minulla on ollut tämä puhelin nyt 3 kuukautta. ongelmia on ollut. näyttöön jää valo päälle joskus, kun pitäisi itsestään sammua. puheluissa kuuluu rätinää korvan kohdalla joskus, se tulee puhelimestani. tuonne näytön yläreunaan tulee joku ihmeellinen lukon kuva vaikka ei ole edes näppäinlukko päällä. akku on todella huono, akusta menee virtaa vaikka puhelin on vain pöydällä, eikä ole mitään nettiä yms. päällä.
ja nyt sitten tämä pahin ongelma joka alkoi eilen kun puhelimeen tuli ilmoitus että haluatko päivittää uuden ohjelmistopäivityksen. no päivitin. tämän jälkeen jatkuvasti katoaa kenttä, se tulee takaisin ja taas katoaa. kun haluaisi soittaa tai tekstaa ei ole kenttää. nettiin ei pääse.
mitä voin tehdä? takuu on kai voimassa. yritin katsoa nokian sivuilta mutta ei siellä ole mitään nmeroa johon voisi soittaa????
http://www.nokia.com/fi-fi/tuki/tuote/301/
Nokia 301 ei toimi
32
2478
Vastaukset
Itse veisin sen ostoliikkeeseen ja selittäisin tilanteen. He voivat lähettää sen takuuhuoltoon jos tarvetta on.
- l520
301 (ja 206)on niin buginen pska että suosittelen kokonaan uuden puhelimen ostoa,tästä varma laatu peli halvalla niin loppuu tuskailut
http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/NOKLUMIA520YE/nokia-lumia-520-keltainen - Oona..
menin asetuksiin ja sieltä puhelin käyttöasetukset, sitten tuli verkon tyyppi. kaksitoimisuus oli valittuna, mitä tämä tarkoittaa? muut vaihtoehdot ovat 3G JA GSM.
valitsin 3G, ei ollut vieläkään kuuluvuutta. valitsin gsm ja nyt näyttäisi kuuluvuutta olevan.
mitä tämä tarkoittaa? kun kai pitäisi tuo 3G olla? - neuvojien kunkku
ei o pakko pitää 3g jos vaan soittelet txt viestittelet se vie vaan virtaa enemmän,jos nettiä käytät pistä se 3g joka on nopeempi yhteys
- Oona..
kiitos.
mitä tuo kaksitoimisuus tarkoittaa? Sitä että puhelin valitsee automaattisesti joko gsm tai 3G verkon mikäli on noiden alueella ja kumpi niistä on sinähetkenä voimakkaampi.
- iW8Droid
No, tuossa tilanteessa ostaisin jo uuden puhelimen, valitettavasti, vaikka puhelin onkin suht uusi. Suosittelen tuohon hinta luokkaan Nokia Lumia 520 puhelinta. Jos puhelimessa olisi vain yksi vika (otetaan vaikka akku) niin kävisin itse vaihdattamassa akun, tai vaihtaisin itse ( en tiedä saako kys. Puhelinta avattua ilman erikois välineitä jtn. Jos saa niin vaihtaisin itse jos ei niin yllä mainittu eli kävisin vaihdattamassa.)
- Oona..
nyt näyttäisi akku kestävän paljon paremmin kuin valitsin gsm ?????
miksi minulle ei tätä ole kerrottu ennen?- iW8Droid
Se yksinkertaisesti tarkoittaa sitä että alueella jossa olet, on gsm- verkot vahvempina. Usein gsm-verkko on vain 3G verkkoa hitaampi, joka taas tarkoittaa sitä, että jos sinä käytän internettiä, sivut latautuvat hitaammin.
- Oona..
tämä on ihme juttu kun sunnuntain ohjelmisto päivityksen jälkeen ei ole enään tuolla 3g tai kaksitoimisuudella puhelin toiminut, ei ole kuuluvuus palkkeja välillä yhtäkään. ei onnistu soittaminen eikä tekstarit. tätä ongelmaa ei ole ollut tämän kolmen kuukauden aikana ennen.
vähän ihmetyttää. pitäisikö soittaa dna asiakaspalveluun vai olisiko vika puhelimessa.
mutta hyvä että löysin tuon gsm, niin voin soittaa ja tekstata normaalisti. toisaalta liittymääni kuuluu 3g netti joka ei nyt toimi. - Oona..
miksi se vie enemmän virtaa ja mitä hyötyä siitä on jos ei ole netissä???
http://www.matkapuhelinfoorumi.fi/f9/puhelimen-akun-kesto-3g-vrt-gsm-verkko-61104/
http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1440792-tyhma-kysymys-3g-verkosta/#post16246081
Kännykkä keskustelee tuon mukaan enemmän 3G tukiasemien kanssa ja se kuluttaa virtaa.- 3G33
Mulla suht uusi nokia-301, en käytä nettiä koskaan, ainoastaan puhelut ja tekstarit, joskus kenties kamera. Viimeksi viikonloppuna tuli jälleen ilmoitus päivityksistä - hylkäsin ne, eli en ole asentanut niitä koskaan.. pitäisikö? kun en käytä nettiä.
Samoin tuon akun kesto on yllättävän lyhyt, eli mun kannattaisi kenties vaihtaa se pois tuosta 3G verkosta.. näin nyt ymmärsin, kun luin aikaisempia kirjoituksia... Päivitykset kannattaisi asentaa jos Nokia niitä tarjoaa.
- ed.
.. olen vähän pihalla tästä nykytekniikasta :) eli miksi nuo Nokian tarjoamat päivitykset kannattaisi asentaa, vaikka nettiä en käytä enkä tule käyttämään tässä puhelimessani..??
Koska ne korjaa erilaisia bugeja ja usein parantaa käyttökokemusta.
- älkää päivittäkö !
täällä sama vika eli päivitys pyyntötuli päivitin ja sen jälkeen ei puhelimessa ollu kenttiä !
puhelimen korjaus onnistuu näin !
asetuksista alkuperäiset asetukset ja kysyy koodia ja se on 12345 sen jälkeen
täytyy tehä
yhteyksistä valitsee 3g tai joku valikosta niin toimii !
puhelin 2kkvanha 515 nokia valkonen - Kaikki kunnossa
Juuri vastasin Nokia 301-puhelimeeni ja hienosti pelaa. Puhelimen ostin viime kesänä, eikä ole ollut mitään moitteen sijaa. Eilen tuli tännekin päivitykset ja edelleen pelaa, kuten ennenkin.
Kertakaikkiaan olen tyytyväinen puhelimeeni, vaikka ensin emminkin Nokiaan siirtymistä. Edellinen oli Motorola ja hyvä sekin ja on kunnossa edelleenkin :-) - 444
Ostin tänään 301 nokian..ensimmäiset 2h toimi hyvin,mutta nyt FB ei toimi juuri yhtään.
Ei lataa sivuja, jumii,noin 5min menee että avaa esim viesti sivun,toinen mokoma että saa viestin auki ja luettua.
Vanha 5v nokian simpukka taasen oli nopea kuin mikä...mutta hajosi..
Ei muuten mutta kun tuo FB on nopea ja vaivaton viestintäväline ....- onneton 301
muuten hyvä toi face mutta ostin vain väärän puhelimen sen käyttämiseen
- Kovin turhautunut
Ostin nokia 301:den viikko sitten ja nyt latasin siihen päivityksen.
Ennen päivitystä puhelin toimi moitteettomasti, nyt siitä on kadonnut kaikki yhteydet, eli ei voi soittaa, vastata, lähettää viestejä, mennä nettiin, whats app ei toimi, eli mikään ei toimi.
Olen yrittänyt palauttaa tehdasasetuksiin, ei auta. Olen käynnistellyt ja sammutellut, muutellut asetuksia, tilannut oma.saunalahdesta uudet matkapuhelinasetukset, olen yrittänyt korjata puhelinta nokia pc suitella(johon se ei suostu yhdistämään), latasin nokia software recovery toolin joka ei onnistunut myöskään tekemään mitään.
Maanantaina marssin kauppaan, palautan puhelimen enkä kyllä osta seuraavaksi nokiaa.
Eli: ÄLKÄÄ LADATKO PÄIVITYSTÄ, PUHELIN SEKOAA
Tässä lisää aiheesta:
http://discussions.nokia.com/t5/Software-Updates/New-software-update-for-Nokia-301-v-8-02/td-p/2294217- x2...
Niinkuin ylempänä jossakin todettiin, mene: Asetukset- Puhelin-Verkon tyyppi. Sieltä Gsm. 3g ei enää näköjään toimi.
- mini1
x2... kirjoitti:
Niinkuin ylempänä jossakin todettiin, mene: Asetukset- Puhelin-Verkon tyyppi. Sieltä Gsm. 3g ei enää näköjään toimi.
Kiitosta vaan. Hyvin toimii ohjeesi mukaan.
Kävin tänään 5.4.2014 lauantaina Tampereen keskustan Elisa shopissa missä Helvetin Vetelä "asiakaspalvelija" totesi ongelman kuultuaan. " sun täytyy tulla maanantaina iltapäivällä uudestaan en mää voi tälle mitään,mutta Oma Guru kyllä maanantaina saattaa voida. SEURAAVA !!!!
Pelastit viikonloppuni. Kiitos vielä kerran!!!
- ihmettelen.
minulla oli tämä puhelin pari vuotta sitten. yksi ongelma oli puhuessa puhelimessa kun yhtäkkiä kuului sellainen tssss... onko normaalia? ajattelin että johtui siitä kun puhelin oli pudonnut maahan pari kertaa.
no nyt ostin tämän puhelimen jälleen. ja ensimmäinen puhelu täysin uudella puhelimella ja sama tsss kuului kerran puhelun aikana.
mistä tämä voi johtua?? se on inhoittava ääni korvaan - kysyn vaan
miksi ihmeessä ostit saman pskan uudestaan?
- ihmettelen.
en todella voinut kuvitella että sama suhina kuuluu uudessakin.
- Ei toimi
Eipä Verkkokauppa.com:in tiedot 301:en palautus- ja huoltoprosenteista mieltä ylennä vaan todistavat entisestään ongelmien vakavuutta. Huonoiten menee valkoisella 301:llä, jonka huoltoprosentti on jopa 5% myydyistä tuotteista 6kk sisällä ja palautusprosentti 3,33% saman ajan sisällä. Muillakin väreillä huolto% pyörii siinä 4-3% välillä. Vertailun vuoksi vielä perusmallisemman 113:en huoltoprosentti on vain 0,36%.
- ei käynnisty puhelin
Tämä puhelin on minulla. Nyt ei puhelin enään käynnisty. Mitä minä voin tehdä? Olen irroittanut akun ja yrittänyt käynnistää mutta ei onnistu.
- Lumia 635
Ostaa uuden eihän nuo paljoa maksa alle huolto hinnan.Osta nyt Lumia niin tiedät sinäkin miten upeaa niitä on käyttää tuollaisen 301 tekeleen joka minullakin oli jälkeen.Kokemuksen rinta äänellä.
- mottonen
nibulla nokia 301 puhelin ja saunalahen liittymä mutta mms viestit ei taho toimia ja ne ei lataudu vaikka tilaan ne suoraan saunalahelta onko jotain josata voi tilata suoraan puhelimeen vaikka nokia sivulla likkiä asetukset
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302245
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261958Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121489Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121337Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17967
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752