Grilliä kaivaten

Hyvä ruuan ystävä

Aikanaan 70-80 luvulla essolla oli huippuhieno grilli.sieltä haettiin kotiin puolikkaita kanoja ja ranskiksia.se oli hienoo aikaa ja kauppa kävi.nyt niin ikaalisissa,kuin kyrössäkin ei juuri ole ravintoloiden sulkemisajan jälkeen grillejä.miksi ne silloin kannatti ja vingutaan,ettei kannata?itse en ole yrittäjä,mutta eikö kukaan voisi harkita avata KUNNON grilliä.hyvät tuoreet tuotteet ja sopivasti auki.annosten hinnat ei tarvi olla puoli ilmaisia,sillä yö syöjät ei tingi.sitä paitsi hintaa jos lasketaan tosi alas,alkaa ruuan taso kärsiä.

17

541

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siitta vaan yrittamaan silla nyt ei tosiaankaan ole 70-80 luku. Itse olen tankannut essolla mopot moottoripyorat autot noin 45v . enne myos syotiin essolla enemman kuin missaan muualla yhteensa. Nyt H.kyrolaiset kun mietitte niin ne kylmaasemat on ne mis autot tankataan ja nuukuus iskee siina vaiheessa kun ruuasta pitais maksaa, laatua kylla vaaritaan mut maksettas ei mitaan.

      • Lukija

        Taidat olla koulusi keskeyttänyt,kun sinun kirjoituksissa on niin paljon kirjoitusvirheitä.eeli se mitä teet,tee se kunnolla.tässä tapauksessa kirjoitustaito.


      • dhljgk
        Lukija kirjoitti:

        Taidat olla koulusi keskeyttänyt,kun sinun kirjoituksissa on niin paljon kirjoitusvirheitä.eeli se mitä teet,tee se kunnolla.tässä tapauksessa kirjoitustaito.

        Olisit ostanut grillin kun pitkään oli myynnissä. Sitten vaan kokoilusit kuinka hampurilaisten myynti kannttaa tuppukylässä.


      • Lukija kirjoitti:

        Taidat olla koulusi keskeyttänyt,kun sinun kirjoituksissa on niin paljon kirjoitusvirheitä.eeli se mitä teet,tee se kunnolla.tässä tapauksessa kirjoitustaito.

        Niin olen, eli kesken tunnin lahrin kysyyn toita metsakylasta veljekset mattilasta eli 15v. jai koulu kesken. Nyt asun Thaimaassa ja naissa neteissa ei ole kaikkia meiran lankkareitten kirjainmerkkeja, eli nytkin tasta nappaimistosta on kirjaimet kulunut loppuun ,et arpomiseks menee. Toivotan sulle mmenestysta uutena ruokaalan yrittajana H.kyrossa. PS. nt sateet hellittaa ja tanaan oli 36 varjos ja sehan passaa tallaselle keskenkoulunssa jattaneelle.


      • ooppoknbgc
        vesaat1 kirjoitti:

        Niin olen, eli kesken tunnin lahrin kysyyn toita metsakylasta veljekset mattilasta eli 15v. jai koulu kesken. Nyt asun Thaimaassa ja naissa neteissa ei ole kaikkia meiran lankkareitten kirjainmerkkeja, eli nytkin tasta nappaimistosta on kirjaimet kulunut loppuun ,et arpomiseks menee. Toivotan sulle mmenestysta uutena ruokaalan yrittajana H.kyrossa. PS. nt sateet hellittaa ja tanaan oli 36 varjos ja sehan passaa tallaselle keskenkoulunssa jattaneelle.

        Nyt on grilli! En ole vaan vielä testannut?


      • Taavi
        Lukija kirjoitti:

        Taidat olla koulusi keskeyttänyt,kun sinun kirjoituksissa on niin paljon kirjoitusvirheitä.eeli se mitä teet,tee se kunnolla.tässä tapauksessa kirjoitustaito.

        Ja jos sinä olet koulusi käynyt loppuun, niin eipä voi kehua sinunkaan kirjoitustaitoasi. Taisit nukkua äidinkielen tunneilla. Sait kolmeen virkkeeseen aikaiseksi useamman virheen. Tässä yksi kirjoitussääntö sinulle: Muista aina välilyönti pilkun ja pisteen jälkeen.

        Ja sitten vielä ihan yleisenä ohjeena sinulle: Jos moitit jotain, niin katso nyt hyvä ihminen, että itse edes teet vastaavan asian kunnolla. Tässä tapuksessa kyseessä kirjoitustaito. :-)


      • Pata kattilaa jne
        Taavi kirjoitti:

        Ja jos sinä olet koulusi käynyt loppuun, niin eipä voi kehua sinunkaan kirjoitustaitoasi. Taisit nukkua äidinkielen tunneilla. Sait kolmeen virkkeeseen aikaiseksi useamman virheen. Tässä yksi kirjoitussääntö sinulle: Muista aina välilyönti pilkun ja pisteen jälkeen.

        Ja sitten vielä ihan yleisenä ohjeena sinulle: Jos moitit jotain, niin katso nyt hyvä ihminen, että itse edes teet vastaavan asian kunnolla. Tässä tapuksessa kyseessä kirjoitustaito. :-)

        Arvoisa Taavi

        Montako välilyöntiä tuleekaan pisteen jälkeen. Motoksesi suosittelen: selkeä ajatus, selkeä kirjoitus!


      • Taavi
        Pata kattilaa jne kirjoitti:

        Arvoisa Taavi

        Montako välilyöntiä tuleekaan pisteen jälkeen. Motoksesi suosittelen: selkeä ajatus, selkeä kirjoitus!

        Vaikka kysymyksesi olikin muotoiltu retoriseksi, niin siitä huolimatta vastaan siihen: yksi (aivan kuten kirjoituksessani olen tehnyt). Ihmettelen vain, miksi sitä kysyt, laittaisitko itse niitä enemmän?

        Motoksesi suosittelen: Jos et näe kunnolla, käy optikolla.

        P.S. Lyhenteessä jne. käytetään pistettä. :-)


      • Äikänmaikka
        Taavi kirjoitti:

        Vaikka kysymyksesi olikin muotoiltu retoriseksi, niin siitä huolimatta vastaan siihen: yksi (aivan kuten kirjoituksessani olen tehnyt). Ihmettelen vain, miksi sitä kysyt, laittaisitko itse niitä enemmän?

        Motoksesi suosittelen: Jos et näe kunnolla, käy optikolla.

        P.S. Lyhenteessä jne. käytetään pistettä. :-)

        Jep. Ja kysymyslauseen lopuksi kysymysmerkki. Ei siis näin "Montako välilyöntiä tuleekaan pisteen jälkeen. vaan "Montako välilyöntiä tuleekaan pisteen jälkeen?"

        Jos ei osaa kirjoittaa, on idiootti.


      • Laskin oikein,
        Taavi kirjoitti:

        Ja jos sinä olet koulusi käynyt loppuun, niin eipä voi kehua sinunkaan kirjoitustaitoasi. Taisit nukkua äidinkielen tunneilla. Sait kolmeen virkkeeseen aikaiseksi useamman virheen. Tässä yksi kirjoitussääntö sinulle: Muista aina välilyönti pilkun ja pisteen jälkeen.

        Ja sitten vielä ihan yleisenä ohjeena sinulle: Jos moitit jotain, niin katso nyt hyvä ihminen, että itse edes teet vastaavan asian kunnolla. Tässä tapuksessa kyseessä kirjoitustaito. :-)

        että nm. "Lukija" sai kommenttiinsa 9 kirjoitusvirhettä!


      • profetia1

        Saarn.7:11


      • Vai vielä maikka
        Äikänmaikka kirjoitti:

        Jep. Ja kysymyslauseen lopuksi kysymysmerkki. Ei siis näin "Montako välilyöntiä tuleekaan pisteen jälkeen. vaan "Montako välilyöntiä tuleekaan pisteen jälkeen?"

        Jos ei osaa kirjoittaa, on idiootti.

        Ja jos ei oikein ymmärrä lukemaansa, on vielä suurempi idiootti. Mieti tekoäikänmaikka lukemasi sana sanalta. Mikäli jotain ymmärsit, on älykkyysosamääräsi vähintään kraappahoususi kokonumeron suuruinen. Epäilen, mutta vastaa mieluusti, ettei jää jurppimaan.


      • Äikänmaikka
        Vai vielä maikka kirjoitti:

        Ja jos ei oikein ymmärrä lukemaansa, on vielä suurempi idiootti. Mieti tekoäikänmaikka lukemasi sana sanalta. Mikäli jotain ymmärsit, on älykkyysosamääräsi vähintään kraappahoususi kokonumeron suuruinen. Epäilen, mutta vastaa mieluusti, ettei jää jurppimaan.

        Oho, en tiennytkään, että tuommoisia kireähermoisia paskoja on olemassa. Laita korkki kiinni, mene nukkumaan ja suorita kesken jäänyt apukoulusi loppuun. Kyllä se siitä.


    • nerokasta

      Kenelläkään teillä ei ole korkea älykkyysosamäärä.Aloitus grilli,päätyi äidinkielen oikeinkirjoittamiseen.Harhautuikohan keskustelunaihe?

      • kääpiö

        Jos ei äänestä , ei voi valittaa , jos ei osaa äidinkieltä täydellisin sanankääntein , ei missään tapauksessa voi valittaa yhtään !!!


    • plösö

      Mutta kyy toi autogrilliki oli hyvä tos fransun nurkalla !

      • tosihoikka

        Oli se Tur.... makkarakoppiki kova sana kylällä silloin aikoinaan oikeen kunnon höyrytappeja !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      845
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      595
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe