Voiko joku kertoa minkälaista on toimintaterapia ja mitä siellä tehdää? Pelottaa enkä haluaisi mennä sinnekkään niinkuin en mihinkään muihinkaan juttuihin. Haluaisin suurimmaksi osaksi olla vain omissa oloissani enkä koe siinä olevan mitään suurempaa ongelmaa jos voin sillä tavalla edes vähän paremmin. Toivottavasti täällä on edes joku joka osaa kertoa.
Toimintaterapia
3
1690
Vastaukset
- Näillä mennään
Olen itse masennuseläkkeellä ja haluaisin taas kovasti ihmisten ilmoille. Joskus on tosin sellaisia kausia, etten haluaisi kotoa poistua mihinkään. Olen niin sanotusti mieleni mukaan. Jos on "uinu" kausi, olen kotosalla, enkä vaadi itseltäni mitään suurempia, koska se vaan pahentaa tilannetta. Ei siitä kannata ottaa huonoa omaatuntoa.
Kävin tutustumassa paikallisen Luotsi säätiön juttuihin ja se toimintaterapia mitä heillä oli tarjota oli sellaista askartelu näpertämistä, lappujen pusseihin liimaamista, koristeiden kiinnittämistä kortteihin yms. hommailua. Ja siitä saatava korvaus ei edes kata matkakulukorvausta jos ajattelee linja-automatkat edes takaisin. Ja porukka joka sitä hommaa teki oli älyllisesti kehitysvammaisia tai sitten hyvin uneliaaksi lääkittyjä, joten minä en siihen porukkaan sovi. Kykenisin tekemään ihan oikeaa työtä osa-aikaisesti, sillä ehdolla, että työnantaja ymmärtäisi nämä ajoittaiset huonot kaudet.
Voihan jokin toimintaterapia olla sinulle hyödyksikin, siellä voi hommailla oman jaksamisen mukaan jos haluat ihmisten ilmoille. Lisäansioiden toivossa se ei kannata, mutta vie ihmisten ilmoille jos sitä haluaa. - Toimintaterapeutti
En nyt pidemmälti tähän ala vastata, kun on sen verran vanha ketju, mutta muille googlailijoille ja asiasta kiinnostuineille, jotka tietoa toimintaterapiasta etsivät: yllä kuvailtu toiminta EI OLE TOIMINTATERAPIAA! Kyseessä on ilmeisesti ollut enemmänkin jokin työtoiminta tms. Toimintaterapia ei ole tähän verrattavissa, siitä ei saa palkkaa ja toimintaterapiassa toiminta on asiakkaalle itselleen tärkeäksi kokemaa.
T. Toimintaterapeutti - Anonyymi
Anneli toiminta terapian ohjaus Pyhäsalmi lapset sanoo eime sinne 70 km yliajotjuhliin tulla Pyhäsalmi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1232628- 1361999
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1151321Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631296- 971196
HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio291174En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k771151Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik351142Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.451109Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉841068