Muita 18v hakijoita?

tulevatandläkare

Elikkäs onko muita 18v hakijoita? Miten ootte alottanut pääsykokeisiin lukemisen?
Minkälaisia mietteitä/ajatuksia yms.?

Itse luen nyt pikkusen kerrallaan ja kiristän tahtia sitten vuoden vaihteessa. Olen kuitenkin varautunut siihen ettei ovet aukea ensimmäisellä yrittämällä, mutta yrittää aina jaksan.

Ps. neuvoja saa tulla kaikilta, jotka tähtää lääkikseen.

2

180

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 44564

Eipä siinä muu auta kuin painaa täysillä hommia lukion biologian, kemian ja fysiikan kanssa. Tässä vaiheessa itse lukisin lukiokirjoja ja ottaisin kaikki asiat perusteellisesti haltuun. Itse haen myös 2014 ja olen hakiessani 18-vuotias.

• Tuleva kollegasi?

Kyllä sitä ovet voivat avautua, vaikka olisit noin nuori. Itse tunnen lääkiksestä ainakin kaksi suoraan lukiosta päässyttä 18 vuotiasta. :D

Kommentoin nyt kuitenkin, vaikka hakuvaihe onkin takana päin. Kyllä, kannattaa mielestäni kiristää opiskelutahtia vähitellen ja vuoden vaihteesta viimestään alottaa tosissaan tosissaan luku. Kannattaa panostaa varsinkin kemian ja fysiikan laskuihin, niitä on viime vuosien kokeista ollut jopa yli 50% pisteistä ja ainakin itse pääsin melkeenpä pelkästään niiden ansiosta sisään. Kokeessa tulee kiire, ja kannattaa huomioida ettei kaikkia tehtäviä tarvitse eikä kannatakaan yrittää tehdä ajanpuutteen takia. Kunn katsoo tilastoja niin ei ole tarvinnut saada edes puolia maksimipisteistä läpipääsyyn! Kokeessa tulee myös melko varmasti yllätyksiä, joten kannattaa olla avoin kaikille tehtätyypeille eikä sitten koetilanteessa heittää rukkasia tiskille kun tehtävät ovat täysin odottamattomia -niin ne ovat kaikille. :) Kannattaa katsella aikaisempia kokeita, erityisesti jotta tulee harjoiteltua myös pitkän aineiston lukua ja sen tietojen nopean omaksumisen ja käyttämisen rutiinia. Noh, tämä oma mielipiteeni. Kysy toki lisää. :) ja josset ole jo tutustunut, niin alyvuoto.fi on huikee sivusto - kantsii tsekata, löydät sieltä varmasti vertaistukea ja apua hakuprosessissasi.

(Tietty yksilöllisiähän me kaikki ollaan, joten mikä jollekin pätee voi toiselle olla toimimaton tekniikka)
      Tsemppiä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      317
      7424
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2146
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1827
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1362
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1277
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1231
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1210
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1146
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1071
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe