ford mondeon hikinen loppu
11
1357
Vastaukset
- aikamies jo
mitähän se poliisille kuuluu jos fordit palaa. kuulemma nykyään fordit palaa sytyttämättä,joskus aikoinaan epätoivoiset ford jullit poltteli eskorttejaan vakuutus rahojen toivossa.
- poliisille asiaa
h.lvetin pellet.
Vuoden 2004 alussa, Ford lopetti vanhan 4-sylinteriset Zetec moottorit ja korvasi sen Mazdan MZR -moottoriin pohjautuvalla suunnittelulla. Tämä sisälsi 2.0 litraisen Duratec 20, 2.3 litraisen Duratec 23 sekä kokonaan uuden 2.5 litraisen Duratec 25 moottorin. Ford rakentaa moottorit heidän omaan käyttöönsä Mexikon Chihuahuassa, Michiganin Dearbornissa, Espanjan Valenciassa, Filippiinien Lagunassa sekä Nanjingissa, Kiinassa.
[muokkaa] Duratec 18
Duratec 18 on 1.8 L (1798 cc). Sekä isku että poraus ovat sama 83mm. Siinä on kokonaan alumiininen moottorilohko valurautaisilla sylinteriputkilla sekä alumiininen DOHC sylinterikansi. Tehoa tässä on 125 hv @6000 rpm, sekä 165 Nm vääntöä @4250 rpm.
[muokkaa] Duratec 20
Duratec 20 on 2.0 litrainen (1999 cc) versio jota valmistetaan Meksikon Chihuahuassa. Sylinterihalkaisija on 87,5mm ja iskunpituus 83.1mm.
Sitä käytetään Focuksessa, Fiesta ST:ssä, C-Maxissa, Mondeossa ja S-Maxissa. Transit ja Galaxy käyttävät Duratec HE -moottoreita. Moottori on täysinalumiinen valurautaisilla sylinteriputkilla. Siinä on valurautainen tai vahvistettu muovinen imusarja.
Muovinen imusarja aikaisemman mallin 1.8 ja 2.0 litraisissa on herkästi hajoava johtuen huonolaatuisesta materiaalista. Imusarjassa on pyörrelautaset akselissa sylinterikannen liitoksessa. Useimmat tapaukset johtuvat yksittäisistä pyörrelautasista niiden irrotessa ja mennessä moottoriin.
[muokkaa] Duratec 23
Duratec 23 on 2.3 litrainen (2261 cc) moottori. Sylinterihalkaisija on 87,5mm ja iskunpituus 94mm. Moottori on täysin alumiininen valurautaisilla sylinteriputkilla.
23EW moottoria rakennetaan Chihuahuassa Meksikossa useisiin etuvetoisiin Fordin malleihin asennettevaksi. Fordin nimikoodi EW tarkoittaa itä-länsi asennusta (East-West), toisinsanoen etuvetoista asennusta.
23NS -moottoria (North-South, eli takavetoiseen tarkoitettu) on valmistettu Michiganissa Ford Rangeria sekä Amerikan B-sarjan Mazdaa varten. Nämä moottorit ovat säädetty vääntäviksi tehden ne sopiviksi kevyt-kuorma-autoille ja moottori tuottaa 143 hv (107 kW) @5250 rpm sekä 209 Nm @ 3750 rpm. - h.vetin pellet
poliisille asiaa kirjoitti:
h.lvetin pellet.
Vuoden 2004 alussa, Ford lopetti vanhan 4-sylinteriset Zetec moottorit ja korvasi sen Mazdan MZR -moottoriin pohjautuvalla suunnittelulla. Tämä sisälsi 2.0 litraisen Duratec 20, 2.3 litraisen Duratec 23 sekä kokonaan uuden 2.5 litraisen Duratec 25 moottorin. Ford rakentaa moottorit heidän omaan käyttöönsä Mexikon Chihuahuassa, Michiganin Dearbornissa, Espanjan Valenciassa, Filippiinien Lagunassa sekä Nanjingissa, Kiinassa.
[muokkaa] Duratec 18
Duratec 18 on 1.8 L (1798 cc). Sekä isku että poraus ovat sama 83mm. Siinä on kokonaan alumiininen moottorilohko valurautaisilla sylinteriputkilla sekä alumiininen DOHC sylinterikansi. Tehoa tässä on 125 hv @6000 rpm, sekä 165 Nm vääntöä @4250 rpm.
[muokkaa] Duratec 20
Duratec 20 on 2.0 litrainen (1999 cc) versio jota valmistetaan Meksikon Chihuahuassa. Sylinterihalkaisija on 87,5mm ja iskunpituus 83.1mm.
Sitä käytetään Focuksessa, Fiesta ST:ssä, C-Maxissa, Mondeossa ja S-Maxissa. Transit ja Galaxy käyttävät Duratec HE -moottoreita. Moottori on täysinalumiinen valurautaisilla sylinteriputkilla. Siinä on valurautainen tai vahvistettu muovinen imusarja.
Muovinen imusarja aikaisemman mallin 1.8 ja 2.0 litraisissa on herkästi hajoava johtuen huonolaatuisesta materiaalista. Imusarjassa on pyörrelautaset akselissa sylinterikannen liitoksessa. Useimmat tapaukset johtuvat yksittäisistä pyörrelautasista niiden irrotessa ja mennessä moottoriin.
[muokkaa] Duratec 23
Duratec 23 on 2.3 litrainen (2261 cc) moottori. Sylinterihalkaisija on 87,5mm ja iskunpituus 94mm. Moottori on täysin alumiininen valurautaisilla sylinteriputkilla.
23EW moottoria rakennetaan Chihuahuassa Meksikossa useisiin etuvetoisiin Fordin malleihin asennettevaksi. Fordin nimikoodi EW tarkoittaa itä-länsi asennusta (East-West), toisinsanoen etuvetoista asennusta.
23NS -moottoria (North-South, eli takavetoiseen tarkoitettu) on valmistettu Michiganissa Ford Rangeria sekä Amerikan B-sarjan Mazdaa varten. Nämä moottorit ovat säädetty vääntäviksi tehden ne sopiviksi kevyt-kuorma-autoille ja moottori tuottaa 143 hv (107 kW) @5250 rpm sekä 209 Nm @ 3750 rpm.Tämä on 2.5 litrainen (2488cc) R4 moottori, joka on kehitetty Duratec 23:n pohjalle. 'Duratec 25':ttä ei saa sekoittaa samannimiseen 2.5 litraiseen V6 Duratec-moottoriin. Tämä moottori on identtinen Mazdan MZR 2.5 litraisen moottorin kanssa. Sylinterihalkaisija ja iskunpituus ovat 89mm x 100mm. Teho nousi 175 hevosvoimaan (129 kW) @ 6000 rpm ja vääntöä on 233 Nm @ 4500 rpm. Tämä on sulavin ja hiljaisin R4 Duratec -moottori.
- Kuttaperkatankki
Polttoainesäiliö se vuan falskaa ja vähän loimottelee...
- kuttaperkkaa
noh taitaa olla kaikissa fordeissa tankkikin hajolla jo uudesta alkaen
- yhtä samaa
ois pitäny fordin perustaa se teurastamo kun sieltä mallia otti. ei toimi teurastamon linjat auton valmistuksessa,teuraita tulee
http://hikipedia.info/wiki/Ford- ei o sanaseppo
Vaikee on Fordista provoo vääntää!!!!
Aika huonoo tulee... - minkäs sille voi
ei o sanaseppo kirjoitti:
Vaikee on Fordista provoo vääntää!!!!
Aika huonoo tulee...taitaa olla asiat niin että fordista ei tarvitse kenenkään vikoja keksiä,niitä riittää aivan oikestikin
- pärnäsen isäntä
minkäs sille voi kirjoitti:
taitaa olla asiat niin että fordista ei tarvitse kenenkään vikoja keksiä,niitä riittää aivan oikestikin
Saattoi joskus 15vuotta sitten olla vielä, mutta nykyään ne pitää keksimällä keksiä...ja huonosti provoilta sekin onnistuu!!!
- nykypäivän tuskaa
näin luotettavako se ford on
http://www.tekniikkatalous.fi/autot/ford floppasi toyota tykitti ndash roima muutos autojen luotettavuuskyselyssa/a851826
oikeat omistajat pettyneitä pahoin fordin ainaisiin vikoihin - tuskaa!
tuskaa,tuskaa piisaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/09/04/toyota-kutsuu-satoja-tuhansia-autoja-korjattavaksi/201312328/304 TUSKAA!!!!!!
http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/10/18/turvatyynyt-paukkuu-toyota-vetaa-takaisin-lahes-miljoona-autoa/201314531/304 PAUKUUKII JA TUSKAA!!!
http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/09/27/toyota-siennassa-vaihdevika-yhtio-kutsuu-autot-huoltoon/201313523/304 AMERIKASSAKIN TUSKAA!!!
TUSKA VAAN JATKUU!!!!!!!!!!!!
http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/08/09/toyota-tiesi-kuolemiin-johtaneesta-kaasupolkimesta/201311041/304 TUSKA SENKUN JATKUU,JATKUU,JATKUU,JATKUU...........................................................
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12701Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1561304Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491155- 1271018
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?207980Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä18956- 42879
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297875- 72865