Kuinka moni ei enää koskaan..

Uhriksi- no way!

aio aloittaa mitään suhdetta bipoon? Täällä yksi .Niin syvää tuhoa sai aikaan:(( En edes kaveriksi ota. Eri juttu jos aiemmin tutulla ihmisellä todetaan tämä sairaus. Mutta en enää ikinä tutustu henkilöön jolla on kaksisuuntainen mielialahäiriö.

41

968

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marttyyri112

Hyvä! Ei mekään haluta sua kaveriksi eikä kumppaniksi!

• Yksisuuntainen75

Kysymyksiä aloittajalle:
      Miten toimisit jos itse sairastuisit?

Entä miten suhtautuisit jos lapsesi tai joku sinulle erityisen tärkeä ihminen sairastuisi?

• Oliskin

Jos itse sairastuisi.....silloinhan olisi helppoa. Ei tarvitse ottaa muita huomioon, ei tarvitse kantaa vastuuta mistään. Menis takki auki maailmalla, antais palaa...ja kun kaikki asiat kusis, tultais koti sohvalle makaamaan NIIN masentuneena ja toiset hoitais asiat kuntoon.

• think think
        Oliskin kirjoitti:

Jos itse sairastuisi.....silloinhan olisi helppoa. Ei tarvitse ottaa muita huomioon, ei tarvitse kantaa vastuuta mistään. Menis takki auki maailmalla, antais palaa...ja kun kaikki asiat kusis, tultais koti sohvalle makaamaan NIIN masentuneena ja toiset hoitais asiat kuntoon.

Oot pahasti väärässä. Kaikilla ei katsos oo läheisiä jotka hoitais asioita kuntoon. Eikä voi muutenkaa yleistää. Osa meistä haluaa pärjätä ihan yksinään ja kantaa vastuun itsestään. Älä höpötä asioita mistä et mitään tiedä. Lapsellista.

• bibomiehen uhri ja ex
        think think kirjoitti:

Oot pahasti väärässä. Kaikilla ei katsos oo läheisiä jotka hoitais asioita kuntoon. Eikä voi muutenkaa yleistää. Osa meistä haluaa pärjätä ihan yksinään ja kantaa vastuun itsestään. Älä höpötä asioita mistä et mitään tiedä. Lapsellista.

On se nyt kumma että te bibot jyräätte jokaisen kirjoituksen, missä teitä ei hehkuteta.
        Täällä on monta osuvaa ja koskettavaa traagista tarinaa exiltä ja bibojen uhreilta. On naurettavaa tulla sanomaan "mistä et mitään tiedä"!! Minä tiedän, olin liitossa bibo miehen kanssa. Joten tiedän sen paskan mitä bibo tekee. Moni tarina täällä on kuin omani. Sama kaava toistuu tarinoissa, samat sopat bibot keittää. joten turha puhua yleistämisestä.
        Joten ole sinä hiljaa bibo, kun et itse tiedä millaista on olla bibon uhri.

• think think
        bibomiehen uhri ja ex kirjoitti:

On se nyt kumma että te bibot jyräätte jokaisen kirjoituksen, missä teitä ei hehkuteta.
        Täällä on monta osuvaa ja koskettavaa traagista tarinaa exiltä ja bibojen uhreilta. On naurettavaa tulla sanomaan "mistä et mitään tiedä"!! Minä tiedän, olin liitossa bibo miehen kanssa. Joten tiedän sen paskan mitä bibo tekee. Moni tarina täällä on kuin omani. Sama kaava toistuu tarinoissa, samat sopat bibot keittää. joten turha puhua yleistämisestä.

Sä tiedät mitä se sun bipo teki mutta sä et tiedä minkälaisia me muut ollaan. Siitä tässä on kyse. Ette te voi kertoa minkälaisia me muut ollaan koska kaikki ei voi olla samanlaisia. Ei meitä hehkuttaa tarvii koska ei olla kenenkään yläpuolella mut ei meitä voi maahan lyödä sen takia että jotkut bipot on toiminu tolla tavalla. Jos sä et sitä tajua niin et tosiaan voi tietää mistään mitään. Tiesitkö että monikin bipo on ollu suhteessa toisen bipon kanssa? Joten se bipokin voi olla uhri. Bipo voi olla suhteessa myös se uhri. Se ei vissiin sun päähäs mahdu. Sillon et tajua elämästä mitään. Äläkä sä tule sanomaan mitä mä tiedän uhrina olemisesta ja mitä en koska et mua tunne.

• bibomiehen uhri ja ex kirjoitti:

Meinaatko että me etsitään uhreja /: Ainakin mulle oli suuri suuri helpotus että sai jonkun diagnoosin vuosien oireilun, sairaalajaksojen, lääkityskokeiluiden jälkeen. Mä en ainakaan ikinä oo vaatinut mun läheisiltä mitään. Ootko varma ettei eksäs oo narsisti tai muuta?

Tää on häpee, lika, joka ei lähe pesemällä. Sitä hävettää niin vitusti koko ajan kaikki maaninen sekoilu mut sillon kun sitä lentää, en mä ees oo täällä. Mä oon jumala.
        Sit ku tipun maahan, mä en oo ees se mato siel alhaalla, mä en oo mitään, mä en käy ees kusella ja terotan veitsiä jalkaan ku mitä väliä, kunnes naapuri soittaa lanssin ja sit mennään.

Ei se oo tietosta enkä mä halua että kukaan mun takia kärsii, haloo!! Inhimillisyys kunniaan!

• Kyllä me tiedetään
        think think kirjoitti:

Sä tiedät mitä se sun bipo teki mutta sä et tiedä minkälaisia me muut ollaan. Siitä tässä on kyse. Ette te voi kertoa minkälaisia me muut ollaan koska kaikki ei voi olla samanlaisia. Ei meitä hehkuttaa tarvii koska ei olla kenenkään yläpuolella mut ei meitä voi maahan lyödä sen takia että jotkut bipot on toiminu tolla tavalla. Jos sä et sitä tajua niin et tosiaan voi tietää mistään mitään. Tiesitkö että monikin bipo on ollu suhteessa toisen bipon kanssa? Joten se bipokin voi olla uhri. Bipo voi olla suhteessa myös se uhri. Se ei vissiin sun päähäs mahdu. Sillon et tajua elämästä mitään. Äläkä sä tule sanomaan mitä mä tiedän uhrina olemisesta ja mitä en koska et mua tunne.

Yhyy...---
        vali vali

• voi katkero
        Kyllä me tiedetään kirjoitti:

Yhyy...---
        vali vali

Nyyh. Ette te tiedä. Mee muualle nalkuttamaan.

• Ei tietenkään tiedetä
        voi katkero kirjoitti:

Nyyh. Ette te tiedä. Mee muualle nalkuttamaan.

Niin, ei, koska viisain ja kaikkitietävin on bipo. Muiden mielipiteillä ei ole väliä, bipot tietää kaiken.

• jaapa jaa
        Ei tietenkään tiedetä kirjoitti:

Niin, ei, koska viisain ja kaikkitietävin on bipo. Muiden mielipiteillä ei ole väliä, bipot tietää kaiken.

Ei kukaan voi tietää kaikkea. Bipoissa on yhtälailla tyhmiä ja älykkäitä kuin terveissäkin. Siinä on katos vissi ero jos tuntee itsensä ja monta bipoa kun että tuntee vaan sen yhden bipon. Tässä on kyse ollu siitä typerästä yleistämisestä että kaikki bipot on samanlaisia. Miksei se mene ymmärrykseen? Mielipiteensä kannattaa perustaa faktaan. Ei yhden kokemuksen vuoksi voi tuomita kaikkia. Jos on vaikka esimerkkinä 100 bipoa ja 10 niistä on paskaa ja heistä on kirjotettu tänne ryhmään niin eihän sillon kaikki bipot voi olla samanlaisia.

Sit jos tänne kirjottaa faktaa niin te uhrit alatte vinkumaan ja väittämään vastaan ja miinustelemaan. Mitä helvettiä te tiedätte bipojen elämästä kun ette heitä tunne? Mitä te tiedätte monien lapsuushelvetistä. Mitä te tiedätte joidenkin bipojen suhteesta narsistiin, psykopaattiin tai toiseen bipoon? Ei bipo ole aina se joka on se suhteen kauhea osapuoli. Ja olette todella väärässä siinä etteikö bipot olisivat joskus suhteessa toistensa kanssa. Sellaisia pariskuntia tiedän aika paljon. Tiedän bipoja jotka ovat olleet itse 2 tyyppiä ja ovat olleet 1 tyypin bipon uhreja jos näin voidaan sanoa. Tälläkin palstalla on muutama sellainen henkilö kirjoittanut. Mutta tehän ette sitä tajua sitten millään ettekä usko koska bipo on kaiken pahan alku ja juuri.

• Faktat faktoina
        jaapa jaa kirjoitti:

Ei kukaan voi tietää kaikkea. Bipoissa on yhtälailla tyhmiä ja älykkäitä kuin terveissäkin. Siinä on katos vissi ero jos tuntee itsensä ja monta bipoa kun että tuntee vaan sen yhden bipon. Tässä on kyse ollu siitä typerästä yleistämisestä että kaikki bipot on samanlaisia. Miksei se mene ymmärrykseen? Mielipiteensä kannattaa perustaa faktaan. Ei yhden kokemuksen vuoksi voi tuomita kaikkia. Jos on vaikka esimerkkinä 100 bipoa ja 10 niistä on paskaa ja heistä on kirjotettu tänne ryhmään niin eihän sillon kaikki bipot voi olla samanlaisia.

Sit jos tänne kirjottaa faktaa niin te uhrit alatte vinkumaan ja väittämään vastaan ja miinustelemaan. Mitä helvettiä te tiedätte bipojen elämästä kun ette heitä tunne? Mitä te tiedätte monien lapsuushelvetistä. Mitä te tiedätte joidenkin bipojen suhteesta narsistiin, psykopaattiin tai toiseen bipoon? Ei bipo ole aina se joka on se suhteen kauhea osapuoli. Ja olette todella väärässä siinä etteikö bipot olisivat joskus suhteessa toistensa kanssa. Sellaisia pariskuntia tiedän aika paljon. Tiedän bipoja jotka ovat olleet itse 2 tyyppiä ja ovat olleet 1 tyypin bipon uhreja jos näin voidaan sanoa. Tälläkin palstalla on muutama sellainen henkilö kirjoittanut. Mutta tehän ette sitä tajua sitten millään ettekä usko koska bipo on kaiken pahan alku ja juuri.

Ihan kuule FAKTAA ne on nämä bipojen exien kirjoitukset, itse koettua faktaa.

• päläpälä
        Faktat faktoina kirjoitti:

Ihan kuule FAKTAA ne on nämä bipojen exien kirjoitukset, itse koettua faktaa.

Se ei ole faktaa väittää että kaikki bipot on samanlaisia. Sä et tunne kaikkia bipoja. Joten lopeta jo toi asioiden vääristely.

• Vikinää
        päläpälä kirjoitti:

Se ei ole faktaa väittää että kaikki bipot on samanlaisia. Sä et tunne kaikkia bipoja. Joten lopeta jo toi asioiden vääristely.

Täältä voi lukea kuinka se menee. Turhaa vikinää. Tarinat on niin samanlaisia.

• trollololololololo
        Vikinää kirjoitti:

Täältä voi lukea kuinka se menee. Turhaa vikinää. Tarinat on niin samanlaisia.

Ookoo. Tämä vastaus kertoi kaiken sun älykkyydestä. Ihminen joka uskoo kaiken mitä lukee netistä on todella yksinkertainen. Täällä on muutama tarina bipoista, osa totta ja osa ei. Sen perusteella einstein päättelee että kaikki bipot ovat paskoja ihmisiä. Tässä kohtaa on pakko nauraa.

• Heko heko
        trollololololololo kirjoitti:

Ookoo. Tämä vastaus kertoi kaiken sun älykkyydestä. Ihminen joka uskoo kaiken mitä lukee netistä on todella yksinkertainen. Täällä on muutama tarina bipoista, osa totta ja osa ei. Sen perusteella einstein päättelee että kaikki bipot ovat paskoja ihmisiä. Tässä kohtaa on pakko nauraa.

Se parhaiten nauraa kellä vahvin lääkitys....joten anna mennä!

• trololololololololll
        Heko heko kirjoitti:

Se parhaiten nauraa kellä vahvin lääkitys....joten anna mennä!

Ei oo lääkitystä. Entä sulla?

• Harkitse
        trololololololololll kirjoitti:

Ei oo lääkitystä. Entä sulla?

Sairaudentunnottomuus siis.

• hulluilla on hauskaa
        Harkitse kirjoitti:

Sairaudentunnottomuus siis.

Ai olet vai? Mä tiedän olevani hullu mut mites on sun laita?

• miisa 34

mä voin sanoa että 4 vuotta meni ennenkuin tajusi toisen olevan sairas.
      ja luulin silloin muinoin kun tutustuin tähän mieheen että olen tavannut jotain ihanan arvokasta jne.
      rakkautta ei enää ole häneen koska hän satutti loukkasi ja petti sekä valehteli.
      mutta välitän edelleen siinä muodossa että mies ymmärtäisi hakea apua sairauteensa koska nyt elää ilman lääkitystä omalla tyylillään ja tiedän sen olevan tuho hänelle jos ei itse tajua sairauttaan ja ongelmiaan.
      nyt alkaa oleen jo sillat melkolailla takana poltettuina ja valheen tie on jo niin suuri,että tulee romahdus jos ei mitään tee itselleen.
      sitä en haluaisi hänelle

• Koita pakottaa hoitoon. Älä polta siltoja. Et välttämättä koskaan enää näe häntä ja syytät siitä itseäs koko elämäs ajan.

• SAIRAAN TUHOAMA

Hyvä aloitus.
      Olen elänyt 10 vuotta bipon kanssa ja hän on tuhonnut elämäni.
      Sekoittanut sukulaisteni välit, hävittänyt säästöni, vienyt itsekunnioitukseni hän on melkein tappanut ja tuhonnut minut niin fyysisesti kuin bsyykkisestikin ym...nämä siitä helpommasta päästä.

En koskaan aloittaisi enää suhdetta hänen kanssaan vaan enää en pääse irti koska hän kiristää ja tuhoaa minut jos lähden. Hän osaa manipuloida euforiassaan viranomaisetkin, hän haluaa tuhota minut koska hän ei osaa rakastaa ja koska hän rakastaa tietämättään riippuvaisesti minua.

EN JAKSA ENÄÄ

• Kyl me osataan rakastaa et tota oiskohan joku muu diagnoosi /:

• happytobesingle

En enää ikinä!! Sai mut henkisesti niin rikki, kamala ihminen. Tunteet jo kuolleet (ex), mutta jäljelle jäi viha. Siitä puhuinkin täällä viha-osiossa..

• Kukaan jaksa kuunnella

Kyllä niitä paskoja ihmisiä on muissakin kuin kaksisuuntaista sairastavissa. Kukaan ei pakota valitsemaan juuri tiettyä kumppania ja pysymään huonossa suhteessa. Ihme tilitystä täällä, tää palstahan on kaksisuuntaista sairastaville ja läheisille, joita asia koskettaa. Te vain roikutte jossain eksissä vuodelta yksi ja kaksi. Ottakaa vastuu omista valinnoistanne ja siirtykää eteenpäin.

• Nai
        Kukaan jaksa kuunnella kirjoitti:

Kyllä niitä paskoja ihmisiä on muissakin kuin kaksisuuntaista sairastavissa. Kukaan ei pakota valitsemaan juuri tiettyä kumppania ja pysymään huonossa suhteessa. Ihme tilitystä täällä, tää palstahan on kaksisuuntaista sairastaville ja läheisille, joita asia koskettaa. Te vain roikutte jossain eksissä vuodelta yksi ja kaksi. Ottakaa vastuu omista valinnoistanne ja siirtykää eteenpäin.

Itse olen bipo ja olin neljä vuotta "narsistin kourissa". Joten turha tulla sanomaan, että bipot ovat niin kamalia ihmisiä. Kuten "kukaan jaksa kuunnella" sanoi, että ei ole pakko pysyä huonossa suhteessa. Mutta omasta kokemuksesta voin sanoa, että narsistia ei jätetäkkään noin vain, ovat niin kieroutuneita ihmisiä, että ovat suurinpiirtein valmiita tappamaan toisen, jos yrittää heistä päästä eroon. Loppujen lopuksi jouduin turvautumaan poliisin apuun, hakemaan lähetymiskiellon (joka ei toiminut) ja muuttamaan toiseen paikkaan ja hankkimaan turvakiellon. Elikkä tähän verrattuna nämä bipo vuodatukset ovat leikin laskua narsisteihin verrattuna.

• terveenpaperit
        Nai kirjoitti:

Itse olen bipo ja olin neljä vuotta "narsistin kourissa". Joten turha tulla sanomaan, että bipot ovat niin kamalia ihmisiä. Kuten "kukaan jaksa kuunnella" sanoi, että ei ole pakko pysyä huonossa suhteessa. Mutta omasta kokemuksesta voin sanoa, että narsistia ei jätetäkkään noin vain, ovat niin kieroutuneita ihmisiä, että ovat suurinpiirtein valmiita tappamaan toisen, jos yrittää heistä päästä eroon. Loppujen lopuksi jouduin turvautumaan poliisin apuun, hakemaan lähetymiskiellon (joka ei toiminut) ja muuttamaan toiseen paikkaan ja hankkimaan turvakiellon. Elikkä tähän verrattuna nämä bipo vuodatukset ovat leikin laskua narsisteihin verrattuna.

Turha syytellä narsistia,itsehän kumppanisi valitset kuten nim.Kukaan jaksa kuunnella kertoi.

• happytobesingle
        Kukaan jaksa kuunnella kirjoitti:

Mitään missään exissä roikuta vaan opitaan niistä "virheistä". Mielenterveysongelmaista en enää puolisoksi ota, ei sellaista jaksa. Ja miten ottaa vastuu jos ei toisen ongelmista edes tiennyt vaan toinen valehtelee suoraan päin naamaa? Kerros se. Eteenpäinkin oon jo siirtynyt, exä jätetty ja unohdettu, mutta en aio toistaa tätä samaa virhettä ottamalla toista samanmoista vatipäätä.

Ja Nai, lähestymiskiellon haku ei ollut kaukana täälläkään. Eli melkoista leikin laskua tuo bipon kanssa oleminen juupajuu..

• 2222
        terveenpaperit kirjoitti:

Turha syytellä narsistia,itsehän kumppanisi valitset kuten nim.Kukaan jaksa kuunnella kertoi.

narsistissa on se ero, että esittävät ensin maailman ihaninta ihmistä, kunnes saavat toisen koukkuun ja riippuvaiseksi hänestä.

• treiz

Toivottavasti tyypit vaan provoilevat täällä. En halua uskoa että ihmisistä oikeasti löytyy tuollaisia idiootteja.

Minäkin tunnen erään kusipään jolla on masennus, mutten silti juokse ympääriinsä paasamassa miten kammottavia masentuneet ihmiset ovat. Ymmärrän katsos, etteivät kaikki ihmiset ole samanlaisia.

Jos ei halua bipoa kumppaniksi tai kaveriksi niin älkää huoliko, tuollaista ahdasmielistä, tuomitsevaa ääliötä heistä harva tuskin edes haluaisi. Ja naurettavaa kutsua itseä uhriksi, aivan kuin bipo olisi teidät suhteeseen pakottanut.

Ja minulla muuten ei ole kaksisuuntaista, joten ei voi edes väittää että olisi oma lehmä ojassa.

• Ahdasmielinen ääliö

Eli ihminen joka on ottanut turpaan bipon p*maisen käytökseen johdosta on ahdasmielinen tuomitseva ääliö. Kiitos tästä tiedosta :) Minä tiedän vain kolme bipoa, mutta heille kaikille on yhteistä ollut se, että odottavat toisten vaan sulattavan mitä vaan bipo keksii heittää päin näköä, ja jos pahoittaa mielensä moisesta on juurikin ahdasmielinen ja tuomitseva k*sipää. Ymmärrän kyllä ettei ketään ole pakotettu suhteeseen bipon kanssa, mutta kuinkakohan moni bipo on rehellisesti tehnyt selväksi suhteen alussa että kärsii vaivasta joka aiheuttaa kaikenlaista pahaa toiselle. Veikkaan ettei kovin moni.

• bipolandia

Ei se edelleenkää oo sanottu et jokainen bipo kohtelee kumppaniaan päin honkia. Se teistä tekee ahdasmielisiä ja tuomitsevia ku ette tajuu sitä asiaa ettei kaikki bipot oo samanlaisia. Mä olen aina sanonu ettei huonossa suhteessa kandee olla. Eikä kenenkään tarvii kärsiä toisen osapuolen tempauksista. Tässä on sitten bipo joka ei ajattele tolleen. Ei todellakaan pidä sulattaa pahoja asioita kumppanilta. Oli toinen sitten sairas tai ei. Eikä se mee niin et bipo automaattisesti aiheuttaa kaikkea pahaa toisille. Vähän järkee nyt peliin.

• Dj Bipo

Pistit sanat suuhuni bipolandia. Itse 10 vuotta aviossa olleena bipona voin sanoa että asia on juurikin näin.

• Ahdasmielinen ääliö

Ööh...minä sanon tietäväni kolme bipoa ja mitä heillä on ollut yhteistä. En ole missään vaiheessa yleistänyt näitä koskemaan kaikkia bipoja. Mistähän sinä siis nyt kaikkivoipana tiedät mitä ajattelen bipoista noin niinkuin yleensä ja katsot olevasi pätevä tuomitsemaan minut ahdasmieliseksi ja tuomitsevaksi? Aika sälli :D

• treiz

"Mutta en enää ikinä tutustu henkilöön jolla on kaksisuuntainen mielialahäiriö"

"Jos itse sairastuisi.....silloinhan olisi helppoa. Ei tarvitse ottaa muita huomioon, ei tarvitse kantaa vastuuta mistään."

"Joten tiedän sen paskan mitä bibo tekee. Moni tarina täällä on kuin omani. Sama kaava toistuu tarinoissa, samat sopat bibot keittää. joten turha puhua yleistämisestä"

Aika ahdasmieliseltä minusta kuulostaa. Ja jos et sattunut noita kirjoittamaan niin kätevä johtopäätös olisi etten kirjoittanut sinusta...

Tämä ei myöskään ole ensimmäinen kerta kun olen lukenut tai kuullut valitusta että bipot ovat pahempia kuin narsistit, tuhoavat vain muiden elämiä jne. Jos itse et yleistä niin good for you.

• moi

Itse olen bipo enkä koskaan aloittasi suhdetta tseni kanssa. Säälin lapsiani jos perivät tämän helvetin. Vaikka kunka on lääkkeitä silti tämä on aina jollain asteella yksi helvetin oravanpyörä ja ainakin minä onnistuin ennen sairauden toteamista pilaamaan sekä oman että puolisoni talouden loppuiäksi eikä tartte lastenkaa perintöä odotella.

• käsityksiä

Miten niin uhriksi? Bipolaarinen = kaksisuuntainen mielialahäiriö. Mieliala = iloisuus, surullisuus. Sairas ei pysty hallitsemaan mielialojaan normaalilla tavalla, mikä aiheuttaa hänelle toimintakyvyn alenemista, tuskatiloja ja kärsimystä. Tunteettomuus ei ole sairaudelle tyypillistä.

Uhriutumisesta puhuttaessa mieleeni tulevat lähinnä narsistiset häiriöt ja persoonallisuushäiriöt. Narsisiti ei yleensä pysty vastavuoroisuuteen, persoonallisuushäiriöisellä on usein vakavia puutteita tuntea empatiaa. Hän ei kärsi itse, vaikka aiheuttaa kärsimystä toisille. Loismainen elämä ja toisten hyväksikäyttö on joidenkin persoonallisuushäiriöisten elämäntapa.

”Mutta en enää ikinä tutustu henkilöön jolla on kaksisuuntainen mielialahäiriö.” Toimit mielestäni kaksisuuntaista mielialahäiriötä sairastavien uhriuttajana (itse) näin jyrkillä asenteilla.

• minerva3

Tunteettomuus on mielestäni sillä tavalla bibolle tyypillistä, että suhtautuminen puolisoon saattaa muuttua todella nopeasti. Tänään rakastetaan täysillä, ja olet ainut hänelle maailmassa. Huomenna et merkitse mitään. Ainakin sinut voi koittaa pyyhkäistä mielestään ja lähteä samantien etsimään uutta seuraa treffipalstoilta. Kunnes taas tulee aika, jolloin koitetaan paluuta entiseen, kun maailma ei antanutkaan hetken huumassa mitään pysyvää oikeasti. Itse koen, että minua on vuosia revitty suhteessa edestakaisin, enkä ole itse juurikaan voinut asialle mitään, mennä vaan toisen tunteiden mukana edestakaisin. Tällainen toisen henkinen kiusaaminen on mielestäni todella tunteetonta , jos jokin.

• Käännös

"Miten niin uhriksi? Bipolaarinen = kaksisuuntainen mielialahäiriö. Mieliala = iloisuus, surullisuus"

Bipolaarisen suora käännös on kaksinapainen.
        Tarkoittaa muutakin kuin esim. mielialoja iloa ja surua.

• käsityksiä
        minerva3 kirjoitti:

Tunteettomuus on mielestäni sillä tavalla bibolle tyypillistä, että suhtautuminen puolisoon saattaa muuttua todella nopeasti. Tänään rakastetaan täysillä, ja olet ainut hänelle maailmassa. Huomenna et merkitse mitään. Ainakin sinut voi koittaa pyyhkäistä mielestään ja lähteä samantien etsimään uutta seuraa treffipalstoilta. Kunnes taas tulee aika, jolloin koitetaan paluuta entiseen, kun maailma ei antanutkaan hetken huumassa mitään pysyvää oikeasti. Itse koen, että minua on vuosia revitty suhteessa edestakaisin, enkä ole itse juurikaan voinut asialle mitään, mennä vaan toisen tunteiden mukana edestakaisin. Tällainen toisen henkinen kiusaaminen on mielestäni todella tunteetonta , jos jokin.

Kirjoitin kommenttini lähinnä siksi, että mielestäni täällä on liitetty kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön asioita, joita siihen ei kuulu. Kuten toisen ihmisen tarkoituksellinen hyväksikäyttö.

On sitten toinen asia, miten sana uhri halutaan määritellä. Sairaan ihmisen läheiset ovat tietenkin uhreja hekin. Kuten kerrot, olet joutunut kärsimään paljon puolisosi kaltoinkohtelusta.

Pysyn kuitenkin edelleen kannassani, että bipolaarisessa mielialahäiriössä on kyse ensisijaisesti tunteiden hallinnan häiriöstä. Ei niiden puuttumisesta, harkitusta julmuudesta tai toisen tahallisesta hyväksikäytöstä.

• Bipo 33 vee

Kamala lukea näitä. Itse elän erittäin onnellisessa avioliitossa, ja uskon miehenikin olevan suhteeseemme tyytyväinen. Syön toki litoa, antipsykootteja, masennuslääkkeitä ja unilääkkeitä pysyäkseni kunnossa, ja hyvin pysynkin. Maniat ovat jääneet lääkityksen myötä kokonaan pois ja masennusjaksotkin laimentuneet. En voi kuvitella meille tuollaisia tilanteita, mitä täältä saa lukea.

Olen pahoillani, jos teitä on käytetty hyväksi tai petetty jollain tapaa. Me kaikki sairastavat emme kuitenkaan ole samanlaisia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      125
      6460
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      160
      4092
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      51
      3364
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      487
      2903
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      281
      1904
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      34
      1586
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1436
    8. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      14
      1383
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      174
      1379
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1376
    Aihe