Epäonnistunut tikkien poisto?!

neuvoja kaipaan!

Pieni koirani kävi kuukausi sitten steriloitavana ja poistimme siltä itse tikit 10vrk kuluttua leikkauksesta. Homma sujui helposti ja näytti, että haava oli siisti eikä lankaa enää jäänyt ihoon. Nyt kuitenkin olen ihmetellyt, että mikä pieni rupipallo siihen vatsaan on jäänyt ja vähän pyöräytin sitä sormillani, niin se lähti irti ja näyttää rupeutuneelta tikin pätkältä! :( Ihoon jäi juuri sen langan paksuinen pieni reikä ja ihon sisällä tuntuu vielä pieni pallo, joka ilmeisesti on myös osa lankaa. Mitäs nyt jos ihon sisälle onkin jäänyt vähän sitä lankaa?? Pitääkö ihoa avata lääkärissä ja poistaa se pieni pätkä vai voiko sen vaan antaa olla?

Meiltä kysyttiin leikkauksen yhteydessä, että poistetaanko tikit itse vai mennäänkö klinikalle poistattamaan. Aluksi olin klinikan kannalla ehdottomasti mutta päätettiin sitten kuitenkin poistaa ne itse, koska koira menee aina niin hysteerikseksi lääkärillä, joten oli näin helpompaa kaikkien kannalta...

8

11310

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...............

Jos koira menee hysteerikseksi eläinlääkärillä, on jotain mennyt pahasti pieleen. Ja jos et saanut tikkejä poistettua kunnolla, kannattaa käydä näytillä. Jos koira ei anna hoitaa itseään, kannattaa ongelmaan puuttua, eikä pitää pumpulissa. Seuraavalla kerralla sitten sinne lääkärille tikkien poistooon, eikö totta, koska ainakin meillä se sisältyy siihen toimenpiteen hintaankin. Ja nyt on sitten korkea aika miettiäå, miten saisi koiran suhtautumaan hoitoitoimiin paremmin.

• neuvoja kaipaan!

Et vastannut kyllä yhteenkään kysymykseeni. Muutenkin koko viestisi oli epäasiallinen ja typerä mutta onneksi osaan jättää sen omaan arvoonsa. :-) Tiedoksi vaan sinulle, että meillä ei kyllä koiria kasvateta pumpulissa ja antavat tehdä kaikkihoitotoimenpiteet hampaiden pesua myöten ihan ilman ongelmia. Tämä "hysteriajuttu" liittyy tosiaan tuohon tiettyyn klinikkaan, jossa koira on aikoinaan saanut traumoja, joten tämä olikin viimeinen kerta, kun siellä asioimme. Onneksi tapaamme toista eläinlääkäriä keskiviikkona, niin hän voi tsekata tilanteen ja antaa asiallisen vastauksen/mielipiteen asiaan. Kunhan nyt tulin kysyneeksi täältä ensihätään, kun tuon tilanteen huomasin. :-))

• rusettirinta

Tikit kannattaa poistaa siten, että ottaa solmusta kiinni. Teillä on varmaan käynyt niin, että solmu on jäänyt umpeutuneen ihon sisälle. Voi myös olla, että se on sisätikin solmu. Sisätikit sulavat itsestään. Jos solmu tulehtuu, eli iho pyrkii hylkimään, sen kyllä huomaa. Antaisin olla ja seuraisin, tuleeko muutoksia, eli iho punertuu.

• neuvoja kaipaan!

Joo, tiedän kyllä miten tikit kuuluu poistaa. Tämän koiran tikit oli vaan ommeltu kaikki yhteen pötköön, ei siis ollut yksittäisiä tikkejä. :/ Iho on nyt siis ihan ehjä, sisäpuolella vaan tuntuu ja kuultaa läpi sitä lankaa. En ymmärrä mitä tikkejä ne on olevinaan, kun tosiaan olen aika varma, että kaikki saatiin poistettua silloin kerralla... Jos ne on sitten jotain sisätikkejä, jotka on tulleet enemmän näkyviin ihon paranemisprosessin aikana. Todella paksua lankaa vaan on sitten laitettu sinne sisällekin ja epäilen vaan, että mahtaako nuo edes sulaa. :o

• Mutkaton käynti
    • neuvoja kaipaan!

Kaikki hyvin. :) Ne läpikuultavat osat on kuulemma sisätikkejä ja sulaa vaan vähän hitaammin pois, kun on niin pieni koira ja ohut iho. Jostain syystä se yksi langanpätkä vaan oli tunkenut ihosta läpi mutta nyt on iho hyvässä kunnossa ja arpi tosi siisti. Kiitos tuosta valeriana-vinkistä!

• rusettirinta

Mukava kuulla lopputulos. No olisit uskonut sitä, mitä tuolla ylempänä kirjoitin :) Kiva, että nyt on koiralla kaikki hyvin.

• neuvoja kaipaan!

Olin kyl samaa mieltä kanssasi mut kuten kirjoitin, niin meillä oli muutenkin eilen aika eläinlääkärille, niin sain siinä kätevästi kysyttyä vielä asiasta. :) Eipähän jäänyt mieltä askarruttamaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      243
      4629
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      76
      3065
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2473
    4. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1777
    5. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      28
      1753
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      80
      1456
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      85
      1285
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      143
      965
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      948
    10. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      894
    Aihe