Kolmatta peliin?

paksuis

Luulin jo, että tämä ei taas iskisi näin nopeaa, ELI VAUVAKUUME!...

Olen siis 28-vuotias kahden lapsen äiti. Lapseni ovat 4 ja 2 vuotiaat. Vielä pari kuukautta sitten ajattelin, että on hyvä pitää hetken tauko ennen kolmatta lasta, mutta nyt huomaan ajatukseni karkaavan koko ajan vauvoihin ja raskauteen. Mieheni kanssa ollaan kyllä puhuttu, että lisää lapsia halutaan, muttei ihan vielä.

Olen kuullut sanottavan, että kahden lapsen jälkeen se vauvakuume vielä iskee, mutta kolme laste saa halut kaikkoamaan. Ja toisaalta kuulee myös itä, että kolmen lapsen kanssa olisi helpointa.

Kolmen lapsen äidit ja isät kommentoikaa! MIten ylipuhun mieheni?

7

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12/32

      Yrität vain taas kerran saada suhteeseen ja elämään sisältöä lapsilla. Erotkaa ennemmin saman tien, turhaan enää kolmatta lasta siihen sotkette.

      • paksuis

        Tasapaksu, tylsä ja riskitön elämä ei vaan ole mua varten ;) Ja onneks ne lapset antaa enemmän ku ottaa, ja meillä ei lapset ole suhdetta horjuttanu. Ikävä, et jotkut pohtii noita asioita ihan liikaa ja suhteet kaatuu ennemminkin itsekkyyteen, kuin lasten hankintaan. Enää ei vaan kestetä pienintäkään vastoinkäymistä vaan heti ratkasitaan asia erolla!


      • Lapsi ei suhdetta pelast
        paksuis kirjoitti:

        Tasapaksu, tylsä ja riskitön elämä ei vaan ole mua varten ;) Ja onneks ne lapset antaa enemmän ku ottaa, ja meillä ei lapset ole suhdetta horjuttanu. Ikävä, et jotkut pohtii noita asioita ihan liikaa ja suhteet kaatuu ennemminkin itsekkyyteen, kuin lasten hankintaan. Enää ei vaan kestetä pienintäkään vastoinkäymistä vaan heti ratkasitaan asia erolla!

        Et usko tuota satuiluasi itsekkään tai olet tyhmä ja sokea?


    • dfghdg

      Meillä lapset pian 3v ja 4.5 -vuotiaat ja pientä vauvakuumetta myös aina ajoittain....välillä tulee taas päiviä, jolloin ajattelen "ei ikinä". Haluan, että molemmat olemme aivan varmoja kolmannesta mikäli siihen päädymme ja ainakin vuoden olemme ajatelleet vielä odottaa ja katsoa sitten halutaanko (tarkoituksena muutto isompaan asuntoon ja säästäminen). Lähtökohtasi on väärä, mikäli haluat "ylipuhua miehesi", se ei ole ollenkaan hyvä juttu! Vaikka itse välillä haluan kovasti vauvaa, niin olen sitä mieltä, että ei toista voi/kannata "ylipuhua", vaan se on tultava omasta halusta. Mielestäni meidän lasten ikäero oli liian pieni, joten siksi emme halua (mikäli päätämme vielä yrittää joskus kolmatta) kolmatta pienellä ikäerolla, vaan aikaisintaan silloin, kun isommat ovat 5 ja 6-vuotiaat.

      • Sairaita olette

        Teilläkin hankitaan lapsia sisällöksi suhteeseen? Se in väärin.
        Olisi sama erota nyt eikä viidestoista päivä.


    • hiljaa hyvä tulee

      Vaikka miestä ei yritäiskään ylipuhua, niin kyllä sille kannattaa puhua omista tunteistaan ja kolmannen lapsen kaipuusta ja pitää asiaa esillä sopivasti.
      Miehet tuntuu olevan vaan sellaisia, et ne tarvii kunnolla aikaa lämmetäkseen asialle ja ne haluaa pohtia sitä omasta näkökulmastaan, joka ei ole aina ihan sama, kuin meillä naisilla.

      Itse olen kuumeillut myös kolmatta (lapset 9v, ja 5v.) ja pitänyt asiaa esillä viime talvesta. No sen verran on edistystä tapahtunut, että kun kesällä olisi pitänyt vaihtaa Mirena uuteen, niin isäntä suostui jo siihen, että otatin vanhaksi tuleen ja tehoiltaan epävarman pois, mutta uutta ei laitettu. Nyt ollaan käytetty kumeja, mutta aina silloin tällöin heti kuukautisten jälkeen mies on omasta tahdostaan jättänyt kumin pois ja halunnut tulla sisään, jolloin olen ollut miehen mielestä, miten sen nyt sanoisin nätisti... No "hurjan onnellinen".:)
      Siitä on seurannut se, että yhä useammin sattuu niintä kertoja, kun hän jättää kumit kaapiin muulloinkin, kuin vain niinä kuukautisten jälkeisinä ns.varmoina päivinä.
      Kun olen kysynyt, että ollaanko me nyt yrittämään sitä kolmatta. Hän ei myönnä, mutta ei enää myöskään kiellä niin ehdottomasti, kuin mitä vielä vuosi sitte.

      Joku ilkeämielinen voi sanoa, että tuommoinen on sitä naisellista kiristystä, mutta sitä se ei ole, vaan tuo "hurja onnellisuus" tulee jostain syvemmältä, naisen alkukantaisista vaistoista uskokaa pois

    • Tässäpä syy

      Jos miehellä on kaksi lasta eli muijalla on pallo jalassa, niin miksi se haluaisi lisää lapsia? Mulkun toimivuus on todistettu maailmalle - ei mitään syytä hankkia lisää riesoja. Ensimmäisen lapsen moni jolppi kyllä siirtää helpolla, kun epävarma on ja pelkää että tulee jätetyksi suhteessa.
      Kun lapsi tai pari on, niin sitten on eukko ojennukseen laitettu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1412
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1193
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe