Muita 18v hakijoita?

tulevatandläkare

Elikkäs onko muita 18v hakijoita? Miten ootte alottanut pääsykokeisiin lukemisen?
Minkälaisia mietteitä/ajatuksia yms.?

Itse luen nyt pikkusen kerrallaan ja kiristän tahtia sitten vuoden vaihteessa. Olen kuitenkin varautunut siihen ettei ovet aukea ensimmäisellä yrittämällä, mutta yrittää aina jaksan.

Ps. neuvoja saa tulla kaikilta, jotka tähtää lääkikseen.

2

221

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 44564

Eipä siinä muu auta kuin painaa täysillä hommia lukion biologian, kemian ja fysiikan kanssa. Tässä vaiheessa itse lukisin lukiokirjoja ja ottaisin kaikki asiat perusteellisesti haltuun. Itse haen myös 2014 ja olen hakiessani 18-vuotias.

• Tuleva kollegasi?

Kyllä sitä ovet voivat avautua, vaikka olisit noin nuori. Itse tunnen lääkiksestä ainakin kaksi suoraan lukiosta päässyttä 18 vuotiasta. :D

Kommentoin nyt kuitenkin, vaikka hakuvaihe onkin takana päin. Kyllä, kannattaa mielestäni kiristää opiskelutahtia vähitellen ja vuoden vaihteesta viimestään alottaa tosissaan tosissaan luku. Kannattaa panostaa varsinkin kemian ja fysiikan laskuihin, niitä on viime vuosien kokeista ollut jopa yli 50% pisteistä ja ainakin itse pääsin melkeenpä pelkästään niiden ansiosta sisään. Kokeessa tulee kiire, ja kannattaa huomioida ettei kaikkia tehtäviä tarvitse eikä kannatakaan yrittää tehdä ajanpuutteen takia. Kunn katsoo tilastoja niin ei ole tarvinnut saada edes puolia maksimipisteistä läpipääsyyn! Kokeessa tulee myös melko varmasti yllätyksiä, joten kannattaa olla avoin kaikille tehtätyypeille eikä sitten koetilanteessa heittää rukkasia tiskille kun tehtävät ovat täysin odottamattomia -niin ne ovat kaikille. :) Kannattaa katsella aikaisempia kokeita, erityisesti jotta tulee harjoiteltua myös pitkän aineiston lukua ja sen tietojen nopean omaksumisen ja käyttämisen rutiinia. Noh, tämä oma mielipiteeni. Kysy toki lisää. :) ja josset ole jo tutustunut, niin alyvuoto.fi on huikee sivusto - kantsii tsekata, löydät sieltä varmasti vertaistukea ja apua hakuprosessissasi.

(Tietty yksilöllisiähän me kaikki ollaan, joten mikä jollekin pätee voi toiselle olla toimimaton tekniikka)
      Tsemppiä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4148
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3087
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2330
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      901
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe