Ison pennun ruokaräyhät

pelästynyt__

Olen ollut huolissani, kun kotonamme on 2 pienikokoista narttukoiraa, iät 4 ja 2. Meille tuli pentu, joka on sekarotuinen ja aika isoista/keskikokoisista roduista polveutuva. Poika on muuten kiva, ihmisystävällinen ja jopa eläinystävällinen, mutta aina kun on jotain ruokaa tarjolla jossain, niin se alkaa niin karmean ruokaräyhäyksen, että minua on alkanut suorastaan pelottaa tyttökoirien puolesta.

Ruokin tytöt ja pennun erikseen, mutta joskus jos annan jotain herkkupaloja, niin silloinkin poikapentu käy vaikka kiinni pienempiinsä, ottaakseen herkut pois. Sama sota puruluista.

Kun ruoasta ei ole kyse, niin asiat menevät ihan hyvin.

Olen nyt tavallaan tosi huolissani ja mietin voimmeko pitää pojan, vai onko se lian raju tuossa ruoka aggressiossaan. Nuorempi 2 vuotias tyttökoira tuntuu tulevan 13 viikkoisen pennun kanssa paremmin juttuun kuin 4-vuotias. Monesti nelivuotias ärisee pennulle ollessaan minussa kiinni, esim,. makaamassa rinnan päällä.

Tuleeko tästä mitään, vai joudummeko etsimään pojalle uuden kodin?

Poika tulee kahdeksanpentuisesta pentueesta, omistajat sanoivat antaneensa heikommille pennuille ensin emän nisää, joten poika usein jäi vähän kavereistaan jälkeen. Ruokaräyhä saattaa kai johtua tästä. Ruoan suhteen koirapoika on ihan hullu, enkä liioittele yhtään.

2

140

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mur murinaa
    • .....

On tainnut pentu nähdä nälkää ensimetreistä lähtien. Ruoki eri huoneessa ja anna ruokaa niin että koira on kylläinen, aluksi reilusti, niin ettei jaksa syödä kaikkea. Pikkuhiljaa pentu tottuu tähän että ruokaa saa aina riittävästi ja tuo ruoka agre poistuu. Ja turha pelätä lihomista, riittävällä liikunnalla oleva pentu ei liho vaikka paljon söisikin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      192
      5132
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      34
      4523
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      12
      3169
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      260
      3070
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      159
      3012
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      54
      2568
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27