Kokemuksia kuinka pelkkä sähkömoottori riittää uisteluun.
Ajattelin laittaa sen ainoaksi moottoriksi.
Vene on moottorivene, siihen olisi suosistus 20-30 hv.
Tarkoitus ei ole päästä lujaa vaan uistella pikkujärvellä, jaksaakohan viedä tarpeeksi ja kuinkakohan pitkään ennen kuin akku on ladattava ??
Sähköperäm.uist.
3
446
Vastaukset
- tuntematon
Kyllä sillä tyynellä pärjää ja myötätuuleen tietenkin. Takaisin voi kyllä joutua soutamaan jos ei ole tarkkana.
Tyypillisesti tavallinen auton akku kestää 1-5 tuntia moottorista ja tehosäätimen asennosta riippuen.
Savolaismallinen soutuvene olisi kyllä paljon kevytkulkuisempi ja siten taloudellisempi.- atomi
laittaa helvetin pitkän roikan perään.......
- Kokemusta
Kyllä sulla taitaa olla liian suuri vene sähkömoottorille. Itselläni on savolaismallinen Terhin Saiman, veneen paino n. 100 kg ja moottorisuositus 2,5-4 hv. Siinä mulla on ainoana koneena sähkömoottori ja se riittää pienellä tuulellakin ajeluun. Tyynellä voi ajella usiteluvauhtia eli hiljaisinta nopeustta lähes koko päivän yhdellä auton akulla. Mulla on kyllä aina pienikokoinen n. 1 tunnin ajeluun täydellä vauhdilla riittävä vara-akkukin (n. 30 ah)mukana, jos sattuu eksymään liian kauas kotirannasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t917395- 373927
- 453490
- 2332703
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402632- 402423
- 1292359
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292249Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna202158- 451942