Enduron rekisteröinti

jerry69

Olis TM 125cc Enduro ja haluaisin sen A1 kilpiin ja siinä on valmiina vilkkujen ja valojen paikat.

18

6806

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei onnaa

      jos se on enskapyörä niin sitä ei (todennäkösesti) ole hyväksytty tieliikenteeseen joten mahdotonta.

      • jerry69

        Kuulkaas poijaat ku sain ihan sähköpostia Puromotorilta (TM maahantuoja) sanoi, että onnistuu kun he lähettävät rekisteröinti paperit


    • jerry69

      Mutta esim nettimotossa on enduroja jotka on A1 kilvissä

      • Ei onnaa

        Laitahan linkkiä sellasesta pyörästä joka on alunperin tehty pelkästään radalle, ja jotenkin saatu kilpiin.


      • mr.papi
        Ei onnaa kirjoitti:

        Laitahan linkkiä sellasesta pyörästä joka on alunperin tehty pelkästään radalle, ja jotenkin saatu kilpiin.

        Siis väität että enduroita ei saa tieliikenteeseen...? Johan nettimoto on pullollaan KTM enskapiikkejä, jotka on valkokilpisiä. Samaten kaikki muutkin EXC saa tieliikenteeseen.


      • ei onnaa
        mr.papi kirjoitti:

        Siis väität että enduroita ei saa tieliikenteeseen...? Johan nettimoto on pullollaan KTM enskapiikkejä, jotka on valkokilpisiä. Samaten kaikki muutkin EXC saa tieliikenteeseen.

        luulin että tällä tarkoitettii ''oikeaa'' enskapyörää, millä ajetaan ihan oikeita endurokisoja. ei niitä ainakaan mun mielestäni saa kilpiin mitenkään, vai?


      • jerry69

      • mr.papi
        ei onnaa kirjoitti:

        luulin että tällä tarkoitettii ''oikeaa'' enskapyörää, millä ajetaan ihan oikeita endurokisoja. ei niitä ainakaan mun mielestäni saa kilpiin mitenkään, vai?

        Tuo KTM EXC on ihan oikea enska eikä alkuunkaan tielle tarkoitettu. Periaatteessa jokaisen pyörän saa rekisteröityä tieliikenteeseen, kunhan vaan tekee tarvittavat toimenpiteet. Hintaahan sellaiselle prosessille saattaa kertyä ihan kivasti, ei se ilmaista ole.


      • Ei onnaa
        mr.papi kirjoitti:

        Tuo KTM EXC on ihan oikea enska eikä alkuunkaan tielle tarkoitettu. Periaatteessa jokaisen pyörän saa rekisteröityä tieliikenteeseen, kunhan vaan tekee tarvittavat toimenpiteet. Hintaahan sellaiselle prosessille saattaa kertyä ihan kivasti, ei se ilmaista ole.

        http://www.nettimoto.com/honda/cr/1586870 Mutta entäs esim. Tällainen? Ei paikkoja vilkuille eikä valoille eikä oikeastaan mitään mitä tieliikenteeseen vaaditaan. Saakos tämmösenkin sitten rekisteröityä? Kysyn siis ihan tosissani kun rupesi asia kiinnostamaan.


      • mr.papi
        Ei onnaa kirjoitti:

        http://www.nettimoto.com/honda/cr/1586870 Mutta entäs esim. Tällainen? Ei paikkoja vilkuille eikä valoille eikä oikeastaan mitään mitä tieliikenteeseen vaaditaan. Saakos tämmösenkin sitten rekisteröityä? Kysyn siis ihan tosissani kun rupesi asia kiinnostamaan.

        Tuo CR on crossi eikä enduro. Enduroissa on yleensä jo mittari, etuvalo ja takavalo valmiina. Varmaan tuonkin saa kilpiin, jos asentaa valot, vilkut yms ja tekee päästömittaukset jne. Kalliiksi tulee varmastikkin.


      • supermotokingi
        mr.papi kirjoitti:

        Tuo CR on crossi eikä enduro. Enduroissa on yleensä jo mittari, etuvalo ja takavalo valmiina. Varmaan tuonkin saa kilpiin, jos asentaa valot, vilkut yms ja tekee päästömittaukset jne. Kalliiksi tulee varmastikkin.

        Voisiko joku sanoa, mitä eroa ylipäätänsä on crossissa ja endurossa, sekä lajina että moottoripyöränä? Ihan vain mielenkiinnosta kyselen ja olen miettinyt tätä asiaa.


      • mr.papi
        supermotokingi kirjoitti:

        Voisiko joku sanoa, mitä eroa ylipäätänsä on crossissa ja endurossa, sekä lajina että moottoripyöränä? Ihan vain mielenkiinnosta kyselen ja olen miettinyt tätä asiaa.

        Crossihan on käytännössä kovaa ajoa ja hyppyjä, enduro taasen radasta riippuen painottuu enemmän erilaisten hidasteiden/esteiden ylitykseen ja näin ollen on hieman hitaampaa ajoa.

        Pyörissä erot on lähinnä vaihteet ja välityssuhteet, jousitus ja valot. Crosseissa ei mitään valoja ole, mutta enduroista ne löytyy. Jousitus crossissa on tehty nopeampaan ajoon, kun taas endurossa hitaampaan eli pehmeämpi jousitus. Crossissa on myöskin yleensä vähemmän vaihteita ja pidempi välityssuhde, koska ajo on nopeampaa.


      • sm suoernoto
        mr.papi kirjoitti:

        Crossihan on käytännössä kovaa ajoa ja hyppyjä, enduro taasen radasta riippuen painottuu enemmän erilaisten hidasteiden/esteiden ylitykseen ja näin ollen on hieman hitaampaa ajoa.

        Pyörissä erot on lähinnä vaihteet ja välityssuhteet, jousitus ja valot. Crosseissa ei mitään valoja ole, mutta enduroista ne löytyy. Jousitus crossissa on tehty nopeampaan ajoon, kun taas endurossa hitaampaan eli pehmeämpi jousitus. Crossissa on myöskin yleensä vähemmän vaihteita ja pidempi välityssuhde, koska ajo on nopeampaa.

        Selvä, pystytkö vielä kertomaan, mitä eroa motocrossilla sitten on? :D ja mikä pyörä(t) sulla on papi tai on ollu?


      • 2984893190274839293848
        sm suoernoto kirjoitti:

        Selvä, pystytkö vielä kertomaan, mitä eroa motocrossilla sitten on? :D ja mikä pyörä(t) sulla on papi tai on ollu?

        Vitun papi vastaa ny saatana! :D


      • mr.papi
        2984893190274839293848 kirjoitti:

        Vitun papi vastaa ny saatana! :D

        No siis yleensähän crossilla tarkoitetaan motocrossia ja minäkin tarkoitin crossista puhuessani motocrossia. En ole ihan varma, mutta kait tuo pelkkä crossi on sitten jonkin sorttista polkupyörällä harrastettavaa pomppimista(?).

        Ja ittellähän on ollut pari 80cc, yks piikki ja nyt on 500cc nelari. Ihan harrasteajoa olen ajellut, eli kilpaa en ole ajanut missään vaiheessa.


    • Anonyymi

      Saako 250 sx laitettua exc 250 kilpiin, jos vaihtaa rungo? Meneekö läpi katsastuksestaa?

    • Anonyymi

      Voiko 250 sx laittaa 125exc/250exc runkoon ja rekisteröidä, menisikö läpi?

    • Anonyymi

      Onko mahdollista laittaa 250 sx 125exc/250 runkoon ja saada valkokilpiseksi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

      Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6975
    2. Pakko tulla tänne

      jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1249
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

      Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1052
    4. Yksi kysymys

      Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

      Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

      Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

      Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

      tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

      Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

      Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe