Abs valo palaa ?

volvisti

Volvo v70 vm. 1997 Johdot takistettu Antura vaihdettu vielä ainakin joskus palaa iloisesti ennen anturan vaihtoa paloi jatkuvasti mitähän vielä pitäisi tutkia. Keinot hukassa kiitos vastauksista

26

12534

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ämis

      Pikku vinkki:

      Antura on rakennuksessa perustuksen alin, yleensä sokkelia leveämpi osa, joka jakaa rakennuksen painon maapohjalle.

      • Mokcba_60

        Tuleva Nobelisti!


      • Anonyymi

        ihan oikein. antura....voi helvetin urpot. Se on ANTURI.


      • Anonyymi

        ÄÄLIÖ!


    • volvisti 4

      Sorry eipä tuosta neuvoja tullut, mutta tiedetään nyt tuokin viisaus :) Enpä ois näin reppumiehenä töitä tehneenä tiennytkään HUH HUH

      • ämis

        Tuosta sinun aloituksesta ei saa kyllä mitään selvää. Eli minkä anturin olet vaihtanut ja millä perusteella?

        Jos vikavalo palaa, autosta saa vikakoodin.

        Onko ABS-kehät ehjät. Tuleeko nopeusantureista vikakoodia?

        Vika voi myös olla ABS ohjainyksikössä.


      • volvisti
        ämis kirjoitti:

        Tuosta sinun aloituksesta ei saa kyllä mitään selvää. Eli minkä anturin olet vaihtanut ja millä perusteella?

        Jos vikavalo palaa, autosta saa vikakoodin.

        Onko ABS-kehät ehjät. Tuleeko nopeusantureista vikakoodia?

        Vika voi myös olla ABS ohjainyksikössä.

        Joo olen ottanut vikakoodin ja ilmoitti vasenta etupään nopeusanturaa tai jotain johdoissa ? Tarkastettu johdot, ja nopeusantura vaihdettu. Sen verran parani, että ei jatkuvasti Abs valo pala, mutta toisinaan alkaa valo loistaan?


      • ämis
        volvisti kirjoitti:

        Joo olen ottanut vikakoodin ja ilmoitti vasenta etupään nopeusanturaa tai jotain johdoissa ? Tarkastettu johdot, ja nopeusantura vaihdettu. Sen verran parani, että ei jatkuvasti Abs valo pala, mutta toisinaan alkaa valo loistaan?

        Varmista vielä se vas.etu ABS kehän kunto. Mikäli antaa vielä samasta kulmasta koodia, vika on sitten luultavasti johdoissa tai liittimissä. Tosin ei se ohjausyksikkövikakaan pois ole suljettu.


      • volvisti
        ämis kirjoitti:

        Varmista vielä se vas.etu ABS kehän kunto. Mikäli antaa vielä samasta kulmasta koodia, vika on sitten luultavasti johdoissa tai liittimissä. Tosin ei se ohjausyksikkövikakaan pois ole suljettu.

        Jees pitää tutkia kun kerkii. Kunhan sais katsastukseen kuntoon. No se on vasta helmikuussa :)


      • Ei ikinä volvoo enää
        volvisti kirjoitti:

        Jees pitää tutkia kun kerkii. Kunhan sais katsastukseen kuntoon. No se on vasta helmikuussa :)

        Minulla oli samanlainen vika, poistu kun vaihdettiin uusi abs ohjain yksikko. Hintaa ei ollu kun noin 1800 euroa töineen päivinee. :)


      • uuno
        Ei ikinä volvoo enää kirjoitti:

        Minulla oli samanlainen vika, poistu kun vaihdettiin uusi abs ohjain yksikko. Hintaa ei ollu kun noin 1800 euroa töineen päivinee. :)

        minulla sama vika abs boxi vaihdettiin 295e taas toimii ,osan vaihtaa 2minuutissa


      • volvoisti
        uuno kirjoitti:

        minulla sama vika abs boxi vaihdettiin 295e taas toimii ,osan vaihtaa 2minuutissa

        Hieman on nyt hintahaarukka levällään näissä kahdessa tapauksessa... Mikähän mahtaa olla totuus? Samanlaista vikaa nimittäin omassakin -97 V70:ssä. Tosin, oikea taka-anturi on se herjaava.


      • Völvöytynyt
        uuno kirjoitti:

        minulla sama vika abs boxi vaihdettiin 295e taas toimii ,osan vaihtaa 2minuutissa

        Missä vaihdatit vai itekkö?


      • Mokcba_60

        Vanha ketju mutta asia ajankohtainen.
        Ainakin 1997 malliin asti ABS-boxin tinaukset murtuu. Yksi Virolainen kaveri tekee niitä ja sanoi että tinannut ``kasaan ainakin 30 kpl. boxeja. Syynä tina jossa ei saa olla lyijyä.
        Korjautin boxin ja hinta 15 €. Ei kannata mennä tukkasuorana ``siniselle`` rahnat ojossa. Kyllä ne osaa viedä massit.


      • Anonyymi
        volvisti kirjoitti:

        Joo olen ottanut vikakoodin ja ilmoitti vasenta etupään nopeusanturaa tai jotain johdoissa ? Tarkastettu johdot, ja nopeusantura vaihdettu. Sen verran parani, että ei jatkuvasti Abs valo pala, mutta toisinaan alkaa valo loistaan?

        abs valo paloi volvo v 70 irroitin anturin puhdistin cleaneri sumutteella samoin tunnistin kehän joka oli lian peitossa valo sammui eikä oo herjannu sen jälkeen.


      • Anonyymi
        volvisti kirjoitti:

        Joo olen ottanut vikakoodin ja ilmoitti vasenta etupään nopeusanturaa tai jotain johdoissa ? Tarkastettu johdot, ja nopeusantura vaihdettu. Sen verran parani, että ei jatkuvasti Abs valo pala, mutta toisinaan alkaa valo loistaan?

        vaihda vielä sokkeli. onko anturan alla eristeet?


      • Anonyymi
        Mokcba_60 kirjoitti:

        Vanha ketju mutta asia ajankohtainen.
        Ainakin 1997 malliin asti ABS-boxin tinaukset murtuu. Yksi Virolainen kaveri tekee niitä ja sanoi että tinannut ``kasaan ainakin 30 kpl. boxeja. Syynä tina jossa ei saa olla lyijyä.
        Korjautin boxin ja hinta 15 €. Ei kannata mennä tukkasuorana ``siniselle`` rahnat ojossa. Kyllä ne osaa viedä massit.

        Voitko laittaa sen Viron kaverin yhteystiedot minulle op. [email protected]


    • Ne pikku mussukat

      voi ressukka osta rollaattori.

    • PillKates

      Saattaa olla ABS-boxin tinauksen irronneet , yleinen vika vanhemmissa v70ssä.

      Tuo firma korjaa niin aika edullsiesti,. ei tarvitse kuin laittaa postila boxi sinne niin tinaavat sen uusiksi
      .
      http://www.sercap.fi/

    • völvöö

      joo boksi pakettiin ja baanalle kyllä ne korjaa maahan tuojalla sinunkin raktorin, onko ton ikäses jo apsit muuten ja air bäkit vai kiristys liinat etu penkeissä

    • Völvö mies

      Tässäpä tietoisku volvo 850 / s70 / v70 1997-2000 vuosimallit ainakin.

      Jos ABS vikavalo palaa ja OBD mittari näyttää oikeanpuolen taka abs-tunnistinta (eli repsikan puolen) on myös mahdollista että se tarkoittaakin nimenomaan itse ABS- ohjausyksikköä, ikävä kyllä. (näin kävi autosähkökorjaajan omaan autoon)

      Mut ei se niin kallis osa ole ku moni luulee... Esim motonetti myy 399e ilman luistonestoa, eli 6 putkinen ja luistoneston kanssa 449e 7 putkinen. Jotenka luulis että pelkkä korjaus olis ainakin puolet halvempi??

      • untamo

        Minulle maksoi tinaus 140€, mukaanlukien irrotus ja kiinnitys.


    • Anonyymi

      puhdista kehä cleaner sumutteella.

      • Anonyymi

        ja paina loppu purkki housuihisi


    • Anonyymi

      tarkista kaikki sulakkeet ja suihkauta sulakkeisiin crctä

    • Anonyymi

      Nuoruus palaa autojen kanssa on normaalia mutta kannattaa
      Silloin naittii

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      373
      4674
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1894
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1631
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      225
      1445
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1410
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1386
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1367
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1228
    Aihe