Word tiedostot eivät aukea enään kiitos uuden win8.n wordin taki

hellanletta sentään

Eli mulla on omassa koneessa word starter 2010 mutta koululla on hienot uudet wordit mitkä lienee. Niin avasin yhden tämmösen koululla tehdyn word tiedoston omalla koneella jonka jälkeen kaikki word tiedostot muuttu tommosiks kelta-oransisiksi. Nyt kun koittaa tommosta avata niin pitäs ostaa uusin ja hienoin office mutta en minä halua kun vanha word ja excel on toiminut ihan hyvin. Sitten koitin että "avaa sovelluksessa" niin se ei edes tarjoa tuota vanhaa wordiä ja sit kun koitin ettiä tota niin enhän minä tiiä mistä tuo mun word löytyy? Wordi kyllä toimii itsestään ihan ok mut nuo tiedostot menee tommosiks ettei niitä voi enään avata.

4

561

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asklakslödkldkaskdas

      kyllä siellä koulun koneellakin sen .docx muodon sijasta voi valita vanhemman .doc muodon asiakirjalle tallennettaessa.

      Suomenkielessä ei ole sanaa enään ....

    • Keljuttaa...

      Tuota samaa ihmettelin jo tuolla aikaisemmin ja yritin kysellä, onko muilla vastaavanlaista. Asiaan ei saa mistään selvyyttä. Puhelimitse ei pääse mihinkään ja ja pitäisi maksaa noin 70 euroa että voisi kysyä asiasta. Sama ilmiö siis word ja excel tiedostoissa. Minulla ei aukea myöskään liitetiedostona lähetytyt word tai excel tiedostot. Töissä ne aukeaa, kun siellä on täydet office versiot. Minullakin tuo starter 2010, mikä oli esiasennettu koneelle.

    • Kysynvain7

      Tarkoititko, että kotikoneellasi olleet vanhatkin word-tiedostot turmeltuivat? Eikä vain se, jonka siirsit koulusta?

      Jos joku lähettää sinulle docx-tiedoston, jota ei saa auki, sen voi lähettää itselleen g-mailiin liitetiedostona. Googlen dokumentinhallinta antaa sitten lukea sen.

    • wordisti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe