Ison pennun ruokaräyhät

pelästynyt__

Olen ollut huolissani, kun kotonamme on 2 pienikokoista narttukoiraa, iät 4 ja 2. Meille tuli pentu, joka on sekarotuinen ja aika isoista/keskikokoisista roduista polveutuva. Poika on muuten kiva, ihmisystävällinen ja jopa eläinystävällinen, mutta aina kun on jotain ruokaa tarjolla jossain, niin se alkaa niin karmean ruokaräyhäyksen, että minua on alkanut suorastaan pelottaa tyttökoirien puolesta.

Ruokin tytöt ja pennun erikseen, mutta joskus jos annan jotain herkkupaloja, niin silloinkin poikapentu käy vaikka kiinni pienempiinsä, ottaakseen herkut pois. Sama sota puruluista.

Kun ruoasta ei ole kyse, niin asiat menevät ihan hyvin.

Olen nyt tavallaan tosi huolissani ja mietin voimmeko pitää pojan, vai onko se lian raju tuossa ruoka aggressiossaan. Nuorempi 2 vuotias tyttökoira tuntuu tulevan 13 viikkoisen pennun kanssa paremmin juttuun kuin 4-vuotias. Monesti nelivuotias ärisee pennulle ollessaan minussa kiinni, esim,. makaamassa rinnan päällä.

Tuleeko tästä mitään, vai joudummeko etsimään pojalle uuden kodin?

Poika tulee kahdeksanpentuisesta pentueesta, omistajat sanoivat antaneensa heikommille pennuille ensin emän nisää, joten poika usein jäi vähän kavereistaan jälkeen. Ruokaräyhä saattaa kai johtua tästä. Ruoan suhteen koirapoika on ihan hullu, enkä liioittele yhtään.

2

87

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mur murinaa
    • .....

On tainnut pentu nähdä nälkää ensimetreistä lähtien. Ruoki eri huoneessa ja anna ruokaa niin että koira on kylläinen, aluksi reilusti, niin ettei jaksa syödä kaikkea. Pikkuhiljaa pentu tottuu tähän että ruokaa saa aina riittävästi ja tuo ruoka agre poistuu. Ja turha pelätä lihomista, riittävällä liikunnalla oleva pentu ei liho vaikka paljon söisikin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      26
      2778
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2312
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2190
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1802
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1662
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      98
      1597
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      298
      1485
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1419
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    Aihe