Vanhin peli jota pelaat säännöllisesti ja tosissasi

SVGA

Onko 90-luvulta mitään?

56

665

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ejyjhjdefhj

      En muista tuliko runescape vuonna 98, 99 vai 2000. Sitä pelailen aina välillä säännöllisesti. Viimeks meni päivittäin pelatessa melkein vuosi, mutta nyt on ollut yli vuoden tauko, etten ole yhtään pelannut. Varmaan taas kohta alkaa.

    • pelaaja ätmi

      Taskubiljardi

    • Tiirailee joskus

      Silmäpeli. Katselen joskus miehiä sillä silmällä. Silleen nätisti.
      Ja joskus vastaan katseeseen...vaikka hymyllä.

      :DD

      Mutta sydämillä ei saa pelata. Niitä pitää kohdella hellästi.

    • ätminkäinen

      Pelaan säännöllisesti ja tosissani 10 vuotta sitten julkaistua nettiroolipeliä, joka tosin on vasta viimeisten vuosien aikana tullut suositummaksi. Peliä kehitetään jatkuvasti ja isompia, pelimekaniikkaa muuttavia päivityksiä julkaistaan parikin vuodessa.

      • ätminkäinen

        Miten ihmeessä jaksat? Eikö se ole tylsää?


      • etyjeyjeyj

        Älä vaan kerro pelin nimeä. Jokuhan saattaa tunnistaa sinut


      • Pip Peli

        Mikä peli?


      • pillupoliisis

        Heeei homo romanne kerro pelin nimi


    • C 64

      Sex Games

    • 5+2

      Starcraft 1 ehdottomasti, 10/10 peli.

    • fddfvv

      Pasianssi

      • TunkainenPeräkammari

        Nyt pitää kyllä sanoa että jos pelaat pasianssia, oli sitten tietokoneella tai korteilla, niin et ansaisekkaan parisuhdetta.


      • mies_86__

        Repesin.


    • Vanhin peli, jonka pelaan säännöllisesti läpi lienee Dungeon Master, joka alunperin julkaistiin vuonna 1987, PC:lle tosin vasta 1991 tai 1992. Nethack ja Angband ovat jääneet vähän taka-alalle, mutta edelleen välillä niitäkin... niiden ensimmäiset versiot taitavat ajoittua myös 80-luvulle, ainakin jos otetaan niiden "esi-isät" mukaan laskuihin.

      90-luvun peleistä tulee mieleen lähinnä Doom, jota pelaan säännöllisesti.

      • roguelike

        Adom on hyvä.


    • Viisi pistettä

      No tietysti pip-peli. Se on ollut mukanani aina, ja pelaan sen kanssa USEIN.

      • Sama.

        Mä tosin joudun lainaa muiden pelejä.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Sama.

        Mä tosin joudun lainaa muiden pelejä.

        .. Ilman Lupaa ei sitten lainailla tai se on #MeToo.. Pitää kysyä kauniisti ja varmistaa joka vaiheessa, että on lupa jatkaa ja/tai edetä seuraavalle "tasolle".. ;P

        .. Wuulla on näemmä Kevättä.. Noh.. Siälä.. ;D


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Sama.

        Mä tosin joudun lainaa muiden pelejä.

        Dojojoinggggģg!


      • Dissident kirjoitti:

        Dojojoinggggģg!

        Jep..

        Ja sitten pimpparauta soimaan..

        Kylhän sä tiiät.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Jep..

        Ja sitten pimpparauta soimaan..

        Kylhän sä tiiät.

        Ding ding. Ja honk honk..

        Wubbaa!!!

        https://youtu.be/2O0k7e5ApFU

        Ja kuka oli sun rehtori???


    • Silloin tällöin tulee pelattua Tekken, Spyro ja Crash Bandicoot -pelejä 1990-luvulta.

      Oi niitä aikoja...

    • Nahlakh pitäisi kaivaa naftaliinista joku päivä. Aina välillä innostun sitä kokeilemaan ja hermostun kun en pääse puoliväliä pidemmälle.

      Captive on toinen ysärisuosikki.

    • Phantasmagoria

      Mies1985 olisi elementissään tässä ketjussa. We miss you.

    • Wanha kyynikko

      Ei ole kahden voittanutta, Civilization 2 ja Doom 2. Niitä pelailee vaikka kuinka pitkään!

      Jos tähän vielä sais lisätä jonkun pelin, niin se olisi Steel Panthers.

      Näitä pelejä kun pelailee, niin naisettomuudesta aiheutuva raskas kenttäv*tutus katoaa kuin itsestään atmosfääriin.....

      • Naisasialooseri.

        Doom 2 on klassikko ja samoin myös Mortal kombat


    • PihPohPuh

      Shakki. SVGA tarkoittaa Saatanan Vaarallinen Gambiitti Aloitus.

    • -Cody-

      Super Nintendon Final Fight ykköstä. Julkaistiin Japanissa muistaakseni jo 1989, Euroopassa vähän myöhemmin.

    • Vanhin peli jota pelaan säännöllisesti on vuoden 2004 "Total Club Manager 2005". Se on jalkapallomanageripeli, jota pelaan säännöllisesti ja tosissani. Ihanaa on siinä pelissä voittaa Rovaniemen Palloseuralla Mestarien liiga kolme kertaa peräkkäin. Hienoa on se, että Rovaniemellä pelaa maailman parhaita futaajia. Lähes 100 miljoonaa euroa maksoin pelissä Ronaldinhosta ja myös ranskalaisesta Henrystä. On kivaa italialainen Totti ja hollantilainen Nistelroy pelaavat myös Rovaniemellä! :)

      Ei ole pelejä 90-luvulta, sillä ei ole sen ikäisiä konsoleita minulla tai tietokoneita. 90-luvulla pelasin paljon kyllä Civilization II:ta. Seuraavan vuosikymmenen mielipeli mainitun manageripelin lisäksi oli Civilization III. 90-luvulle on liian pitkää aikaa.

      • Maailmanhistoria tämän civ2-pelaajan mukaan: ensin pronssi, sitten hautaus, kirjoitusmerkit, laki ja monarkia, jolloin vallankumous. Seuraavaksi raha ja kauppa. Marco Polon lähetystön avulla huijataan jossain pimeässä olevat kilpailijat jakamaan kaiken oleellisen. Seuraava oma keksintö voi olla filosofia ja siitä bonuksena monoteismi ja Sikstuksen kappeli valmiiksi saman tien. Tuon jälkeen onkin enää lähinnä välivaiheita ennen kuin Alfa Centauri on saavutettu.

        Aika hyvin muistin vanhoja asioita.


      • scrg kirjoitti:

        Maailmanhistoria tämän civ2-pelaajan mukaan: ensin pronssi, sitten hautaus, kirjoitusmerkit, laki ja monarkia, jolloin vallankumous. Seuraavaksi raha ja kauppa. Marco Polon lähetystön avulla huijataan jossain pimeässä olevat kilpailijat jakamaan kaiken oleellisen. Seuraava oma keksintö voi olla filosofia ja siitä bonuksena monoteismi ja Sikstuksen kappeli valmiiksi saman tien. Tuon jälkeen onkin enää lähinnä välivaiheita ennen kuin Alfa Centauri on saavutettu.

        Aika hyvin muistin vanhoja asioita.

        Kaikkein tärkein minusta oli pelissä kehittää mahdollisimman nopeasti "Republic" ja vaihtaa hallitusmuoto siihen. Tasavalta hallituksen korruptio väheni ja innovaatioita saavutti paljon nopeammin. Itse pelasin monesti Englannilla ja aloitin Brittein saarilla kaikkein vaikeimmalla vaikeustasolla "Deity". Sillä tasolla oli pakko kehittää ensimmäisenä "Hanging Gardens", jotta vaikeimman vaikeustason tyytymättömyys vähenisi. Sillä "Deity" tasolla bonusta oli se, että sai mukaan aina aluksi kaksi setteleriä, joilla sai perustettua kaksi kaupunkia. Brittein saarille sai hyviin paikkoihin maailman kartalla mahtumaan viisi kaupunkia. Oikeastaan minulla on vielä tallella sama peli, mutta enää ei ole tietokonetta, jolla voisi Civ2:ta pelata. Pelasin peliä vaikeimmalla vaikeustasolla ja kuudella vastustajalla lähes aina Englannilla. Keltit kyllä siirsin Ranskaan pois Irlannista ja Brittein saarilta. Se oli ainut huijaus - mitään muuta ei saanut pelissä huijata vaan nautinto oli pelata mahdollisimman vaikealla vaikeustasolla - ja voittaa jokseenkin aina! :)


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Kaikkein tärkein minusta oli pelissä kehittää mahdollisimman nopeasti "Republic" ja vaihtaa hallitusmuoto siihen. Tasavalta hallituksen korruptio väheni ja innovaatioita saavutti paljon nopeammin. Itse pelasin monesti Englannilla ja aloitin Brittein saarilla kaikkein vaikeimmalla vaikeustasolla "Deity". Sillä tasolla oli pakko kehittää ensimmäisenä "Hanging Gardens", jotta vaikeimman vaikeustason tyytymättömyys vähenisi. Sillä "Deity" tasolla bonusta oli se, että sai mukaan aina aluksi kaksi setteleriä, joilla sai perustettua kaksi kaupunkia. Brittein saarille sai hyviin paikkoihin maailman kartalla mahtumaan viisi kaupunkia. Oikeastaan minulla on vielä tallella sama peli, mutta enää ei ole tietokonetta, jolla voisi Civ2:ta pelata. Pelasin peliä vaikeimmalla vaikeustasolla ja kuudella vastustajalla lähes aina Englannilla. Keltit kyllä siirsin Ranskaan pois Irlannista ja Brittein saarilta. Se oli ainut huijaus - mitään muuta ei saanut pelissä huijata vaan nautinto oli pelata mahdollisimman vaikealla vaikeustasolla - ja voittaa jokseenkin aina! :)

        Siinähän yksi pelin hienous tosiaan on, että ei ole mitään yhtä oikeaa tapaa. Ensimmäisistä ihmeistä ei pysty rakentamaan kaikkia, mutta luultavasti juuri ne, joita eniten haluaa.

        Sen varhaisen Marco Polon idea oli, että juuri mitään ei sen jälkeen pitkään aikaan tarvinnut kehittää itse, vaan seurataan vain mitä kilpailijat kehittävät ja sitten sopivalla yhdistelmällä lahjontaa ja kiristystä vaihdetaan uusi teknologia joltain muulta civ:iltä vaihdettuun teknologiaan. Monarkiassa 1-2 sotilasosastoa pidetään kaupungissa eikä kaupunkien alkuvaiheessa tarvitse/anneta kasvaa vaan maksimoidaan tuotantoa väkimäärän kasvun sijaan. Hanging Gardens on tuossa strategiassa hyvä lisä, mutta Marco Polo välttämättömyys.


      • scrg kirjoitti:

        Siinähän yksi pelin hienous tosiaan on, että ei ole mitään yhtä oikeaa tapaa. Ensimmäisistä ihmeistä ei pysty rakentamaan kaikkia, mutta luultavasti juuri ne, joita eniten haluaa.

        Sen varhaisen Marco Polon idea oli, että juuri mitään ei sen jälkeen pitkään aikaan tarvinnut kehittää itse, vaan seurataan vain mitä kilpailijat kehittävät ja sitten sopivalla yhdistelmällä lahjontaa ja kiristystä vaihdetaan uusi teknologia joltain muulta civ:iltä vaihdettuun teknologiaan. Monarkiassa 1-2 sotilasosastoa pidetään kaupungissa eikä kaupunkien alkuvaiheessa tarvitse/anneta kasvaa vaan maksimoidaan tuotantoa väkimäärän kasvun sijaan. Hanging Gardens on tuossa strategiassa hyvä lisä, mutta Marco Polo välttämättömyys.

        Civ2:ssa "Marco Polo Embassy" ei ole välttämättömyys, sillä saa niihin muihin diplomaattiyhteyden muutenkin, vaikka ei samalla tavalla helpon kätevästi. Itse sain pikaisesti monesti vuonna 2450 BC siirytyn Republic-hallintomuodon myötä saa teknologisen etumatkan, että muut kulttuurit ei pysy yleensä mukana. Samoin käytännössä kaikki maailman ihmeet saa kehitettyä siihen Englannin kulttuurin, jolla aloitan. Monarkkiaa en käytä oikeastaan muuta kuin pakon edessä muissakaan Civilization versioissa, sillä Republic on parempi. Civ2 tietysti on vielä demokratia kaikkein paras. Kaikkein vaikeimmalla "deity" tasolla pelistä ei oikein tule mitään ellei ole keksinyt Hanging Gardensia. Se on välttämätön, ei Marco Polo Embassy. Ratkaisevaa kaikkein vaikeimmalla vaikeustasolla on kahdella settlerillä perustetut kaupungit, joilla pystyy melkein heti tekemään kaksi uutta kaupunkia lisää. Hyvä lähtö ja Republic -hallintomuoto noin 2450 BC - 1450 BC ja demokratia jotain noin 0 - 600 AD ratkaisee voiton kaikkein vaikeimmalla tasolla. Helpommilla tasoilla peli ei minua kiinnostanut.

        Minusta MP Embassy ei siis ole välttämätön. Itsellä tuli nyt himo etsi vanha kone, jolla voisi pelailla tuota Civ2:ta.


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Civ2:ssa "Marco Polo Embassy" ei ole välttämättömyys, sillä saa niihin muihin diplomaattiyhteyden muutenkin, vaikka ei samalla tavalla helpon kätevästi. Itse sain pikaisesti monesti vuonna 2450 BC siirytyn Republic-hallintomuodon myötä saa teknologisen etumatkan, että muut kulttuurit ei pysy yleensä mukana. Samoin käytännössä kaikki maailman ihmeet saa kehitettyä siihen Englannin kulttuurin, jolla aloitan. Monarkkiaa en käytä oikeastaan muuta kuin pakon edessä muissakaan Civilization versioissa, sillä Republic on parempi. Civ2 tietysti on vielä demokratia kaikkein paras. Kaikkein vaikeimmalla "deity" tasolla pelistä ei oikein tule mitään ellei ole keksinyt Hanging Gardensia. Se on välttämätön, ei Marco Polo Embassy. Ratkaisevaa kaikkein vaikeimmalla vaikeustasolla on kahdella settlerillä perustetut kaupungit, joilla pystyy melkein heti tekemään kaksi uutta kaupunkia lisää. Hyvä lähtö ja Republic -hallintomuoto noin 2450 BC - 1450 BC ja demokratia jotain noin 0 - 600 AD ratkaisee voiton kaikkein vaikeimmalla tasolla. Helpommilla tasoilla peli ei minua kiinnostanut.

        Minusta MP Embassy ei siis ole välttämätön. Itsellä tuli nyt himo etsi vanha kone, jolla voisi pelailla tuota Civ2:ta.

        Mä olen pelannut oikeastaan vain sillä vaikeimmalla tasolla. Yksi republicin riski on mielestäni siinä, että alussa puuttuu silloin tehokas puolustusase. Muut civit tuskin alussa on ongelma, mutta barbaarit hyökkäävät.

        Myöhemmistä ihmeistä pystyy rakentamaan halutessaan kaikki, mutta alussa ihmeet on suhteessa tuotantoon niin "kalliita", että on tehtävä valintoja. Kolossi on strategiassani toinen oleellinen, mutta sen hyöty tulee täysimääräisesti esiin vasta sitten demokratian aikana yhdessä Kopernikuksen, Shakeaspearen ja Newtonin kanssa,


      • scrg kirjoitti:

        Mä olen pelannut oikeastaan vain sillä vaikeimmalla tasolla. Yksi republicin riski on mielestäni siinä, että alussa puuttuu silloin tehokas puolustusase. Muut civit tuskin alussa on ongelma, mutta barbaarit hyökkäävät.

        Myöhemmistä ihmeistä pystyy rakentamaan halutessaan kaikki, mutta alussa ihmeet on suhteessa tuotantoon niin "kalliita", että on tehtävä valintoja. Kolossi on strategiassani toinen oleellinen, mutta sen hyöty tulee täysimääräisesti esiin vasta sitten demokratian aikana yhdessä Kopernikuksen, Shakeaspearen ja Newtonin kanssa,

        scrg: "Mä olen pelannut oikeastaan vain sillä vaikeimmalla tasolla. Yksi republicin riski on mielestäni siinä, että alussa puuttuu silloin tehokas puolustusase. Muut civit tuskin alussa on ongelma, mutta barbaarit hyökkäävät."

        Jos asuu Brittein saarilla niin barbarit eivät ole niin suuri ongelma. Sitä paitsi minulle barbaarit ovat monesti siunaus. Heidän hevosmiehensä sai muistaakseni saatua ostetuksi omaksi hevosjoukokseen 41 rahayksiköllä diplomaatilla. Oikeastaan minulla saattaa olla "hut" mökkien kohdalla käytössä kaksi diplomaattia. Jos tulee mökistä barbaarijoukkoja - niin se on monesti loistava juttu, sillä helposti saa 3-5 hevosmiestä omaan joukkoihinsa lahjomalla ne omaan palvelukseensa. Diplomaateilla voi estää myös muitten liikkumisen täyttämällä strategiset alueet diplomaateilla. Rauhan tilassa sinne vain voi siirtää omia joukkoja, mutta vastustajat eivät voi siirtää ruutuun tuhoamatta diplomaattia!

        Ainot syy melkein tappiooni se, että en saa rakennettu Hanging Gardensia alussa tai Vikingit/Saksalaiset hyökkäävät aivan aluksi Brittein saarille vallaten Lontoon. Jos näitä ei tapahtu niin voitto vaikeimmalla tasolla on jokseenkin varma - ja yleensä en jaksunut pelata pelejä loppuun, sillä voitto oli aina varma.

        Yhdessä asiassa kyllä huijaan - talletan alkutilanteen - ja katson missä kuusi muuta kilpailija sijaitsee. Jos Afrikan on vapaa niin suuntaan sinne, jos Amerikka on vapaana niin asutan sen. Aina on Etelä-Amerikka ja Australia vapaana, joten suuntaan sinne. Lisäksi asetuksissani on se, että kerran tuhottu vastustaja ei aloita missään uudelleen. Pelasin siis isolla maailmankartalla, koska se oli mielenkiintoisempaa kuin tietokoneen arpomassa maailmassa pelaaminen. Keltit siis oli siirretty pois nykyisestä Irlannista Ranskaan, sillä monesti tuli tiukkaa Brittein saarilla, kun siellä oli kaksi porukkaa. Muuten ei saa ottaa mitään uusiksi vaan jännitys pelissä on se, että voi tapahtua mitä tahansa. Kait voitin yli 90 prosenttia peleistä vaikeimmalla vaikeustasolla maailmankartalla. :) Lisäksi minulla taisi olla pelissä sääntö voimassa, että vain huts (mökeistä) saa tulla barbaareja. Niitä ei siis vaellut vapaasti minun säännöissäni. Säätin näin, sillä barbaarit ennen Great Wallia omaavat 200 prosenttisen taisteluedun sinun joukkoihisi nähden kaikkein vaikeimmalla vaikeustasolla. Minusta se on epäreilu sääntö.

        En siis pelaa kyseistä peliä enää. Enemmän kiinnostaa tutustua yhteen nuoreen naiseen. Jos loistavasti menee tämä tutustuminen - niin ehkä en ole enää sinkku! :) Oletko sinä sinkku vai pelejä pelaava nörtti?


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        scrg: "Mä olen pelannut oikeastaan vain sillä vaikeimmalla tasolla. Yksi republicin riski on mielestäni siinä, että alussa puuttuu silloin tehokas puolustusase. Muut civit tuskin alussa on ongelma, mutta barbaarit hyökkäävät."

        Jos asuu Brittein saarilla niin barbarit eivät ole niin suuri ongelma. Sitä paitsi minulle barbaarit ovat monesti siunaus. Heidän hevosmiehensä sai muistaakseni saatua ostetuksi omaksi hevosjoukokseen 41 rahayksiköllä diplomaatilla. Oikeastaan minulla saattaa olla "hut" mökkien kohdalla käytössä kaksi diplomaattia. Jos tulee mökistä barbaarijoukkoja - niin se on monesti loistava juttu, sillä helposti saa 3-5 hevosmiestä omaan joukkoihinsa lahjomalla ne omaan palvelukseensa. Diplomaateilla voi estää myös muitten liikkumisen täyttämällä strategiset alueet diplomaateilla. Rauhan tilassa sinne vain voi siirtää omia joukkoja, mutta vastustajat eivät voi siirtää ruutuun tuhoamatta diplomaattia!

        Ainot syy melkein tappiooni se, että en saa rakennettu Hanging Gardensia alussa tai Vikingit/Saksalaiset hyökkäävät aivan aluksi Brittein saarille vallaten Lontoon. Jos näitä ei tapahtu niin voitto vaikeimmalla tasolla on jokseenkin varma - ja yleensä en jaksunut pelata pelejä loppuun, sillä voitto oli aina varma.

        Yhdessä asiassa kyllä huijaan - talletan alkutilanteen - ja katson missä kuusi muuta kilpailija sijaitsee. Jos Afrikan on vapaa niin suuntaan sinne, jos Amerikka on vapaana niin asutan sen. Aina on Etelä-Amerikka ja Australia vapaana, joten suuntaan sinne. Lisäksi asetuksissani on se, että kerran tuhottu vastustaja ei aloita missään uudelleen. Pelasin siis isolla maailmankartalla, koska se oli mielenkiintoisempaa kuin tietokoneen arpomassa maailmassa pelaaminen. Keltit siis oli siirretty pois nykyisestä Irlannista Ranskaan, sillä monesti tuli tiukkaa Brittein saarilla, kun siellä oli kaksi porukkaa. Muuten ei saa ottaa mitään uusiksi vaan jännitys pelissä on se, että voi tapahtua mitä tahansa. Kait voitin yli 90 prosenttia peleistä vaikeimmalla vaikeustasolla maailmankartalla. :) Lisäksi minulla taisi olla pelissä sääntö voimassa, että vain huts (mökeistä) saa tulla barbaareja. Niitä ei siis vaellut vapaasti minun säännöissäni. Säätin näin, sillä barbaarit ennen Great Wallia omaavat 200 prosenttisen taisteluedun sinun joukkoihisi nähden kaikkein vaikeimmalla vaikeustasolla. Minusta se on epäreilu sääntö.

        En siis pelaa kyseistä peliä enää. Enemmän kiinnostaa tutustua yhteen nuoreen naiseen. Jos loistavasti menee tämä tutustuminen - niin ehkä en ole enää sinkku! :) Oletko sinä sinkku vai pelejä pelaava nörtti?

        En mä ole pelannut aikoihin. Olisihan se hyvä vaihtoehto palstailulle. Eläkepäivillä joutuu muuten sitten pelaamaan kaikki Civ3 - Civ6 pelit, tai jos joku osaa suositella parempia "turn based strategy"-genren pelejä.

        Tosiaan jos tietää olevansa yksin saarella, niin ei tarvitse alussa pelätä vastustajia. Mä tykkäsin aloittaa arvotulla kartalla, jolloin vastustajien sijainti tulee yllätyksenä.


      • scrg kirjoitti:

        En mä ole pelannut aikoihin. Olisihan se hyvä vaihtoehto palstailulle. Eläkepäivillä joutuu muuten sitten pelaamaan kaikki Civ3 - Civ6 pelit, tai jos joku osaa suositella parempia "turn based strategy"-genren pelejä.

        Tosiaan jos tietää olevansa yksin saarella, niin ei tarvitse alussa pelätä vastustajia. Mä tykkäsin aloittaa arvotulla kartalla, jolloin vastustajien sijainti tulee yllätyksenä.

        Minä suosittelen Civ3 Complete versiota, sillä se paljon edistyneempi kuin alkuperäinen. Muissakin Civilzation peleissä jotkut modit saattavat olla mielenkiintoisempi. Civ 4 saattaa olla modina mielenkiintoisempi ja samoin versio viisi. Kuudetta en kyllä tunne, mutta siinäkin jonkun tekemä modi voi olla mielenkiintoisempi kuin alkuperäinen peli?

        Itse olen pelannut kohta 12 vuotta lähes putkeen Total Club Manager 2005 peliä. Siinä pelaan eritasoisilla joukkueilla ja välillä ei mene hyvin. Tänään minulla oli itku tulla pelissä, sillä seitsemästä ensimmäisestä kauden pelistä Skotlannin toiseksi korkeimmalla sarjatasolla oli tuloksena 1 voitto, 5 tasapeliä ja 1 tappio. Masensi olla sarjataulukossa alle puolen tason. Skotlannin korkeimmalle sarjatasolle nousee vain yksi joukkue. Ensiksi olin kymmenen pistettä jäljessä tulevaa sarjanousijaa. Mutta sitten alkoi tulla voittoja. Nyt olen jäljessä enää 4 pistettä sarjakärkeä. Kovasti ponnistaen voitan joka ensimmäisellä tai toisella kaudella Skotlannin toiseksi korkeimman sarjatason. Valmennuskyvyilläni teen siitä vielä seurastani Skotlannin mestarin. Olen varma, että menestyn vielä Euroopan kentillä. Tavoite on olla Mestarien liigan voittaja, jos vain pystyn. Ensiksi on tietysti voitettava toisen korkein sarjataso, jossa on aluksi haastetta. Sen jälkeen on pärjättävä Skotlannin jättiläistä Glasgow Celticiä vastaan ja vähän myös Glasgow Rangersiä. Jos ne seurat voittaa mitään huijaamatta niin silloin on mahdollisuus pärjätä Euroopan tasolla. Olen voittanut suomalaisella Ropsilla kolme kertaa Mestarien liigan peräkkäin. Seuraavasta joukkueesta kykenen tekemään Mestarien liigan voittajan? Se vaatii todellista osaamista ja haastetta on. Rakastan yhden tai kahden kauden tappelusta Skotlannin kakkosliigan herruudesta ja sen jälkeem taistelusta Skotlannin herruudesta Celticiä vastaan. Joukkueeni on St Mirren F.C., jossa reservijoukkueessani pelaa MIksu Paatelainen. Edustusjoukkueeseni suomalainen ei mahdu, sillä ei ole riittävän hyvä. Reservissä hän pääsee kentälle.

        https://en.wikipedia.org/wiki/St_Mirren_F.C.

        Rakastan tätä jalkapallopeliä, jossa voi luoda jostain St Mirrenistä yhden maailman parhaimman seuran! :)


    • Kaverin kanssa pelataan toisinaan Crash Team Racingia joka on vuodelta 1999.

      On kyllä aikoinaan osattu tehdä hauska ja koukuttava peli. Yksinpeli tosin on aika tylsä ja helppo, mutta moninpelinä varsin hyvä :)

      • mies_86__

        Voisin kuvitella että CTR nelinpelinä olis isolla näytöllä aika kova. Siis ainakin viiskyt tuumaa tai enemmänkin. Miksei kuuskyt tuumaakin, voi vaikka ostaa osamaksulla niinkuin Timpalla on tapana tehdä :)))))))))))))))))


    • TäsVoisOllaJoitain

      Kaikenlaista... esmes: Resident Evil, Final Fantasy peli sarjat... tai sitten ihan perus shakkia. :)

    • Civilization IV:tä tulee hakattua.

    • pitkätukka-68

      13v tytön kanssa pelataan aina Unoa aamupuuron tai päivällisen lomassa.
      Ekan kerran taisin pelata sitä vuonna -81 kun se oli just tullu myyntiin Suomessa. Itse peli on 70-luvun alusta.

      Useimmiten häviän vaikka parhaani yritän.

      • Jälkipeli

        Nussitteko pelin jälkeen?


      • pitkätukka-68
        Jälkipeli kirjoitti:

        Nussitteko pelin jälkeen?

        Oliko kysymyksen tarkoitus olla olevinaan hauska tai jotain?


      • Testo-määään
        pitkätukka-68 kirjoitti:

        Oliko kysymyksen tarkoitus olla olevinaan hauska tai jotain?

        Kyllä minulla ainakin alkaa seisoa, jos olen samassa huoneessa teininaisen kanssa, eikä teininainen ole lihava. Mutta sinulla on ilmeisesti matalat testot, kun olet joku Juice-tukkainen neitihippi.


    • PeluriM1977

      Otin juuri vuoden 2001 originaali Xboxin käyttöön, koska löysin hyvän Logitechin langattoman ohjaimen siihen. Sillä on tullut pelattua loistavia RalliSport Challenge 1 & 2 peliä. Eka on vuodelta 2002. Lisäksi pelailen Star wars Knights Of The Old Republic peliä. Se on vuodelta 2003. Toki löytyy Doom 1 ja 2 90-luvulta, joita voi konsoleillakin nykyään pelailla.

      • pitkätukka-68

        Mulla jäi tietokonepelien pelailu Doom-kokeiluun silloin 90-luvun lopulla. En innostunut.

        Lauta- ja korttipelit on kyllä mulle aina ykkösiä, mut korttipelit tietokoneella on jotain tolkuttoman älytöntä. Voiko mikään olla masentavampaa kuin pasianssi koneella?


      • SoliterniuM1977___
        pitkätukka-68 kirjoitti:

        Mulla jäi tietokonepelien pelailu Doom-kokeiluun silloin 90-luvun lopulla. En innostunut.

        Lauta- ja korttipelit on kyllä mulle aina ykkösiä, mut korttipelit tietokoneella on jotain tolkuttoman älytöntä. Voiko mikään olla masentavampaa kuin pasianssi koneella?

        Joo, lautapelit edistävät sosiaalisuutta. Muutaman työkaverin kanssa noin kerran pari kuussa kokoonnutaan lautapeli-iltaan. Mukavaa vaihtelua tällaisen melkein totaalierakon arkeen ja vapaa-aikaan.


    • RT.S

      Pelaan edelleen peliä Starcraft 1 joka on vissiin vuodelta 1998. Mahtava peli.

    • Ehevehehee

      Pip-peli

    • siitä.pidän
      • DarkFear_ei_kirj

        Joo siinä sitä kun onkin opettavainen ja hieno peli! Pelin nimestä voi jo päätellä mikä siinä on ajatuksena:)))))))))

        Mä muuten olen rekkannut sinne oman hahmon. Jos joku haluaa mun kans pelata niin löydät mut nimellä UncleVirgin_79.


      • mansikkakakkua
        DarkFear_ei_kirj kirjoitti:

        Joo siinä sitä kun onkin opettavainen ja hieno peli! Pelin nimestä voi jo päätellä mikä siinä on ajatuksena:)))))))))

        Mä muuten olen rekkannut sinne oman hahmon. Jos joku haluaa mun kans pelata niin löydät mut nimellä UncleVirgin_79.

        Pelin ajatukena on saada darkkikselle tukka kasvamaan? Kuulostaa ihan mielenkiintoiselta.. haastavalta, vaan peleissähän kaikki on mahdollista.


    • Totuus-

      Pelaan netissä live pro snookeria. Oon siinä tosi hyvä ja mulla on jotain 1972 kpl turnaus voittoa ja 8714 muuta pelivoittoa. Oon varmaan suomen paras tai en ole törmännyt kenenkään jolla olisi paremmat tilastot

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      193
      3870
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      64
      2925
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2752
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      40
      2219
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      2027
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1667
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1625
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      24
      1578
    9. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1429
    10. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      187
      1331
    Aihe