Word tiedostot eivät aukea enään kiitos uuden win8.n wordin taki

hellanletta sentään

Eli mulla on omassa koneessa word starter 2010 mutta koululla on hienot uudet wordit mitkä lienee. Niin avasin yhden tämmösen koululla tehdyn word tiedoston omalla koneella jonka jälkeen kaikki word tiedostot muuttu tommosiks kelta-oransisiksi. Nyt kun koittaa tommosta avata niin pitäs ostaa uusin ja hienoin office mutta en minä halua kun vanha word ja excel on toiminut ihan hyvin. Sitten koitin että "avaa sovelluksessa" niin se ei edes tarjoa tuota vanhaa wordiä ja sit kun koitin ettiä tota niin enhän minä tiiä mistä tuo mun word löytyy? Wordi kyllä toimii itsestään ihan ok mut nuo tiedostot menee tommosiks ettei niitä voi enään avata.

4

592

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asklakslödkldkaskdas

kyllä siellä koulun koneellakin sen .docx muodon sijasta voi valita vanhemman .doc muodon asiakirjalle tallennettaessa.

Suomenkielessä ei ole sanaa enään ....

• Keljuttaa...

Tuota samaa ihmettelin jo tuolla aikaisemmin ja yritin kysellä, onko muilla vastaavanlaista. Asiaan ei saa mistään selvyyttä. Puhelimitse ei pääse mihinkään ja ja pitäisi maksaa noin 70 euroa että voisi kysyä asiasta. Sama ilmiö siis word ja excel tiedostoissa. Minulla ei aukea myöskään liitetiedostona lähetytyt word tai excel tiedostot. Töissä ne aukeaa, kun siellä on täydet office versiot. Minullakin tuo starter 2010, mikä oli esiasennettu koneelle.

• Kysynvain7

Tarkoititko, että kotikoneellasi olleet vanhatkin word-tiedostot turmeltuivat? Eikä vain se, jonka siirsit koulusta?

Jos joku lähettää sinulle docx-tiedoston, jota ei saa auki, sen voi lähettää itselleen g-mailiin liitetiedostona. Googlen dokumentinhallinta antaa sitten lukea sen.

• wordisti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      60
      5798
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      115
      5010
    3. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      406
      2967
    4. Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?

Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s
      Nettideittailu
      96
      1455
    5. Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.

Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved
      Maailman menoa
      340
      1129
    6. Et ilmeisesti aio enää ikinä olla tekemisissä

Että näinkö se menee
      Ikävä
      65
      971
    7. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      29
      968
    8. Sydämeni on sinun luona

Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun
      Ikävä
      46
      886
    9. Trump ja Venäjä

Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja
      Maailman menoa
      109
      867
    10. Jatkuva stressitila

On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan
      Ikävä
      52
      839
    Aihe