Hyytävä talvi tekee tuloaan.
Myrskytuulet tuivertavat ja lunta pyryttää pilvin pimein.
Pakkanen kiristyy nopeasti, eikä kesärenkailla paljoa ajella.
Huuuu...Se on menoa kohta!
Pimeys valtaa koko maailman ja sähkökatkokset lisäävät tätä kurjuutta entisestään.
Ihmisen elämä muuttuu yksitoikkoiseksi nyhjäämiseksi kodin sisällä.
Hitto soikoon!
Juuri kun tottui tähän valoon ja lämpöön.
Tämä on niin väärin!
Kohta putoaa taivas niskaamme!
49
133
Vastaukset
Joo, niinhän tuolla toisessa aloituksessa jo keskustellaankin.
H.- Hui Hui
Elä pelottele siellä,,täytyy mennä vissiin peiton alle piiloon,kun noi kauheita uumoilet,
Hollannissa ajetaan läpi vuoden kesärenkailla. En ole vielä kiirehtinyt renkaiden vaihtoa. Ei paniikkia kohta aurinko paistaa ja sulattaa lumet ja jos ei sulata niin hiihdellään ilman suksia sauvoilla.
- Hollandais
Mitä se Hollanti tähän kuuluu.
- kaukomailla näin
Hollandais kirjoitti:
Sunda-saarilla ajetaan pelkillä vanteilla.
- Ennustettu
50 v.päästä meri on noussut metrikaupalla,ilmaston lämmettyä,mihis sitten Hollantilaiset muuttavat,sama se on muuallakin.
- :||
kaukomailla näin kirjoitti:
Nauru-saarilla juostaan ja päristellään.
Hollandais kirjoitti:
Höh, oliko pakko taas!?
Oon useinkin miettinyt, missä maissa käytetään talvirenkaita, ainakin nyt tiedän ettei ainakaan Hollannissa.
Kait sitä on alistuttava, viikonloppuna saa ukko nastottaa auton.kaukomailla näin kirjoitti:
Mökillä ajelen kottikärryillä. Hollannissa ajelen yleisillä kulkuneuvoilla niin ja miksikö mainitsin Hollannin, tulee sinnekin talvi ja mustaa jäätä tienpinnoille.
- pitäkööt tapansa
korpikirjailija kirjoitti:
Mökillä ajelen kottikärryillä. Hollannissa ajelen yleisillä kulkuneuvoilla niin ja miksikö mainitsin Hollannin, tulee sinnekin talvi ja mustaa jäätä tienpinnoille.
Kerroithan aikaisemmin, ettet tänä talvena sinne menekään. Ei muuta kun nastat kottikärryihisi ihan sovinnolla, Suomessa kun ollaan.
Ennustettu kirjoitti:
50 v.päästä meri on noussut metrikaupalla,ilmaston lämmettyä,mihis sitten Hollantilaiset muuttavat,sama se on muuallakin.
Onhan täällä tilaa. Metsää, metsää ja metsää kuten ystävämme sanoi kun kysyin mitä hän tykkäsi ajella Suomen läpi.
minttupuu kirjoitti:
Höh, oliko pakko taas!?
Oon useinkin miettinyt, missä maissa käytetään talvirenkaita, ainakin nyt tiedän ettei ainakaan Hollannissa.
Kait sitä on alistuttava, viikonloppuna saa ukko nastottaa auton.Ihmiset ovat hirmu paniikissa heti ensilumen laskeuduttua. Hollannissa on kitkarenkaita nastoja ei ja jos en väärin muista niitä ei saa edes käyttää.
pitäkööt tapansa kirjoitti:
Kerroithan aikaisemmin, ettet tänä talvena sinne menekään. Ei muuta kun nastat kottikärryihisi ihan sovinnolla, Suomessa kun ollaan.
Sitäpä sitä, vaan ei taida umpihangessa pelittää.
- hallin hammas
Tulkoon lunta tupaan, ja jäitä porstupaan, kyllä meillä pärjätään.
Jos tulee katkos sähköön ja kaukolämpöön, pannaan pökköä pesään.
Ollaan kuin oravaiset oksallaan, lämpimässä sammalpesässään.- hävityksen kauhistus
Kyllä ne sammaleet kohta sinkoutuvat kohti ulkoavaruutta!
Pohjoisesta saapuva julmetun kylmä ilmavirtaus katkoo kaukolämpöputket kuin vanhan polvilumpion.
Kauhia myrskytuuli puhaltaa ainakin 100 desibelin voimalla ja merellä lentelee Ruotsinlaivoja sekä sukellusveneitä pitkin poikin taivaan täydeltä.
Luntakin kinostuu niin paljon, että linja-autot joutuvat ajamaan pitkissä lumitunneleissa.
Ja tämä on vasta alkua!
Voipi jopa koko maapallo keikahtaa nurinniskoin.
Eipä tämä paljoa naurata, ei... - kauhistuksen hävitys
hävityksen kauhistus kirjoitti:
Kyllä ne sammaleet kohta sinkoutuvat kohti ulkoavaruutta!
Pohjoisesta saapuva julmetun kylmä ilmavirtaus katkoo kaukolämpöputket kuin vanhan polvilumpion.
Kauhia myrskytuuli puhaltaa ainakin 100 desibelin voimalla ja merellä lentelee Ruotsinlaivoja sekä sukellusveneitä pitkin poikin taivaan täydeltä.
Luntakin kinostuu niin paljon, että linja-autot joutuvat ajamaan pitkissä lumitunneleissa.
Ja tämä on vasta alkua!
Voipi jopa koko maapallo keikahtaa nurinniskoin.
Eipä tämä paljoa naurata, ei...Kyllä olet oikeassa,kun lunta tulee hirveän paljon ja tulee epätasapaino, maapallo tosiaan keikahtaa ylös alaisin, sitten joudumme eteläiselle pallon puoliskolle,ei hätää siellähän on kesä.
- hallin hammas
kauhistuksen hävitys kirjoitti:
Kyllä olet oikeassa,kun lunta tulee hirveän paljon ja tulee epätasapaino, maapallo tosiaan keikahtaa ylös alaisin, sitten joudumme eteläiselle pallon puoliskolle,ei hätää siellähän on kesä.
Tällä maapallon väestön läskistymisellä pallo kellahtaa muutenkin radaltaan.
Vaikka me suomalaiset onkin nyt lopetettu painonkeräys.
- eräs blondi
Minulle putosi juuri taivas niskaan saadessani tietää että kasvoissani olevat "jutut" ovat ihosyöpää.
Siihen loppui aurinko ja matkustelu,valitettavasti. Jos tästä selvitään.- maksaläikkämummo
Ohhoh! Minkä näköisiä ne oli!
maksaläikkämummo kirjoitti:
Ohhoh! Minkä näköisiä ne oli!
Jutskoja kuten hän kertoi, jutskoja.
- ----
korpikirjailija kirjoitti:
Jutskoja kuten hän kertoi, jutskoja.
Ja mitähän ihmettä sinä meinaat?? Mihä hauskaa asiassa näet?
- Jutska :)
---- kirjoitti:
Ja mitähän ihmettä sinä meinaat?? Mihä hauskaa asiassa näet?
Tulistiko sinä kertomaan ihosyövästa palstan huuhaa ketjuun?
- varrella virran
Jutska :) kirjoitti:
En tietenkään tulisi, jos minulla ei sitä olisi. Varmaan karmeaa epäillä aina ja kaikkea.
Mutta, onhan siitä sanontakin, kuka mistä lakia lukee.
Monihan täällä kertoilee ummet ja lammet. Miksi aiot lopettaa matkustelun?
Auringonpaisteelta voi suojautua monella tapaa.
Syöpä on varmaan pudottanut ja tulee pudottamaan taivaan monen ihmisen niskaan. Ehkä kannattaisi iloita siitä, että hoitoon pääsee yleensä melko nopeasti diagnoosin jälkeen. Syöpiä tutkitaan ja uusia hoitomenetelmiä kehitetään jatkuvasti.
Jotkut muut potilaat joutuvat odottelemaan joskus pitkäänkin erilaisissa jonoissa.
Positiivista uskoa tulevaisuuteen!
Yritetään itse pitää huoli, että elämä jatkuu loppuun saakka.- miksi huuhailette?
Jutska :) kirjoitti:
Miksei ihosyövästä voisi kertoa siinä kuin kaikesta muustakin? Kyllä siitä uutisesta varmasti taivas putoaa niskaan niin rankasti, että pientä lumentuloa tai hollantilaisia kitkarenkaita ei pidä mainitsemisen arvoisina asioina .
- eräs blondi
varrella virran kirjoitti:
En tietenkään tulisi, jos minulla ei sitä olisi. Varmaan karmeaa epäillä aina ja kaikkea.
Mutta, onhan siitä sanontakin, kuka mistä lakia lukee.
Monihan täällä kertoilee ummet ja lammet.Totta joka sana,pari tuntia olen istunut sohvalla ja miettinyt menneitä ja tulevia,eikö täällä saa kirjoittaa mitä haluaa,itse kukin?
Nenän varressa olevassa finnin näköisessä vuotavassa patissa on ihosyöpä,auringosta johtuva, niinkuin yleensä tulee.Leikkaus edessä pikaiseen,loppu on hämärän peitossa,epämääräisiä läiskiä on muuallakin.
Et se siitä kesän ja kesien ihanuudesta ja matkailusta,juuri tulin lääkäristä ja pari viikkoa sitten etelästä. - varrella virran
miksi huuhailette? kirjoitti:
Miksei ihosyövästä voisi kertoa siinä kuin kaikesta muustakin? Kyllä siitä uutisesta varmasti taivas putoaa niskaan niin rankasti, että pientä lumentuloa tai hollantilaisia kitkarenkaita ei pidä mainitsemisen arvoisina asioina .
Eräät omivat palstan, ja pitävät melkein kaikkia muita kirjoittajia alamaisinaan
- maksaläikkämummo
eräs blondi kirjoitti:
Totta joka sana,pari tuntia olen istunut sohvalla ja miettinyt menneitä ja tulevia,eikö täällä saa kirjoittaa mitä haluaa,itse kukin?
Nenän varressa olevassa finnin näköisessä vuotavassa patissa on ihosyöpä,auringosta johtuva, niinkuin yleensä tulee.Leikkaus edessä pikaiseen,loppu on hämärän peitossa,epämääräisiä läiskiä on muuallakin.
Et se siitä kesän ja kesien ihanuudesta ja matkailusta,juuri tulin lääkäristä ja pari viikkoa sitten etelästä.Se on sitten samantapainen ihosyöpä kun tädilläni oli aikoinaan. Vaan hänellä niitä ehti tulla jo monen patin rykelmänä, nenänjuureen nekin. Hän ainakin siitä selvisi ilman muita kommelluksia ja eli tosi vanhaksi. Ja se oli jo sellaiset kolmekymmentä vuotta sitten. Nykyisin ne osaa lääkärit jo enemmänkin sillä alalla. Toivottavasti ne muut läiskät eivät osoittaudu pahoiksi.
- Pirre*
eräs blondi kirjoitti:
Totta joka sana,pari tuntia olen istunut sohvalla ja miettinyt menneitä ja tulevia,eikö täällä saa kirjoittaa mitä haluaa,itse kukin?
Et se siitä kesän ja kesien ihanuudesta ja matkailusta,juuri tulin lääkäristä ja pari viikkoa sitten etelästä.Toivottavasti se on syöpää, joka harvoin lähettää etäpesäkkeitä, niinkuin esim. tyvisolusyöpä, onnea matkaan, elämä on jne..
- Pirre*
Pirre* kirjoitti:
Toivottavasti se on syöpää, joka harvoin lähettää etäpesäkkeitä, niinkuin esim. tyvisolusyöpä, onnea matkaan, elämä on jne..
p.s. anopillani oli aikoinaan semmoinen syöpä tuossa silmän alla, se leikattiin ja mummohan ei siihen kuollut, tuli muuta joka vei " kymmenien" vuosien päästä, kyl se on sitä usko vain :)
- eräs blondi
Pirre* kirjoitti:
p.s. anopillani oli aikoinaan semmoinen syöpä tuossa silmän alla, se leikattiin ja mummohan ei siihen kuollut, tuli muuta joka vei " kymmenien" vuosien päästä, kyl se on sitä usko vain :)
Kiitos kannustuksesta,olen optimisti ja luotan lääkärin sanaan,hän sanoi että se paranee.
Viimeyö meni miettiessä syntyjä syviä,jotenkin tuntuu että meitä ihmisiä koetellaan ettei elämä saisi olla hyvin,vetäistään matto jalkojen alta.
Tänään sain siivouspuuskan,nyt koti kiiltää ja tuli koluttua kaikki unohtuneet nurkatkin,terapiaa pahaan mieleen.
Kyllä se tästä lähtee,vaikka ulkonakin on mitä vastenmielisin ilma.
Neljän vuoden ajan kokeminen on minun mielestäni suurta ylellisyyttä.
Ihanaa, että olemme saaneet tänä vuonna ainakin täällä etelä-Suomessa nauttia pitkään kulta-punaisesta ruskasta. Pian ruska kuolee ruskeaksi ja peittyy toivottavasti pian valkoisen lumen alle. Uneksin valkoisesta marraskuusta ... tai ainakin joulusta.
Aurinkoisia syyspäiviä!- k/k
Ja mitähän hauskaa siinä lumessa on ?
- ´´´''
k/k kirjoitti:
Ei mitään, ainakaan minun mielestäni.
- .pehmoista
´´´'' kirjoitti:
Päin vastoin minä odotan lunta ja hiihtokeliä,lumi on mukavan pehmoista,kuin lapsen pylly.heh
- k/k
´´´'' kirjoitti:
Sitä minäkin ,kirottu olkoon se valkea töhnä joka tunkeutuu joka paikkaan ,pakottaen syyttömät huhkimaan sen kimpussa.
- ´´´''
k/k kirjoitti:
Sitä minäkin ,kirottu olkoon se valkea töhnä joka tunkeutuu joka paikkaan ,pakottaen syyttömät huhkimaan sen kimpussa.
Vielä sitä töhnää ilkeämpää on jäinen liukkaus. Vanhat lonkat kun pamahtaa rikki, on vitsit vähissä.
Niih! k/k kirjoitti:
Uusi valkoinen lumi peittää kaiken lian ja roskat, tekee maiseman pehmeäksi ja valoisaksi. Pääsee hiihtämään, kelkkailemaan, lumikenkäilemään, leikkimään, rakentamaan lumilinnoja ym.ym. Lumi suojaa kasveja ja varmistaa, että pääsemme aikanaan nauttimaan kevään heräämisestä.
Pihan lumityöt tarjoavat luonnollista liikuntaa. Lumessa on kiva kahlata ja tehdä lumienkeleitä... jos pääsee vielä itse nousemaan ylös. ;)- k/k
´´´'' kirjoitti:
Vielä sitä töhnää ilkeämpää on jäinen liukkaus. Vanhat lonkat kun pamahtaa rikki, on vitsit vähissä.
Niih!Kun vihroin se maaliskuinen aurinko taas lämmittää karvaista naamaani niin polvirukoukset teen ja lähren ilosena kotiin ja en koskaan tuu enää töihin ellei pyyretä.
- k/k
optimisti-orvokki kirjoitti:
Uusi valkoinen lumi peittää kaiken lian ja roskat, tekee maiseman pehmeäksi ja valoisaksi. Pääsee hiihtämään, kelkkailemaan, lumikenkäilemään, leikkimään, rakentamaan lumilinnoja ym.ym. Lumi suojaa kasveja ja varmistaa, että pääsemme aikanaan nauttimaan kevään heräämisestä.
Pihan lumityöt tarjoavat luonnollista liikuntaa. Lumessa on kiva kahlata ja tehdä lumienkeleitä... jos pääsee vielä itse nousemaan ylös. ;)Joopa joo ,kuhan muutama asukas on tehny lumienkelin pihalle,kyllä kuulee talkkari kunnias
- ´´´''
k/k kirjoitti:
Kun vihroin se maaliskuinen aurinko taas lämmittää karvaista naamaani niin polvirukoukset teen ja lähren ilosena kotiin ja en koskaan tuu enää töihin ellei pyyretä.
Niinkö olet ihan aikuisten oikeasti päättänyt? Pitääkö päätös?
Etköhän sinä ole jo tarpeeksi louhinut suolakaivoksella.
Kyllä sinä jotain askarointia aina keksit. Ei sinulla tule aika pitkäksi. - .pehmoista
´´´'' kirjoitti:
Niih!Voi sitä riemua,lapset riemuitsevat kanssani kun joka paikka on lunta tulvillaan.vanhakin tässä nuortuu leikkimään,kun ois talvi ainainen.
- k/k
´´´'' kirjoitti:
Niinkö olet ihan aikuisten oikeasti päättänyt? Pitääkö päätös?
Etköhän sinä ole jo tarpeeksi louhinut suolakaivoksella.
Kyllä sinä jotain askarointia aina keksit. Ei sinulla tule aika pitkäksi.Rahat siin loppuu kun touhuun ja aika ,en mä pitkästy , niitä juuriluutiakin pitäs ehtiä sitomaan.
- k/k
.pehmoista kirjoitti:
Voi sitä riemua,lapset riemuitsevat kanssani kun joka paikka on lunta tulvillaan.vanhakin tässä nuortuu leikkimään,kun ois talvi ainainen.
Pehmoista on touhu kun se lasten lumipallo lyhty tehrään keskelle polkua ja sysipimees yässä saa sitä pallo kerrallaan siirtää syrjään ja yrittää kasata uurelleen.
Voi ku talvi on ihkee. - .pehmoista
k/k kirjoitti:
Pehmoista on touhu kun se lasten lumipallo lyhty tehrään keskelle polkua ja sysipimees yässä saa sitä pallo kerrallaan siirtää syrjään ja yrittää kasata uurelleen.
Voi ku talvi on ihkee.Elä sie k/k iso mies itke,eihän tätä talven riemua kestä kuin puolivuotta vaan,pysy sisällä eukos kanssa,kyllä teille joku ruokaa kantaa,sitten kevväällä pääset ulos kärpästen iloksi.
- O - O
k/k kirjoitti:
Joopa joo ,kuhan muutama asukas on tehny lumienkelin pihalle,kyllä kuulee talkkari kunnias
Miksi talkkaria sätitään?
- siivoojaparka
O - O kirjoitti:
Miksi talkkaria sätitään?
No joo, sanopa miksi rappusiivoojaakin sätitään kun tulee talvella hiekkaa ja rapaa sisälle enemmän kun ehtii siivota pois. Ykskin ainut ihminen työntyy hissiin lastenvaunujen pyörät hiekkaista lunta täynnä ja kynnyksellä on sillon niin paljon hiekkaa ettei ovet mene kiinni. Siivooja siitä saa haukkumiset; siivotaanko täällä koskaan...
Kyllä minä toivoisin tämän viimeisen talveni alalla lumettomana tai ainakin vähälumisena. - <zzz<
siivoojaparka kirjoitti:
No joo, sanopa miksi rappusiivoojaakin sätitään kun tulee talvella hiekkaa ja rapaa sisälle enemmän kun ehtii siivota pois. Ykskin ainut ihminen työntyy hissiin lastenvaunujen pyörät hiekkaista lunta täynnä ja kynnyksellä on sillon niin paljon hiekkaa ettei ovet mene kiinni. Siivooja siitä saa haukkumiset; siivotaanko täällä koskaan...
Kyllä minä toivoisin tämän viimeisen talveni alalla lumettomana tai ainakin vähälumisena.Siinä ei paljon toivo auta,tavesta ei voi syyttää ketään,koska asumme täällä pohjolassa,jos homma ei toimi syy on meissä.
- siivoojaparka
<zzz< kirjoitti:
Siinä ei paljon toivo auta,tavesta ei voi syyttää ketään,koska asumme täällä pohjolassa,jos homma ei toimi syy on meissä.
Kai sille jotain vois tehä. On ne ennenkin osannu...
Muistatteko, kun yhtenä talvena maailman viisaat kokoontuivat pohtimaan, mitä ilmaston lämpenemisen estämiseksi voitaisiin tehdä. Kun muuta ratkaisua ei löytynyt, niin päätettiin soittaa maailman kaikkia kirkonkelloja samaan aikaan, niinkuin ennenvanhaan kun joku katastrofi oli kynnyksellä. Jopahan tepsi. Heti perään tuli niin mahottomat pakkaset, että räkä jäätyi nenään ennenkun sen ehti niistää ulos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815