään kunnollista, se mitä myynnissä joskus harvoin on niin kiinalaista halparimpulaa.Itse olemme jokinverran tehneet kaikkea kivaa pihalle, ostajia olisi mutta hinta on tietenkin este... pelkkä materiaalikulu on suurimmalle osalle liikaa saati että palkan ja muut kulut saisi.... näin se vaan ikävä kyllä on.

    • hitsahitsa

      Vähän riippuu minne perustat. Jos polkupyöriä, veneiden perämoottoreita ja vastaavia pieniä korjaustöitä teet, niin tuut pärjäämään. Riippuu taitotasostakin, että mitä pystyy tekemään..

      Itse olin työharjoittelussa henkilöllä joka teki tällaisia pieniä töitä pääosin. Olisko ollu että 200-300 euroa jos tienaat päivässä niin et jää miinukselle.

    • Makkeri87

      Tarkoituksena olisi tarjota tosiaan osamaksulla tarjota tuotteet, ja kaikenlaiset korjaustyöt, ettei hinta sillälailla pahin este ole enää.

    • 12+13

      joo kyllä osaajalle hommaa piisaa, puolisonikin tekee vaikka mitä joku keksii teettää... tekemättä ei ole mikään jäänyt. Eivät mitkään firmat ota tehtäväksi mitään vaikeaa yksittäiskappaletta, mutta yksityisellä tekijällä onnistuu ja mikä parasta, silloin ei kysellä hintaa kun jokin on saatava mutta kukaan muu ei tee ja itse ei pysty.

    • Makkeri87

      Kyllähän mä olen työkseni tehnyt erikoistuotteita, ja sitten työttömäksi jäätyäni firman muuton johdosta, niin olen itseäni kurssittanut erillaisin tavoin ja opetellut uusia ja uusia valmistus menetelmiä

    • Makkeri87

      Nyt on yrityspystyssä, toiminta alkaa 01.12.2013 ja alustavat sivutkin auki ^^

    • 12+13

      laita ne sivusi johonkin linkkiin jotta voimme ihastella kättesi taitoja ja kukaties jotain tilatakin kun sopivaa silmään osuu.

    • Makkeri87

      www.lehtisaaristeel.net

    • 12+13

      aika kivat takkaluukut tossa yhessä kuvassa... itse olen ollut kauan sitten töissä yrityksessä jossa tehtiin kaikenlaista kivaa metallista... oli puusepän minikokoisesta höylästä takkaluukkujen kautta suihkukaivoihin valikoimaa ja sitten tietysti oma tuote pääartikkelina... niitä oli mukava tehdä mutta kaikki hyvä loppuu aikanaan, tässä tapauksessa tuli yrittäjä perheen ikä vastaan.

    • Makkeri87

      Kiitokset, tossa on hyvin pieniosa mitä itte oon tehnyt aikaisemmin, mutta nämä on viimeisimpiä töiden loppumisen jälkeen, kaikki on itse suunniteltuja ja toteutettuja ja näkyvillä jossain päin suomea, esim tämä ns. teräsmies on nähtävissä Lapuan Aikuiskoulutus puolella toimistojen vieressä.

    • niilo68876

      Mahtavaa, että joku lähtee rohkeasti kykyihinsä luottaen tekemään. Toivottavasti hommia riittää ja pysyt terveenä!

      • 30v kokemus yritt.35

        Ihan kiva! Valitettavasti meidän sosialistisessa Suomessa ei vaan oikein elä tollasilla käsitöillä arvolisävero on käsityöläiselle liikaa, vakuutusyhtiöt on käsipitkällä jne jonkinlaista yrittäjäeläkettäkin pitäis pystyä maksaan esim 2-3tonnin vuosimaksulla ei paljoo eläkkeitä kerry.
        Siihenkin rahaan saa hitsata pirun monta "rappurallia"

        Jos toimitlat on "omastatakaa" ei mitään velkoja isommin nuukasti elelee
        tsemppiä vaan.


    • Kalterien takaa

      Metalli on Eldorado.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      263
      2593
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      193
      1653
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1434
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1169
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1156
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      223
      1022
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      1000
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      905
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      729
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      720
    Aihe