asiaa ulkonäöstä ja näyttelijän työstä

actress

Hei, olen 18-vuotias tyttö ja haluan, olen aina halunnut näyttelijäksi. Olen alkanut miettimään että olenko tarpeeksi kaunis. Kauneusihannehan on suuret silmät, täyteläiset huulet, pieni ja suora nenä, korkeat poskipäät ja suorat hampaat. Minulla vain on iso nenä ja ohuet huulet. Tuntuu niin pahalta! Lisäksi minulla on ollut lapsena huulihalkio joten minulla on arpi, tosin huomaamaton sellainen mutta kuitenkin arpi nenän alla. Enkä nyt tarkoita että minun pitäisi olla joku kaunotar. Haluaisin vain olla riittävän kauniin näköinen. Mutta tosissani pelkään olevani liian ruma. Se on kauhea taakka painamassa harteillani.
On mielestäni hassua kun monet ihmiset tuskailevat painonsa kanssa. Sillehän voi tehdä jotain! Mutta mitä jos kasvot eivät ole kauniit? Minusta ei niin haittaa jos on iso nenä, mutta kumminkin isot huulet. Samoin jos on pieni nenä ja ohuet huulet. Olen elämässäni ollut neljässä leikkauksessahuulihalkion takia ja en tiedä haluanko enää leikkauksia.

Ulkönäon lisäksi olen miettinyt itse asiaa: näyttelemistä. Haluan opiskella ulkomailla, mutta tuntuu että siihenkin on niin paljon vaihtoehtoja. Esim. Jos pääsee teatterikorkeaan, sieltä kuulemma voi tehdä siirron vuodeksi ulkomaille toiseen kouluun, vähän niinkuin vaihto-oppilaana. Olen kumminkin miettinyt kannattaako teatterikorkea? Tarkoitan sinne on erittäin vaikea päästä ja sieltä valmistuttuaan saatat päästä näyttelemään sientä jonnekin kaupunginteatteriin. En vähättele tk:ta, mutta totuus on että suomesta valmistuu liikaa näyttelijöitä ja kaikille ei riitä töitä. Lisäksi haluaisin tv-näyttelijäksi. Olen myös ajatellut, että voisin hakea kouluun joko Englantiin tai USA:n. Lukukausimaksut ovat kuitenkin korkeat, joten minun täytyisi tehdä töitä samalla. Onko se mahdollista? Vai olisiko ensin parempi pitää välivuosi, lähteä ulkomaille, oppia kieltä kunnolla siinä samalla ja ansaita rahaa ja sitten vasta hakea kouluun. Tosin kaikki näyttelijät eivät ole opiskelleet näyttelemistä ja minusta tuntuu että se on minussa sisällä erittäin vahvasti. Toki voi suoraan lähteä New Yorkiin tai LA:han ja käydä koe esiintymässä. Mutta sitä varten pitäisi olla agentti. Mistä agentin saa? Vai pitääkö sellainen vain ”löytää”?

Haluaisin kovasti jonkun jonka kanssa voisin keskustella näistä asioista perinpohjaisesti, että saisin oikeasti tietoa ja pääsisin eteenpäin. Kuka voisi auttaa?

Aluksi kun puhuin ulkonäköasioista, en tarkoittanut haluavani olla mikään Angelina Jolie. Tarkoitan, että haluan olla niin kaunis,että minun on mahdollisuus saada rooleja. Tiedän, että ulkonäkö on tärkeä asia näyttelijälle ja olen huolissani vain kasvojen ulkonäöstä. Vartalooni olen tyytyväinen ja sen saa helposti treenattua kuntoon, olen vain huolissani kasvoista.

Olen erittäin kunnianhimoinen ja mitä ikinä teenkin, haluan päästä huipulle. Huipulla tarkoitan, että haluan näkyä ja näyttää taitoni ja ehdoton unelmani olisi, jos minun näyttelijäsuoritustani kehuttaisiin ja ihmiset oikeasti pitäisivät minua hyvänä näyttelijänä.

5

270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • njfkagö

      ja vitut

    • Genious

      Hei kuuntele itseäsi. Kauneutta tai ei, se on taito joka ratkaisee. Lopeta itsesi sättiminen ja ole itsevarma :)

    • unelmat

      Näyttelijä on hyvä, kun hän uskaltaa olla ruma ja inhottava. Pistää itsensä likoon.
      Pitää kestää ihan sairasta kritiikkiä ja vittuilua juurikin asioista, joille et voi itse mitään. Viat pitää kääntää voitoiksi.

      muista myös, että parhaimmat näyttelijät monesti kertoo, mitä kaikkea tekivät ennen näyttelemistä, opiskeluaikana, jopa ensimmäisen leffaroolinsa jälkeen eivät uskaltaneet jättää tarjoilijanhommiaan... Eli kannattaa yrittää saada mahdollisimman paljon elämänkokemusta myös muilta aloilta, sillä pissisnäyttelijät ei ikävä kyllä kovin pitkälle pääse. Ei voi kaivautua roolihahmon nahkoihin, jos ei ole joko superhyvää mielikuvitusta, tai omaa kokemusta. Parhaimmillaan molempia

      Eli, tie tulee olemaan kivikkoinen, mutta hyvin mahdollinen :)
      Kannattaa hakea kaikkiin koulutuksiin (ja olla luovuttamatta vaikkei ekalla tai kolmennellakaan kerralla pääse, pienet piirit)
      Ja jos rahoitus onnistuu, niin ulkomaille. Eli nyt samalla kun haet kouluun, hae myös kesätöihin ja pistä jokainen irtoava penni säästöön, niillä rahoilla voit päästä opiskelemaan :)

    • meril1

      Ulkonäöllä ei ole väliä jos olet hyvä siinä mitä teet, mutta ennen kuin haet alalle on tärkeää että olet sinut oman peilikuvasi kanssa ja hyväksyt sen naamavärkkisi sellaisena kuin se on koska kritiikkiä ja kommenttia tulee aina ja se on kestettävä.

      Itse aloitan elokuva näytelijän opinnot syyskuussa 2014 ja kirjoitan aiheesta blogia:
      http://canadiaries.blogspot.fi/

    • Teatteriiinnnn

      Oletko jo harrastanut näyttelemistä teatterilavoilla?
      Siellä ei edes isommatkaan arvet näy ekallekaan riville,
      vaan ratkaisevaa on tapasi olla ja kantaa itsesi, kaunis puheäänesi, selkeä ääntämyksesi, rytmitajusi jne ratkaisevat. Näin tietysti myös elokuvanäyttelemisessä.

      Teatteriharrastus tekisi hyvää.

      Näyttelijä on erinomainen silloin, kun hän "unohtaa itsensä" ja on siis täysin vapaa ajattelemasta esimerkiksi omaa ulkonäköään (= työväline siinä, missä edellä mainitutkin asiat)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6063
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2556
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2063
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1817
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe