Suolisto kuplii, pulputtaa ja litisee ja metelöi!

Vaivainen 40-vuotias

Vatsa ja suolisto on päättänyt nyt aloittaa jonkun ihmeellisen vastarintaliikeen ja pitää hirveetä meteliä kuplimalla ja litisee ja lätisee ja pulputtaa kuin kiljupönttö. Selkeää kohtaa en osaa paikantaa, koska meteliä tulee tosiaan joka puolelta alavatsasta melkein rintakehään asti. Ripulia tai ummetusta ei ole. Noh, kerran tuli täyslaidallinen ripulia, mutta tuskin kerta mitään kertoo. Olen lueskellut nuita viestejä muista ketjuista ja leipä ei varmasti auta, koska syön ruista todella paljon. Lopetin sen ja siirryin kauraan. Ei auta. Syön d-vitamiiniakin reilusti yli suositusten. Söin myös maitohappokuurin ja juopottelen piimää muutaman litran viikossa. Ruoka-aineista en ole löytänyt mitään tiettyä aiheuttajaa, koska vatsa pitää siis lähes jatkuvaa pulinaa. Tätä kirjoittaessa jo useampi ääntely tullut. Tätä kaikkea siis jatkunut muutamia kuukausia. Lääkärissä pistäydyin kun vatsa meni jumalattoman kipeäksi. Koko matkalta, alhaalta ylös. Siis sellaiseen kiputilaan ettei pienikään liike ole mahdollinen. Otettiin veret, virtsat ja kakkanäytteet ja palaute oli ettei täällä mitään ihmeellistä näy. Urheilu pistää vatsan lähes kosketusaraksi. Onko yhdelläkään sairaalla tai terveellä vastaavia kokemuksia ja jopa ehkä apuja tähän? Tätä meteliä siis tulee uskomattoman paljon. Töissä on palavereissa hieman noloa. Onneksi suurin osa luulee minulla olevan nälkä, niin kovaa välillä metelöi. Litinään ja lätinään en keksi mitään ideaa mistä voi johtua. Hiivasyndroomaa? Paksusuolen kiukuttelua? Crohnia? Onko ruokavalioihmisillä ideoita? Luolamiesmäistä ruokailua? Hyväkarppausta? Kaikki keskustelu koetaan tarpeelliseksi!

12

16102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tää on vasta 8v vanha ketjun aloitus, mutta koitetaanpa silti jos joku vastaisi..
      Minulla siis aivan samanlaiset oireet aloittajan kanssa. Pari kuukautta kestänyt mahan metelöinti. Välillä on hiljaa, mutta 4-5 kertaa päivässä on rajumpaa meteliä. Siis kurinaa, murinaa, litinää ja pulputusta siellä sun täällä vatsan alueella. Välillä on pientä ja keskisuurta kipuilua vasemman käden puolen kyljen alla ja lonkan päällä sekä oikean lonkan päällä (karkeasti kartoittaen). Tähän voidaan lisätä myös turvotus silloin tällöin.

      Olen käynyt lääkärissä useamman kerran jo ja kaikki muut tutkittu paitsi suolen tähystys, kun missään ei ole näkynyt mitään huolestuttavaa. Ei laktoosi-intoleranssia, keliakiaa, crohnia tms.
      IBS:n lääkäri on mulle diagnosoinut, mutta onko ibs-potilailla vaivana vain tällaista ääntelyä ja pientä ja keskisuurta kipuilua siellä täällä?
      Ei mulla ainakaan ummetusta ole ikinä ja vain joskus harvoin pitää käydä useamman kerran vessassa.
      Sen olen huomannut, että välillä murina liittyy ilmavaivoihin ja auttaa että ilman päästää pois. Mutta läheskään aina ilma ei löydä tietään ulos ja se sitten turvottaa. Syön sitten terveellisesti tai epäterveellisesti, niin maha kurisee.
      Löytyisikö joltain vastaavaa kokemusta?

      • Anonyymi

        Mielenkiinnolla odotan tähän vastauksia koska itselläni aikalailla identtinen tilanne! Vatsa metelöi kokoajan (yli kuukauden jo). Tähän liittyy myös jatkuvat ilmavaivat, vatsan kipuilu ympäri alavatsaa, ummetuksen tunne ja selkäkivut. Myös virtsaamistarve on lisääntynyt. Lääkärin tuomio oli IBS eli kansan kielellä ärtynyt suoli


    • Anonyymi

      On noita mullakin ollut, välillä vatsan meteli on suoraan sanottuna hirveää. Onneksi tuo metelöinti ei ole jatkuvaa, vaan ainoastaan joskus ilmaantuvaa.

      Joka tapauksessa noloa tuo olisi jossain teatterissa yms. ,missä ympäristö on hiljaa.

      Yritetään pärjätä vatsamme kanssa ja tsemppiä!

    • Anonyymi

      Mulla alkoi vatsan iloinen pulputus nyt kun aloitin paaston. Juon mehuja, kahvia ja apteekin Nutridrinkiä sekä syön kasvoslientä. Sorruin karkkiin (ajattelin että se on kuin kiinteää mehua) ja mietin mikä näistä voisi aiheuttaa meteliä. Onneksi ei satu, mutta melu on melkoista :)

      • Anonyymi

        Itselläni erilaiset makeutusaineet lisäävät ilman määrää, minkä seurauksena tulee kipuilua ja kovaa meteliä, kun se ilma yrittää löytää tietään ulos. Mitään sokerittomia tuotteita en voi enää syödä tai juoda.


    • Anonyymi

      Sama nyt myös minulla. Vatsaan sattuu vähän joka kohtaan ja turvottaa sekä selkä kipeä. Lorinaa kuuluu kanssa. Liikunta jonkin verran auttaa.

    • Anonyymi

      Hei,

      Suosittelen kokeilemaan VIVOMIXX kuuria, jonka tarkoituksena on korjata suoliston bakteerikantaa eli tasapainottaa suoliston tilaa. Tekeekin sen tehokkaasti. Epämääräiset oireilut viittaavat toisinaan juuri huonoon bakteerikantaan.

      https://elataysilla.com/vivomixx/

    • Anonyymi

      Loiset aiheuttavat vatsan metelöintiä, turvotusta, kipua, ripulia ym.
      Kannattaa hakeutua luontaisterapeutille joka tietää parasiittien häädöstä.

    • Anonyymi

      Ärtyneen suolen syndroomasta on tulossa kansansairaus.

    • Anonyymi

      Ei kannata ihmetellä. Lääkärille mars.

      • Anonyymi

        Niin, eikös tuossa ketjun kirjoittajia ole lääkäreillä käynyt, eikä kuulemma mitään vikaa. Kaikki kunnia lääkäreille, mutta itsellänikin erinäisistä tapauksista kokemuksia, että pitkään siellä viivytellään, ennen kuin aletaan enempiin tutkimuksiin. Kai ajatellaan, että karsitaan kaikki luulotaudit pois... Vatsavaivoissakin eräällä ei ollut mitään useammalla lääkärikäynnillä, ennen kuin olikin paikka teho-osasolla.


    • Anonyymi

      Hiilitabletit! Auttavat akuuttiin tilanteeseen. Ajoittain puuropäivä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1555
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1045
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe