Onkohan kenelläkään kokemusta seuraavanlaisesta iho-oireesta: kun pidän silmälaseja päässä, noin vartissa nenätyynyjen alle kehittyy selkeät punaiset jäljet. Tyynyt tuntuvat ensin vain painavilta, ja sitten niiden alla alkaa tuntua poltetta, joka pahentuu kivuksi. Myös aisojen alla, korvien takana, on samanlaista punotusta ja poltetta sekä painamisen tunnetta. Kun lasit ottaa pois, punotus ja suurin osa poltteesta katoaa ihan minuutissa.
Näin riippumatta lasien ja tyynyjen materiaalista, olen kokeillut sekä silikonia ja että muoveja. Lasien painollakaan ei ole suurta merkitystä, oireet tulevat myös höyhenenkevyeistä "hengettömistä".
Kävin ihotautilääkärillä joka sanoi että oireet eivät vaikuta allergialta, ja hän veikkasi epätyypillistä hiivatulehdusta. Käytin pari kuukautta hiivalääkkeitä (voiteena ja pillereinä), mutta ne eivät olennaisesti parantaneet asiaa.
Olen käyttänyt laseja kolmisenkymmentä vuotta, ja nämä oireet alkoivat ihan yllättäen joitakin vuosia sitten. Ensin ne tulivat ja menivät, nyt pari vuotta ne ovat olleet niin pahoja että en pysty käyttämään laseja kivuitta. (Sittemmin leikkautin silmäni, mutta iän myötä näkö muuttuu ja nyt tarvitsisin taas laseja. Piilareita en voi käyttää kuivuuden takia. Alkaa olla ideat vähissä.)
Silmälasien käyttö riipii
rilleittä paras?
0
3711
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624282Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1541812Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141513Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351278Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681063- 56914
- 78904
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.167829Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811- 39781