Endogyne Turussa

rahastusta?

Kirjoitan vanhan äitini puolesta joka ei osaa käyttää tietokonetta ja joka pyysi apuani.
Äiti sai viime pe laskun Endogynesta peruuttamattoman ajan vuoksi. Lasku oli 40€. Eräpäivä on huomenna. Mitä mieltä olette onko eräpäivä liian äkkiä kun sen lääkäriajan piti olla viime viikon tiistaina? Ja laskukin saapui vasta pe ja nyt jo huomenna pitäisi maksaa... eikö näissä yleensä ole 14 päivää aikaa maksaa?
Kuluttaja-asiamiehen mielestä ilmeisesti pitäisi olla.

Ja sitten vielä sellainen seikka että äitini peruutti kyllä ajan mutta silloin samana päivänä kuin sen ajan olisi pitänyt olla.
Tänään äiti sitten soitti Endogynen vastaavalle lääkärille Tuula-Anneli Penttilälle joka laskun oli tehnyt ja jolle äiti oli varannut ajan. Penttilä oli sanonut että kyllä hän huomasi että aika on peruttu mutta se olisi pitänyt perua vuorokautta aiemmin. Kävin kyseisen paikan nettisivulla enkä nähnyt mainintaa että aika pitäisi perua vuorokauden aiemmin. Yleensä sellainen on kerrottu selkeästi yritysten nettisivuilla tai esim terveyskeskuksen seinällä yms.
Ja yleensä se summa on paljon pienempi. Penttilä oli ollut hyvin töykeä eikä halunnut keskustella asiasta äitini kanssa ja ilmoitti vain että "Olisit tyytyväinen etten veloittanut 80€ kuten normaalisti!! En saanut sitä aikaanne täytettyä joten siksi lasku."

Eikö ole aika kummallista että joiltakin lasku peritään ja joiltakin ei? Siis sen mukaan varaako joku muu sen ajan vai ei. Kyllä minusta sen laskun pitäisi sitten tulla kaikille jotka liian myöhään ovat aikansa peruuttaneet. Lisäksi aiasta olisi voinut edes hetken asiallisesti keskustella äitini kanssa. Niinkuin hyvää asiakaspalvelua you know ;)

Veloittaako joku myy yksityinen muka 80€ peruuttamattomasta ajasta(alle vuorikauden perutusta ajasta) kuten Penttilä oli väittänyt että kaikki yritykset nykyään tekevät?
Ei minulta ainakaan ole Pulssista peritty mitään ja peruuttamaton hammaslääkäri oli alle 30€.

Haluaisin kuulla mielipiteitä ja jos asiassa on jotain väärin mielestänne mitä voisi tehdä?

23

6937

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rahastusta?

      Eikun anteeksi, huomasin sittenkin endogynen nettisivulla että peruuttamattomasta ajasta veloitetaan 40€. Mutta se 80€ jäi mietityttämään, sellaisesta ei ole mainintaa. No ehkä hän sitten tarkoitti että normaali vastaanottoaika olisi ollut sen hintainen.

      • Kielipuolista?

        Kiitä onneasi, että perintälasku tuli suomenkieleisenä. Minä nimittäin sain eräältä toiselta suositulta perintäfirmalta ruotsinkielisen laskun, jonka kapulakielestä en ymmärtänyt fröberginaikaisella ruotsintaidollani (Olle Dolle Dof...) hölkäsen pölähtämää.

        Euroopassa muualla jokaisella EU-kanslalisella on oikeus saada asiansa viranomaisten käsittelyyn omalla äidinkielellään.


      • termit_sekaisin

        Kyseessä oli ensimmäinen lasku, ei siis maksumuistutus. Eli kyseessä ei ole perintä.


    • Yrittäjä itsekkin

      Itse en - anteeksi vain - ymmärrä aloittajaa yhtään, saati ihmettelyä siitä, että pari tuntia ennen aikaa peruttu käynti maksaa.

      Oikeasti, ihmiset ei ymmärrä miten paljon rahaa ja aikaa palaa, kun aikoja ei peruta!
      Tuhansia ja taas tuhansia euroja kaupungin perusterveydenhuollossa, se tekee miljoonia verorahoja vuodessa, samoin turhia kuluja yksityisillä.

      Jos itse tekisit työtä yrittäjänä, sinulta tilataan palvelut tai tavaraa, teet työt ja sitten laskua ei makseta, ihan sama juttu.
      Peruutusmaksujen pitäisi päin vastoin olla paljon suuremmat, perustua todelliseen työn hintaan ja tappioon.

      • Anonyymi

        Olen entisenä yrittäjänä täysin samaa mieltä!!! Kysyisin ensim.kirjoittajalta,että olisiko hän valmis antamaan omasta päiväpalkastaan sen gynegoloqi maksun verran???eikä se ole edes yrittäjällä päiväpalkka,kun siitä on kaikki menot,vuokrat ym.vähennetty!!! Näitä ihmisiä riittää,kun eivät ymmärrä!! Myös minulla oli....harmikseni huomasin,että olivat usein samoja jotka aina peruuttivat!!???tuo 40€ on yksikolmasosa minkä joutuu maksamaan!!!!


    • Kysymällä selviää

      Heti aamutuimaan edeltävänä päivänä pitää varatut ajat perua, ellei sitten aiemminkin. Jokainen palveluntuottaja sanelee omat ehtonsa. Menee terveyskeskus- ja poliklinikkalääkärinkin käyttämättömästä vastaanottoajasta rapiat 37e. En yhtään ihmettele, jotta on ollut lääkäri tympeä.

    • rahastusta?

      Asia on nyt ratkaistu ja kuluttaja-asiamies hoiti sen. Ei siis tarvitse enää vaivata päätään tällä. :) Ymmärrän kyllä yrittäjänkin kannan asiaan. Onhan se tietenkin varmasti hyvin ikävää että joku peruuttaa aikansa liian myöhään. Mutta 80€ on minusta liian paljon, 40€ ymmärrän.
      Toki joku voi olla eri mieltä.

      Ikävää se on myös sen ajan varanneen henkilön kannalta jos tulee jokin este eikä muuten vaan huvikseen jätä peruuttamatta aikaa/menemättä vastaanotolle. (ja näitä ihmisiä oikeasti löytyy että asioilla ei ole mitään väliä. Hyvin ikävää ja niiden takia kaiketi lähinnä yrittäjän on pakko niitä maksuja periä ettei ihmiset tekisi enää toiste niin)
      Tilanteita on erilaisia. Mutta tietenkin yrittäjän on helpointa noudattaa samaa kaavaa kaikkien kohdalla.

      • eli_mitä_sait

        Olisi tietysti ollut kiva tietää, mikä oli kuluttaja-asiamiehen yhteydenotossa yritykseen päin pääasia. Yritys oli kuitenkin tosiasiallisesti laskuttanut sen mitä on käyttämättä ja peruuttamatta jääneestä ajasta ilmoittanut laskuttavansa, eli 40. On vain suullisesti sanottu, että ole kiitollinen etten laskuta kahdeksaakymppiä.
        Maksuaika eli laskun saamisesta eräpäivään oleva päivien määrä... se nyt ilmeisimmin oli liian lyhyt. Kuluttajalla pitää olla aikaa tarkastaa lasku ennen maksun suorittamista. Ja tarkastukseen annetun ajan pituudeksi ilmeinen edellytys on 14 päivää...
        Eli mitä valittaja hyötyi tosiasiallisesti? Mitätöitiinkö lasku täysin?


    • Rosanna74

      Minä olen käynyt Endogynessä vastaanotolla kerran ja viimeiseksi kerraksi jäikin. Todella tympeä lääkäri ja sisäänkäynti omituinen.

    • Looploop34

      Mun mielestä tosi kiva lääkäri. Siitäkin kiva paikka, kun ei ole kuin yhden lääkärin vastaanottotila, rauhallista. Ei valittamista, mutta mä oonkin jo 48-vuotias täti.

    • Neitokainen77

      Tosi mukava ja aina ystävällinen lääkäri. Olen välillä käynyt muuallakin, mutta tänne palannut. Ainut miinus ettei aikoja tahdo löytyä silloin kun haluaisi. Taidan olla aina loma-aikaan liikkeellä.

      • vanhaa_asiaa

        Ai jukra, kehujesi vuoksi piti nostaa vuosia vanha keskustelu esiin. Kiva.


    • Lämpö

      Mä tykkään käydä Endogynessä. Mukava lääkäri, mut oon kanssa jo viiskymppinen :). Ihanan rauhallinen paikka, kun on vaan yksi lääkäri, jolla on aikaa juuri minulle.

    • Anonyymi

      Ei ole mullakaan pahaa sanottavaa, muutaman kerran olen käynyt, mukaan lukien ihan ensimmäinen käynti gynellä reilu parikymppisenä ja oli erittäin positiivinen kokemus. Mukava ja asiallinen lääkäri.

    • Anonyymi

      Minä kanssa tykkäsin Penttilästä. Anoppi minulle Endogyneä suositteli ja oli positiivinen kokemus. Kerrankin gynekäynti ei tuntunut nololta ja vaivaannuttavalta, eikä jäänyt epämiellyttävä olo. Fiilis oli kuin olisin kampaajalla käynyt tukkaa laitattamassa, siis siinä mielessä että vaikka käynnin aihe oli alapää niin lääkärin asenne, suhtautuminen, käytös ym. teki alapään huollattamisesta yhtä nolousneutraalin kokemuksen kuin hiusten huollattamisesta. Menen vastakin.

      Ja aloittajan viestiin vastaten sain minäkin laskun peruuttamattomasta ajasta kun kerran unohdin aikani kun töissä (yrittäjä itsekin) tuli akuutti tilanne eteen. Minä puolestani yllätyin vähäistä sakkosummaa. 40 e laskuttavat jo julkiselta puoleltakin. Olin odottanut n. 100 euron laskua, koska vähintään sen suuruisesta tulonmenetyksestä oli lääkärille kyse.

      Se on kyllä totta että laskun kirjoituspäivän ja eräpäivän välinen aika 7 vrk on liian lyhyt. Itsekin yrittäjänä tiedän että yksityisasiakkaalle se aika on 14 vrk, mutta kunhan viivästyskorkoja tai huomautusmaksua ei aleta periä ennen tuota 14 vuorokauden ( 7 vrk huomautusaika) ajankohtaa niin "virhe" on nimellinen.

      • Anonyymi

        Mä tykkään Tuula-Anneli Pietäisestä todella paljon. Paras gyne ja lääkäri, jolla käyn. Tulen ihan Forssasta asti. Tuulalla oli vastaanotto Forssassa (Terveystalo Forssa), mutta kertoi aikoinaan Turun vastaanotosta....

        Mä olen aina tykännyt Tuulan tavasta toimia. Hän jaksaa kertoa aina, mitä tekee ja saa mulla jännityksen katoamaan! Tosi ihana ihminen ja lääkäri. Asiantunteva ja ystävällinen. Suosittelen!

        Endogynen nettisivuilla on maininta, että aika täytyy peruuttaa viim.päivää ennen ja teksitiviestikin riittää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä tykkään Tuula-Anneli Pietäisestä todella paljon. Paras gyne ja lääkäri, jolla käyn. Tulen ihan Forssasta asti. Tuulalla oli vastaanotto Forssassa (Terveystalo Forssa), mutta kertoi aikoinaan Turun vastaanotosta....

        Mä olen aina tykännyt Tuulan tavasta toimia. Hän jaksaa kertoa aina, mitä tekee ja saa mulla jännityksen katoamaan! Tosi ihana ihminen ja lääkäri. Asiantunteva ja ystävällinen. Suosittelen!

        Endogynen nettisivuilla on maininta, että aika täytyy peruuttaa viim.päivää ennen ja teksitiviestikin riittää!

        Samaa mieltä. Monta vuotta käynyt ja jatkan edelleen vaikka Salossa asun.


    • Anonyymi

      Mielestäni Penttilä on todella mukava ja ystävällinen lääkäri. Kaikki jännitys katosi samantien.

    • Anonyymi

      Kun tekee peruutuksen kahta tuntia ennen se riittää

    • Anonyymi

      Kyllä siellä sivulla näkyy lukevan että aika pitää perua edellisenä päivänä

    • Anonyymi

      Kyllä peritään. Maksu jos samana pvänä perutaan. Jos eräp. on seuraava ehtiihän sen maksamaan. Turhaa rutinaa.

    • Anonyymi

      kuolleita kaikki

    • Anonyymi

      Hyvä, että peruuttamattomasta ajasta peritään maksu. Täysin ymmärrettävää ja mielestäni selvä asia.
      Minun on hyvin vaikea uskoa, että Penttilä olisi puhelimessa tyly tai töykeä kenellekään (olen hyvä ihmistuntija). Kenties äitisi on vain kokenut asian näin tai asiassa on jokin väärinymmärrys tai asia on haluttu esittää sinulle ongelmallisena.
      Lääkäri on erittäin mukava ja osaava sekä asiantunteva. Empaattinen.
      Ja asia, jota arvostan suuresti, että hänellä ei ole kiirettä tai asiakkaalle ainakin välittyy sellainen tunne. Suosittelen lämpimästi juuri tätä lääkäriä ja lääkäriasemaa. Olen käynyt monella muullakin lääkäriasemalla ja lääkärillä elämäni aikana, joten kokemusta ja vertailupohjaa on.
      Lisäksi vielä kertoisin, että tämä lääkäri on AINA lukenut etukäteen potilaskertomuksen eli aikaa ei mene turhaan "vanhan kertaukseen" ,vaan päästään heti asiaan ja tähän hetkeen. Olisipa tällaisia lääkäreitä enemmän!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      582
      3856
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3308
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2739
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1957
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe