Vaikea masennus

Onko muita joilla tällainen todettu.... ja tuntee vaivan, tiedän hyvin miten vaikuttaa elämään kaikin puolin mutta saattais helpottaa jos sais vertaistaan tuntemusta.... :/

2

171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jep, näin tänään

      Olen 18v poika, 2 vuotta sitten mulla diaknosoitiin masennus joka on keski vaikean ja vaikean masennuksen rajoilla, en tiedä onko tuntemuksi ollenkaan sama kuin sinun jolle tässä vastaan, mutta kerronpa kuitenkin.
      Masennukseni on kokoaikaista, "normaalisti" masennus vain on jossain taustalla eikä vaikuta niin paljon, mutta olen kokoajan passiivinen ja jopa hieman vainoharhainen, olen myös melko alakuloinen ja helvetin yksin .... Silloin kun vaikea masennus pääsee jylläämään esimerkiksi stressin tai jonkun epäonnistumisen(ihan pienenkin) takia... se on yhtä helvettiä.. kaikki on vain mustaa ja turhaa.. kolmesti olen itsemurhaa yrittänyt, mutta sen on estänyt se ajatusa että viellä kuoleenakin musta olis rasitetta muille... Masennukseni kulkee tavallaan aaltoina, välillä on "normaaleita" jaksoja ja joskus on todella rajuja "masennus kohtauksia" joita on vaikea kuvata sanoin koska niitä ei ole sitä kuvaamaan.. Elämäni on semisti paskaa tän masennuksen takia, joten kehotan puhumaan ja avautumaan jollekulle koska itselläni se jonkin verran helpottaa... itse olen myös pientä apua lukemisesta, kirjoittamisesta ja musiikista löytänyt, niitäkin suosittelen kokeilemaan vaikka toimivuutta en lupaa. yksi helpotus minulle on vielä... aiheutan itselleni palohaavoja... ennen viiltelin mutta onnistuin siitä kierteestä pääsemään irti tulen avulla... en sano että tuli olisi hyvä mutta itse ajattelen niin että se kipu mikä siitä tulee tavallaan "polttaa myös aina osan masennuksesta pois samalla" vaikak eihän tuo toki paikkaansa pidä, mutta sillä perustelen tekoani.. kerro toki miltä itsestäsi tuntuu ja muista puhua jollekkin...
      Tässäpä tämä oli pahoittelen teksitin sekavuutta ja niinpoispäin mutta parempaan en pysty tässä tilanteessa, toivottavasti tästä oli apua

    • 10+13

      Olen tutustunut Alkuajatukseen, eli kirjaan joka käsittelee sisäistä puoltamme erittäin selkeällä ja suoralla tavalla, ja aikani paneuduttua siihen huomasin että se todella toimii, pääsin m.m. masennuksesta ja ahdistuksesta täysin. Se kannattaa tosissaan hankkia, vastaavaa teosta tuskin löytyy.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      185
      1467
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      80
      1090
    3. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      96
      884
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      77
      875
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      85
      788
    6. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      744
    7. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      109
      705
    8. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      117
      618
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      48
      597
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      558
    Aihe