mazdan ja fordin Uusi yhteismallisto putkahti päivänvaloon lähes samanaikaisesti. Fordilta tuli Focus C-Max -tila-auto ja Mazdalta tämä Kolmonen. Ja aivan totta, altapäin ne ovat identtiset kuin kaksi marjaa, viimeistä tukivarren mutkaa myöten. Ja jotta kuvio olisi täydellinen, todettakoon, että C-Max saa myös japanilaisen tila-autokaverin, jonka nimeksi tulee Mazda 4.
Mutta alustoihin ne erot toistaiseksi loppuvatkin. Siinä missä Mazdalla on tarjolla uutta moottoritekniikkaa, C-Max käyttää toisenlaisia voimalaitteita, ikään kuin vanhasta muistista. Uudempien moottorien rakenteet ovat lähellä toisiaan mutta eivät samanlaisia. Helposti voidaankin kuvitella, että yhteinen tekijä näille kaikille löytyy Japanista, lähemmin Yamahalta. Kehitys on vain vienyt hieman eri suuntaan. Käytännössä ennen pitkää tälläkin alalla tulee olemaan enemmän yhteistä. Verrataanpa vaikka Mondeon ja Kuutosen moottoripaletteja ja tietoa siitä, että osa Mondeossakin käytetyistä moottoreista tulee Japanista.Moottorin jatkeena oleva voimansiirto on lähes sellaisenaan peräisin Mazda 6:n bensiiniversioista, eikä valinta varmasti huono olekaan.
mazdassa oli uudenlainen ecopuutsi jo tuos mallissa
rangerkin täysin japanilainen viimeistä piirtoa myöten
http://tekniikanmaailma.fi/autot/koeajot/tm-koeajo-ford-ranger-super-cab-4x4
vai on ford kehittänyt itse
12
173
Vastaukset
- oppitunti jatkuu
mazda on kehittänyt fordin ecoboost moottorit, tämä moottori oli tuossa mazda 3 ensimmäisenä
Moottorit ovat Mazdan omaa tuotantoa. Jotain yhtäläisyyksiä on kuitenkin nähtävissä Fordin bensiinimoottoreiden kanssa koska Mazda on valmistanut sekä kehittänyt Fordin yleisimmät EcoBoost-moottorit. Dieselit eivät ole PSA-yhtymän ja Fordin yhteistyötä vaikka niin usein oletetaan (http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_Diesel_engine). Ainoastaan 1.6 on yhteistyössä tehty.
Bensiinimoottorit ovat poikittain asennettuja nelisylinterisiä 16-venttiilisiä moottoreita, kahdella kannen yläpuolisella nokka-akselilla (DOHC). Manuaalivaihteistossa vaihteita on viisi ja 1,6-litraisen mallin yhteydessä on saatavilla myös 4-vaihteinen Activematic-automaattivaihteisto.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Mazda3- nöff nöff köff köff
ford osti mazdan osakkeita ja volvon aikoinaan,mitä sitten, tietysti ford halusi vastinetta rahoilleen,tieto taitona,mitähän varten ford olisi noihin turhaan rahojaan laittanut, mazda ja volvo sai rahaa toimia ja ford vastineeksi teknistä tietoa yms.fordin logo on kuitenkin oma ja sininen
tuon fordin logonkin voisi poistaa.
hybridi tekniikka tulee puhtaasti toyotalta.ford osti toyotalta patentteja jo 90 luvunlopussa, ja nyt toyotan hybridi tekniikkaa havittelevat kaikki valmistajat - näin jo aikoja sitte
nöff nöff köff köff kirjoitti:
ford osti mazdan osakkeita ja volvon aikoinaan,mitä sitten, tietysti ford halusi vastinetta rahoilleen,tieto taitona,mitähän varten ford olisi noihin turhaan rahojaan laittanut, mazda ja volvo sai rahaa toimia ja ford vastineeksi teknistä tietoa yms.fordin logo on kuitenkin oma ja sininen
tuon fordin logonkin voisi poistaa.
hybridi tekniikka tulee puhtaasti toyotalta.ford osti toyotalta patentteja jo 90 luvunlopussa, ja nyt toyotan hybridi tekniikkaa havittelevat kaikki valmistajatkugakin on mazdan kehittämällä pohjalevyllä niinkuin volvokin.ja tuo 2,5 bensiinimoottori on suoraan volvosta tai mazdasta
http://autot.oikotie.fi/koeajo/kuga-kiristää-kilpailua/17165
ja sitten ne duratorq diesel moottorit tää on jenkki saitilta suomennettu, lue urpo loppuun asti ja tarkkaan, mazda ja peugeot leipurina
http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=en&u=http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratorq_engine&ei=-HUhT63PNo6M4gSrl8ScCA&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=10&sqi=2&ved=0CI8BEO4BMAk&prev=/search?q=mazdan duratorq diesel moottorit&hl=fi&client=firefox-a&hs=TKn&rls=org.mozilla:fi:official&biw=1366&bih=578&prmd=imvns sama myös täällä
http://fi.wikipedia.org/wiki/Mazda3 - LOPETA VAAN JO!!
näin jo aikoja sitte kirjoitti:
kugakin on mazdan kehittämällä pohjalevyllä niinkuin volvokin.ja tuo 2,5 bensiinimoottori on suoraan volvosta tai mazdasta
http://autot.oikotie.fi/koeajo/kuga-kiristää-kilpailua/17165
ja sitten ne duratorq diesel moottorit tää on jenkki saitilta suomennettu, lue urpo loppuun asti ja tarkkaan, mazda ja peugeot leipurina
http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=en&u=http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratorq_engine&ei=-HUhT63PNo6M4gSrl8ScCA&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=10&sqi=2&ved=0CI8BEO4BMAk&prev=/search?q=mazdan duratorq diesel moottorit&hl=fi&client=firefox-a&hs=TKn&rls=org.mozilla:fi:official&biw=1366&bih=578&prmd=imvns sama myös täällä
http://fi.wikipedia.org/wiki/Mazda3Tässä otteita sinun hienosta Google käännöksistäsi!!
"Ford Duratorq moottori, kutsutaan yleisesti Duratorq, on markkinointinimi valikoima Fordin dieselmoottoreiden ensimmäisen kerran käyttöön vuonna 2000 Ford Mondeo valikoima autoja. "
"TDCi Duratorq-moottorit ovat saatavilla ajoneuvojen Fordin , Jaguar , Land Rover , Volvo ja Mazda ajoneuvoja. " FORD OMISTI KAIKKI 2000LUVUN ALUSSA!!
"Jatkuvat Ford / PSA dieselmoottori yhteisyritys " JEP, FORD JA PSA KEHITTI YHDESSÄ COMMON RAILIA...MUUT KOPIOI VÄHÄN MYÖHEMMIN!!!
"Se on suunniteltu Ford Englannissa kuvatun neljännen vaiheen sopimuksen yhteisyrityksestä PSA: n kanssa. Dagenham on valmistuspaikka." FORD SUUNNITELLUT JA VALMISTANUT DAGENHAMISSA PSA:LLE!!!
- NOLO PROVO!!!
JOHTUISIKO SIITÄ ETTÄ FORD OMISTI SUURIMMAN OSAN MAZDAA 2000LUVUN ALUSSA?!?!?!??!?!
Duratecit on Fordin ja Mazdan yhteisiä, mutta ecoboost EI vaikka miten vääntäisitte!!!
Provotero on valitettavasti "Faktoineen" 10vuotta myöhässä ja nykyään väärässä!!!
Samon kuin kitti- ja ruostevioista toitottavat ovat saman 10vuotta myöhässä!!!!!!- totuus esiin
Mutta alustoihin ne erot toistaiseksi loppuvatkin. Siinä missä Mazdalla on tarjolla uutta moottoritekniikkaa, C-Max käyttää toisenlaisia voimalaitteita, ikään kuin vanhasta muistista. Uudempien moottorien rakenteet ovat lähellä toisiaan mutta eivät samanlaisia. Helposti voidaankin kuvitella, että yhteinen tekijä näille kaikille löytyy Japanista, lähemmin Yamahalta. Kehitys on vain vienyt hieman eri suuntaan. Käytännössä ennen pitkää tälläkin alalla tulee olemaan enemmän yhteistä..
heh heh mazdalla oli ecoboots jo tuos mallis fordilla viel vanha pata kun ei mafdalta uutta saanut mutta tuon jälkeen sai, yamahan ja mazdan kehittämän ecobootsin
ford ei asiaa mainitse eikä mazdakaan sopimuksen velvoittamana asiaan puuttunut - Lopeta LSD:n käyttö
totuus esiin kirjoitti:
Mutta alustoihin ne erot toistaiseksi loppuvatkin. Siinä missä Mazdalla on tarjolla uutta moottoritekniikkaa, C-Max käyttää toisenlaisia voimalaitteita, ikään kuin vanhasta muistista. Uudempien moottorien rakenteet ovat lähellä toisiaan mutta eivät samanlaisia. Helposti voidaankin kuvitella, että yhteinen tekijä näille kaikille löytyy Japanista, lähemmin Yamahalta. Kehitys on vain vienyt hieman eri suuntaan. Käytännössä ennen pitkää tälläkin alalla tulee olemaan enemmän yhteistä..
heh heh mazdalla oli ecoboots jo tuos mallis fordilla viel vanha pata kun ei mafdalta uutta saanut mutta tuon jälkeen sai, yamahan ja mazdan kehittämän ecobootsin
ford ei asiaa mainitse eikä mazdakaan sopimuksen velvoittamana asiaan puuttunutVOI SUA!!!
Eihän Mazdalla ole mitään Ecoboostin tapaistakaan käytössään VIELÄKÄÄN?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?
- mielenvikainen!!!!!
Urpo!!! En ymmärrä mitä kirjoituksen aloittaja ajaa takaa mutta miksi se japsi Mazda ei sitten käytä niitä ecobuutsia jos muka olisi sen kehittäny taidat olla niitä mutu pellejä jotka sekoilevat foordin sivuilla!!! Volvoon se Yamaha kehitti v8 siihen xc90 joka oli valmiiksi vanhanaikainen ninkuin kaikki japsien tekeleet yleensäki, !!!!!!
- oppitunteja lisää
Ecoboosti vaan sattuu olemaan alun alkaen VOLVON kone:
Tosiasiaa Volvon suunnittelemista Ecoboost moottoreista
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9740375- Volvomees
Ei pidä paikkaansa. Ecoboostit ovat Fordin moottoreita, joita Volvokin käyttää joissakin malleissaan kuten Powershift-kaksoiskytkinvaihteistojakin. Oppituntien pitäjä näkyi laittavan "todisteeksi" linkissä omia vanhoja höpötyksiään. Mikä ihme tässä asiassa tojotamiestä niin huolettanee, tietäneekö itsekään.
- jankuttaja!
jankuttaa näillä foordin sivuilla JOSTAKIN volvosta joka olisi kehittäny sitä sun tätä!!!!!!VOI sus siunakkoon näitä typeryksiä EI vuottakaan pysyisi pystyssä jos olisi itsenäinen valmistaja vaan pitää olla jokin suurempi mahtavampi seljän takana vaikka siitä GEELYSTÄ en kyllä tiedä, veikkaukseni OMPI GEELY kyllästyy olvoon kahdessa vuodessa ja myy sen pois kun eipä tommonen kärpääsenpaska tuota geelylle ku tappioita!
- Ford edelläkävijä
Kannattaisi myös muistaa, että Ford oli autonvalmistaja, joka kehitti ja käytännössä pelasti Volvon. Miten kävi Saabin GM:n hoivissa? Moni nykyisistä Volvoista kulkee Fordin tekniikalla ja hyvinhän ne näyttävät toimivan. Ford on automaailman peruspilareita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12701Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581331Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165- 1271018
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071000Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä18986Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42899
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297885- 72875