Olen joskus äppästellyt että mikä intressi Hämeenlinnan kaupunkilla on olla aina groupin toiseksi suurin omistaja. Kun kaupunki myy näinä taloudellisesti vaikeina aikoina suurin piirtein kaiken irtaimen ja luopuu muustakin mistä vähänkin rahaa saa, ei ainan omistajuutta ole koskaan kyseenalaistettu. Onko niin että kokdemin kunnallisjärjestöissä on katsottu viisaaksi omistaa paikallista tiedonvälittäjää, ettei turhaa kritiikkiä päätöksistä uutisoida ainakaan Häsassa. Toisaalta ainalla on varmasti intressi pitää kunta firmassa koska se käyttää ainan puhelin- ja ict palveluita vuodesta toiseen ilman kilpailutusta. Eikö ole jopa kilpailulainsäädännön vastaista että kunta ostaa ainan palvelut koskaan kilpailuttamatta niitä, vielä kun tiedetään ainan kalliit hinnat ? On aika arveluttavaa että kunnan hallituksen puheenjohtajalla on vielä linkit molempiin toimijoihin. Otappa Kari Ilkkala kantaa - mitä mieltä olet ?
Aina group/Häsa/Hämeenlinnan kaupunki
8
206
Vastaukset
- Taaper
Itse olen jo vuosia ihmetellyt samaa asiaa. Aina Groupiin kuuluva Hämeen Sanomat ei todellakaan harrasta tutkivaa journalismia, päinvastoin hutkivaa esim. perussuomalaisia kohtaan.
Sen lauluja laulat, kenen leipäät syöt. - Perse Keijo
En käytä ko. paskayhtymän palveluita! Älä sinäkään....
- Epäterve kilpailu
Kinkkinen kysymys, koska Aina pysyy pystyssä noilla hinnoilla vain, jos sekä kaupunki ja HäSa ostaa sen palveluita. Totuuden mukaan kaupungin pitäisi kilpailuttaa tämäkin, koska niin pitää nykyisin muutenkin aina tehdä. Mutta kukapa kilpailisi itseään vastaan. Aina pysyy pystyssä mutta verot nousee?
Tervehdys,
kaupungin omistukset, ml. Aina Groupin osakkeet nimeltä mainiten, olivat Pro Hämeenlinnan aloitteesta keskusteluissa mukana kun valtuustosopimusta kaudelle 2013-2016 sorvattiin.
Sopimukseen tuli talouden tervehdyttämisosioon lause: "Tarpeettomia ja toissijaisia kiinteistöomistuksia ja yhtiöiden osakkuuksia puretaan ja tulevia investointeja arvioidaan kaupungin perustehtäviä korostaen".
Normaalitilanteessa Aina Groupin osake ei saata olla kovin likvidi, eli koko potin myynti ei käy tuosta vain. Esim. jokin toimialajärjestely saattaa kuitenkin muuttaa tilanteen nopeasti. Koska asia on valtuustosopimukseen kirjattu ja kaikki osalliset tietävät mistä puhutaan, odotamme kaupungin johdon olevan valppaana myyntitilaisuuden varalta.- +5687483
Kiitos Kari! Voitko vielä avata muutaman asian.
"Normaalitilanteessa Aina Groupin osake ei saata olla kovin likvidi". Mitä tarkoitat?
Myös: " Esim. jokin toimialajärjestely saattaa kuitenkin muuttaa tilanteen nopeasti". Mitä tämä on?
Mitä pitää tehdä?
Kaveri kysyy, luulen itse tietäväni!
- Korruptio kuriin
Eli kaupungin bisnes ja politiikka on on kuin koivu ja kantarelli, riippuvaisia toisistaan. Tätä tosiseikkaa on piiloteltu piilotukineen vuosikymmeniä, itse asiassa kytkös on aina kielletty, kunnes hv-hyödyistä ja tähän liaaniin kietoutumattomat persut tulevat ja selvittävät tämänkin ns. maan tavan? Alkaahan se ns. HPK-politiikka avautua sieltä. hyvä Persut.
- 7-4
Ainaa ei myydä!!!
- saapi nahdä.
Kyllä,, perussuomalaisiin voidaan luottaa ,kirjoitelkoon muut mitä hyvänsä, saadaan kaupungin asiat kuntoon , vielä kun perusterveydenhuoltokin ,.
Mikä olikaan elämässä tärkeintä,,, olikohan se itse elämä .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481538Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 221050
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 87955
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99835- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70769