Rasitusastma. Onko kellään rasitusastmaa ja miten sitä hoidetaan.
Rasitusastma
3
202
Vastaukset
- 13vee
Mulla on rasitusastma jo viidettä vuotta menossa. Itse sain sitä hoidettavaksi buventolin ja seretiden. Ei sitä voida hoitaa kuin lääkkeiden avulla. :)
- --------------------
Itselläni on ollut rasitusatma 25vuotta ja en tarvitse juurikaan lääkitystä.Astma on todettu virallisillä kunto ja muilla testeillä.Lääkkeitä tarvitsen vain kun sairastan esim flunssaa tai flunssan jälkeen tulee ahdistusta.Tietysti kun esim raskaassa ruumiillisessä työssä(metsätyö) hengästyminen voi tulla rajuna ja ilmoittamatta.
Rasitusatmaa on ilmeisesti monen tyyppistä toiset tarvitsee jatkuvan lääkityksen ja toiset ei.Normaali elämässä sitä nyt ei juurikaan huomaa ja mitä enemmän esim kuntoilee tai tekee sitä ruumiillistatyötä,niin ei juurikaan rupea ahdistamaan.Olen huomannut,että moni ei astmaa rairastava hengästyy jo aikaisemmin kuin minä.Lisäksi omaan sellaisen paheen,että poltan tupakkaa mitä ei tietysti kannata harrastaa jos on astma,mutta toimeen on tultu näin keskiikäisenäkin. - Astmamummo
Mulla on rasitusastma. Se on todettu noin 40-vuotta sitten. Alkuun hoidettiin pelkästään avaavalla lääkkellä, sitten oli pitkä oireeton kausi ja nyt on 12-vuotta ollut tiukka lääkitys. Ventolinea ja Flixotide jonka tuli Pulmicortin tilalle. Mulla on PEF it vaan 320 ja kuulemma keuhkojen tilavuus on laskenut. Olen jo vanha yli 60 vuotta ja ylipainoa on reippaasti, nyt suositeltiin laihduttamaan ja sitä yritän. Ehkä olotila paranee, Nyt jos menee pakkasella ulos meinaa sinne kuolla, henki salpautuu ja keuhkoihin koskee. Ennen uloslähtöä on pakko ottaa Ventolinea, mutta sekään ei auta. Kun on vähän pidempään ulkona alkaa oireet helpottaa, mutta eivät kokonaan häviä. Kamala sairaus, huom poltin 24 vuotta nyt polttamatta 23 vuotta, keuhkoahtaumaa ei ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti25645572Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!4311343Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy22110961Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump389775Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla888602Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2766650Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys432344Perussuomalaisiin minä luotan
Bensaa raaskii taas tankata ja ensi vuonna laskee ruoan verotus. Nämä muutokset parantavat pienituloisten asemaa.122284- 442124
Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen
Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti22075