Viiniä lipittävä isoäiti vuosimallia 1946,auttakaa.

ihikdfjndolkcjm

Isoäiti on alkanut juopotella oikein olan takaa.Viimeisin tapahtuma jonka tiedän on viime juhannus jolloin isoisä sai toimia kuskina(nuorena meni toisinpäin) mummo vetäisi ohimennen kaksi pulloa punaviiniä ja sen lisäksi paljon väkeviä.Muut menivät suvun kesken nukkumaan,jäi mummo lipittämään toisten laseista loputa omaan suuhunsa.Aamulla tulin koiran kanssa toisesta mökistä sisään ja olin aikeissa siivota pöydän kun huomasin että kaikki viina/viinit oli juotu.Tajusin sen olleen isotätini joka huhujen mukaan juo joka viikko ja nukkuu pitkään ja kärsii krapulaa.On usein kiukkuinen,ei jaksa hoitaa lapsenlapsia jne.Lukeminen joka oli ennen ykkösharrastus on saanut väistyä juomisen tieltä.Mummo vetää raakaa viinaa ja tuijottelee elokuvia.Auttakaa.Tämä on tuhonnut minun ja äitini välit.

16

209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pmönkijät

      Juo myös poikansa kotona pojan ja tämän vaimon viinakaapin sisältöä aina kylässä ollessaan.Kun vanhemmat ovat poissa ja isoäiti pyydetään lasten hoitoavuksi.Kauhistuttaa kun talossa on portaat ja pieniä lapsia ja humalainen isoäiti,ettei tapahdu mitään.Asiaan ei voi puuttua,koska isoäiti räyhää niin paljon päälle, ettei voi olla tekemissä.Lyö nyrkkiä pöytää ja huutaa että se on hänen maksansa joka siinä palaa jne.Myöskään miehensä ei pysty vaikuttamaan muutoin kuin ottamalla autonavaimet vaimoltaan pois jolloin tämä ei pääse toisen kaupungin alkoon.

    • bjk111111111

      Lasten synttärit jää väliin eikä edes kortteja tule aina jouluna.Mummo lukee väärin jne.Hän sanoo ettei lukeminen enää kiinnosta.Ei voi kuin ihmetellä.Näemmä salassa lähtenyt mopo käsistä koska emme olleet vuosiin tekemisissä.Ekan kerran huomasin noin neljä vuotta sitten että mummohan tarjoaa aina viiniä ja joka kerta käydessämmeja kylässä eteisen kaapissa on kassillinen tyhjiä viinipulloja.Ei ihan jokaisen mummon kotona ole tällaista.

    • vhjjkjjjjjbkj

      Mummo on vain niiden kaveri jotka tarjoavat hänelle alkoholia.Pojan vaimo on myös aika kova juomaan ja tämä on kaiketi yllyttänyt anoppinsa viinin maisteluihin saloihin.En olisi uskonut ikinä äidistäni että hän alkaa vanhalla iällä juomaan.Aina oli raitis jne.Olen itsekin vetänyt muutaman känni-illan äitini kanssa huonoin seurauksin.On tullut kovia riitoja ja olen lähtenyt pois.Täysin hallitsematon tapaus.

    • Mummo katkolle

      No, mitäs mieltä mummon mies on tästä juomisesta? Eikös se olisi nyt puolison asia puuttua juomiseen?

    • bjknklmjn,

      Joo,mies joi nuorena mutta lopetti 50-vuotiaana ravintolat ja alkoholin.

      • hnkljmflö

        Jatkoa:on hyvää pataa veljeni ja hänen vaimonsa kanssa,koska nämä sallivat kai tietämättään mummon viinin lipityksen.Mummo sanoo usein kurkun ollessa karhea että täytyy kurlata kurkkua vähän whiskillä.Just joo.Mummo on kai päässyt syyllisyyden taakasta kun olimme pieniä eikä voinut juoda,niin nyt sitten mummona otetaan kaikki menetetty aika takaisin.Eihän asiaan voi puuttua mitenkään.Eihän hänellä ole vastuuta kuin itsestään.Minä olen kaiketi ärsyttävä tapaus kun uskallan kommentoida asiaa.


      • Mummo katkolle

        No oletko sinä tytärkin alkoholisti, kun et osaa selviin kysymyksiin vastata?

        No, mitäs mieltä mummon mies on tästä juomisesta? Eikös se olisi nyt puolison asia puuttua juomiseen?


    • Miina I

      Tämä palsta on tarkoitettu isovanhempien keskustelupalstaksi eikä siihen, että nuoriso haukkuu täällä omiaan tai appivanhempiaan.

      • Isoisoää

        Palataanpa aiheeseen ISOVANHEMPIEN JUTUT.
        Kerrotaanpa, miten miniä bilettää viikonloput niin että isovanhemmat joutuvat hoitamaan 4 lasta perjantaista sunnuntaihin joka viikko. Viikolla käydään siivoamassa ja pesemässä pyykit. Miniä vaan dokaa illat pitkät.
        Lapsiparat värisevät nurkissa. Mies on lällykkä, vaikka on oma poika, niin pitääpä sanoa, että on sisuton mies.
        Me hänet kasvatimme liiankin kiltiksi, aina passattiin ja hoidettiin, ja kun meni naimisiin, niin kaikki annettiin mitä halusivat, mutta mikään ei kelpaa miniälle. Niinpä nyt saamme juhannuksesta saakka kuulla ainaista juomista, viinit ja viinat on kaapeista varastettu, kotinsa haisee vanhalle viinalle ja pulloja joka paikassa. Miniä väittää, että lapset keräävät pulloja ja vievät niitä kauppaan, paitsi Alkon pullot, jotka miniä joutuu itse sitten viemään, ja siitähän se nyt on syntynyt tämä luulo, että hän ostaa viinaksia, vaikka vaan palauttaa pullot.

        Miniä valittaa kurkkukipujaan ja kurlaa viskillä, se on kuulemma lääkärin määräys.
        Miniä on ihan samanlainen kuin aloittajan isoäiti. Turhaan nyt kaikkea luettelen, ehkä hän on sama henkilö, mistä sen tietää.

        Isoäitien palstalla on kiva kirjoitella, sen huomaa. Panettelu on ihanaa. Nimimerkin suojassa voi päästellä ihan mitä vaan. Ihanata.
        Tosiassa minulla ei ole miniää ollenkaan, mutta eihän sitä kukaan tiedä.


    • hjkhnklmjl

      Joo.Aloittajalla ei ole anoppia vaan äiti.Enkä ole kenenkään miniä myöskään.Olen naimaton nainen.Että näin.

      • mummo katkolle

        Mutta sen verran kännissä koko ajan, ettet osaa kysymyksiin vastata!
        No, mitäs mieltä mummon mies on tästä juomisesta? Eikös se olisi nyt puolison asia puuttua juomiseen?


    • okfslfmjl

      Yhä tässä naimatonna ja selvin päin kirjoitan.Voi voi.Osuinko arkaan kohtaan kun kommentit on noin kärkkäitä ja vihaisia.T:Kärkkäinen

      • mummo katkolle

        Kännissä olet, kun et puurakennettakaan osaa oikein käyttää. :D
        Etkä vastaa selviin kysmyksiin.


    • Anna isotädin olla

      Monissa perheissä on joku, joka on alkanut juoda enemmämn tai vähemmän.
      Ei siinä ulkopuoliseilla ihmisillä juuri ole neuvoja antaa.

      Jos viina maistuu, niin täysi-ikäinen ihminen voi juoda koko omaisuutensa.
      Alkoholismi on sairaus.

      Voit auttaa tai yrittää auttaa, mutta ei ole hyväksi mummolle eilkä lapselle, jos panet heidät olemaan toistensa seurassa.
      Lapsi vaistoaa humalaisen käytöksestä, että kaikki ei ole hyvin. Lapsi ei voi pitää puoliaan kuin olemalla hankala, krapulainen mummo ei kestä kränisevää lasta.

      Aika itsekästä jättää heidät kahden.

      Miten isotätisi ryyppääminen on voinut tuhota sinun ja äitisi välit?

      Elämä ei nyt vain ole sellaista kuin Strömsössä. Jokaisen pitää oppia se ymmärtämään ja käsittämään myös, että ihmiset eivät elä toisten tahdon mukaan, vaan jokainen elää omaa elämäänsä, eikä halua, että siihen toiset puuttuvat.

    • hihikl

      Kuka siellä on? Varmaan papparainen jostain päin suomea.Ei ku oikeesti.Lopeta se juominen ja keskity isoäidin rooliin.

    • Mitenmenikään

      Putosin hiukan kärryiltä onko kyseessä siis isoäitisi vai isotätisi? Ja miten hänen juomisensa on pilannut äitisi ja sinun välit? Vai oliko kyseessä kuitenkin äitisi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2635
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2233
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1957
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1685
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1636
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1616
    8. 91
      1563
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      125
      1432
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe