Arka kysymys.

Juhani Korvesviita

Miksi tämän päivän Jeesuksen seuraajat (vanhoilliset) eivät suhtaudu samalla tavalla Jeesukseen Kristukseen uskovia kohtaan kuin Jeesus tai Paavali ja Siilas? Tämä kysymys nousi esiin, kun kävin seuroissa ja minulta kysyttiin, että miten on uskosi laita, niin vastasin, että uskon Herraani Jeesukseen Kristukseen, niin vastattiin, että ei se usko ole mikään hokkus-pokkus-temppu. Olin vähän ällikällä, että eikö usko Jeesukseen Kristukseen olekaan se koko uskon ydinjuttu, eikä mikään "sirkustemppu" Tuli mieleen Raamatusta: Matt. 16:


15 Hän sanoi heille: "Kenenkä te sanotte minun olevan?"
16 Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika".
17 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.

Ei todellakaan "sirkustemppu", sillä TÄLLE USKOLLE JEESUKSEEN KRISTUKSEEN PERUSTETTIIN SEURAKUNTA. Tämä on syytä muistaa, kun mietimme: Miksi seurakunta on olemassa ja mitä se julistaa: USKOA JEESUKSEEN KRISTUKSEEN!

7

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kesita

      Samaa imettelen. Onkohan konservatismi hiipumassa STTRK:saa ja Ainostaan meissä heluntailaisissa löytyy ramatunmukaista korsettimaisuutta?

      Siunausta

      Kes.

      • Kcsitas

        Mini sigeneuraad niemelläni , - lestapiru ? Voitko siqnerata pisitämällä oman nikisu?

        Siunusta

        Kes.


      • naurattaapahan
        Kcsitas kirjoitti:

        Mini sigeneuraad niemelläni , - lestapiru ? Voitko siqnerata pisitämällä oman nikisu?

        Siunusta

        Kes.

        Ooot sie Köesiötaös aika hölömö!


    • 89+49

      Minulle tulee mielee, jos vanhoilliset ovat tosiaan Jeesuksen työn jatkajia, niin miksi ei toteudu se sama mikä apostoleilla:


      Ap. t. 8:7

      Sillä monista, joissa oli saastaisia henkiä, ne lähtivät pois huutaen suurella äänellä; ja moni halvattu ja rampa parani.

    • 74-27

      ### Minulle tulee mielee, jos vanhoilliset ovat tosiaan Jeesuksen työn jatkajia, niin miksi ei toteudu se sama mikä apostoleilla:

      Ap t. 8:7
      Sillä monista, joissa oli saastaisia henkiä, ne lähtivät pois huutaen suurella äänellä; ja moni halvattu ja rampa parani. ###

      Johtuu tästä:


      1. Kor. 4:20
      Sillä Jumalan valtakunta ei ole sanoissa, vaan voimassa.

    • Nepnatu

      No kas kun vanhoillislestadiolaiset ovat tehneet itsestään uskopoliiseja.

      Oli muuten sitten hyvä esimerkki, miksi sinne seuroihin ai kannata ulkopuolisen mennä.

    • 57-99

      Nämä seuraavat kommentit kertovat minulle paljon vanhoillislestadiolaisesta uskosta ja sen puolustamisesta. Ei luulisi olevan varaa! Näinkö toimii seurakunta (täytyy muistaa, että seurakuntalaiset yhdessä muodostavat seurakunnan, myös sen puolesta kirjoittajat ja toisia haukkuen) . Aloittaja on oikeassa kun kirjoittaa: "Tämä on syytä muistaa, kun mietimme: Miksi seurakunta on olemassa ja mitä se julistaa: USKOA JEESUKSEEN KRISTUKSEEN!

      tässä sitten vanhoillisten henkilöön kohdistuvat vastaukset:


      Samaa imettelen. Onkohan konservatismi hiipumassa STTRK:saa ja Ainostaan meissä heluntailaisissa löytyy ramatunmukaista korsettimaisuutta?

      Siunausta

      Kes.

      Mini sigeneuraad niemelläni , - lestapiru ? Voitko siqnerata pisitämällä oman nikisu?

      Siunusta

      Kes.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5259
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4715
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3006
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1757
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1730
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1571
    Aihe