Löysin vanhasta

pirre

Hesarista kuolinilmoituksen jossa naisen nimi oli Ainoa Meren Helmi. Kutsumanimeä en tiedä, sitä ei oltu siinä erikseen mainittu. Mitä mieltä nimestä?

7

558

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neela

      ... oli pakko tarkistaa asia Väestörekisterin sivuilta.. Täällä kun on paljon feikkiviestejä. Tätäkin luulin ensin keksityksi, mutta eipä ollutkaan... :) Vuosien 1920-30 kuluessa todellakin esiintyy kerran nimi "Ainoa" ja kerran myös nimi "Meren". Helmi-nimeä en tarkistanut, sehän on ihan yleinen nimi.

      Ainoa Meren Helmi on siis todellakin ollut olemassa. Ei se ruma nimi ole; itse asiassa Helmi on yksi suosikeistani. Kuitenkin ajattelee, että miksi vanhempien on pitänyt antaa juuri tuollainen nimi, joka kieltämättä kuulostaa vähän hassulta.. Hesarissa oli melko äskettäin pari kasteilmoitusta, joissa poikavauvat (ei sentään sisarukset) olivat saaneet nimikseen Hermanni Mainio Mies sekä Uljas Elo Salama. Mielestäni tuollaiset yhdistelmät eivät oikein ole ihmisen nimiä; vähän pitäisi ajatella sopivuutta.

      Kuitenkin: Ainoa Meren Helmi ei em. nimisarjassa ole ollenkaan paha :)

      • !!!!

        Puhutaanhan nyt ihmislapsista eikä hevosista?! Siis noi nimet paremmin sopivat hevosille!


    • annakka

      mikä on tarina nimen takana?
      onkohan tässä joku titanic-draama vai?
      nuori nainen matkusti laivalla, rakastui ja tuli raskaaksi... menettikö hän sitten suuren rakkautensa ja jäljelle jäi vain tuo ainoa meren helmi?

    • Mikä nimi

      Hei,

      en tiedä tavoittaako tämä viesti enää vastaanottajaa mutta kyseessä on äitini Ainoa Meren Helmi ja kutsumanimenään hän käytti Helmi nimeä. Äidilläni oli ikäeroa seuraaviin sisaruksiinsa 12 vuotta joten tämä saattaa olla vaikuttanut nimen antamiseen. Minusta nimi on hyvin kaunis.

      • Eräs lukija

        Todella hurmaava nimi. :-) Oletin aloitusviestin luettuani kutsumanimen olevan Helmi, ja juuri noin se mielestäni sopiikin. Tuon tyyliset nimet tuntuvat myös nousseen uudestaan suosioon tänä päivänä, vaikka aivan yhtä uniikkia yhdistelmää ei vielä vastaan ole tullutkaan. :-)


    • utdyu

      Ihana nimi minun mielestäni :) Ja kun vielä käytetään puheessa tuota Helmeä. Tuosta nimestä saisi olla ylpeä. Mutta jos kutsuttaisiin puheessa koko nimellä se olisi tietysti hiukan outo, mutta niin olisi myös jos meistäkin käytettäsiin. Luokkahuoneessakin "Ole Jiri Juhani Matias hiljaa!"

    • Merianna84

      Minun mummini nimi :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe