Kirkkaita valoja merellä?

Kalamieskaksikko

Hei! Täällä oli joskus vuosia sitten ketju jossa puhuttiin oudoista valoista merellä jossain Loviisan lähellä. En löytänyt sitä, mutta haluaisin kysyä valoista jotka näin eilen. Olin illalla kaverin kanssa kalassa siellä kaupungin leirintäalueella joka on lähellä ydinvoimalaa. Ahventa tuli hyvin ja lopetettiin vasta kun tuli niin pimeä ettei enää nähnyt kalastaa. Kun kannettiin tavaroita ja kaloja autoon niin kaveri huomasi siellä Loviisanlahden toisella puolella kirkkaan valon joka liikkui hotaasti puiden yläpuolella etelään päin. Ajateltiin että se on helikopteri vaikka olikin tosi kirkas. Päätettiin olla vähän omavaltaisia ja laitettiin nuotio siihen leirialueen nuotiopaikalle. Kun paistettiin makkaraa niin oli jo tosi pimeä ja silloin huomattiin uudestaan se valo. Se liikkui edestakaisin siinä sen suuren saaren päällä. Jonkun ajan päästä niitä valoja tuli kaksi lisää joista toinen oli vähän sininen ja kirkkaampi kuin ne valkoiset. Kaveri yritti ottaa niistä valokuvaa mutta automaattisalama oli päällä ja välähti. Silloin se sininen valo SYÖKSYI sieltä kilometrien päästä jotain sekunnista siihen meidän luokse jotain 50 m päähän rannan lähelle. Valo oli niin kirkas että ei voinut katsoa sitä ja silti sattui silmiin. Tajuttiin että ei takuulla ollut helikopteri vaan jotain ihan outoa. Se oli siinä ehkä minuutin ja viuhahti sitten takaisin sinne mistä tulikin. Me taidettiin melekein sotkea huosut ja lähdettiin nopeasti pois. Onko kenelläkään mitään samanlaisia juttuja tapahtunut? Olis kiva kuulla.

52

1179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valo?ilmiö
    • valovalo

      Justiinsa samanlaisia näkyjä, ja aina kun herään niin pyjama on märkä!

    • Kurispanta

      Aina jotkut alkavat vääntämään tällaista keskustelua huumoriksi tai jopa pilkaksi. Siksi en kerrokaan mitä kaikkea olen nähnyt kuluneena kesänä ja syksynä. Annan kuitenkin vinkin: Viettäkää aikaa Källassa iltayöstä ja kiikaroikaa länteen ja lounaaseen. Jos teette niin kuin ehdotin, niin uskon että skeptikoiltakin hymyt hyytyvät.

    • Verot 40 v Loviisaan

      "...kaupungin leirintäalueella joka on lähellä ydinvoimalaa... "
      Onko sellainenkin ja jos on, niin miksi se on salattu tavallisilta kaupunkilaisilta?
      Kartan mukaan olen tuosta noin 15 000 kertaa ohi kulkenut, vaan en tiennyt...

      Onhan niitä jotakin saariakin ostettu verorahoilla eliitin lomapaikoiksi eikä niistä rahvaalle mitään kerrota.
      Sattumalta sain jonkun paperin käsiini vuosia sitten ja siinä kerrottiin.
      Kuulemma saa nauttia lomastaan niissä, mutta salaisia ovat, ei niistä asukkaille kerrota. Eikä niihin pääse edes kulkemaan kuin se eliitti, jolla on varaa veneisiin. Ehkä heille tiedotetaankin? Looshissa?

      Ja salainen on sekin Pernajaan vuosia sitten rakennetun monitoimihallin sijainti. Ei näy kartalla enkä sitä (kuvasta) pihattonavetan näköistä rakennusta ole löytänyt vaikka etsinyt olen. Olisi se mukava kun saisi monitoimihallista nurkkauksen vuokrata, ettei tarvitsisi auton jarruremonttia ulkona räntäsateessa tehdä, vaan pääsisi nauttimaan verorahoilla rakennetun ja ylläpidetyn monitoimihallin palveluista edes yhden kerran eläissään.

    • Pyöräilijä

      Luulen ensimmäisen kirjoittajan tarkoittaneen Källan leirintäaluetta. Kuka tahansa saa sitä vuokrata eikä muutenkaan ole mikään eliitin kultarannikko.

      Minä en itse kalasta enkä veneile. Harrastukset suuntautuvat enemmän urheiluun. Kuitenkin minäkin olen kuullut juttuja Hudön oudoista valoista ja muistakin tapahtumista. Vaimoni vanha isä ja hänen veljensä niitä ovat pienessä rommissa ollessaan kertoneet. Minä en mitenkään voi uskoa, että he umpirehellisinä ihmisinä iskisivät tarinaa vailla totuuspohjaa. Uskon siis, että jotain toistaiseksi selittämätöntä siellä Hudön tienoilla on tapahtunut ja tapahtuu ehkä yhäkin.

    • M1tV1t

      Olin kaverin kanssa merellä taimenia uistelemassa 3.1. Tulimme pimeässä joskus viiden paikkeilla ulkomereltä kohti Loviisaa Hudön itäpuolista väylää. Olimme juuri ohittamassa sitä kohtaa missä on pitkä hiekkaranta, kun huomasimme kolme kirkasta valoa Hudössä. Siitä vanhasta kalastajanmökistä 200-300m pohjoiseen päin. Kaksi oli paikallaan lähellä maata, mutta kolmas liikkui hitaasti edes takaisin puunlatvojen yläpuolella. Ne näkyivät muutaman minuutin ja sammuivat sitten. Kun olimme Svartholman kohdalla, niin näimme valojen syttyvän uudelleen suunnilleen samassa paikassa.

      • Ei p*skahousu

        Miksi kukaan ei käy paikanpäällä katsomassa?
        Jos minulla olisi vene ja näkisin tuollaista, niin tottakai kävisin katsomassa.
        Vai onko kaikki vain tyhjää löpinää?


    • juhan af grandi

      Proskyn kaverit lennättää koptereitaan?

    • odotettavissa

      Voi liittyä maan magneettikentän kääntymiseenkin.

    • tiedä häntä

      Onko Olkiluodon suunnalla tehty vastaavia havaintoja? Muistelen yhden tutun kertoneen valoilmiöstä Rauman suunnalla vuosikymmeniä sitten, mutta en muista enää tarkasti paikkaa. Lähtemättömän vaikutuksen oli kuulemma tehnyt.

    • onhan niitä ollut
    • merenmies

      laiva etsiii pojuja valonheitimellä.

    • kiinnostavaa

      Milloin tehtiin ensimmäinen valohavainto? Vasta ydinvoimalan käynnistymisen jälkeenkö?

    • lsd

      Heti sen jälkeen kun kaverit oli syönyt löytämänsä sienet

    • levähdyspaikka

      Tehtiinkö viime yönä havaintoja? Auringonpurkaus oli pari vuorokautta sitten ja tienoon luulisi jo vihervälkehtivän.

    • synkistelijä

      Täälä ole auringosta nähty vilaustakaan miesmuistiin. Lieneekö sammahtanut jo pikkujoulun aikaan?

    • Antibiotabsolutist

      Uudenvuodenyönä frendin mökillä. Hyvin näkyi Hydö. Siellä paras ilotulitus. Raketit vain kipinöitä siihen verrattuna. Miksei kukaan tutki tuota? Kaveri kertoi nähneensä valot ja muutakin huikeaa kymmeniä kertoja sen 12-13v aikana mitä on ollut kesämökki. En enää epäile paskapuhetta kun sain nähdä omilla silmillä. Herätkää Loviisa, täällä tapahtuu kummallisia asioita.

    • mitä riistaa

      Ettekö ole kiikaroineet näkyykö kohteet paremmin? Muutama riistakamera kannattaisi viedä sinne kuvaamaan eri suuntia, osa ylöspäin!

    • Kuvinsa hullakin

      Ei siellä oikeasti mitään ole. Kunhan joutilaat vain jaskaa pauhavat. Jos olisi niin varmasti joku olisi käynyt katsomassa ihan paikanpäällä, mutta huvinsa kullakin.

    • orrengrund

      Soita luotsiasemalle ja kysy onko mitään näkynyt

    • taskulamppuko

      Turun puolessa oli postinjakaja nähnyt oudon valoilmiön jäällä. Mitään ei löytynyt etsinnöissä.

    • Työmatkalla

      Valoja Hydössö juuri nyt! Katso jos voit!

    • tötsä

      Missä on Hydössö?

    • nautittu on

      loviisan tuntien ni varmaa pikkasen muitaki ku nuotion savuja nautittu!

    • 3vuorolainen

      Tänään klo 05.10-05.35 näkyi valoja Hudössä. 2kpl ja kirkkaita oli. Hevossaaresta niitä katselin.

    • Päivävuorolainen

      Luulis Hevossaaren sekuriittiyksiköllä olevan jotain nauhalla vuosien varrelta ?

    • Armas Elain

      Alkuperäisessä keskustelussa muistaakseni väitettiin, että olisi paljonkin nauhoja valoista. Sitten niistä kertonut vartija poistui keskustelusta ja väitti työnantajan sitä vaatineen. Etsiköön itse sen keskustelun ketä kiinnostaa.

    • cc-13-2g

      Mikä tilanne nyt? Onko vielä ollut valoja?

    • Valaistunut

      Joku siellä hakee kaupunginjohtajan saavutuksia otsalampun valossa. Älä ole milläsikään :D

    • Veljen sisko

      "Nähtiin tähdenlento ylös päin", kertoi veljeni joskus 80-luvun alussa. Hän oli ollut kavereiden kanssa purjehtimassa ja tulivat yöllä pimeässä kotiin päin Kepsalon selällä.

    • Yamaha_mies

      Itse olen omistanut veneen 10 vuotta. Aika paljon on tullut vesillä käytyä, mutta mitään omituista en ole nähnyt. Pari veneilevää tuttavaa on kyllä kertonut noita valoja nähneensä. Ei tässä oikein tiedä mihin uskoisi?

      • Bemebok mies

        Elämässään Suomalainen mies uskoo joulupukkiin.Hän ei usko joulupukkiin.Hän ON joulupukki.


    • liian hapokasta!

      Aika skeptisesti suhtaudun näihin juttuihin, vaikka olen itsekin nähnyt tuollaisen leijuvan valopallon merellä rövar-saaressa 90-luvulla. Ei niitä kuitenkaan voi olla niin paljon kuin täällä väitetään.

    • Jotain siellä on

      Kaveri asuu harjulla korkeassa kerrostalossa. Näkee kuulemma hyvin kiikarilla sinne Hudöseen. 3v aikana on nähnyt valoja 11 kertaa.

      • uteliasutelias

        Eiks hän vois ottaa joitain kuvia niistä valoista ja laittaa jakoon, että muutkin näkisi?!?!


    • ??????????????????

      Onko mitään uutta?

      • Speedboat tester

        14.4 klo 22.24 Lensi valkoinen kirkas "unknowing flying object" tullen lännestä,kääntyi svartholman/myrörenin kohdalla etelään,pakko tässä on alkaa jo uskomaan,vaikka naureskellen näitä lukenut aiemmin...


    • Harald ja Nils

      Eilen laskimme venen veteen Hästholm ramppilta ja ajettiin sitä kotin. Hudö ohitettin ja huomasin että koko saari on niin tiheässä sumussa että edes puita ei näkynyt siellä. Tämä tapahtui jotain klo 14 aikoina. Mitään muuta paikkaa ei ollut sumussa. Vain Hudö ja se sumu loppui rantan. Ei valoja näkynyt mutta kummallinen juttu se tiheä sumu joka ei ollut muualla edes vähän.

      • Nirald ja Hans

        Huomasin saman sumun kun istuin ylälauteella. Astuessani alas ja edelleen ulos tilasta havaitsin, että muissa huoneissa ei sumua ollut. Vaimon kanssa ihmeteltiin, ulkonakin oli kirkas keli. Vain tuo yksi huone sumuili.


    • Harald ja Nils

      Humori on hyvä asia. Tässä asiassa se voi tappa hyvän keskustelun. Kohta ei ihmiset uskalla kertoa asioita kun saa naurua muuten.

    • ari551

      Yhtä vitsiä noi valot on muutenkin. Sekopäät!!

    • PVK ry

      En ole Loviisan vesillä mitään outoja valoja nähnyt, vaikka olen siellä asunutkin, mutta hesassa asuessani ja ollessani venekerhon yövartiossa näimme toisen väijymiehen kanssa yöllä oudon väreilevän oranssin valopallon, noin 2/3 osaa täysikuun koosta ja aivan teräväreunainen, liikkuvan taivaalla ja sitten laskeutuvan horisontin puunlatvojen tasalle. Puitten latvat piirtyivät selväpiirteisinä oranssia taustaa vasten. Ilmiö pysyi liikkumatta noin minuutin verran ja laskeutui sitten hiljaa puitten taakse, jolloin enää hehku kajasti puitten alta. Olimme molemmat koko ilmiön ajan aivan mykkinä hämmästyksestä, emmekä keksineet sille mitään selitystä. Väijyn jälkeen nukuttuani soitin Santahaminan varuskunnan PU:lle ja kysyin oliko heillä ollut yöllä mitään em. toimintaa, mutta PU kielsi mitään sellaista olleen ja tuntui pitävän minua hulluna. En ennen uskonut ns. UFO:ihin, mutta kun itse on nähnyt niin pakkohan se on uskoa.

    • Fafa kertoi

      Nyt kevät ja kesällä on moni ammattikalastaja saanut melkein yksin ajella sadeessa kun huviveneajajat ei ole ajanut merelle. On nähty monien mukaan paljon valoa Hudö ja Skarven mutta Hudö enemmin.

    • JouniJ

      Muutama vuosi sitten aika moni tuttu veneilijä kertoi nähneensä outoja valoja Loviisan vesillä ja varsinkin Hudössä. Nyt pariin vuoteen en ole kuullut niitä juttuja kuin pari kertaa. Ovatkohan ufot menneet kotiin :-)

    • Paritellen

      Viime yö oltiin teltassa Hudön hiekkarannalla. Mitään outoa ei nähty, mutta ukkosta saatiin niskaamme. Todella upea salamashow ja vettä tuli kuin aisaa.

    • star trek fani

      Onko ollut havaintoja iltojen ja öiden pimettyä?

    • star trek fani

      Vieläkö on humanoidit kesälomalla vai onko ollut toimintaa hudössä?

    • Anonyymi

      Minä näin saunassa mustan soikion vaikka ei ollut sumuakaan? Samoin hetken kuluttua näin mustan kolmion kun vaimoni tuli alas ylä lauteelta! Se musta soikio oli silloin kun vaimoni kiipesi ylälauteelle! Minä tein molemmat ufohavainnot alhaaltapäin aina kun lisäsin puita kiukaan tulipesään! Lopulta saunan pukuhuoneessa tunnustelin ufoa? Oli lämmin hellä ja pehmoinen!

      • Anonyymi

        Hei kuulostaa tutulle tuo ufo, mäkin olen tainnut tunnustella sun ufoa...


    • Anonyymi

      Niitä on näkynyt ainakin vuodesta 1981. Olin källan kärjessä mato-ongella ja valoja oli näkynyt jo aiemminkin edellisinä vuosina.
      Myös talvisin.
      Olen käynyt tässä elämäni aikana myös yhdysvalloissa 68 kertaa Nevadassa.
      Siellä on nähty samaisia valoja jo 40 vuotta.
      Ovat kaiketi ufoja, eli tunnistamattomia valoilmiöitä.
      Tiedä sitten.

    • Anonyymi

      Loviisan sataman suunnasta kuuluu ärsyttävää ulinaa, koneen huminaa ikäänkuin tankkeri olisi tyhjäkäynnillä. Onko niitä moottoreita pakko huudattaa yöllä???

    • Anonyymi

      Reimarsin Kasaberget on hyvä,korkea paikka tiirailla valoja, varsinkin, kun illat tästä hiukan pimenee. Paras paikka lienee vanha tulenjohtorakennus, jonka katolta on hyvät tähystysalat myös Hudön suuntaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5118
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3347
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1482
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1317
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1026
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      928
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe