homeiset vaunut?

apua!!

Ostin miehen kaverilta hienot yhdistelmä vaunut 150 eurolla ja harmikseni huomasin että vaunujen kuomussa on mustia pilkkuja eli ilmeisesti hometta? haistoin sitä mutta ei haise oikein miltään tai sitten mun nenä on niin tukossa etten haista mitään. Tarkistin koko vaunut ja kopassa ainakaan ei ole mitään mustia pilkkuja eikä missään muuallakaan paitsi tossa kuomussa :( voiko kuitenkin hometta olla koko vaunuissa ? Esikoiseni laskettu aika on 2 viikon päästä ja nyt mietin että pyydänkö rahat takaisin ja palautan vaunut vai yritänkö pestä...pestäänkö se kuomu käsin? ja kuulemma piimä auttaa? kannattaako mun lähteä pesemään myös koppa? vaunut oli kuulemma vain vuoden vanhat ja vain sisällä käytetyt niin mietin vain että miten se home sitten on siihen kuomuun oikein tullut ;o en ole vielä kehdannut kysyä heiltä.

12

3144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaunuttelija

      Ei nuo nyt kauhean hintaiset olleet, käytetyistä voidaan pyytää 300-400 euroakin ehkä enemmänkin. Riippuu merkistä ja mitä ovat uutena maksaneet. Olisiko lapsi nukkunut vaunuissa ulkona useamman tunnin päikkäreitä kostealla ilmalla? En tiedä, kun mun lapsi on nukkunut vaan sisällä, ulkona vaan max. 30 min sekä vaunuttelulenkeillä. Tai siis ovatko todella käyttäneet vaan sisällä vai säilyttäneet sisällä? Jos ovat käyttäneet ulkonakin, niin ovat voineet kastua sateessa ja ehkä ei ole ollut sadesuojaa tai ei ole kuivatettu kunnolla.

      Meillä vaunut säilytetty sisällä kuivassa ja lämpimässä, missään ei hometta. Mutta olen kuullut kyllä, että monissa käytetyissä on. Kannattaa tutkia huolella. Jos olet kysynyt, että onko hometta ja ovat vastanneet "ei". Niin sillloin ainakin palauttaisin, mutta jos en itse ole huomannut ja hometta on vaan vähän kuomussa niin antaisin olla. Eri asia, jos sitä on kopassakin.

      Kyllähän se koppa joskus on hyvä pestä muutoinkin, kyllähän se likaantuu. Löytyisikö valmistajalta pesuohjeita. Jotkut pestään käsin miedolla pesuaineella, joskus irroitettavat kangasosat voi pestä koneessa hienopesulla. Riippuu materiaalista. Itselläni on vene ja veneen pressuun on ainakin olemassa homepesuainetta, mutta kannattaa kokeilla varovasti pienelle alueelle ensiksi!

    • home on sitkeää

      kannattaa heittää kuomu pois koska home leviää kuomusta koko vaunuihin ja vaunuista koko asuntoon HYI HYI HYI HYI HYI

      • Jassooooooo??

        Asuntoon? Eikö rattaat ole ulkokäyttöön?


    • Köyhä antaa vähästäkin

      Mitkä lie paskat kun homeeseen päässeet? Meillä köyhien piireissä kait muutaman vuoden vanhoja Brioja ja Emmaljungia on annettu ilmaiseksi.

    • Itse pesisin..

      vaunut vain kunnolla, eihän ne pilkut siinä mitään haittaa jos on kunnolla pesty puhtaaksi. Irrotettavat kankaat käsinpesuohjelmalla tai pikapesulla koneeseen ja muut osat sitten vain käsinpesuun. Olet kuitenkin saanut vaunut tosi halvalla jos on vain vuoden vanhat. Kuomuun on saattanut helpostikin jäädä kosteutta jos on ulkona kastunut ja sisällä jätetty kuomu lyttyyn tai sadesuojan alle tms. ettei ole päässyt kunnolla kuivumaan.

      • Hyi helvetti!

        Minä polttaisin ne vaunut.


      • Puhdas ilma

        Kun pesuaine on tarpeeksi ätläkkää, kyllä home häipyy, ja lopuksi vielä pyyhkäiset kloritella.
        Ei home iskostu ikiajoiksi.
        Lapsen vaunut ja muut kamppeet on putsattava säännöllisesti.
        Ne pitää nostaa kuivaan tilaan, jos ovat kastuneet. Peitot ja tyynyt kuivumaan myös.

        Lapsen pitää saada raikasta ilmaa ulkoillessaan. Pöyristyttävää on se tyyli, että paksu sideharsovaippa retkottaa vaunut kuomusta ja lapsi hengittää omaa uloshengitysilmaansa nukkuessaan ulkosalla.
        Se on paljon isompi ongelma kuin jotkut pilkut kuomussa.
        Syyksi sanotaan, että ilma on epäpuhdasta, aurinko paistaa sil iin, uteliaat tädit roikkuvat vaunujen päällä jne.
        Roskaa!


      • Home on lujassa
        Puhdas ilma kirjoitti:

        Kun pesuaine on tarpeeksi ätläkkää, kyllä home häipyy, ja lopuksi vielä pyyhkäiset kloritella.
        Ei home iskostu ikiajoiksi.
        Lapsen vaunut ja muut kamppeet on putsattava säännöllisesti.
        Ne pitää nostaa kuivaan tilaan, jos ovat kastuneet. Peitot ja tyynyt kuivumaan myös.

        Lapsen pitää saada raikasta ilmaa ulkoillessaan. Pöyristyttävää on se tyyli, että paksu sideharsovaippa retkottaa vaunut kuomusta ja lapsi hengittää omaa uloshengitysilmaansa nukkuessaan ulkosalla.
        Se on paljon isompi ongelma kuin jotkut pilkut kuomussa.
        Syyksi sanotaan, että ilma on epäpuhdasta, aurinko paistaa sil iin, uteliaat tädit roikkuvat vaunujen päällä jne.
        Roskaa!

        Home ei lähde ikinä! No polttamalla kyllä!
        Ja kemikaaleilla hinkatut vaunut, ei ei eiii!!


      • Kääk home

        Mites ne homeitiöt ne kuulemma ei kuole vaikka näkyvä home lähtee. Myöhemmin lapsi sitten vielä homepäiväkotiin ja homekouluun? Vissiin oli meilläkin lapsena hometta vaunuissa, mitä lie siitä aiheutunut? Ei ole allergiaa, ei astmaa, mutta jotain muuta ehkä?


    • PPesu ja puhtaus

      Vaunut ovat nykyään niin hyvoä, että niistä voi irrottaa kaikki osat, joten pesun voi vaunujen osille suorittaa jokainen, pilkut häviävät ja kun peset vielä desinoifalla aineella ( katsi niistä utrvallinen). Vaunut ovat kuin uudet.

      Vasta viime talvena pesin yhdet vaunut ihan kokonaan ja ovat todella puhtaat ja raikkaat. Varastossa oli säilytetty muutama vuosi.

      Muuten kun hankin jonkin vanhan tuotteen lapselle, pesen ne aina läpikotaisin itse, silloin tiedän, että varmasti on puhdas.

      Samoin ulkomaan matkoille otan omat puhdistusaineet mukaan, hotellihuonessa pyyhin Wc:ssä esim paikat tällä omalla puhdistusaineella, eli desinfioin, sillä bakteeriakantamme ovat usein erilaiset.

      Viime talvena tästä sain tästä bakteerikantojen erilaisuudesta sellaisen opetuksen, että olen entistäkin huolellisempi.
      Eri kansalaiset tapasivat juhlassa ja oli vallalla erilaisia viruksia, yksi näistä vieraista sai tämän toisenkin laisen ja hänen elämänsä päättyi tämän virusten yhdistettyyn tautiiin. Onneksi olimme tilaisuuteen myös lähteneet desinfinoiden käsiämme jatkuvasti, joka varmasti esti sairauden pääsemistä valloilleen.

    • Yessii

      Hei! Myös minulla tuli vaunujen kuomuun pikkuruisia homepisteitä paljon, vaikka niitä sisällä säilytin. Luulen, että ovat kostuneet ulkona joskus ja olen siirtänyt ne sisälle kuomu kasassa tai eivät ole tarpeeksi nopeasti päässeet kuivumaan, jolloin aika nopeasti homepisteitä tulee tms. Sain ne lähestulkoon kokonaan pois, muistaakseni kloriitilla tai jollain tabortilla niutä hinkasin. Mutta ihan kokonaan ne eivät lähteneet. Harmitti jälleenmyydessä todella paljon nuo täplät, kun kuitenkin olin vaivaa nähnyt ja aina sisälle siirtänyt. En kuitenkaan usko, että pienet kuomutäplät nyt niin vaarallisia olisi, että niiden takia pitäisi koko vaunut hylätä saatikka kauppa purkaa.

    • Mina22

      Miten kävi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4540
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe