Onko muita joilla tällainen todettu.... ja tuntee vaivan, tiedän hyvin miten vaikuttaa elämään kaikin puolin mutta saattais helpottaa jos sais vertaistaan tuntemusta.... :/
Vaikea masennus
2
130
Vastaukset
- jep, näin tänään
Olen 18v poika, 2 vuotta sitten mulla diaknosoitiin masennus joka on keski vaikean ja vaikean masennuksen rajoilla, en tiedä onko tuntemuksi ollenkaan sama kuin sinun jolle tässä vastaan, mutta kerronpa kuitenkin.
Masennukseni on kokoaikaista, "normaalisti" masennus vain on jossain taustalla eikä vaikuta niin paljon, mutta olen kokoajan passiivinen ja jopa hieman vainoharhainen, olen myös melko alakuloinen ja helvetin yksin .... Silloin kun vaikea masennus pääsee jylläämään esimerkiksi stressin tai jonkun epäonnistumisen(ihan pienenkin) takia... se on yhtä helvettiä.. kaikki on vain mustaa ja turhaa.. kolmesti olen itsemurhaa yrittänyt, mutta sen on estänyt se ajatusa että viellä kuoleenakin musta olis rasitetta muille... Masennukseni kulkee tavallaan aaltoina, välillä on "normaaleita" jaksoja ja joskus on todella rajuja "masennus kohtauksia" joita on vaikea kuvata sanoin koska niitä ei ole sitä kuvaamaan.. Elämäni on semisti paskaa tän masennuksen takia, joten kehotan puhumaan ja avautumaan jollekulle koska itselläni se jonkin verran helpottaa... itse olen myös pientä apua lukemisesta, kirjoittamisesta ja musiikista löytänyt, niitäkin suosittelen kokeilemaan vaikka toimivuutta en lupaa. yksi helpotus minulle on vielä... aiheutan itselleni palohaavoja... ennen viiltelin mutta onnistuin siitä kierteestä pääsemään irti tulen avulla... en sano että tuli olisi hyvä mutta itse ajattelen niin että se kipu mikä siitä tulee tavallaan "polttaa myös aina osan masennuksesta pois samalla" vaikak eihän tuo toki paikkaansa pidä, mutta sillä perustelen tekoani.. kerro toki miltä itsestäsi tuntuu ja muista puhua jollekkin...
Tässäpä tämä oli pahoittelen teksitin sekavuutta ja niinpoispäin mutta parempaan en pysty tässä tilanteessa, toivottavasti tästä oli apua - 10+13
Olen tutustunut Alkuajatukseen, eli kirjaan joka käsittelee sisäistä puoltamme erittäin selkeällä ja suoralla tavalla, ja aikani paneuduttua siihen huomasin että se todella toimii, pääsin m.m. masennuksesta ja ahdistuksesta täysin. Se kannattaa tosissaan hankkia, vastaavaa teosta tuskin löytyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei122373Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1221237- 891185
Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi511013Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli2421010Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk63914Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253806- 84786
- 35719
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?46709