Eli kyse on varsin pitkästä ajanjaksosta. Olen ollut alakuloinen, aikaansaamaton ja tahtomattani yksinäinen (koko elämäni yksinäinen). En ole eläissäni syönyt mitään mieliala- tai masennuslääkkeitä. Haluan selvittää ajatukseni ilman niitä. Välillä on ollut unettomuutta, mutta koska olen saanut nukutuksi edes joskus, en ole välittänyt. Ruokahaluni on normaali, mutta makeaa menee suhteessa liikaa. Haluaisin elää terveellisemmin. Välillä yritänkin syödä paremmin ja liikkua riittävästi. Vain ystäviä on liian vähän, eivät kaipaa seuraani, joten siihen taas hyydyn. Painoni on normaalin ylärajoilla. Elämäni on enimmäkseen tylsää ja yksinäistä, mutta silti elämisen arvoista. Ystävien seuraa kun saisin, niin ei masentaisikaan, uskon.
Yksi tuttavani (ystäväni) hakeutui terapiaan ja alkoi käyttämään masennuslääkkeitä. Kävin auttamassa häntä kotitöissä, vaikka oma kotinikaan ei ole siisti. Autan mieluummin toista, kuin että vain tekisin itselleni. Kotonani vain lepään ja teen vasta kun on pakko. Tuttavani silmistä ja hidastuneesta olemuksesta näkyi, että hänellä on lääkitys päällä. Oli ollut unettomuutta, turvotusta ja huomattavaa lihomista. Kiitos lääkkeille? Lääke toi heikkoa unta. Sanoi, "Voisit saada apua lääkkeistä. Ne vievät suurimmat tunteet pois," Mutta kun en halua eroon tunteistani!
Toinen tuttavani on käyttänyt lääkkeitä jo kauan. Hänkin sinnittelee masennuksen ja unettomuuden kanssa. Hän luottaa lääkkeisiin, eikä edes usko, että voisi olla ilman. Sanoo olevansa riippuvainen niistä. "Kemiat sekaisin", sanoi ,eikä suositellut minulle.
Miten te toiset selviätte ja voitte? Hyvä, että edes joskus joku muistaa minuakin. Löydän syyn tehdä jotain kotona, jos tiedän, että saan vieraan. Se harmittaa, että toiset masentuneet eivät tunnu välittävän vieraistakaan. Onko näin?
Vuosikausia sinnittelyä
1
181
Vastaukset
- onhan meitä
Taidat olla vähän minunlaisiani kotitöiden suhteen. Minäkin voin autella ja siivoilla jollekin, mutta oma kotini on sekaisin. Siksi en pyydä vieraita ja jopa en mene avamaan jos oviello soi. Harvoin kyllä soi.
Tapailen ihmisiä kodin ulkopuoella. En osaa sanoa, onko minulla niitä ihan läheisiä ystäviä. Kuitenkin on ihmisiä, joita tapailemalla en koe olevani orpo tässä maailmassa. Usko Jumalaan on myös tukipilarini.
En kyllä suosittele lääkitystä jatkuvaan käyttöön. Ne muuttavat ihmisen persoonallisuuden.
Minua joskus rassaa tuo kotitöiden tekemättömyys, koska jos viitsisin hieman olla vähän ahkerampi, niin voisin elää vieläkin rikkaampaa elämää ja tuottaa läheisilleni iloa.
Olen jo iäkkäämpi henkilö. Jos kiinnostaa voit laittaa vaikka sähköpostiosoitteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam18912588Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa
Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu516636Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa
10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö1324907K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä
vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon854634Näin tyhmä vasemmistolainen on: "S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
kun siellä ei ole hihhuleita eikä persuja." Vain tyhmä eli heikkoälyinen vasemmistolainen voi tehdä noin lapsellisia ju674592Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen
Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos594130Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin
Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko754082Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt
viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta983852Kela maksoi etuuksia 17,3 mrd. eur, yritykset sai 10,6 mrd.
Tuohon päälle vietiin vielä palkansaajilta työeläkeloisille 27,5 miljardia euroa. Etenkin Suomen Sosialistiset Yrittäjä213821- 863544