Ukko on pilannut elämäni.

Elämä ei onnistu

Olen 17 vuotias ammatikoulussa opiskeleva miehenalku. Ukon kanssa on olleet välit kylmät jo vuosia. Hän huutaa, haukkuu ja on lyönytkin kun olin pienempi. Syyttää minua omista virheistää,
laittaa minut tekemään asioista joita en osaa ja huuta ja haukkuu jos kusen koko homman. Olen tehnyt paljon töitä hänen kanssaan mutta kunnioitusta ei tule.
Tunnen itseni turhaksi ja elämä ei ole mielestäni elämisen arvoista. Olen miettynyt itsemurjaa ja melkein tehnytkin sen.
Olemme keskustelleet asiasta ja viime tapauksen jälkeen äitini sanoi että ukko viedään käräjille, mutta mitään ei tapahtunut.
Äitini on ymmärtäväinen ja mielestäni paras mahdollinen äiti joka voi olla. Luulen että ukko lyö äitiä koska asialle ei tehdä mitään.
Pelaan paljon pelejä koska pelatessani unohdan elämäni turhuuden. Olen sairaalloisesti ylipainoinen ja siitä ukko haukkuu yleensä ja paljon, Pitää minua myös vähä-älyisenä.
Käyn salilla ja lenkkeilen ja ukko huomaa sen mutta haukkuminen ja vittuilu jatkuu. Ukko sanoo että yliarvioin tilanteen.

Esimerkkejä. En muista täysin tarkkaa ikääni.

Pienenä kävimme ukon kanssa metsällä ja kalassa. Metsällä ukko meni niin kovaa etten pysynyt perässä ja pelkäsin. Olin silloin noin 7 vuotias. En metsästä enää ymmärrettävistä syistä.
Kalassa hän huuti jos en saanut punottua verkkoa järveen tarpeeksi ajoissa.Ukko pakotti minuaajamaan veneellä vaikka en osannut ja halunnut.
Ajoin vahingossa verkkojadan yli jota en huomannut, hän uhkasi viskaavansa minut järveen. Noin 7 vuotiaana.
Tästä syystä en kalasta enkä metsästä koska ukko pilasi nämä harrastukset minulta jo pienenä.

Ukko opetti minua solmimaan kengännauhut kun olin noin 4 vuotias. Hän huusi todella lujaa niin pitkään kun osasin homman. Pelkäsin todella paljon ja muistan sen kuin eilisen.

Kuten aiemmin mainitsin, pelaan pelejä. Pelasin eräs ilta vahempieni koneella jolla en saanut pelata, mutta halu oli pelata. Hän tuli huoneeseen huutaen ja löi kahdesti nyrkillä selkään.
Olisinko ollut tuolloin noin 10-12 vuotias.

Koulussa minulla menee todella hyvin. Kaikki kurssit ovat menneet heittämällä läpi ja numerot ovat priimaa. Minulla on paljon kavereita, mutta asiasta tietää vain äitinä ja ukko.


Olenko väärässä vai onko elämä tälläistä? Millaista kasvatusta muut tekevät? Mitä minun pitäisi tehdä? Kommentoikaa.

1

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      No isäsihän oikea raukkapaska, kun hakkaa lapsia ja naisia. Älä ikinä ala samanlaiseksi. Jos vain voit, niin muuta pois kotoa. Saat opinto- ja asumistukea. Alle 18-vuotiaana ei oikein koulujen loma-aikoina työtä helpolla irtoa, mutta jos pääsisit vaikka postiin ruuhkikseksi. Kannattaisi myös yritää jatkaa opiskeluja amiksen jälkeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3464
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2012
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1948
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1578
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1415
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1415
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1119
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1058
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      864
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe