Kannattaako ottaa AWD vm 2014

volleja harkitseva

Nyt näyttäs olevan tarjouksessa AWD mallit mm. s60 ja v70 malleihin. Eli paraneeko ajettavuus? Vanhaa tekniikaa tosin mutta edullinen.

20

518

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeile hyvä poika

      käyppäs ajamassa jotain nelivetoa ja tee siitä johtopäätöksesi.
      Ainakin huollot maksaa enemmän, massaa lisää ja kulutusta.

      • ämis

        Haluat varmaan kertoa miksi AWD:n huoltaminen on kalliimpaa vrt. vajaavetoinen?


      • kaikki maksaa
        ämis kirjoitti:

        Haluat varmaan kertoa miksi AWD:n huoltaminen on kalliimpaa vrt. vajaavetoinen?

        etkö tiedä miksi?? jos sulla olisi ollut 4-veto niin tietäsit.


    • fgererererer

      Kai noissa awd systeemeissä joskus vaihdetaan öljyjä ja kuluvia niveliä ja palkeita on tuplasti verrattuna etuvetoiseen.

      • ämis

        Kai? Eli et tiedä, että öljynvaihto perään, jakolaatikkoon tai AOC-kytkimeen ei kuulu huolto-ohjelmaan. Mutuillaanko asiasta vielä lisää?


      • Besserwisserille
        ämis kirjoitti:

        Kai? Eli et tiedä, että öljynvaihto perään, jakolaatikkoon tai AOC-kytkimeen ei kuulu huolto-ohjelmaan. Mutuillaanko asiasta vielä lisää?

        Eli jos ei kuulu huolto-ohjelmaan niin ei tarvitse huoltaa, vai? Kuuluu varmaan Volvolla sitten niihin lisätöihin (vrt. surullisenhupaisa Ardic) jotka tilataan erikseen ja jotka Volvo edellyttää tehtävän 1-4 vuoden välein? Myöskään jarru/jäähdytinnestehuollot jarrujen herkistykset eivät olleet aikaisemmin huolto-ohjelmassa vaan lisätöissä...
        Mikäs siinä, onhan AWD kiva jos vaan lompsa kestää mutta 2WD:lläkin pärjää.


      • maksan asemassa
        ämis kirjoitti:

        Kai? Eli et tiedä, että öljynvaihto perään, jakolaatikkoon tai AOC-kytkimeen ei kuulu huolto-ohjelmaan. Mutuillaanko asiasta vielä lisää?

        No se on ainakin varmaa kun auton hinta ja varusteet lisääntyy, niin huollon hinta kasvaa siinä samassa. Jos ostaa saman merkin pienen perusmallin tai ison lisävarusteilla, niin huollon hinta on eri, vaikka huollossa tehtävien töiden ja nesteiden määrässä ei ole eroa. Näin se vaan on, uskomatonta vai mitä. Nelivedossa on kuitenkin aina huoltolisää.


      • 6+17
        ämis kirjoitti:

        Kai? Eli et tiedä, että öljynvaihto perään, jakolaatikkoon tai AOC-kytkimeen ei kuulu huolto-ohjelmaan. Mutuillaanko asiasta vielä lisää?

        Vai on Volvo keksinyt huoltovapaan nelivedon. Mielenkiintoista.

        Lienee vielä muutama kurssi suorittamatta ja kenttäkokeet tekemättä :)


      • Nimimerkki varattu
        Besserwisserille kirjoitti:

        Eli jos ei kuulu huolto-ohjelmaan niin ei tarvitse huoltaa, vai? Kuuluu varmaan Volvolla sitten niihin lisätöihin (vrt. surullisenhupaisa Ardic) jotka tilataan erikseen ja jotka Volvo edellyttää tehtävän 1-4 vuoden välein? Myöskään jarru/jäähdytinnestehuollot jarrujen herkistykset eivät olleet aikaisemmin huolto-ohjelmassa vaan lisätöissä...
        Mikäs siinä, onhan AWD kiva jos vaan lompsa kestää mutta 2WD:lläkin pärjää.

        Taitaa olla samakuin automaattilaatikossakin, kun määräaikaishuolto-ohjelmaan ei kuulu öljyjen vaihto niin niitä ei tarvitse vaihtaa koskaan. Sitten hämmästellään, kun se vaihdelaatikko ei toimikkaan enää kunnolla ja jossakin vaiheessa lakkaa sitten toimimasta kokonaan, ja sitten manataan auton heikkoa laatua.


      • asdasad
        ämis kirjoitti:

        Kai? Eli et tiedä, että öljynvaihto perään, jakolaatikkoon tai AOC-kytkimeen ei kuulu huolto-ohjelmaan. Mutuillaanko asiasta vielä lisää?

        Ei kuulu ja siksi se Haldex onkin sitten aina paskana...ja muu neliveto.


    • ämis..

      aivan puppua puhut eskoseni

      • voi,voi

        Kasva poika,kasva vielä pyörit vaipoissasi kun täällä trollailet vai antoivatko ämikselle monoa viralliselta foorumilta?


    • ei maksa

      jo vitsin murjaisit eino

    • AWD3

      Kolmas AWD peräkkäin ja huoltokulut aivan samat. Tosin ajan alle satkun /2-3v ja vaihadan uuteen :-) Ei wollen huollot sieltä halvimmasta päästä ole. Pitää ostaa Polo 2WD, on hlavat huollot, jos ei tule Tsi/Dsg ongelmaa ;-) Vanhoihin paskoihin huollot on aina kalliita, merkistä riippumatta! Ketjun aloittajalle, odota uutta konetta 2.0 rivi- 4 /8-lovista automaattia, pitäisi olla tammikuussa -14 myynnissä, huippulaite!

      • AWD3

        Uuden padan kanssa AWD tulee tuotantoon vasta loppuvuodesta, kun siirrytään uuteen pohjalevyyn. Sama levy tulee olemaan kaikissa Volle malleissa, paitsi V40:ssä!
        Se on sitä kustannustehokkuutta, jota mm. VAG- konserni on jo kauan käyttänyt!


    • AWD rulez

      Kumpi vetotapa on tänään mukavampi? AWD odottaa lämpimässä tallissa........, on se mukavaa kun VÄÄNTÖ tulee tasaisesti 4 fillarille uusimman sukupolven DSTC:n
      kautta. Lähtee kuin hauki rannasta jäisellä tielläkin. Onhan sen nelivedon huolto vaan niin helevetin kallista.... ;-)

    • Birotor

      Volvo kiihtyy, kuin ruotsinlaiva konsanaan =DDDDD

    • ämis

      Kuules soon minun homma tämä pa**an jauhanta joten lopeta senkin pi**uroottori.

    • priimiumkuski (BMW)

      Jos on kova maa ja useampi siipinen aura perässä niin toki raktori saa nelivetoinen olla. Autoksi riittää kyllä takavetoinen sakssalainen.

    • hyh,hyh

      Ookkona kännissä vai seka käyttäjä ihan samanlaisia paskojaon Bimmerit koita kasvaa ja odottelehan nyt rauhassa sitä ajokorttia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe