botuliinipistokset migreeniin?

krooninenmigreeni

Hei! Olen 16-vuotias tyttö ja "sairastanut" migreeniä nyt noin 7 vuotta. Migreeni pääsi kroonistumaan viime keväänä. Estolääkkeitä on kokeiltu nyt yhteensä neljää (propral, emconcor, tobimax ja triptyl) eikä mistään ole ollut apua. Kohtauslääkkeitä on ollut käytössä kolmea eri sorttia (miranax, imigran ja relert) eikä mikään ole ollut täysin toimiva. Ymmärrän toki että mikään lääke ei voi viedä kipua jo kroonistuneesta migreenistä. Kohta ois neurologille taas aikaa ja aletaan miettimään näitä botuliini pistoksia. Siispä onko kellään mitään kokemuksia näistä pistoshoidoista? Nimittäin hirvittää hieman ajatus botoxista päänahan alla...

5

411

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Entinen nuori

      Hei! Nostin sinulle luettavaksi yhden vanhemman keskustelun.
      Olen itsekin migreeniä sairastava, mutta minulla on juuri 16 täyttävä poika, joka myös kärsinyt migreenistä pitän. Todennäköisesti päänsärkyjä oli jo ennen kouluikää..me vanhemmat emme vain oikein ymmärtäneet asiaa. Nyt migreenikohtauksia on noin 3-5 päivänä viikossa. Samat lääkkeet kokeiltu kuin sinulla.
      Miten sinä olet koulussa saanut käytyä? Kuinka usein särkypäiviä on?
      Botox-pistoksista ei ole meidän kohdalla vielä puhuttu. Valitettavasti siihen ei siis kokemuksia jaettavaksi. Ehkä tuossa vanhassa keskustelusa on jotain hyödyllistä sinulle.

      • krooninenmigreeni

        Minulla on suunnilleen sama määrä kohtauksia viikossa, kuin pojallasi. Olen huomannut, että aloitettuani lukion kynnys jäädä kotiin on kasvanut. Olen tunnollinen koulussa kävijä ja viime keväänä pakotin itseni välillä jäämään kotiin parantelemaan, tosin kipu oli silloin hieman voimakkaampaa kuin nyt. Tämän syksyn aikana olen ollut kuitenkin vain yhden päivän pois koulusta.


    • kroonikkopotilas

      Minulla kokeiltiin botuliinia mutta en saanut siitä apua. Itse pistäminen ei juurikaan sattunut mutta rahapussia tämän kokeilu hieman kevensi. Botuliini maksoi 180 e ja lääkärinpalkkio päälle. Neurologin mukaan vain n.30 prossaa saa siitä avun ja minä kuuluin siihen toiseen porukkaan. Lääkärin mukaan botuliini ei auta sellaisia potilaita, joilla on kohtauksia harvemmin eli pitäisi olla siinä porukassa, jossa särkee päätä vähintään joka toinen päivä. Kaikkea voi tietty kokeilla. Yhdellä auttaa yksi juttu ja toiselle toinen. Eri neurologitkin tuntuvat antavan vähän erilaisia neuvoja. Botuliinin pisto ei minua ainakaan satuttanut sen enempää kuin normi rokotus. Laitettiin varmaan n. 10 pistoa,muutama silmien yläpuolelle loput takaraivoon. Kokeilemisen arvoinen asia mielestäni.

      • Botox

        Sain botox-piikityksen migreeniin reilu pari viikkoa sitten, n. 30 piikkiä eri puolille päätä. Vasta nyt tuntuu, että on lamannut lihakset. Jäi kysymättä lääkäriltä, että voinko mennä värjäyttämään hiukset. Tuntuu, että piikeistä on jo ollut apua. Onko tuo piikitys este värjäykselle? Tietääkö kukaan?


    • Mae

      Minulla on ollut 2 vuotta krooninen sekatyyppinen päänsärky joka siis käsittää kroonisen migreenin ja jännityspäänsärkyn. Kaikki mahdolliset lääkkeet on kokeiltu ja seuraavaksi pitäisi kokeilla botuliinipistoksia. Pistäminen ei kauheasti kauhistuta, mutta se hinta! 530€ paristasadasta yksiköstä ja takuita hoidon tehosta ei ole. Mutta pieni raha sekin on jos kerrankin saisi elää ilman joka päiväistä päänsärkyä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      448
      4795
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1712
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1448
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1349
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1306
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1181
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      990
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      875
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe