Apuva. Kävin Laakkosella 20000 huollossa eli hyundai i20 on nyt 2-vuotias. Huollon hinnaksi tuli 460 euroo ( 470 euroo polttimonvaihdon kanssa)!!! Eiks oo ihan hirvee hinta. Työn hinta tuosta summasta oli 238.80, aikaa meni 2 h 40 min... Onko mitenkään mahdollista. Tuntuu kusetukselta!! Taitas kannattaa vissiin tehdä jonkinnäkönen valitus. En käsitä.
Huoltohinta hyundai i20
36
7708
Vastaukset
- 7+20
MInä olen huollattanut oma Kian Bosch Car Service firmassa. Jokainen huolto kahdella autolla on ollut 160-240€. Ja hinta on ollut Kian omaan huoltoon verrattuna 70-90€ halvempi joka kerta.
Tuo 460€ on kyllä minusta todella kallis. Olenkin aina kysynyt vertailuhinnat ennen huoltotilausta.- petyin
= ) Huomenna lähden antamaan palautetta! Pieni virhe juttuuni tuli, huolto on 30000 km:n kohdalla. Mut oli siellä korjaamon ukolla ihmeellinen selittelevä asenne - että kun eka ja kolmas huolto on halpoja mut tää toinen huolto kallis jne... No itseäni saan syyttää osaksi kun en ottanut hinnasta selvää ennenkuin vein autoni sinne. Hyväuskonen hölmö - ja naisiahan on kai helpompi kusettaa. Mun on talvirenkaat ko paikassa säilytyksessä, taitaa paikka vaihtua.
- H&K.
petyin kirjoitti:
= ) Huomenna lähden antamaan palautetta! Pieni virhe juttuuni tuli, huolto on 30000 km:n kohdalla. Mut oli siellä korjaamon ukolla ihmeellinen selittelevä asenne - että kun eka ja kolmas huolto on halpoja mut tää toinen huolto kallis jne... No itseäni saan syyttää osaksi kun en ottanut hinnasta selvää ennenkuin vein autoni sinne. Hyväuskonen hölmö - ja naisiahan on kai helpompi kusettaa. Mun on talvirenkaat ko paikassa säilytyksessä, taitaa paikka vaihtua.
Vaihda paikkaa, ei tuollainen veloitus ole normaalia ellet ole samalla tilannut siihen jotain lisätöitä ja varusteita asennettavaksi.
Minä teetätin i30-malliin saman 30.000km huollon ja samalla asennettiin moottorin lämmitin ja sisätilan pistoke. Hinta oli kaikkineen yli 100€ alle tuon mainitsemasi. - petyin
H&K. kirjoitti:
Vaihda paikkaa, ei tuollainen veloitus ole normaalia ellet ole samalla tilannut siihen jotain lisätöitä ja varusteita asennettavaksi.
Minä teetätin i30-malliin saman 30.000km huollon ja samalla asennettiin moottorin lämmitin ja sisätilan pistoke. Hinta oli kaikkineen yli 100€ alle tuon mainitsemasi.Tänään kävin keskustelua huoltopäällikön kanssa eikä päästy yhteisymmärrykseen. Hänen mielestään hinta oli kai sitten kohtuullinen... No lupasin mainostaa Laakkosta sikakalliina paikkana...ja kirjelmä maahantuojalle lähti =) Tiedä sitten onko siitä hyötyä mutta ainakin sai tuntojaan purettua.
- jksr
petyin kirjoitti:
= ) Huomenna lähden antamaan palautetta! Pieni virhe juttuuni tuli, huolto on 30000 km:n kohdalla. Mut oli siellä korjaamon ukolla ihmeellinen selittelevä asenne - että kun eka ja kolmas huolto on halpoja mut tää toinen huolto kallis jne... No itseäni saan syyttää osaksi kun en ottanut hinnasta selvää ennenkuin vein autoni sinne. Hyväuskonen hölmö - ja naisiahan on kai helpompi kusettaa. Mun on talvirenkaat ko paikassa säilytyksessä, taitaa paikka vaihtua.
Miten saatanan usein huntaissa on huolto, jos tuo oli jo toinen huolto?
Ihmekään kun on niin halpoja, kun huoltaminen on kallista ja huollot niin usein.
Nykyöljyt kestää kyllä enemmän kuin 15 tkm. Takuulla. Jopa 40 tkm. - petyin
jksr kirjoitti:
Miten saatanan usein huntaissa on huolto, jos tuo oli jo toinen huolto?
Ihmekään kun on niin halpoja, kun huoltaminen on kallista ja huollot niin usein.
Nykyöljyt kestää kyllä enemmän kuin 15 tkm. Takuulla. Jopa 40 tkm.Hyundaissa huolto viiden vuoden takuun aikana joka vuosi, siitähän ne rahat repii!!
- Hanna.
petyin kirjoitti:
Hyundaissa huolto viiden vuoden takuun aikana joka vuosi, siitähän ne rahat repii!!
Niinpä, on se kauheaa rahan repimistä. Ajoin omani juuri viime viikolla 120.000km määräaikaishuoltoon. Normaalit hommat, öljyt, ilmansuodattimet, yksi lamppu vaihdettu, jäähdyttäjän nesteen mittaus, yms. pientä talven varalle.
Ja hinta oli 150€.
Kauheeta repimistä - Hahahanna
Hanna. kirjoitti:
Niinpä, on se kauheaa rahan repimistä. Ajoin omani juuri viime viikolla 120.000km määräaikaishuoltoon. Normaalit hommat, öljyt, ilmansuodattimet, yksi lamppu vaihdettu, jäähdyttäjän nesteen mittaus, yms. pientä talven varalle.
Ja hinta oli 150€.
Kauheeta repimistäNormaalia autoa ei tartte niin usein huoltaa. Mutta huntain romu pitää tarkistaa kerran vuodessa, että onko auto ylipäätään kasassa.
Ei nykyajan oikeita autoja tarvi huoltaa 15 tkm välein. - Hanna.
Hahahanna kirjoitti:
Normaalia autoa ei tartte niin usein huoltaa. Mutta huntain romu pitää tarkistaa kerran vuodessa, että onko auto ylipäätään kasassa.
Ei nykyajan oikeita autoja tarvi huoltaa 15 tkm välein.Ja sun ongelma on?
Kyllähän sinä voit vaikka jättää autosi kokonaan huoltamatta, mutta Suomen olosuhteissa auto tuskin tykkää huonoa vaikka sitä vuosittain vähän hellitään.
Harva ostaja on kiinnostunut vaihtoautosta, jonka huollot on laiminlyöty kokonaan tai sitten teetetty esim. parin vuoden välein. Tämä pätee merkistä riippumatta. - hannamontaaaana
Hanna. kirjoitti:
Ja sun ongelma on?
Kyllähän sinä voit vaikka jättää autosi kokonaan huoltamatta, mutta Suomen olosuhteissa auto tuskin tykkää huonoa vaikka sitä vuosittain vähän hellitään.
Harva ostaja on kiinnostunut vaihtoautosta, jonka huollot on laiminlyöty kokonaan tai sitten teetetty esim. parin vuoden välein. Tämä pätee merkistä riippumatta.Nykyautoissa öljynvaihtoväli on n. 30 tkm. Nykyöljyt kestää sen hyvin, jopa enemmän.
Ilmeisesti Huntain koneista irtoaa niin paljo paskaa, että pitää 15 tkm välei öljyt vaihtaa.
Huntaikuskit on niin yksinkertaisia.
Ei niitä huoltoja tarvi laiminlyödä, vaan huolto-ohjelman mukaan mennään, mutta huntain huolto-ohjelma on paska. Ei huntaissa ole mitään longlife huolto-ohjelmaa. ehei. Paska auto, mikä paska auto. Jos sitä nyt voi edes autoksi sanoa. - Grigori_
Ei ne kestä enempää kuin 10000 oikeasti. Venäjällä jatkuvasti tutkitaan erilaisia ojyjä oil-clubissa. Kuluttajat siis maksavat itse uusista ja käytetyistä öljyistä kohtuullisen summan. Oikea huoltoväli olisi just 10000 ja hanaklissa olosuhteissa jopa 7000. 30000 huoltovälit vain myydään tyhmille kuluttajille, jotka laskevat laskimella TCO (total cost of ownership). Moottori näin kestää 100000 ja sitten auto menee lunastukseen. Nykyaikaiset Volkkarit on hyvä esimerkki siitä.
- Auristi
Hahahanna kirjoitti:
Normaalia autoa ei tartte niin usein huoltaa. Mutta huntain romu pitää tarkistaa kerran vuodessa, että onko auto ylipäätään kasassa.
Ei nykyajan oikeita autoja tarvi huoltaa 15 tkm välein.Toyota tarvii 15000 km vlein huoltoa myös.
- Anonyymi
jksr kirjoitti:
Miten saatanan usein huntaissa on huolto, jos tuo oli jo toinen huolto?
Ihmekään kun on niin halpoja, kun huoltaminen on kallista ja huollot niin usein.
Nykyöljyt kestää kyllä enemmän kuin 15 tkm. Takuulla. Jopa 40 tkm.Et vissiin ole ottanut huomioon sitä seikkaa että Hyundain koneet on ketjulla, ne vaatii hyvää voitelua eikä mikään VW 30tkm LL kusetus toimi jakoketjullisissa autoissa (TSI ja katkeilevat ketjut HAHA!)
Noissa kumilla pyörivissä koneissa öljyn vaihto ei ole ihan niin tarkkaa, koska ei ole ketjua joka vaatii erinomaista voitelua ettei veny. Hyvin suunnitllussa koneessa tuota ketjua ei koskaan vaihdeta, eli säästö jakohinan vaihtoon (3-4 x 300tkm matkalla) on huima! - Anonyymi
Poika vaihdatti 2-litraiseen i30 autoonsa hammashihnan kaverillaan, yli 10 vuotta autoja huollelleella asentajalla. Työ maksoi 50 €. Osat kai alle 100 €. Tuo asentaja siinä samalla oppi miten se siinä pirssissä tehdään. Minä kertoilin homman pääpiirteet edeltä käsin.
Toinen hihnanvaihto oli, 100 000 km/5 v on vaihtoväli.
- skmcf4
Typeryys se on aina henkilökohtaista.
- Kyseleppä hintoja
Olisit sitä apuva pyytänyt ennen huoltoon viemistä,ei kannata viedä mihinkään ja mitään automerkkiä huoltoon ennen hintavertailua.
- petyin
Eipä niin. Eikä ollu eka kerta kun huollossa autoa käytin. Jotenki vaan erehdyin menemään samaan paikkaan mistä autin ostinkin =( Turha sitä tosiaan on valittaa, tyhmyydestä saa maksaa.
- mitäs veit.
Aloittaja voi viedä pirssinsä mihin huoltoon vain. Ei sen tarvii olla merkkihuolto.
Yleensä autot on niin lujia että se huolto muodostuu ..öljynvaihdoista joita kaikki korjaamot ja huoltamot tekee . Sitten kaikki osaavat vaihtaa lamput jos tarvii. Jne.
Se valohoito joka on merkkiliikkeessä kallis niin siitä ei tarvitse maksaa erikseen. - hynyyyy
itse huollattanut hyndaini salon autotalossa joka valtuutettu huoltaja ja olen saanut aina etukäteen paperilla hinta-arvion huollosta,,se hyvä niin ei tule yllätyksiä..
- RMB54
Vaikka tämä on jo vanha ketju, ei keskustelu ole siitä muuttunut mihinkään. Huoltohinnatkin ovat pysyneet lähes samalla tasolla.
Vuosihuolloissa on myös otettava huomioon korin ruoste- ja lommotarkastus. Korin takuu on kuitenkin 12 vuotta. Mutta jos yksikin vuosihuolto puuttuu, voi koritakuu raueta.
Koritarkastus on myös jollain lailla dokumentoida, jonka valtuutettu liike tekee maahantuojan vaatimusten mukaan.
Kun käytetään muualla huollossa, esimerkiksi Pärnäsen korjaamolla, tulee koritarkastuksesta tehdä kirjallinen todistus tarkastuksesta, jossa merkitty mahdolliset viat.
Kerran vuodessa ei 460€ suuri hinta ole kun työt tehdään laadukkaasti. Väli öljynvaihtokaan ei kielletty ole, se kuitenkin jatkaa moottorin ikää.- 0654321
Itsellä ollut pari hyundaita (i20 ja i30). Joka toinen huolto on se kallis huolto? Niissä vissiin tehdään muiden töiden lisäksi tulppien ja jarrunesteen vaihto (kai se pitkä takuu pitää jotenkin varmistaa). Kuinka järkevää se sitten on pienillä kilometreillä ja parin vuoden välein? Itsellä nyt i30 johon syksyllä toisessa vuosihuollossa olisi noi pitänyt tehdä ja mittarissa autossa oli silloin 18 000km (varmuutta ei ole onko hyundain huolto ne tehnyt kun elektroninen huoltokirja sanoo vain, että tehty huoltokirjan mukaiset työt - töitä ei ole siellä mitenkään eritelty).
Huoltoväli muistaakseni i20 15tkm/vuosi ja i30 30tkm/vuosi. - RMB54
0654321 kirjoitti:
Itsellä ollut pari hyundaita (i20 ja i30). Joka toinen huolto on se kallis huolto? Niissä vissiin tehdään muiden töiden lisäksi tulppien ja jarrunesteen vaihto (kai se pitkä takuu pitää jotenkin varmistaa). Kuinka järkevää se sitten on pienillä kilometreillä ja parin vuoden välein? Itsellä nyt i30 johon syksyllä toisessa vuosihuollossa olisi noi pitänyt tehdä ja mittarissa autossa oli silloin 18 000km (varmuutta ei ole onko hyundain huolto ne tehnyt kun elektroninen huoltokirja sanoo vain, että tehty huoltokirjan mukaiset työt - töitä ei ole siellä mitenkään eritelty).
Huoltoväli muistaakseni i20 15tkm/vuosi ja i30 30tkm/vuosi.Laskusta kuitenkin näkee mitä tarvikkeita käytetty. Toisaalta asiakkaan vaatiessa on merkattu huolto-ohjelma annettava. Onhan se kuitenkin tae siitä mitä tehty.
- Anonyymi
0654321 kirjoitti:
Itsellä ollut pari hyundaita (i20 ja i30). Joka toinen huolto on se kallis huolto? Niissä vissiin tehdään muiden töiden lisäksi tulppien ja jarrunesteen vaihto (kai se pitkä takuu pitää jotenkin varmistaa). Kuinka järkevää se sitten on pienillä kilometreillä ja parin vuoden välein? Itsellä nyt i30 johon syksyllä toisessa vuosihuollossa olisi noi pitänyt tehdä ja mittarissa autossa oli silloin 18 000km (varmuutta ei ole onko hyundain huolto ne tehnyt kun elektroninen huoltokirja sanoo vain, että tehty huoltokirjan mukaiset työt - töitä ei ole siellä mitenkään eritelty).
Huoltoväli muistaakseni i20 15tkm/vuosi ja i30 30tkm/vuosi.Mulla on 2018 1.2 (85hv) i20
Käytin ekassa vuosihuollossa, haettuani auton huomasin että huoltoilmoitin oli resetoitu nyttämään 10.000km seuraavaan huoltoon, onko tosiaan näin että huolto 10tkm välein?
Asia ei toistaiseksi vaivaa, sillä tinkasi auton mukaan 5 ensimmäistä huoltoa ilmaiseksi, ajatellen että huollot on 15tkm välein,
Eka huoto tehtiin ilmaiseksi ja mukisematta, laskussa seisoi hinta(141€/maksettu) mutta jos näitä pitää jatkossa omakustaisesti tehdä 10tkm välein, niin n.25tkm/v ajosuoritteella, nuo ilmaiset huollot olis käytetty reilussa 2 vuodessa ja sen jälkeen pitäisi itse maksaa lähes 3 huoltoa vuodessa vajaan 2 vuoden ajan jota vielä takuuta silloin vielä jäljellä, huoltohinna vaihtelee 140€-222€)..!
Onko kukaan venyttänyt huoltovälejä ja onko tästä seurannut ongelmia takuun kanssa?
Itsellä ajatuksena tehdä huollot 15tkm välein, sen jälkeen kun nuo ilmaiset huollot on käytetty, mutta arveluttaa miten takuun kanssa menee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on 2018 1.2 (85hv) i20
Käytin ekassa vuosihuollossa, haettuani auton huomasin että huoltoilmoitin oli resetoitu nyttämään 10.000km seuraavaan huoltoon, onko tosiaan näin että huolto 10tkm välein?
Asia ei toistaiseksi vaivaa, sillä tinkasi auton mukaan 5 ensimmäistä huoltoa ilmaiseksi, ajatellen että huollot on 15tkm välein,
Eka huoto tehtiin ilmaiseksi ja mukisematta, laskussa seisoi hinta(141€/maksettu) mutta jos näitä pitää jatkossa omakustaisesti tehdä 10tkm välein, niin n.25tkm/v ajosuoritteella, nuo ilmaiset huollot olis käytetty reilussa 2 vuodessa ja sen jälkeen pitäisi itse maksaa lähes 3 huoltoa vuodessa vajaan 2 vuoden ajan jota vielä takuuta silloin vielä jäljellä, huoltohinna vaihtelee 140€-222€)..!
Onko kukaan venyttänyt huoltovälejä ja onko tästä seurannut ongelmia takuun kanssa?
Itsellä ajatuksena tehdä huollot 15tkm välein, sen jälkeen kun nuo ilmaiset huollot on käytetty, mutta arveluttaa miten takuun kanssa menee.mun vanha auto oli juuri tuo 1.2 koneinen ja siinä oli 20 000 huoltoväli. tuo uusi on 15 000 koska siinä on turbo ne vaatii kait öljynvaihdon aikaisemmin. niin ainakin huoltokaveri sanoi. aika hyvin tinkattu jos 5 ekaa huoltoa kaupan päälle =)
- dsghajoaamyösäkkiä
vw autossa jo 8000e öljynsyöntikorjaus 80000km kohdalla vai miten se menee?
- Karppa55
Huyndaissa näkyy olevan noita koritarkastuksia tämän tästä ja oikein paperinen vihko sitä varten. Muita huoltoja varten sähköinen huoltokirja, jolla yritetään pakottaa ja uhkaillaan takuun raukeamisella, jos siellä ei ole merkintöjä. Itselleen voi kuulemma hankkia lisenssillä maahantuojalta sähköisen huoltokirjan, kuka tietää mitä maksaa? Minusta turhaa uuden auton omistajan vaihdella öljyjä merkkiliilkeissä. Minua henk. Koht sapettaa noitten merkkikorjaamoiden uhkailu ja pakotussysteemi, vaikka EU on antanut luvan kilpailuttaa ja antaa myös asiakkaalle oikeuksia. Onko jollain jotain kommentteja?
- RMB54
Asiakkaalla on oikeus teettää määräaikaishuollon muuallakin kuin valtuutetussa liikkeessä kunhan käytetään oikean tason öljyjä ja että tarvikkeet ovat hyväksyttäviä.
Jos jotain sattuu esimerkiksi moottorille, tulee asiakaan kuiteilla todistaa mitä öljyä ja suodattimia on käytetty.
- Anonyymi
minä luulin että
takuu korvaa huollot - Anonyymi
jakulaari on kait ainoa auto jossa 3 vuoden huollot kuuluu kauppaan.
- Anonyymi
Ferrari. Kuuluu 7 vuoden maksuttomat huollot uuteen autoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ferrari. Kuuluu 7 vuoden maksuttomat huollot uuteen autoon.
ok en muistanut tuota kun on niin pitkä aika kun viimeksi omistin ferrarin =)
- Anonyymi
Mulle tuli Hyny i20 mukaan 5 ensimmäistä huoltoa kauppahintaan, tosin ostettu Espanjasta, jossa autot muutenkin halvempia kaikkea muuta sälää kaupantekijäisenä....
Tosin täällä edelleen "vaan" 5 vuoden takuu 7 sijaan
- Anonyymi
halpa hintahan tuo on skodan huoltoon verrattuna, 2 vuotiaan skoda superbin huolto 1800€, tiedättekös että skodan 2 vuoden takuu korvaa vain korin valmistusvirheet... jos vaikkapa moottori hajoaa tai vaikka jakohihna katkeaa takuuaikana niin takuu ei korvaa mitään.
- Anonyymi
En tiennyt kun ei pidä pidä paikkaansa.
- Anonyymi
Kuka hullu enää ostaa näitä 2 vuoden takuulla olevia euro-romuja kun parempaakin on tarjolla...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka hullu enää ostaa näitä 2 vuoden takuulla olevia euro-romuja kun parempaakin on tarjolla...
Kirjoitat tekstiä sanomatta mitään.
Mikä on muka parempi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40841