Hei. Saa antaa vinkkejä ja ajatuksia, mikä saarista olisi kivoin tai omia kokoemuksia. Ajatuksissa lähteä kahdeksi viikoksi, Bangkok pari päivää alussa ja lopussa ja välissä viikko jollain saarella, Phuket nähty eli ei sinne. Samui ehkä liian kansoitettu, mutta ehkä sieltäkin löytyy kivoja rantoja. Vahvimpina ovat listalla Koh Phanang, Koh Chang, Koh Lanta tai Koh Samet. Yhtenä vaihtoehtona myös Rayong. Kertokaa jos olette pitäneet jostain mestasta erityisesti ja miksi.
Thaimaan saaria
17
512
Vastaukset
- 28x...
Jos ajattelitte viikon saariaikaa niin tiedän ihanan paikan. Lyökää Googlen karttahakuun Mu Ko Samet. Se on eri saari kuin ylipursuava Koh Samet.
Bangkokissa on pieniä matkatoimistoja jotka järjestävät teille bussikuljetukset, n. reilut 3 h ja lauttamatkat öbaut 2-3 kilsaa.
Majoituksena tolppien päälle rakennetut majat, ravintola on. Ennenkaikkea siellä on puhdasta ja hiljaista. Silloin kun itse olin siellä (n.20v. sitten) niin sähköt katkaistiin klo 22.00. Eipä siitä ollut juurikaan haittaa. Siellä on on niin rauhaisaa että itse en ollut siellä kuin 3 pv koska olen vähän villiä sorttia.
Menkää sinne niin ette varmasti kadu.
Uskon että saatte Googlaamalla saaresta lisäinfoa; mitä minä tässä enempää hopöttelemään....
Viettäkää mukava loma!- Reppu
Tuo tilanne oli silloin 20v sitten... Lähes koko Thaimaa oli oikeasti upea ja lähes koskematon paikka...
Nykyään Koh Samet on Bangkokkilaisten viikonloppu bilepaikka..
Likainen ja liikaa turisteja.
En suosittele!!!
- khonkean88
koh mak koh changin kupeessa myös mahtava saari.suosittelen!
- akuankka71
oisko sitteki Koh Mook vai..
- Iines Annka-71
akuankka71 kirjoitti:
oisko sitteki Koh Mook vai..
Siis onkin saari nimeltä Koh Mak. En vain ymmärrä tätä systeemiä, että, jollei Thaikku ole kovin tuttu ja esim lähtee matkalle yksin, niin miksi ihmeessä pitää neuvoa joku ihme saari j.....n selän takaa eli varmaan yksin matkaan lähetvälle löytyy juuri tuolta Krabista alaspäin tai keskeltä merta saarivaihtoehtoja. Esim. Phi Phi ja tietenkin myös Koh Mook, Koh Kradan jne. Jos menet mimosa5 porukalla, niin katsokaa niin monta saarta kuin ehditte. Erityisen hohdokasta lomaa Thaikuissa
- Capisci???
Iines Annka-71 kirjoitti:
Siis onkin saari nimeltä Koh Mak. En vain ymmärrä tätä systeemiä, että, jollei Thaikku ole kovin tuttu ja esim lähtee matkalle yksin, niin miksi ihmeessä pitää neuvoa joku ihme saari j.....n selän takaa eli varmaan yksin matkaan lähetvälle löytyy juuri tuolta Krabista alaspäin tai keskeltä merta saarivaihtoehtoja. Esim. Phi Phi ja tietenkin myös Koh Mook, Koh Kradan jne. Jos menet mimosa5 porukalla, niin katsokaa niin monta saarta kuin ehditte. Erityisen hohdokasta lomaa Thaikuissa
No ei kaikkia kiinnosta joku s...tanan Phuketti, jonne finnmatkat ym. roudaa suomalaisia kakaraperheitä tuhansia per viikko. Itse lähden eka kertaa Thaimaahan ja haluan jonnekin, jossa ei joka ikinen duunipaikan perhe käynyt sotkemassa unelmarannat ja jossa on muutakin on pentuja rannat täynnä.
- Ihana Thaimaa
Capisci??? kirjoitti:
No ei kaikkia kiinnosta joku s...tanan Phuketti, jonne finnmatkat ym. roudaa suomalaisia kakaraperheitä tuhansia per viikko. Itse lähden eka kertaa Thaimaahan ja haluan jonnekin, jossa ei joka ikinen duunipaikan perhe käynyt sotkemassa unelmarannat ja jossa on muutakin on pentuja rannat täynnä.
Kuulehan Capisci??? olen myös lähdössä ekaa kertaa Thaikkuihin ja voin valaista sinua hiukkasen, etten matkusta Phuketiin ja toinen pointti on se, että SINÄKÖ Capisci??? tiedät, että juuri suomalaiset lapsiperheet ovat näitä ovat tuoneet sonnat ja muut jätteet Thaikkujen kauniille uimarannoille.
- Sini75_
Mulla olisi vähän samanlainen toive, että te Thaimaan kävijät, jotka tiedätte saarista paremmin, niin laittaisitte ehdotuksia. Maaliskuun alussa 5.-16.3. olisin ensin 2-3 päivää Bangkokissa ja sitten viikoksi jollekin saarelle. Ei tartte olla ihan Bangkokin liepeilläkään, koska voin ottaa Air Asian halpalennon jonnekin etelämmäksi.
Säät pitäisi olla aurinkoiset (onhan silloin vielä?) eikä pilviset! Tai eihän tuota voi tietää, mutten halua sellaiseen paikkaan, jossa on jo alkanut pilvinen kausi.
En halua mihinkään täysin reppumatkailijasaarelle (en pidä biletyksestä enkä meluavista baareista) enkä missään nimessä mihinkään massaturismisaarille, jonne Aurinkomatkat tms. vievät turisteja.
Kauniit rannat pitäisi olla, palmuja (jotka kaartuvat meren ylle:) ja jotain luontonähtävyyksiä lähellä/lähisaarilla ja hyvät yhteydet muille lähisaarille.
Koh Ngaita mietin, vaikka tiedän, että Tjäreborg tekee sinne Flex-matkoja. Onko kukaan ollut siellä?
Kiitos jo etukäteen!Ensimmäisenä tulee mieleen Koh Mook sijaitsee Etelä- Thaimaassa Koh Lantan etelä puolella,tuosta säästä sen verran että noita ohuita yläpilvi lauttoja pyörii Etelä-Thaimaan taivaalla koska ilma on niin kosteaa mutta kyllä sitä aurinkoa aivan varmast saa riittävästi.lento Bangkokista Krabi Townin kentälle sieltä lautalla tai pika veneellä Koh Lantalle josta lonkkarilla Tai pikaveneellä Koh Mookille onnistuu myös Trangin kautta mutta itse kävin Koh Lantalta tuolla Mookilla niin tuli tämä vaihtoehto mieleen kun vietin siellä pari vuorokautta.Mookin lähellä on muitakin pieniä saaria esim Koh Pranang jonne pystyy kahlamaan laskuvedn aikaan,eikä tuo Lantakaan mikään hassumpi ole vielä kuitenkin suht rauhallinen vaikka sinne valmis matkoja järjestetäänkin.
tiedoksivaan kirjoitti:
Ensimmäisenä tulee mieleen Koh Mook sijaitsee Etelä- Thaimaassa Koh Lantan etelä puolella,tuosta säästä sen verran että noita ohuita yläpilvi lauttoja pyörii Etelä-Thaimaan taivaalla koska ilma on niin kosteaa mutta kyllä sitä aurinkoa aivan varmast saa riittävästi.lento Bangkokista Krabi Townin kentälle sieltä lautalla tai pika veneellä Koh Lantalle josta lonkkarilla Tai pikaveneellä Koh Mookille onnistuu myös Trangin kautta mutta itse kävin Koh Lantalta tuolla Mookilla niin tuli tämä vaihtoehto mieleen kun vietin siellä pari vuorokautta.Mookin lähellä on muitakin pieniä saaria esim Koh Pranang jonne pystyy kahlamaan laskuvedn aikaan,eikä tuo Lantakaan mikään hassumpi ole vielä kuitenkin suht rauhallinen vaikka sinne valmis matkoja järjestetäänkin.
Korjataan nyt heti tuo naapurisaaren nimi johon pääsee kahlaamalla laskuveden aikaan sen nimi on Koh Kham eikä Koh Pranang ,lähellä on myös Koh Rok
- mimosa5
Kiitos kaikille vastanneille. Lisää tietoa saa laittaa, sillä aikaa googlettelen ;)
- santtu1975
Itse juuri tällähetkellä Koh Changilla neljän päivän pika visiitillä, Erittäin mukavalta paikalta vaikuttaa. Aivan täyden "turistihelvetin" ja "aution paratiisisaaren" välimuoto, eli sopivalla hotellivalinnalla (eli hieman etelämmäksi saarta kun menee) löytää erittäin rauhaisan paikan, mutta pinen taksimatkan päästä löytyy sitten sitä "turismiakin" hyvine ja huonoine puolineen.
Tässä vinkkejä saarten valintaan. Jos etsii halpaa tai kohtuuhintaista bungalowia rannalta (Mimosa?):
http://www.minnethaimaassa.com/thaimaa-mita-etsit/bungalowia-rannalta/
Jos taas rauhallista paratiisisaarta (Sini?):
http://www.minnethaimaassa.com/thaimaa-mita-etsit/kaukaista-paratiisisaarta/
Rayongista sen verran, että se on hyvin eri tyylinen paikka kuin muut Mimosan mainitsemat paikat (eikä itse asiassa saari laisinkaan vaan mantereeaa): pitkät ja rauhalliset rannat ja hyvin rauhallinen. Puuttuu melkein kokonaan matkailijaskene ja on parhaimmillaan mielestäni niille, jotka asuvat Bangkokissa – tai etsivät perheen kanssa todella rauhallista lomailupaikkaa.
Maaliskuusta: silloin on taatusti aurinkoista joka puolella Thaimaata. Tai no, nykyisin ilmastonmuutoksen aikaan Thaimaassakin on ollut yllättäviä kelejä, joten mikään ei taida olla enää täysin varmaa...- Mimosa5
Onpas ihanaa haaveilla matkasta ja kiitos taas uusista vinkeistä. Santtu, minkälaisia rantoja Changilla on, jostain olen lukenut, että ei niin hyviä kuin muualla Thaimaassa, mutta jotenkin Changin kuvausten mukainen jylhyys viähättäisi. (niin ja mikä on Changin "turismin keskuspaikka") Changin lähellä olisi myös Koh Mah jota khonekhean88 kehui. Paljon olisi varmasti ihania saaria. Pääsisipä lähtemään vaikka puoleksi vuodeksi...
Rayong taas kiinnostaisi toki siksi että lähellä Bangkokia ja ei se saarivaatimus ole ehdoton, jos muuten kiva paikka (kivoja rantoja, hyviä ruokapaikkoja) (siitä varmaan pääsisi Koh Sametille pyörähtämään) Sehän Thaimaassa mm kivaa että niin paljon retki tms tarjontaa, jota itse ainakin olemme ostaneet ihan hyvillä mielin kadulta ja aina on toiminut. (Sini ihan jos johonkin päädytte... olisi kiva kuulla... inspiraation vuoksi :) - santtu1975
Mimosa5 kirjoitti:
Onpas ihanaa haaveilla matkasta ja kiitos taas uusista vinkeistä. Santtu, minkälaisia rantoja Changilla on, jostain olen lukenut, että ei niin hyviä kuin muualla Thaimaassa, mutta jotenkin Changin kuvausten mukainen jylhyys viähättäisi. (niin ja mikä on Changin "turismin keskuspaikka") Changin lähellä olisi myös Koh Mah jota khonekhean88 kehui. Paljon olisi varmasti ihania saaria. Pääsisipä lähtemään vaikka puoleksi vuodeksi...
Rayong taas kiinnostaisi toki siksi että lähellä Bangkokia ja ei se saarivaatimus ole ehdoton, jos muuten kiva paikka (kivoja rantoja, hyviä ruokapaikkoja) (siitä varmaan pääsisi Koh Sametille pyörähtämään) Sehän Thaimaassa mm kivaa että niin paljon retki tms tarjontaa, jota itse ainakin olemme ostaneet ihan hyvillä mielin kadulta ja aina on toiminut. (Sini ihan jos johonkin päädytte... olisi kiva kuulla... inspiraation vuoksi :)Itselläni tuo Koh Chang oli vain neljän päivän mittainen "pikavisiitti" saarta katsastamassa. Mutta aika tehokkaasti tuli saari kierrettyä, kun skootterin mittariin tuli kolmen vuokrauspäivän aikana melkein 450km. (vuokraajakin vähän ketseli km. lukemaa skootteria palauttaessani), eli kovin montaa kolkkaa saaresta ei jäänyt käymättä, kun saaren koko on noin 30km*15km ja käytännössä ainoa tie saarella on rannikkoa myöden, melkein saaren ympäri kulkeva tie (eli saaren eteläosa ei ole läpi ajettavissa) muutamine poikkiteineen jotka menevät yleensä joitakin kilometrejä saaren sisäosiin. Saaren itärannikoin eteläosissa on sitten vähän enemmän "tieverkostoa".
Koh Chang:han jakaantuu aika vahvasti Länsirannikon "turistiosaan" ja itärannikon "ei turistiosaan". Itärannikolla on kyllä joitakin hotelleja ja lomakyliä myös, mutta voisin arvioida että turismi painottuu Länsirannalle suhteessa 80/20, eli jos rauhaa haluaa, niin nuo Itärannan muutamat hotellit voivat olla ihan hyväkin vaihtoehto.
Rantoihin en tutustunut muuta kuin oman Hotellini edustalla olleeseen Lonely Beachiin (joka on eteläisin noista Länsipuolen viidestä rannasta) ja siitä minulla ei ainakaan ole mitään huonoa sanottavaa, vaikkei nyt mikään jättikokoinen olekkaan.
Tuo Koh Changin "jylhyys" tosiaan teki itseeni isonkin vaikutuksen, skootterilla oli erittäin hauskaa nousta/laskea vuorenseinämää meneviä serpenttiiniteitä juurikin tuolla saaren länsipuolella., saaren itäpuoli onkin sitten astetta tasaisempaa maastoa, vaikka mitään aivan tasaista sekään ei tosiaan ole.
Mutta pitää myös muistaa ettei tuo Koh Changin Länsipuoli (mihin turismi keskittyy) ole mikään puhdas "paratiisisaari". Tuon saarta kiertävän tien varrella on jos minkäkinlaista turistirysää tyttöbaareineen, hieroma- ja kauneus-salonkeineen sekä seven-eleveneineen.
Nähtävyyksinä lähinnä jylhä trooppinen vuoristo, useat vuorita tulevat vesiputoukset, norsut ja krokotiilit. Myös apinoita (vai mitä maraketteja nyt ovatkaan) hyppelee puissa runsainmäärin.
Itsellänä jäi Koh Changista positiivinen kuva ja uskon että tulen siellä tulevaisuudessa poikkeamaan joskus muulloinkin. Ainoa mikä saaressa on, niin hotelli valinta kannattaa tehdä hyvin ja sen perusteella minkälaiseen ympäristöön haluaa.
- Sini75_
Kiitos minunkin puolestani vinkeistä! Päädyin Koh Mak -saareen ja sieltä käyn Koh Changilla, jos alkaa tylsistyttää ja samoin läheisillä pikkusaarilla esim. Koh Khamilla.
Pitää pistää nuo muut vinkit talteen ja kokeilla sit seuraavalla kerralla.
Mimosalle hyvää matkaa, minne päädytkin:)- iloinen Thaimaa
Olet lähdössä Thaikkuihin ja kirjoitat, että, jos alkaa TYLSISTYTTÄÄ. Missäköhän Sinulla on ongelma? Itse välttäisin sinuna joko matkustamisen Thaimaahan tai sitten tuon Koh Changin, koska mietit jo nyt, että ALKAAKO SINUA ikiihanalla Thaimaan lomamatkallasi TYLSISTYTTÄMÄÄN
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️922017Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1671490YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä741279- 721127
Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2301112Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan871054Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.148991Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava237938Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.51906Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli88881