Ongelmia hormoonikorvaushoidosta

Aloitin Trisekvens-hoidon ja olen popsinu nyt 4 pakettia ja hikoilut kyllä loppuneet ja yöunet parantuneet, mutta tyhjennysvuoto on raju ja runsas ja turvotukset epämiellyttäviä. Kaikkein pahimmat on ne vuodot eli puolitoista viikkoa menee kurjasti niiden takia. Onko kokemusta, tasottuuko tällainen vuotelu. Kun kuukautiset on olleet pois puoli vuotta, niin ei kyllä huvita niiden kans pelata enään ja runsas vuoto ottaa kyllä jo hermoonkin. Mutta kun vuodotonta hoitoa ei saa ennen kuin kuukautiset on olleet pois vuoden. Vai siirtyiskö luontaistuotteisiin. Kuinka pian ne sitten vaikuttavat. Pahin oire on kyllä huonot ja pätkittäiset yöunet, kun aamulla pitäs töihinkin mennä ja hikoilut on myös aika runsaat. Onkohan luontaistuotteiden käyttäjillä turvotuksia tms. Jotain apua kuitenkin tarvitsen, kun oireet on aika rajut. Haluan parantaa kuitenkin elämänlaatua.
Kiitos jo etukäteen neuvoista.
21042
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Luontaistuotteista (Femisoija, Menofem) ei ole minulle ainakaan ollut mitään apua, oireet samat kuin sinulla, pahat unihäiriöt ja hikoilu. Seuraavaksi ajatelin mennä lääkäriltä hakemaan hormonikorvaushoioa, mutta alkoi taas epäilyttää, jos seuraksena on kuten sanoit, noin runsaat vuodot.Omat kuukautiset on olleet nyt (tällä kertaa) pois n. 3 kk, eikä niitä ole todellakaan ikävä ! Mutta unihöiriöt on jo sitä luokkaa (4 - 5 tuntia yössä ja sekin pätkittäistä), että en enää kauan jaksa, joku ratkaisu on löydyttävä.
Tsemppiä meille kaikille kärsiville !

Äänestä

Olen syönyt Trisekvensiä monta vuotta. En muista alkuvuosien vuodoista mitään erikoista, kun mieleen ovat jääneet vain positiiviset kokemukset elämästä ilman hikoilua, paremmasta mielialasta ja hermostumattomuudesta.

Nykyään vuotoni kestää kolme päivää, josta noin vuorokausi on sellainen, että tulee kuin saavista kaataen. Jos minulla on menoa ihmisten ilmoille, otan tietenkin ibuprofeiinia (Burana, Ibusal yms.), jolloin vuoto vähenee.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


tuuli kirjoitti:

Aloitin Trisekvens-hoidon ja olen popsinu nyt 4 pakettia ja hikoilut kyllä loppuneet ja yöunet parantuneet, mutta tyhjennysvuoto on raju ja runsas ja turvotukset epämiellyttäviä. Kaikkein pahimmat on ne vuodot eli puolitoista viikkoa menee kurjasti niiden takia. Onko kokemusta, tasottuuko tällainen vuotelu. Kun kuukautiset on olleet pois puoli vuotta, niin ei kyllä huvita niiden kans pelata enään ja runsas vuoto ottaa kyllä jo hermoonkin. Mutta kun vuodotonta hoitoa ei saa ennen kuin kuukautiset on olleet pois vuoden. Vai siirtyiskö luontaistuotteisiin. Kuinka pian ne sitten vaikuttavat. Pahin oire on kyllä huonot ja pätkittäiset yöunet, kun aamulla pitäs töihinkin mennä ja hikoilut on myös aika runsaat. Onkohan luontaistuotteiden käyttäjillä turvotuksia tms. Jotain apua kuitenkin tarvitsen, kun oireet on aika rajut. Haluan parantaa kuitenkin elämänlaatua.
Kiitos jo etukäteen neuvoista.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu