Miten on. Pitääkö näissä tableteissa akku käyttää lähes tyhjäksi ennen kuin lataa taas täyteen. Meinaan onko se akun kestävyyden kannalta hyvä asia, ja kuinkahan kauan normikäytöllä näissä yleensä akut kestää. Siis ennen kuin tulee uuden tabletin laitto, juurikin akun takia. Kiitos
Pitääkö akku aina tyhjentää ennen uutta latausta tableteissa?
14
1072
Vastaukset
Ei pidä jos siinä on litiumakku. http://www.iltalehti.fi/digi/2013100417550070_du.shtml
- Kalakkuna
Sitten vaihtaa akun itse kun on muutaman vuoden päästä luultavasti vasta aihetta.
- mara
Voiko noihin edes vaihtaa akkua. Ristiriitaista tietoa ainakin minulla, joku liike sanoo toista joku toinen toista, että voi tai ei voi??
- Kalakkuna
Ei ole olemassa laitetta johon ei saisi akkua vaihdettua, toki ei se kaikilta onnistu välttämättä mutta ei se vaikeaakaan ole.
Eihän niitä siis yleensä ole "tehty vaihdettavaksi" mutta eihän siinä kuin kuori auki ja uus akku tilalle.
Mutta hankalaa on itse vaihtaminen. Siinä menee samalla takuu. ( Jos sitä vielä on)
Mieluummin huollossa vaihdattaa akun. Tosin jos tähän päästään niin tabletti on todennäköisesti jo 3-5 vuotta vanha).- Kalakkuna
No ei kyllä ole mitenkään hankalaa vaihtaminen, takuu nyt on kaikista loppunut ihan varmasti siihen mennessä kun on muutenkaan aihetta uuteen akkuun.
You atubesta voi katsella kuinka helppo homma se onkaan, ei nämä laitteet mitään umpinaisia ole joita ei voi avata ja korjata.
Huollossa maksaa akun vaihto jo sen verran että mieluummin ostaa vanhan tabletin tilalle uuden, tai vaihtaa parin kympin akun itse. - mara
Niin, ja luulen, että tuskinpa saa edes akkua enää.Mallit vaihtuu, ja vanhat tabletit romukoppaan.
- Kalakkuna
mara kirjoitti:
Niin, ja luulen, että tuskinpa saa edes akkua enää.Mallit vaihtuu, ja vanhat tabletit romukoppaan.
Saa kyllä, ainakin näihin applen laitteisiin, vieläkin saa akkuja ikivanhaan ipod touchiin ja iphoneen, jopa ipad 1 akkuja saa.
Ainakin alkuperäisen akun saatavuus voi olla huono. Tarvikeakkuja voi saada mutta niistä ei koskaan tiedä .
- last survivor
Ja voi olla, että kolmen vuoden päästä maapallo on tuhoutunut joten tämän asian vatvominen mututuntumalla on turhaa.
Näinhän se on kun kumminkin tabletin akku kestää monia vuosia ja kun se on huonontunut niin yleensä tabletti alkaa olemaan sen verran vanha ettei siihen kannata hankkia uutta akkua vaan mieluummin uusi kehittyneempi tabletti.
- Kalakkuna
Ei se tabletin käyttö nykyisille sovelluksille vanhene sen enempää ja kyllä mun mielestä jos uuden akun saa 20€ niin kannattaa vaihtaa mieluummin kuin hävittää täysin muuten kunnossa oleva tabletti, esim. ipad.
Mutta tyylinsä kullakin, jos on rahaa millä mällätä niin mikäpä siinä.
Android puolella vanhenee viimeistään 3-vuoden kuluttua kun päivitystuki loppuu. Tällöin käyttis vanhenee ja sovellusmäärä vähenee sille.
Toki custom romeja voi käyttää mutta kannattaako se. Moni peruskäyttäjä ei edes osaa asentaa näitä saatikaan rootata.
Tekniikka kehittyy (mm suorittimet, näyttö) ja 3-vuotta vanha Android tabletti voi tuntua hitaalta uuteen samanhintaiseen tablettiin verrattuna vaikka se olisi palautettu tehdasasetuksille.- Kalakkuna
Niin no kyllähän uusien sovellusten saatavuus silloin estyy yleensä kun käyttis / tuki päättyy mutta tarkoitin että jo valmiiksi hommaamat sovellukset pelaa tietenkin edelleen ja kyllä netissäkin voi surffailla tabletilla, tai sitten tosiaan kikkailee customien kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374906- 823496
- 302943
- 612915
- 82737
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552270- 381763
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91690- 181681
- 161574