ja kirjoitinkin sen jo mutta poistin sitten aihe oli jotenkin tympee mutta tuli vaan taas mieleen kun katselin uutisia että pitäsköhön laittaa toi telkkari pariks kuukautta kiinni kun ei sieltä tuu oikeen mitään mielekästä ja uutisissakaan ei oo muuta kun oikeudenkäyntiä yt neuvotteluja mutta onneks lunta on tulossa pääsee hiihteleen taidanpa hiihtää tyhatviissataa kilometriä tänä talvena... näinhän ne monet miettii mää taas mietin etten taida tänäkään talvena hiihtää mutta muuten oon tässä ihan täpinöissäni kun on niin vihreetä niin vihreetä kukahan se mahtaa olla... hah hah ei paljoo kiinnosta mua.
miinukset kehiin tuleekohan enkat :O
meinasin tehdä aloituksen
83
172
Vastaukset
- teppo teki kepposen
Ei mua muu nyt sureta, mutta missä on Seppo?
sehän mullakin tässä suurin murhe on ja ismokin on niin alamaissa syöpänsä kanssa mutta ihan oikeesti toi menee jo vähän enemmänkin yli tuolla harmaassa mökissä lumen keskellä.
- teppo teki kepposen
tiinaex kirjoitti:
sehän mullakin tässä suurin murhe on ja ismokin on niin alamaissa syöpänsä kanssa mutta ihan oikeesti toi menee jo vähän enemmänkin yli tuolla harmaassa mökissä lumen keskellä.
Veit jalat suustani. Mökin tapahtumien venytys maistuu jo sairaalta katsoakin.
Sadistista. teppo teki kepposen kirjoitti:
Veit jalat suustani. Mökin tapahtumien venytys maistuu jo sairaalta katsoakin.
Sadistista.hyppääköhän seppo kohta kehiin kun alkaa oleen jo bensan levityksen aika eihän noin montaa voi yhtä aikaa poistua sarjasta... ja ihan varmasti näin tänään kirpparilla sen tytön joka lähti sinne minne lie ulkomaille menikin sen yhden pojan ja sen äidin ja isän kanssa jotka ei osannu yhtään näytellä.
- teppo teki kepposen
tiinaex kirjoitti:
hyppääköhän seppo kohta kehiin kun alkaa oleen jo bensan levityksen aika eihän noin montaa voi yhtä aikaa poistua sarjasta... ja ihan varmasti näin tänään kirpparilla sen tytön joka lähti sinne minne lie ulkomaille menikin sen yhden pojan ja sen äidin ja isän kanssa jotka ei osannu yhtään näytellä.
Joo, minäkin kuuntelen, joko paikallinen WPK puhaltaa paikalle.
Jotenkin mautonta, jos lapsetkin katsovat, ylidramaattista.
Missähän Paula kääntää nykyisin romaanejaan?
HOH?? teppo teki kepposen kirjoitti:
Joo, minäkin kuuntelen, joko paikallinen WPK puhaltaa paikalle.
Jotenkin mautonta, jos lapsetkin katsovat, ylidramaattista.
Missähän Paula kääntää nykyisin romaanejaan?
HOH??no mitä mää sanoin näinhän siinä kävi... oliskohan se paula taas jossain hoidossa... vähän niinkun istuttas vierekkäisissä nojatuoleissa ja katottas samaa telkkaa tämmösiähän nää nojatuoli keskustelut on.
- teppo teki kepposen
tiinaex kirjoitti:
no mitä mää sanoin näinhän siinä kävi... oliskohan se paula taas jossain hoidossa... vähän niinkun istuttas vierekkäisissä nojatuoleissa ja katottas samaa telkkaa tämmösiähän nää nojatuoli keskustelut on.
:)) Taidat olla käsikirjoittaja.
Noin ukkeli usein minulle kuittaa, kun näissä usein ennalta arvaa, mitä tapahtuu.
Jokohan tuosta Heiskasesta päästiin?
Nyt katselen Kassi-Alman poikaa. teppo teki kepposen kirjoitti:
:)) Taidat olla käsikirjoittaja.
Noin ukkeli usein minulle kuittaa, kun näissä usein ennalta arvaa, mitä tapahtuu.
Jokohan tuosta Heiskasesta päästiin?
Nyt katselen Kassi-Alman poikaa.toivottavasti seppo osu oikeeseen paikkaan tai jos ne sen siihen jättää voi se johonkin lähikylään siitä vielä kontata... mää kattelen himoshoppaajaa eilen kattelin jotain leipomisohjelmaa niin taitaa olla tältä viikolta ruokapuolen ohjelmat katsottu... katsellaan.
- keistätejuoruatte
tiinaex kirjoitti:
hyppääköhän seppo kohta kehiin kun alkaa oleen jo bensan levityksen aika eihän noin montaa voi yhtä aikaa poistua sarjasta... ja ihan varmasti näin tänään kirpparilla sen tytön joka lähti sinne minne lie ulkomaille menikin sen yhden pojan ja sen äidin ja isän kanssa jotka ei osannu yhtään näytellä.
mistäteoikeinpuhuttemäenymmärrämitäänmikäismoseppoteppopaula
keistätejuoruatte kirjoitti:
mistäteoikeinpuhuttemäenymmärrämitäänmikäismoseppoteppopaula
no salkkareista tietenkin ja jos et satu tietään mikä on salkkarit niin se on salatut elämät se oli kuule tällä kertaa juoruilun aihe jos ei vieläkään auennu niin kato huomenna kolmoselta yhdeksäntoista kolmekymmentä viiva kakskyt nolla viis.
- kertosäe :,:
tiinaex kirjoitti:
no salkkareista tietenkin ja jos et satu tietään mikä on salkkarit niin se on salatut elämät se oli kuule tällä kertaa juoruilun aihe jos ei vieläkään auennu niin kato huomenna kolmoselta yhdeksäntoista kolmekymmentä viiva kakskyt nolla viis.
Voi äiti armas----------
Vaan viksummaksihan maailma on mennyt muuta ei uskalla väittää #### - ,--,
kertosäe :,: kirjoitti:
Voi äiti armas----------
Vaan viksummaksihan maailma on mennyt muuta ei uskalla väittää ####Minusta on ihanaa, että on ihmisiä, joiden valumuotti ei estä olemasta hauska ja viihtävä.
,--, kirjoitti:
Minusta on ihanaa, että on ihmisiä, joiden valumuotti ei estä olemasta hauska ja viihtävä.
no nyt se kävi mullekkin etten ymmärtäny yhtikäs mitään tästä enkä edellisestä kirjoituksesta mutta voi olla mun onni etten ymmärtänykkään mutta tapani mukaan kommentoin kumminkin.
- ,--,
tiinaex kirjoitti:
no nyt se kävi mullekkin etten ymmärtäny yhtikäs mitään tästä enkä edellisestä kirjoituksesta mutta voi olla mun onni etten ymmärtänykkään mutta tapani mukaan kommentoin kumminkin.
En minäkään kertosäkeestä tajunnut mitään.
Sinusta sanailin vain, että tykkään tyylistäsi. Vaikkeihan täällä kukaan saa kenenkään viesteistä tykätä.
Parempi on irvailuja lykätä.
Ja nokkaansa pitkin tehtyjä kommentteja. Alenta/uvasti. ,--, kirjoitti:
En minäkään kertosäkeestä tajunnut mitään.
Sinusta sanailin vain, että tykkään tyylistäsi. Vaikkeihan täällä kukaan saa kenenkään viesteistä tykätä.
Parempi on irvailuja lykätä.
Ja nokkaansa pitkin tehtyjä kommentteja. Alenta/uvasti.sitähän se on ettei kenenkään kanssa sais olla ns kaveri eikä tykätä kenenkään tyylistä tänään just tuli tässä istuskellessa mieleen ettei monetkaan kirjoittajat ajattele edes mitä kirjoittavat tai sanotaanko että tekevät sen tahallaan saattavat ihan normaaliin viestiin vastata nimenomaan sillei että tekevät kirjoittajasta ihan aivottoman joskus muinoin tää oli mulle aika vaikee asia omaksua täällä palstalla mutta pikkuhiljaa se sit rupes meneen kaaliin jotenkin tuli semmoinen paniikki kun joka puolelta hyökittiin.
tiinaex kirjoitti:
sitähän se on ettei kenenkään kanssa sais olla ns kaveri eikä tykätä kenenkään tyylistä tänään just tuli tässä istuskellessa mieleen ettei monetkaan kirjoittajat ajattele edes mitä kirjoittavat tai sanotaanko että tekevät sen tahallaan saattavat ihan normaaliin viestiin vastata nimenomaan sillei että tekevät kirjoittajasta ihan aivottoman joskus muinoin tää oli mulle aika vaikee asia omaksua täällä palstalla mutta pikkuhiljaa se sit rupes meneen kaaliin jotenkin tuli semmoinen paniikki kun joka puolelta hyökittiin.
Joo, kavereita ei sais olla. Eikä varsinkaan tykätä. Mutta nyt pukkas plussaa....;)
Osuit asian ytimeen. Samaan tulokseen olen tullut, et parei pysyä hiljaa..
Huvitti toi ku sanoit et Seppo tulee kohta...;) Kässäri on siis tutkittu. Tosin eihän se sarja jatkuis, jos päähenkilöt kuolee.
Missä ohjelmassa se Kassi-Alman Teppo oli? Multa on jäänyt jotain näkemättä si... Vaik yleensä katon kaikki m...... , sen kielletyn sanan ohjelmat.- ykskakskol.
tiinaex kirjoitti:
no mitä mää sanoin näinhän siinä kävi... oliskohan se paula taas jossain hoidossa... vähän niinkun istuttas vierekkäisissä nojatuoleissa ja katottas samaa telkkaa tämmösiähän nää nojatuoli keskustelut on.
Sain pitkään miettiä mistä puhutte, sitten ahaa.... Salkkareista.
En ole katsonut, joskus alkuaikoina katsoin, nyt on jäänyt kokonaan.
Tuntui niin väkisin väännetyltä välillä. - ...HHHOOO
tiinaex kirjoitti:
sitähän se on ettei kenenkään kanssa sais olla ns kaveri eikä tykätä kenenkään tyylistä tänään just tuli tässä istuskellessa mieleen ettei monetkaan kirjoittajat ajattele edes mitä kirjoittavat tai sanotaanko että tekevät sen tahallaan saattavat ihan normaaliin viestiin vastata nimenomaan sillei että tekevät kirjoittajasta ihan aivottoman joskus muinoin tää oli mulle aika vaikee asia omaksua täällä palstalla mutta pikkuhiljaa se sit rupes meneen kaaliin jotenkin tuli semmoinen paniikki kun joka puolelta hyökittiin.
Kyllä! Nimim. alkaa Hoolla.
>että tekevät sen tahallaan saattavat ihan normaaliin viestiin vastata nimenomaan sillei että tekevät kirjoittajasta ihan aivottoman jytymamma9 kirjoitti:
Joo, kavereita ei sais olla. Eikä varsinkaan tykätä. Mutta nyt pukkas plussaa....;)
Osuit asian ytimeen. Samaan tulokseen olen tullut, et parei pysyä hiljaa..
Huvitti toi ku sanoit et Seppo tulee kohta...;) Kässäri on siis tutkittu. Tosin eihän se sarja jatkuis, jos päähenkilöt kuolee.
Missä ohjelmassa se Kassi-Alman Teppo oli? Multa on jäänyt jotain näkemättä si... Vaik yleensä katon kaikki m...... , sen kielletyn sanan ohjelmat.jyrki sukula sehän tekee jotain ruoka ohjelmaa ja on kassi alman poika... sen oon myös huomannu että kirjoittajat täällä ei mielellään kommentoi kovin syvällisiin aiheisiin ainakaan nimimerkillään.
tiinaex kirjoitti:
jyrki sukula sehän tekee jotain ruoka ohjelmaa ja on kassi alman poika... sen oon myös huomannu että kirjoittajat täällä ei mielellään kommentoi kovin syvällisiin aiheisiin ainakaan nimimerkillään.
Ai se tuli yhtä aikaa, joskus oon katsonu sitä. Jyrki on hyvä, kyllä oon tienny, et on Kassi-Alman poika.
Noita menee vaan niin päällekkäin hyviä ohjelmia eri kanavilla.
Kaikkee ei viitsi tallentaa...ykskakskol. kirjoitti:
Sain pitkään miettiä mistä puhutte, sitten ahaa.... Salkkareista.
En ole katsonut, joskus alkuaikoina katsoin, nyt on jäänyt kokonaan.
Tuntui niin väkisin väännetyltä välillä.väkisin väännettyjähän ne on kaikki sarjat ainoo kotimainen sarja jota seuraan sillon kun kohdalle sattuu se on vähän kun kauniit ja rohkeet vaikkei kato puoleen vuoteen perillä pysyy tapahtuma käänteistä.
jytymamma9 kirjoitti:
Ai se tuli yhtä aikaa, joskus oon katsonu sitä. Jyrki on hyvä, kyllä oon tienny, et on Kassi-Alman poika.
Noita menee vaan niin päällekkäin hyviä ohjelmia eri kanavilla.
Kaikkee ei viitsi tallentaa...mulla ei oo edes laitetta millä tallentaa se on aina vaan tehtävä päätös sillon kun ne ohjelmat tulee ja monesti käy sillei että huomaan hups se ohjelmahan onkin jo ohi telkka päällä mutta ei päätöksestä huolimatta oo tullu vilkastua koko ohjelmaa.
...HHHOOO kirjoitti:
Kyllä! Nimim. alkaa Hoolla.
>että tekevät sen tahallaan saattavat ihan normaaliin viestiin vastata nimenomaan sillei että tekevät kirjoittajasta ihan aivottomanen oo ruvennu pohtiin kuka niiden ilkeilyjen takan on ei siitä kumminkaan mitään tuu kaikki aina väittää että en se mää ainakaan ollu ja onko sillä niin väliäkään kuka on jos on sen luontonen niin ei sitä kumminkaan kukaan pysty muuttamaan niin kauan jatkuu kun kirjoittaminen palstalla jatkuu kohteet vaan muuttuu.
tiinaex kirjoitti:
en oo ruvennu pohtiin kuka niiden ilkeilyjen takan on ei siitä kumminkaan mitään tuu kaikki aina väittää että en se mää ainakaan ollu ja onko sillä niin väliäkään kuka on jos on sen luontonen niin ei sitä kumminkaan kukaan pysty muuttamaan niin kauan jatkuu kun kirjoittaminen palstalla jatkuu kohteet vaan muuttuu.
Kai ne on ne samat aina. Mulla taas on niitä musiikin vihaajia, jotka ei osanneet ohittaa kyseistä ketjua. Vaan piti tulla vittuilee.
Lisäks ruvettii käyttään mun nimimerkkiä, kun joskus en viitsiny kirjautua. Nii helppoo se oli siit nykästä. No, nyt on rauha niiltä osin. Musa on poissa, joten nauttikaa nyt täydeltä laidalta.
Jos vittuilu on jonkun mielestä huumoria, nii mä oo Kekkone.jytymamma9 kirjoitti:
Kai ne on ne samat aina. Mulla taas on niitä musiikin vihaajia, jotka ei osanneet ohittaa kyseistä ketjua. Vaan piti tulla vittuilee.
Lisäks ruvettii käyttään mun nimimerkkiä, kun joskus en viitsiny kirjautua. Nii helppoo se oli siit nykästä. No, nyt on rauha niiltä osin. Musa on poissa, joten nauttikaa nyt täydeltä laidalta.
Jos vittuilu on jonkun mielestä huumoria, nii mä oo Kekkone.mää en niitä musaketjuja lukenu muuta kun muutaman kerran ja saatoin sanoakkin ettei mua kiinnosta mutta mun puolesta ne olis saanu olla vaikka maailman tappiin asti paitsi että liian pitkät ketjut on hankalia ois ne voinu katkasta jo tossa sadassa ja aloittaa uusi jos jää useempi päivä väliin niin semmosia on tosi hankala seurata ainakin tää mun kone vierittää sivua alaspäin niin hitaasti musiikkia en vihaa mutta ketjut ei oo mua varten ja toi toisen nimimerkin käyttö on mulle tuttua oon jo kerran joutunu vaihtaan nimmarini kun sitä joku yhteen aikaan rupes käyttämään saadakseen mun ärsytyksen nouseen vielä korkeemmalle.
tiinaex kirjoitti:
mää en niitä musaketjuja lukenu muuta kun muutaman kerran ja saatoin sanoakkin ettei mua kiinnosta mutta mun puolesta ne olis saanu olla vaikka maailman tappiin asti paitsi että liian pitkät ketjut on hankalia ois ne voinu katkasta jo tossa sadassa ja aloittaa uusi jos jää useempi päivä väliin niin semmosia on tosi hankala seurata ainakin tää mun kone vierittää sivua alaspäin niin hitaasti musiikkia en vihaa mutta ketjut ei oo mua varten ja toi toisen nimimerkin käyttö on mulle tuttua oon jo kerran joutunu vaihtaan nimmarini kun sitä joku yhteen aikaan rupes käyttämään saadakseen mun ärsytyksen nouseen vielä korkeemmalle.
Siks mäkin vaihoin nikin, mut ärsytyskynnys vaan nousi.
Sen opin, et kirjautumattomana en viestittele nikilläni.
Kyllähän ne musaketjut nopeesti kasvoi, suosio oli suuri.
Siinä yksi syy, miksi ne piti saada pois.
Onhan pitkät ketjut hankalia, kun pitää tarkastaa, ettei samoja laittanu mitä oli jo ollut. Vahinkoja kyllä sattui, niin mulle kuin muillekkin.
Nyt pitäs olla "rauha maassa" niiltä osin...;)
- perinteinen tyyli
Vai meinaat hiihtää,niin minäkin,oon tuumaillut pari päivää,että pitäisköhän ostaa uudet sukset,perinteiset ovat vielä välttävässä kunnossa,luistelusukset kiinnoitaisi kovasti.Kunnon takia,kun tavella se luontevinta,kilometrien määristäkään en mene vielä veikkaamaan,mut joka talvi on suksille päästävä.
siis en meinaa tänäkään talvena mutta toivotaan hyviä hiihtokelejä sulle mulla on useempikin tuttu jotka väen väkisin vääntää niitä kilometrejä satoi tai paistoi ja ensimmäiset tykkitetyllä lumella.
- miranda......
tiinaex kirjoitti:
siis en meinaa tänäkään talvena mutta toivotaan hyviä hiihtokelejä sulle mulla on useempikin tuttu jotka väen väkisin vääntää niitä kilometrejä satoi tai paistoi ja ensimmäiset tykkitetyllä lumella.
tiina
Oli mukava aloitus ja minäkin luin ensin, että meinaat hiihtää, mutta olit fiksu ja tiesit jo heti, että eihän sitä tule kuitenkaan lähdetyksi.
Minä olen niin pöhkö, että kuvittelen lähteväni hiihtämään ja luistelemaan, mutta kun pitäisi ostaa sukset ja luistimet, niin eihän siitä tule sen valmiimpaa.
Salkkareita katson, vaikka syntihän se on täällä sellaista tunnustaa. Jos joku jakso unohtuu illalla 19,30(mitä ei kyllä tapahdu) niin huomenissa tulee AVA;lta uusintana 16,55 ja tietenkin la-su koko viikko. Lapseni osaa kyllä tarpeeksi inhota "minä ja minun Salkkarini" tyyliä, koska usein kiirehdin heiltä pois tuolla verukkeella ja varjelkoon, jos hän soittaa Salkkareiden aikaan!!!
Eilen kyllä luin Raamattua (Johanneksen e.) ja totisesti, totisesti, kyllä se on outoa ymmärrettävää, joten minun älylleni riittää hyvin Salkkarit.:))) miranda...... kirjoitti:
tiina
Oli mukava aloitus ja minäkin luin ensin, että meinaat hiihtää, mutta olit fiksu ja tiesit jo heti, että eihän sitä tule kuitenkaan lähdetyksi.
Minä olen niin pöhkö, että kuvittelen lähteväni hiihtämään ja luistelemaan, mutta kun pitäisi ostaa sukset ja luistimet, niin eihän siitä tule sen valmiimpaa.
Salkkareita katson, vaikka syntihän se on täällä sellaista tunnustaa. Jos joku jakso unohtuu illalla 19,30(mitä ei kyllä tapahdu) niin huomenissa tulee AVA;lta uusintana 16,55 ja tietenkin la-su koko viikko. Lapseni osaa kyllä tarpeeksi inhota "minä ja minun Salkkarini" tyyliä, koska usein kiirehdin heiltä pois tuolla verukkeella ja varjelkoon, jos hän soittaa Salkkareiden aikaan!!!
Eilen kyllä luin Raamattua (Johanneksen e.) ja totisesti, totisesti, kyllä se on outoa ymmärrettävää, joten minun älylleni riittää hyvin Salkkarit.:)))tota en tiennytkään että tulee avalla uusintana vaikka oonkin tässä joutessani ruvennu taas seuraan kauniita ja rohkeita ja se tulee samaan aikaan mutta ehkä kumminkin ne salkkarit jos valita täytyy mun yks ystävä kysy multa kun kierreltiin kirpputorilla ja siellä oli raamattu myynnissä oonko lukenu sitä kirjaa no joskus rippikoulussa hän kertoin aloittaneensa mutta kyllästyneensä kun koko ajan vaan tapettiin joskus vois ihan mielenkiinnosta vilkasta onhan toi vihkiraamattu tuolla hyllyllä.
- miranda..43
tiinaex kirjoitti:
tota en tiennytkään että tulee avalla uusintana vaikka oonkin tässä joutessani ruvennu taas seuraan kauniita ja rohkeita ja se tulee samaan aikaan mutta ehkä kumminkin ne salkkarit jos valita täytyy mun yks ystävä kysy multa kun kierreltiin kirpputorilla ja siellä oli raamattu myynnissä oonko lukenu sitä kirjaa no joskus rippikoulussa hän kertoin aloittaneensa mutta kyllästyneensä kun koko ajan vaan tapettiin joskus vois ihan mielenkiinnosta vilkasta onhan toi vihkiraamattu tuolla hyllyllä.
tiinaex
Olet jotenkin minun oloinen, mutta Kauniita ja Rohkeita en enää katso ja jotenkin olen jättänyt myös tuo Sydämen asialla, vaikka se ennen olikin mielenkiintoinen katsottava.
Lapseni "laina kirjastosta" hurahdin toissa talvena Kalle Päätaloon ja luin kaikki hänen tuotantonsa ja kaikki oheis kirjatkin.
Sitten oli se "Himo shopaaja", en muista kirjoittajaa, mutta siihenkin jäin loukkuun.
Ikuinen taisteluhan meillä on tuon tyttären kanssa...mitäs hän nyt onkaan? No, 46-v ja vanhin on sitten 48-v!!! Uskomatonta?? Pianhan ne ohittavat minut, ..siis näistä oli puhe telkkari ohjelmista ja toisaalta myös kirjoista.
Se, miksi lähdin Raamattua lukemaan, oli joku "takaraivossa" oleva mielikuva, että sieltä löytyy totuus, mutta totisesti, totisesti, niin ei löytynyt!
Alkuun kyllä sai lukemani kirjat "Selvästi juovuksissa" Juhani Seppäsen kirjoittama ja sitten Raimo.O.Kojon kirjoittama kirja "Eroon viinasta".
Raimo Kojon tarina oli tietenkin aika utopinen minulle, että mies ryyppää ja sitten on raitis kauan ja taas alkaa??
Jaa, mistäs me taas kirjoiteltikaan?
Helkutti vieköön? Siis hiihtämisestä, Salkkareista ja minä vetäisin sitten Raamatunkin esiin??? Voi minua poloista. miranda..43 kirjoitti:
tiinaex
Olet jotenkin minun oloinen, mutta Kauniita ja Rohkeita en enää katso ja jotenkin olen jättänyt myös tuo Sydämen asialla, vaikka se ennen olikin mielenkiintoinen katsottava.
Lapseni "laina kirjastosta" hurahdin toissa talvena Kalle Päätaloon ja luin kaikki hänen tuotantonsa ja kaikki oheis kirjatkin.
Sitten oli se "Himo shopaaja", en muista kirjoittajaa, mutta siihenkin jäin loukkuun.
Ikuinen taisteluhan meillä on tuon tyttären kanssa...mitäs hän nyt onkaan? No, 46-v ja vanhin on sitten 48-v!!! Uskomatonta?? Pianhan ne ohittavat minut, ..siis näistä oli puhe telkkari ohjelmista ja toisaalta myös kirjoista.
Se, miksi lähdin Raamattua lukemaan, oli joku "takaraivossa" oleva mielikuva, että sieltä löytyy totuus, mutta totisesti, totisesti, niin ei löytynyt!
Alkuun kyllä sai lukemani kirjat "Selvästi juovuksissa" Juhani Seppäsen kirjoittama ja sitten Raimo.O.Kojon kirjoittama kirja "Eroon viinasta".
Raimo Kojon tarina oli tietenkin aika utopinen minulle, että mies ryyppää ja sitten on raitis kauan ja taas alkaa??
Jaa, mistäs me taas kirjoiteltikaan?
Helkutti vieköön? Siis hiihtämisestä, Salkkareista ja minä vetäisin sitten Raamatunkin esiin??? Voi minua poloista.tuli mieleen että siinä raimo kojon kirjassa on varmaan kyse tuurijuopoista isällä oli aikoinaan töissä sellainen tuurijuoppo kun se viina vei niin se vei mutta sit taas sillä oli pitkiä raittiuskausia ja jos erehtyy maistaan niin siinä jää kaikki muut taka alalle myöskin työ no nykyään tää mies on lopettanu juomisen kokonaan ja sen tilalle on tullu hedelmäpelit mää luen tosi vähän mutta esimerkiks panu rajalan enkeli tulessa oli sellainen kirja joka oli tosi kiinnostava ehkä oon sen verran utelias niin ja isä on kuollu jo kolkytyks vuotta sitten mutta tää ex tuurijuoppo elää porskuttelee edelleen sillä varmaan tuli lopetettua just hyvissä ajoin.
- miranda 43
tiinaex kirjoitti:
tuli mieleen että siinä raimo kojon kirjassa on varmaan kyse tuurijuopoista isällä oli aikoinaan töissä sellainen tuurijuoppo kun se viina vei niin se vei mutta sit taas sillä oli pitkiä raittiuskausia ja jos erehtyy maistaan niin siinä jää kaikki muut taka alalle myöskin työ no nykyään tää mies on lopettanu juomisen kokonaan ja sen tilalle on tullu hedelmäpelit mää luen tosi vähän mutta esimerkiks panu rajalan enkeli tulessa oli sellainen kirja joka oli tosi kiinnostava ehkä oon sen verran utelias niin ja isä on kuollu jo kolkytyks vuotta sitten mutta tää ex tuurijuoppo elää porskuttelee edelleen sillä varmaan tuli lopetettua just hyvissä ajoin.
Just niin tiinaex
Kojo oli sellainen tuurijuoppo, sillä hän pystyi juomaan ns. putkeen ja olemaan raitis pitkiäkin aikoja.
Hänen kirjastaan jäi tuo "valaistus", jonka hän koki ja kaikki viinanhimo oli pois. Aina hän korosti, että uskonnolla ei ole mitään tekemistä tähän, mutta kyllä hän jotain Luojaan uskomista kuitenki todisti ja nimenomaan sitä, että itse et voi sitä saavuttaa, kunnes olet tarpeeksi nöyrä. No, minä aloin lukea Raamattua.
Juhani Seppänen taas kirjoitti 365 pv selvinpäin, mutta ..mutta..sitten hän otti sitä viiniä?
Kojon kirjasta jäi ihmetyttämään tuo "valaistus", sillä olen tuntenut henkilön, joka sanoi tuota samaa. Hän sanoi; "sinun tarvitsee vain sanoa, "tapahtukoon Sinun tahtosi". Ei muuta. Ei Herran rukouksia, eikä Isämeitää.
Olenhan jo kauan kyseenalaistanut tämän Kristinuskon kaikkine peloitteineen ja synnin tekemisiin, joita jatkuvasti pitäisi olla anteeksi pyytämässä??
Missähän minäkään sitä syntiä ehdin tehdä, kun hät´räppää käyn lähi kaupassa ja muuten nökötän kotona, verhot kiinni, enkä ketään päästä sisälle asuntooni.
Eikä sielläkään mikään "synninpesä" ole, kun käyn lapseni luona näitä pikkuisia joskus hoivaamassa, siis haen koulusta ja silitän sitten pyykkejä tai pelaan muistipeliä ja oliko se Kimble??
Voi tätä syntisen elämää? Olihan se tänään, kun olisin saanut autoni korjaamolta, mutta kävinkin päivällä jo olutta hörppimään. Sain kuitenkin "hakijan", lapseni ja hänen avokkinsa! Arvaa, mitkä moitteet lapseni antoi, mutta minähän "kostan", "kostan", koska hän itse joskus soittaa, että tule nyt heti!!
Sitäpaitsi toi likka tulee keskellä yötä luokseni lähikapakasta ja hänet on sitten vietävä kotiin! Koskaan ei ole ollut tilannetta, etten olisi pystynyt viemään, paitsi silloin, kun autoni olikin varastettu?
Voi zeezus! Nyt on pakko vaihtaa taas nikkiä, sillä ainahan täällä on joku, joka laskee juotujen oluitten määrän ja ainakin, jos ilmoittaa, että on kotiviiniä tehnyt!!
Mutta, mennään nyt tällä entisellä!
- kawe
Salkkarien meno ei enää kiinnosta, kun muuttui oudoksi muutama vuosi sitten.
Hiihdetty on ja paljon aiemmissa elämän vaiheissa mm. koulumatkoja.
Aloitukseen vastaan uutisista - eilen julkistettiin upea yrityskauppa. Hienoa että jää tänne ja työpaikkoja tulee kovasti - nuoria fiksuja innovaattoreita - niin parasta harmaantuvaan syksyyn. DDDhyvä että uusia tulee kun vanhoja menee mutta toi sana innovaattori oli mulle sen verran outo sana että kävinpä googlettamassa mutta ei sielläkään sivistyssanakirja tuntenu sitä sanaa ihme etten määkään mikäs muuten oli tämä julkistettu yrityskauppa multa meni ohi tuleeks niitä työpaikkoja ympäri suomea vai keskittyykö pelkästään pääkaupunkiseudulle.
- :))
tiinaex kirjoitti:
hyvä että uusia tulee kun vanhoja menee mutta toi sana innovaattori oli mulle sen verran outo sana että kävinpä googlettamassa mutta ei sielläkään sivistyssanakirja tuntenu sitä sanaa ihme etten määkään mikäs muuten oli tämä julkistettu yrityskauppa multa meni ohi tuleeks niitä työpaikkoja ympäri suomea vai keskittyykö pelkästään pääkaupunkiseudulle.
Netti tietää:
http://www.suomisanakirja.fi/innovaattori :)) kirjoitti:
Netti tietää:
http://www.suomisanakirja.fi/innovaattoriniin tietää että valitettavasti määritelmää sanalle innovaattori ei löytyny ihan samalla sivulla kävin mihin sun linkkis ohjaa ja näin se kertoo ja sen takia olisin ollut kiinnostunu suomennuksesta nimittäin mulle toi nuoria fiksuja innovaattoreita ei oikeen auennu nuoria ja fiksuja tietenkin aukes mutta toi yks sana ei mitä peräänkuulutan.
- kawe
tiinaex kirjoitti:
niin tietää että valitettavasti määritelmää sanalle innovaattori ei löytyny ihan samalla sivulla kävin mihin sun linkkis ohjaa ja näin se kertoo ja sen takia olisin ollut kiinnostunu suomennuksesta nimittäin mulle toi nuoria fiksuja innovaattoreita ei oikeen auennu nuoria ja fiksuja tietenkin aukes mutta toi yks sana ei mitä peräänkuulutan.
Ehkä käytin sanasta innovaatio - liian vapaata muotoa tekemisenä - eli verbinä
Lienee huono selitys, uutinen kuitenkin myönteisyydessään oli hyvä, eikö - ´´´´´´´´
kawe kirjoitti:
Lienee huono selitys, uutinen kuitenkin myönteisyydessään oli hyvä, eiköVerbinä innovoida.
- k/k
tiinaex kirjoitti:
niin tietää että valitettavasti määritelmää sanalle innovaattori ei löytyny ihan samalla sivulla kävin mihin sun linkkis ohjaa ja näin se kertoo ja sen takia olisin ollut kiinnostunu suomennuksesta nimittäin mulle toi nuoria fiksuja innovaattoreita ei oikeen auennu nuoria ja fiksuja tietenkin aukes mutta toi yks sana ei mitä peräänkuulutan.
Innovaattori on se kuuluisa tulenkantaja,näyttää tietä jota toistenkin kannattaa kulkea.
Uusia fiksuja ajatuksia pukkaa solkenaan . tiinaex kirjoitti:
Minähippä:
Innovaatio
"Innovaatio on yrityksen markkinoille tuoma uusi tai olennaisesti parannettu tuote (tavara tai palvelu), yrityksen käyttöön ottama uusi tai olennaisesti parannettu prosessi, yrityksen käyttöön ottama uusi markkinointimenetelmä tai yrityksen käyttöön ottama uusi organisatorinen menetelmä liiketoimintakäytännöissä, työorganisaatiossa tai ulkoisissa suhteissa.
Innovaation (tuotteen, prosessin, markkinointimenetelmän tai organisatorisen menetelmä) on oltava uusi kyseisen yrityksen kannalta. Innovaation kehittäjä voi olla kyseinen yritys tai muut yritykset tai organisaatiot."
www.tilastokeskus.fi
Ja tästä johdettuna innovaattorin voidaan katsoa olevan tällaisen toiminnan toteuttaja, keksijä, luoja, suunnittelija.Rakkaalla lapsella on monta nimeä.kawe kirjoitti:
Lienee huono selitys, uutinen kuitenkin myönteisyydessään oli hyvä, eikölöytyshän tolle innovaatiollekkin varmaan suomenkielinen vastine mutta tuntuu olevan tänä päivänä kovin mielellään käytetty sana mää mielellään käytän ihan perus suomenkieltä enkä koitakkaan ruveta opettelemaan noita hienoja sanoja en usko että se susta tai musta sen huonompaa ihmistä tekee käytetäänkö vaiko eikö käytetä.
k/k kirjoitti:
Innovaattori on se kuuluisa tulenkantaja,näyttää tietä jota toistenkin kannattaa kulkea.
Uusia fiksuja ajatuksia pukkaa solkenaan .no ehkä sen takia ei ollukkaan tietoa kun ei pukkaa niin ei pukkaa eikä oo koskaan oikeen pukannukkaan ja oon sellainen oman tien kulkija ollu aina mutta tollei selkokielellä suomeksi kirjoitettuna asian ymmärtää helposti.
ludzia kirjoitti:
Minähippä:
Innovaatio
"Innovaatio on yrityksen markkinoille tuoma uusi tai olennaisesti parannettu tuote (tavara tai palvelu), yrityksen käyttöön ottama uusi tai olennaisesti parannettu prosessi, yrityksen käyttöön ottama uusi markkinointimenetelmä tai yrityksen käyttöön ottama uusi organisatorinen menetelmä liiketoimintakäytännöissä, työorganisaatiossa tai ulkoisissa suhteissa.
Innovaation (tuotteen, prosessin, markkinointimenetelmän tai organisatorisen menetelmä) on oltava uusi kyseisen yrityksen kannalta. Innovaation kehittäjä voi olla kyseinen yritys tai muut yritykset tai organisaatiot."
www.tilastokeskus.fi
Ja tästä johdettuna innovaattorin voidaan katsoa olevan tällaisen toiminnan toteuttaja, keksijä, luoja, suunnittelija.Rakkaalla lapsella on monta nimeä.sun kirjoituksen perusteella asian olis voinu kanssa kirjoittaa ihan selkeellä suomen kielellä ehkä tässä tulee eteen se koulunkäynnin tärkeys nyky yhteiskunnassa ainakin siellä oppii kaikenlasia sellaisia sanoja joita ei välttämättä täällä koton hengaillessa opi pitäsköhän vielä lähtee opiskeleen vaan sen takia että osais keskustella hienosti vitrsi vitsi ei pidä en oo opiskelevaa tyyppiä ollu koskaan.
tiinaex kirjoitti:
sun kirjoituksen perusteella asian olis voinu kanssa kirjoittaa ihan selkeellä suomen kielellä ehkä tässä tulee eteen se koulunkäynnin tärkeys nyky yhteiskunnassa ainakin siellä oppii kaikenlasia sellaisia sanoja joita ei välttämättä täällä koton hengaillessa opi pitäsköhän vielä lähtee opiskeleen vaan sen takia että osais keskustella hienosti vitrsi vitsi ei pidä en oo opiskelevaa tyyppiä ollu koskaan.
No en minäkää ole käyny kouluja mutta onneksi meillä on google :)
- joku toinen kerta*
Niin minäkin aioin tänä aamuna, mutta peruin koska en ollut joka kommenttiin vastaamassa.
Hyvä niin, nyt tuskin jaksaisin niitä lukeakaan,saati vastailla.kyllä sitä pitää olla paikalla varsinkin jos aloituksesta syntyy pitkä ketju ei millään jaksa sit parin päivän päästä edes lukee koko ketjua saatikka sit ruveta vastaileen kirjoituksiin johon tuntuu itsellä olevan kommentoitavaa.
- yltiöpäinen
Onhan outo aloitus.
- yltiöpäinen
tiinaex kirjoitti:
sanos muuta niin munkin mielestä.
Tiesin että sää tajuat. ;)
Aloitukseen mennäkseni, en muute hiihdä ensitalvena, kuten en viime talvenakaan...
Aloitus on minusta hyvä, jossei joku huumoria ymmärrä niin voi, voi. Ei kaikki aloitukset tarvii olla P**skan tärkeitä. Huumorilla pärjää pitkälle. tiinalle..- yltiöpäinen
Et taida itsekään huumoria hoksata. :) Olen varma että tiina tajuaa. :)
yltiöpäinen kirjoitti:
Et taida itsekään huumoria hoksata. :) Olen varma että tiina tajuaa. :)
Jos väität mua huumorin tajuttumaks, sä et tajuu ite huumoria.
Ei voi kun valittaa. Tiina kyllä kans on huumori immeisiä.
Meit on harvas. Enempi on tosikkoja...- yltiöpäinen
jytymamma9 kirjoitti:
Meit on harvas. Enempi on tosikkoja...Todistit juuri sen mitä sanoin :):)
- aliissana
jytymamma9 kirjoitti:
Meit on harvas. Enempi on tosikkoja...Mikäli ihmisellä on hyvä huumorintaju, niin sen pitäisi kohdistua myös huumoriin, joka häneen itseensä heitetään ja se taas kertoo sen, että ihmisellä on hyvä itsetunto.
Hyvällä itsetunnolla kestää nekin vastaukset, jotka ei itseään miellytä, eikä ota nokkiinsa. - :))))
aliissana kirjoitti:
Mikäli ihmisellä on hyvä huumorintaju, niin sen pitäisi kohdistua myös huumoriin, joka häneen itseensä heitetään ja se taas kertoo sen, että ihmisellä on hyvä itsetunto.
Hyvällä itsetunnolla kestää nekin vastaukset, jotka ei itseään miellytä, eikä ota nokkiinsa.Nimenomaan noin, eikä ala sättimään takaisin. Se on merkki ettei ymmärtänyt.
joopa ei kaikki aloitukset tarvi olla mitään haudan vakavia tää elämä jo itessään on monesti sitä mutta asiasta kukkaruukkuun tossa telkassa mölköttää joku lastenortopedi ihan kiva huomata että hälläkin on pottunenä oon tässä jo pitkään miettiny että mihin ne on kadonnu itellä nimittäin on tällanen pyöree pallero nenä kaikilla on niin kauniita suoria neniä ja jos ei oo niin niistä leikkautetaan sellasia mutta mää ajattelen että mun persoona kärsis siitä jos menisin muuttamaan nenäni muotoa... en tiedä sit mikä kausi tää on kun niin paljon kiinnitän huomioo ihmisten neniin... toinen asia mitä oon pohtinu on se periytyyköhän ne silikooni huulet nimittäin paljon nykyään pienillä työillä ja pojilla on niin täyteläiset huulet.
:)))) kirjoitti:
Nimenomaan noin, eikä ala sättimään takaisin. Se on merkki ettei ymmärtänyt.
niin ja pitää pystyä erottamaan ne ns huumorina kirjoitetut jutut jotka on selkeetä piilo veetuilua ja jos ei koskaan takaisin sano niin onko sekään nyt niin oikeen mun mielestä se on lähinnä alistumista.
- aliissana
tiinaex kirjoitti:
niin ja pitää pystyä erottamaan ne ns huumorina kirjoitetut jutut jotka on selkeetä piilo veetuilua ja jos ei koskaan takaisin sano niin onko sekään nyt niin oikeen mun mielestä se on lähinnä alistumista.
Kyllähän sanojaan pitää puolustaa, eikä olla ihan lapatossu, mutta jossain vaiheessa pitää olla se fiksumpi osapuoli ja lopettaa takaisin sanomisen. :-)
Sen sijaan ihmettelen sitä nirppanokkaisuutta, kun ihan asiallisesti kyseenalaistaa jonkun kirjoituksen, niin siihen ei vastausta tule, vaan kirjoittaja poistaa kirjpoituksensa ja sitten saat lukea:Kirjoittaja on poistanut tämän viestin aliissana kirjoitti:
Kyllähän sanojaan pitää puolustaa, eikä olla ihan lapatossu, mutta jossain vaiheessa pitää olla se fiksumpi osapuoli ja lopettaa takaisin sanomisen. :-)
Sen sijaan ihmettelen sitä nirppanokkaisuutta, kun ihan asiallisesti kyseenalaistaa jonkun kirjoituksen, niin siihen ei vastausta tule, vaan kirjoittaja poistaa kirjpoituksensa ja sitten saat lukea:Kirjoittaja on poistanut tämän viestinainahan sitä sanotaan että on se fiksumpi osapuoli kun osaa lopettaa ajoissa no live elämässä se on hyvin yksinkertaista mutta täällä koen sen hieman vaikeempana en aina mutta joskus sillon kun hyökitään kuudesta suunnasta eikä voi millään tietää onko kyseessä yks vai kuus niin sillon tulee semmoinen uhma että mun on pakko pitää puoleni noita kaikkia vastaan se on näitä aina samalla nimmarilla kirjoittavan ongelmia joskus oon miettiny sitä että lähtisin siihen vaihtuvaan nimimerkkiin mutta sen jälkeen en voiskaan olla enää oma itseni.
- aliissana
tiinaex kirjoitti:
ainahan sitä sanotaan että on se fiksumpi osapuoli kun osaa lopettaa ajoissa no live elämässä se on hyvin yksinkertaista mutta täällä koen sen hieman vaikeempana en aina mutta joskus sillon kun hyökitään kuudesta suunnasta eikä voi millään tietää onko kyseessä yks vai kuus niin sillon tulee semmoinen uhma että mun on pakko pitää puoleni noita kaikkia vastaan se on näitä aina samalla nimmarilla kirjoittavan ongelmia joskus oon miettiny sitä että lähtisin siihen vaihtuvaan nimimerkkiin mutta sen jälkeen en voiskaan olla enää oma itseni.
Sä oot kielttämättä kärkäs vastaamaan näihin veetuiluihin ja sitähän nää veetuilijat haluaakin. Uskoisin, että veetuilijat hyppisi raivosta kattoon jos et vastaisi. :-)
Mekin "otettiin yhteen" tässä jokunen päivä sitten, mutta ei kai me veetuiltu? tiinaex kirjoitti:
ainahan sitä sanotaan että on se fiksumpi osapuoli kun osaa lopettaa ajoissa no live elämässä se on hyvin yksinkertaista mutta täällä koen sen hieman vaikeempana en aina mutta joskus sillon kun hyökitään kuudesta suunnasta eikä voi millään tietää onko kyseessä yks vai kuus niin sillon tulee semmoinen uhma että mun on pakko pitää puoleni noita kaikkia vastaan se on näitä aina samalla nimmarilla kirjoittavan ongelmia joskus oon miettiny sitä että lähtisin siihen vaihtuvaan nimimerkkiin mutta sen jälkeen en voiskaan olla enää oma itseni.
"tiinaex..."
Kunhan pakkaset tulevat, nostan sinulle pipoani.
Kommenttisi on erinomaisen tyylikäs ja asiallinen.
Voit nostaa nenäsikin ylpeänä pystyyn nöpöttämään.
Äläkä leiki ensi syksynä Rapujen saksien, tai Rapu-veitsen kanssa :)
YH.hunksz kirjoitti:
"tiinaex..."
YH.Sorry.
Lipsahti turhia pisteitä.
YH.tiinaex kirjoitti:
joopa ei kaikki aloitukset tarvi olla mitään haudan vakavia tää elämä jo itessään on monesti sitä mutta asiasta kukkaruukkuun tossa telkassa mölköttää joku lastenortopedi ihan kiva huomata että hälläkin on pottunenä oon tässä jo pitkään miettiny että mihin ne on kadonnu itellä nimittäin on tällanen pyöree pallero nenä kaikilla on niin kauniita suoria neniä ja jos ei oo niin niistä leikkautetaan sellasia mutta mää ajattelen että mun persoona kärsis siitä jos menisin muuttamaan nenäni muotoa... en tiedä sit mikä kausi tää on kun niin paljon kiinnitän huomioo ihmisten neniin... toinen asia mitä oon pohtinu on se periytyyköhän ne silikooni huulet nimittäin paljon nykyään pienillä työillä ja pojilla on niin täyteläiset huulet.
Täs pottunenäs on se huono puoli, ettei pysty menee "nokka pystys".
Ne silikonihuulet on jotenki ällöttäviä. Rinnat ny jotenki viel tajuu, jos kerran muute on pienet. Mut huulet phyi hitsi.
Ja jos ne viel periytyyki, niin vielä pahei...
Onneks ei oo sellasesta pelkoo..
Mun täytyy ny poistuu, ku tullee tuttu rakas vieras. Täytyy sitä viihdyttää.....;)aliissana kirjoitti:
Sä oot kielttämättä kärkäs vastaamaan näihin veetuiluihin ja sitähän nää veetuilijat haluaakin. Uskoisin, että veetuilijat hyppisi raivosta kattoon jos et vastaisi. :-)
Mekin "otettiin yhteen" tässä jokunen päivä sitten, mutta ei kai me veetuiltu?joo se riippuu vähän päivästä joskus jaksan vastata joskus en ja tiedän että ärsytystä ne hakee jotka oikeen tahallaan näitä tehtailee ja nykyään oon huomannu että loppuu joidenkin kohdalta aika lyhyeen kun sanon tarpeeksi kärkkäästi takaisin eipä täällä taida sellasta kirjoittajaa olla jonka kanssa en olis yhteen ottanu mutta ei kyllä ketään sellaistakaan jolle kantaisin kaunaa sillon kun keskustellaan ja uskalletaan olla omaa mieltä niin sanaharkkaa aina syntyy.
hunksz kirjoitti:
"tiinaex..."
YH.kohta ne on jo ovella ne pakkaset täällä nojatuolissa varaudun lumen tuloon ihan niinkun itsestään tuolla pihassa kesärenkaat vaihtuu talvirenkaisiin on se mies vaan tommosissa asioissa hyvä olemassa.
ytjytymamma9 kirjoitti:
Täs pottunenäs on se huono puoli, ettei pysty menee "nokka pystys".
Ne silikonihuulet on jotenki ällöttäviä. Rinnat ny jotenki viel tajuu, jos kerran muute on pienet. Mut huulet phyi hitsi.
Ja jos ne viel periytyyki, niin vielä pahei...
Onneks ei oo sellasesta pelkoo..
Mun täytyy ny poistuu, ku tullee tuttu rakas vieras. Täytyy sitä viihdyttää.....;)mää ajattelin kanssa ruveta tota mun rakasta viihdyttään jos vaikka pitkästä aikaa menis kesäkeittiöön laittaan ruokaa puuhellaan tuli että vähän sais lämpöö sinne sisälle ja kaasuvokki pörisemään.
tiinaex kirjoitti:
kohta ne on jo ovella ne pakkaset täällä nojatuolissa varaudun lumen tuloon ihan niinkun itsestään tuolla pihassa kesärenkaat vaihtuu talvirenkaisiin on se mies vaan tommosissa asioissa hyvä olemassa.
yt"tiinaex"
On ilahduttavaa kuulla pari-suhteesta, jossa naisella ei ole valittamista.
Sehän vaatii tietysti turvallisen miehen.
Palstalla virkistävä poikkeus :)
Muista siis välillä istua kahden-istuttavallakin sohvalla.
Jotta mieheltä ei totuus unohtuisi.
Hyvää Syksyä teille kaikille, ja talven lumisille raiteille.
Siitä se elämä sujuu, raiteille aina oikeille.
YH.- mirella 43
tiinaex kirjoitti:
tiinaex
Tämä on kyllä erittäin valitettava ilmiö näillä palstoilla, kun on vaki nikki ja kertookin jotain "intiimiä" itsestään, niin sehän muistetaan hamaan hautaan saakka.
On tuolla ollut viinistä, että sitä nautin (siis et sinä), niin etkö olekkin juoppo? Joka epäsopiva kirjoituksesi aina tulkitaan, että "sinähän olet se viininjuoja juoppo"!!!
Onhan tämä meille uskomaton tiedonvälitys, verrattuna entisiin "puhelin santroihin", jotka tiesivät kaiken kaikesta.
Toisaalta en usko, etteikö maalaiskylissä toimisi edelleen tuo "suusta suuhun menetelmä", kun puhelinkin on keksitty.
Kyllä usein mietin sitä näissä kirjoituksissa, kuinka kaupunkilaiset ja maalaiskylän asukkaat toimivat?
Tähän saakka on toiminut hienosti puskaradio, jossa minun ja mieheni asiat tiedetään?. Sitten on viellä heillekkin (puskat)outoa, mutta ounasteluja kuitenkin, kuinka perinnöt jaetaan lopuksi?
Voi hiivatti että sekin tuottaa ylimääräistä stressiä joillekin???
Mutta tiinuska, noinhan se menee "toinperään".
Kun oikein ajattelee ennenvanhaan näitä kyläyhteisöjä, niin eikös kaikki hymistelleet toisilleen mukavia. ns fase to fase".
Vaan ansólla, kun yksi oli poissa, niin jopa hänestä puutteita löydettiin? Olipa se puuttuja kuka hyvänsä vuoronperään, niin kaikilla oli nämä samat "oikeudet", tulla haukutuksi. - niin se vain on.
mirella 43 kirjoitti:
tiinaex
Tämä on kyllä erittäin valitettava ilmiö näillä palstoilla, kun on vaki nikki ja kertookin jotain "intiimiä" itsestään, niin sehän muistetaan hamaan hautaan saakka.
On tuolla ollut viinistä, että sitä nautin (siis et sinä), niin etkö olekkin juoppo? Joka epäsopiva kirjoituksesi aina tulkitaan, että "sinähän olet se viininjuoja juoppo"!!!
Onhan tämä meille uskomaton tiedonvälitys, verrattuna entisiin "puhelin santroihin", jotka tiesivät kaiken kaikesta.
Toisaalta en usko, etteikö maalaiskylissä toimisi edelleen tuo "suusta suuhun menetelmä", kun puhelinkin on keksitty.
Kyllä usein mietin sitä näissä kirjoituksissa, kuinka kaupunkilaiset ja maalaiskylän asukkaat toimivat?
Tähän saakka on toiminut hienosti puskaradio, jossa minun ja mieheni asiat tiedetään?. Sitten on viellä heillekkin (puskat)outoa, mutta ounasteluja kuitenkin, kuinka perinnöt jaetaan lopuksi?
Kun oikein ajattelee ennenvanhaan näitä kyläyhteisöjä, niin eikös kaikki hymistelleet toisilleen mukavia. ns fase to fase".
Vaan ansólla, kun yksi oli poissa, niin jopa hänestä puutteita löydettiin? Olipa se puuttuja kuka hyvänsä vuoronperään, niin kaikilla oli nämä samat "oikeudet", tulla haukutuksi.Mikä pakko on kertoilla jokainen pikkuvarpaan kynnenleikkuu?
Täällä saa sitä juuri, mitä itse antaa. niin se vain on. kirjoitti:
Mikä pakko on kertoilla jokainen pikkuvarpaan kynnenleikkuu?
Täällä saa sitä juuri, mitä itse antaa.onko se sulta pois mutta hei mistä sellainen juttu löytyy haluaisin kommentoida pistä linnki.
- miranda 43
tiinaex kirjoitti:
onko se sulta pois mutta hei mistä sellainen juttu löytyy haluaisin kommentoida pistä linnki.
tiinaex
Minulle tuo "varpaankynsi" juttu tuli ja minä en ole moista kertoillut, joten unohdetaan tuo ohjeistus, mitä täällä saa kertoa tai ei.
Täällä on niin monet ohjeet mistä saa kirjoittaa ja mistä on ollut jo aikaisemmin juttua, että vähemmästäkin uudet kaikkoaa pois. miranda 43 kirjoitti:
tiinaex
Minulle tuo "varpaankynsi" juttu tuli ja minä en ole moista kertoillut, joten unohdetaan tuo ohjeistus, mitä täällä saa kertoa tai ei.
Täällä on niin monet ohjeet mistä saa kirjoittaa ja mistä on ollut jo aikaisemmin juttua, että vähemmästäkin uudet kaikkoaa pois.huomasin mutta en voinut olla kommentoimatta mää ainakin kirjoitan just siitä mitstä haluan ja mää en edes muista mistä täällä on kirjoitettu uus ketju on aina uus ketju vaikka siitä olis kirjoitettu jo kymmenen kertaa ja uskonkin että kaikki asiat on jo moneen kertaan puitu näillä palstoilla mutta mitäs väliä sillä on jos on uudet keskustelijat.
mirella 43 kirjoitti:
tiinaex
Vaan ansólla, kun yksi oli poissa, niin jopa hänestä puutteita löydettiin? Olipa se puuttuja kuka hyvänsä vuoronperään, niin kaikilla oli nämä samat "oikeudet", tulla haukutuksi.mua on monta kertaa varoitettu kertomasta itsestäni mutta miks esittäisin jotain muuta kun olen koska elämäni kestää päivänvalon eikä mulla oo mitään salattavaa no tietysti ne kaikki ihan henkilökohtaisimmat asiat kulluu vaan mulle.
- ens kesänä
Kyllä kesä keittö ajat tältä vuodelta on pidetty,vaikka turkishaalarien kanssa pärjäis.
Muuten kesä keittiö on käytössä koko suven,ei tarvii hienostella,jos sattuu kalan ruotoja pyörimään jaloissa.hyvin lämpis tonne kymmeneen asteeseen tarkeni vokata ja istuskella pari tuntia miehelle sanoin että on se helppoo kun ei tartte pitemmälle lähteä kun haluaa mennä ulos syömään.
Olipa hyvä ettet tehnyt :) Vitsi.
En katso salkkareita, joten siihen keskusteluun en voi osallistua.
Mutta hiihtää kyllä aion ja paljon, jos vaan käsi kestää.
Tavoitteena, ken kaatuu, hän nousee myös pystyyn.
Istutin äsken äidin antamat narsissinsipulit, toivottavasti pärjäävät kevääseen. Ei maa kuitenkaan jäässä vielä ole.ei oo maa jäässä ei mutta räntää sataa ja jossain lähellä jopa luntakin mutta täällä järven rannalla tulee vielä räntänä munkin olis vielä pitäny tökkiä valkosipulit maahan pitäsköhän huomenna että vielä onnistuu.
tiinaex kirjoitti:
ei oo maa jäässä ei mutta räntää sataa ja jossain lähellä jopa luntakin mutta täällä järven rannalla tulee vielä räntänä munkin olis vielä pitäny tökkiä valkosipulit maahan pitäsköhän huomenna että vielä onnistuu.
Meenpä ja ostan kans huomenna muutaman krookuksen sipulin.
Jospa siitä tulis tunne, että tulee se kevät vielä.minttupuu kirjoitti:
Meenpä ja ostan kans huomenna muutaman krookuksen sipulin.
Jospa siitä tulis tunne, että tulee se kevät vielä.kyllä se tulee eikä kestä enää kun reilu puoli vuotta... lohduttavaa...
tiinaex kirjoitti:
kyllä se tulee eikä kestä enää kun reilu puoli vuotta... lohduttavaa...
Mutta ensin tulee Joulu :)
Anceli kirjoitti:
Mutta ensin tulee Joulu :)
ja sitä ennen kurkkii tontut ikkunoista onko kaikki lapset kilttejä ja sit tulee pukki.
- huh huh.
tiinaex kirjoitti:
ja sitä ennen kurkkii tontut ikkunoista onko kaikki lapset kilttejä ja sit tulee pukki.
Suuri kivi putosi sydämeltä, kun Kuulalaiset ovat turvassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815