Onko Good Yearin Arctic Icet oikeasti hiljaiset renkaat? Esimerkiksi viimeksi joku TM kehui kuinka hiljaiset Nokian seiskat ovat. Kele..., ovatko ne kuuroja vai tukku setelitäkö kuulon pilasi? Harmittanut neljä talvea mokomilla ajaa. Eli mitkä ovat oikeasti hyvät ja hiljaiset nastarenkaat? Kasit eivät varmastikaan ole, kun niissä on nastoja älyttömästi.
Hiljaiset renkaat oikeasti?
24
4590
Vastaukset
- luuloja tietoja tai
Eiköhän ne testaajat osaa hommansa ja tietävät mitä julkaisevat melun osalta.
Vanhan mallisia renkaita ei kannata verrata uusimpiin, niissä on varmasti eroja.
Muutaman vuoden vanha hiljainen rengas voi olla uusiin verrattuna äänekkäin tai sitten ei. Uutta ja kulunuttakin on huono verrata.
Lue Vaikka TM:n testi, kyllä siellä kerrotaan mikä on hiljainen ja mikä ei.
Ei nastojen määrä melua kerro, varsinkin kun ne ovat erilaiset kuin muilla, eli kääntäen isommat ja harvemmat nastat voi olla huomattavasti äänekkäämmät.- osssss
Omakokemus kumho kw 22 ja continental winter viking 2 on hiljaisia kumeja.
- scandinavian style
Takavuosina sama lehti ilmoitti testissään että Nokian 5 on testin hiljaisin rengas. Kun muutkin ominaisuudet oli hyvät niin ostin ne, pitivät kyllä ääntä kiitettävästi. En oikein uskonutkaan siihen hiljaisuus väitteeseen, rengasliikkeessäkin sanoivat että nokialaiset aina vähän meluisampia kuin muut.
Seuraavana vuonna saman lehden testissä Nokian 5 olikin testin meluisin rengas, eli meluarvio palasi todellisuuteen.
Hiljaisina pidän esim. Michelinin ja Good Yearin nastarenkaita, siis verrattuna muihin.- Hplkl
Testeissä taidetaan mitätä pelkkä äänentaso. Korkea taajuinen ulvonta (=nokialainen) kuulostaaa korvaan kovemmalta kuin matalampitaajuinen humina vaikka db-mittari näyttäisi muuta.
- Continental
ContiSilentit on todennäköisesti hiljaiset renkaat. Tulee myyntiin ehkä 2014 tai 2015.
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/ihmevaahto-alentaa-rengasmelua- saas nährä
tuleekohan nastakumeihin, epäilen. ja toimiiko oikeasti?
- Conti
saas nährä kirjoitti:
tuleekohan nastakumeihin, epäilen. ja toimiiko oikeasti?
Kesärenkaina nuo silentit. Talvirenkaathan on pehmeää kumia joten tuskin ne paljon vaimennusta tarvitsee.
- Hkpl 7
Uudet Hkpl seiskat ovat hiljaiset. Ne suomessa tehdyt.
- molemmat löytyy
siis uudet Nokian 8:t ovat hiljaiset ja seiskat äänekkäät.
- Pettynyt ostaja
molemmat löytyy kirjoitti:
siis uudet Nokian 8:t ovat hiljaiset ja seiskat äänekkäät.
Hakkapeliitta 8 on todella äänekäs rengas. Sen ongelmista on kirjoitettu paljon.
- miksi kysellä moista
Järkevä kysyisi; mistä löytää pitävät ja ajettavuudeltaan huvät renkaat
Mitä väliä jos vähän meteliä, kun noi cvaan täyttyy!- osssss
Contin winter viking oli hiljainen malli 2.
Nastat vaan lähti eka talven jälkeen...
- apeksi
HKPL 7 oli kyllä TM:n 2012 testissä mainittu äänekkäiksi
- lohkaresepeliä
Ei Suomessa voi olla okeasti hiljaisia renkaita, koska nastajen kuluttamisen vuoksi pinnoittet joudutaan tekemään isoista sepelilohkareista ja kuukaudessa loputkin bitumit on rouhittu nastarenkailla pois sepelohkareitten väleistä. Jos joku haluaa testata rengasmelua niin menkööt tekemään sitä Keski- Eurooppan sileille teille.
- kumilla on väliä
Kyllä renkaiden melussa on eroja karheallakin pinnalla, dorka.
Kiveä on myös keski-eurooppalaisessakin asfaltissa, Suomessa vaan halutaan käyttää huonompaa ja halvempaa materiaalia. Tietotaito on hukassa ja kartellifirmat kusettaa hinnan lisäksi laadussa, tästähän on ollut juuri uutisiakin.¨
Karhea asfaltti on talven liukkailla hyvä asia, pärjää myös kitkoillakin jos niitä haluaa käyttää.
- huononeva tilanne
Olemme tottuneet kuluttamaan kovametallista valmistetuilla piikkipyörillä tiemme sorateiden tasolle. Ympäristöhaitat ovat suuret ja noin 1500 henkeä, eli noin 2% kansasta kuolee nastarenkaiden aiheuttamiin vakaviin sairauksiin. Tämä meno ei voi jatkua vaikka Nokian Renkaat jatkaisi massiivista lobbaustaan vieläkin kovemmin.
Suorissa liikenneonnettomuuksissa kuolee noin 350 henkeä vuosittain ja tämä on koko ajan vähenemässä, toisin kuin nastapölyn haitat ovat vasta aluillaan. Tämä siksi, koska nastapölylle alstituminen on vasta viime vuosina liikenteen kasvaessa alkanut ja on edelleen lisääntymässä.- Miksi vääristellä?
Höpö höpö. Nastat tuottaa n 3% ilman pienhiukkasista VTT:n tutkimuksen mukaan. Tuo 1500 on yhden tutkimuksen arvio huonon ilmanlaadun takia ennenaikaisesti menestyvien määrä. Suuri osa ilman pienhiukkasista tulee Suomeen maista, jossa ei nastoilla ajeta. Puunpolttaminen tuottaa merkittävästi enemmän pienhiukkasia kaupunkialueilla. Hiekoitus ja suolaus tuottaa suurimman osan liikenteen pölykuormasta ja pienhiukkasista osa tulee vanhoista dieselautoja.
Tuollainen asioiden vääristely ja suoranainen valehtelukin ei yhtään vakuuta ja kuun se tulee aina paljastumaankin näissä julkisissa keskusteluissa. - ile D-4D
Huvittaa, kun porukka ilmeisesti ihan tosissaan haikailee hiljaisen nastarenkaan perään.
Nyt pitäisi oikeasti keskustella ja suorittaa tutkimusta siitä, kuinka paljon maksaa päällysteen tuhoaminen kerran vuodessa ja kuinka paljon ihmisiä kuolee nastojen aiheuttamiin seurannaisvaikutuksiin, kuten keuhkosairauksiin.
Onko Liikenneturva viime aikoina taas suosittanut nastarenkaita turvallisimmiksi renkaiksi Suomen talvessa ja ollut huolissaan Keski-Euroopan kitkojen käyttäjistä? - Toinen Ile 4*4 tdi
ile D-4D kirjoitti:
Huvittaa, kun porukka ilmeisesti ihan tosissaan haikailee hiljaisen nastarenkaan perään.
Nyt pitäisi oikeasti keskustella ja suorittaa tutkimusta siitä, kuinka paljon maksaa päällysteen tuhoaminen kerran vuodessa ja kuinka paljon ihmisiä kuolee nastojen aiheuttamiin seurannaisvaikutuksiin, kuten keuhkosairauksiin.
Onko Liikenneturva viime aikoina taas suosittanut nastarenkaita turvallisimmiksi renkaiksi Suomen talvessa ja ollut huolissaan Keski-Euroopan kitkojen käyttäjistä?En tyytyisi tuossa kustannusten selvittämisessä vain yhden tekijän kustannusten laskentaa. Sitä paitsi se antaisi ihan väärän kuvan haittojen kustannuksista. Näin siis ellei tarkoitus ole joku muu kuin todellisten haittojen kustannusten laskeminen eikä vain nastarenkaiden haittojen kustannusten laskentaan unohtaen muut.
Jos tarkoitus on selvittää nastojen kieltämisen hyödyt ja haitat, niin mukaan tietysti pitää ottaa myös hyödyt ja niiden kustannushyödyt. Pelkkien haittojen selvittäminen on vasta korkeintaan puolet kokonaisuudesta eikä näin saada puolueetontaja uskottavaa tietoa. - osssss
Toinen Ile 4*4 tdi kirjoitti:
En tyytyisi tuossa kustannusten selvittämisessä vain yhden tekijän kustannusten laskentaa. Sitä paitsi se antaisi ihan väärän kuvan haittojen kustannuksista. Näin siis ellei tarkoitus ole joku muu kuin todellisten haittojen kustannusten laskeminen eikä vain nastarenkaiden haittojen kustannusten laskentaan unohtaen muut.
Jos tarkoitus on selvittää nastojen kieltämisen hyödyt ja haitat, niin mukaan tietysti pitää ottaa myös hyödyt ja niiden kustannushyödyt. Pelkkien haittojen selvittäminen on vasta korkeintaan puolet kokonaisuudesta eikä näin saada puolueetontaja uskottavaa tietoa.Soinin kansa tietää.
Kaikki autoilijat äänestämään ja vaalit pystyyn.
Annettais kokemus kertoa? - Mistä äänestettäisiin?
osssss kirjoitti:
Soinin kansa tietää.
Kaikki autoilijat äänestämään ja vaalit pystyyn.
Annettais kokemus kertoa?Mistä äänestettäisiin?
Suomessa on talvirengaspakkoa, jolloin kaikkien talviaikana henkilöautoilla on hankittava talvirenkaat. Nastat tai kitkat. Kukaan tai mikään ei pakota valitsemaan kitkoja tai nastoja, joten autoilijat äänestävät valinnallaan. Mitä parempaa erillinen äänestys toisi? - Tarkkaluku
määrä ihmismenetyksiä on 1501 ihmistä. Ja ihan vaan nastojen takia.
- Keinokesä.pois
Tarkkaluku kirjoitti:
määrä ihmismenetyksiä on 1501 ihmistä. Ja ihan vaan nastojen takia.
Suolaus ja hiekoitus lopetettava kitkarenkailla ajaville. Jatkuva teiden sulaminen ja jäätyminen rikkoo tiet. Reikiä ja halkeamia. Hiekoituksesta johtuen kitkarenkaista lentää kiviä tuulilaseihin. Hiekasta ja suolasta aiheutuu valtavat pölyhaitat. Kitkarenkailla ajaville jatkuvan kesäkelin tekeminen talvella maksaa vuosittain 1600 ihmishenkeä.
- Kiitos!!
Lopettakaa edes kesän ajaksi se teiden jyrsiminen sorateiksi, että korjaajat pääsevät tekemään osan tuhoistanne kuntoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin671576eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1481569En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1311282Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä651260- 421085
- 172948
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik100880Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60734Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja42667Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke155636