jos muuttaja (perhe) tekee muuton itse, ottaa pakun vuokralle (joillakin toki mahdollisuus käyttää vaikkapa työpaikan pakua), raijaa tavaroita irtotavaroina (säkkiin sullottuna, tai ihan vaan irrallaan), ajaa asuntojen väliä useamman kerran. Jommassa kummassa ei talossa ei ole hissiä, tavaroita, painavia ja isoja, tottumattomat kantavat rapussa, rapussa menee jotain rikki (kuten nyt vaikkapa kattovalaisimen kupu), kun sitä isoa ja painavaa on niin hankala käsitellä (tosiaan, voihan sitä tottuneelta ammattimaiselle muuttomiehellekin sattua vahinko).
Mutta kuinka paljon kätevämpää (ja loppujen lopuksi, ehkä halvempaa, vaivattomampaa, sujuvampaa, nopeampaa) on, jos ottaisi kunnon muuttofirman, katsoisi sen halvemman (eihän toki tarvitse ottaa sitä kalleinta, jotta kaikki menisi sutjakkaasti), pakkaisi tavaroita laatikoihin (laatikothan voi säästää tai antaa kiertoon - ainahan löytyy muuttaja), kaupan pahvilaatikot tai sitten eipä nuo pahviset ostettavat ihan oikeat muuttolaatikotkaan paljon maksa!
Veikkaan, että vaivattomampaa ja sujuvampaa, vähemmän ongelmia tuottavaa on, jos käyttää ihan muuttofirmaa!
Juu, miks kirjotin: No, tässä nyt taas on muuttoa joku tehnyt jo muutamankin päivän!
Kuinka paljon tulee säästöä
1
140
Vastaukset
- Muuttokonkari
Meillä oli viime kerralla muuttaessamme sellainen sekä-että-ratkaisu. Uudessa asunnossa piti vähän maalata seiniä ja laittaa listoja, joten siellä käytiin useampaan otteeseen ennen muuttoa. Joka kerta vietiin pahvilaatikoissa pienempää tavaraa (astioita, tekstiilejä, kirjoja, pieniä kodinkoneita) niin, että päämuutossa oli kuljetettavana vain huonekaluja ja isoja kodinkoneita.
Muutto sujui todella näppärästi, neljällä miehellä ja kahdella autolla (muuttofirmasta), puolitoista tuntia ulos ja tunti sisään, kerrostalosta kerrostaloon. Tavaroiden järjestämisessä uudessa asunnossa meni vielä aikansa, mutta eipä tarvinnut itse yrittää liikutella painavia tavaroita eikä tehdä talkoosoppaa tuttaville.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?3825257Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.1841815Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3541793- 1151029
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl5994- 27897
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h51747- 65735
Oishan se coolia
Kun sais maistaa sun huulia 😘 Mukavaa päivää Hei, just sulle miehelle, josta haaveilen ❤️54698- 35668