Vuosikausia sinnittelyä

hauska

Eli kyse on varsin pitkästä ajanjaksosta. Olen ollut alakuloinen, aikaansaamaton ja tahtomattani yksinäinen (koko elämäni yksinäinen). En ole eläissäni syönyt mitään mieliala- tai masennuslääkkeitä. Haluan selvittää ajatukseni ilman niitä. Välillä on ollut unettomuutta, mutta koska olen saanut nukutuksi edes joskus, en ole välittänyt. Ruokahaluni on normaali, mutta makeaa menee suhteessa liikaa. Haluaisin elää terveellisemmin. Välillä yritänkin syödä paremmin ja liikkua riittävästi. Vain ystäviä on liian vähän, eivät kaipaa seuraani, joten siihen taas hyydyn. Painoni on normaalin ylärajoilla. Elämäni on enimmäkseen tylsää ja yksinäistä, mutta silti elämisen arvoista. Ystävien seuraa kun saisin, niin ei masentaisikaan, uskon.

Yksi tuttavani (ystäväni) hakeutui terapiaan ja alkoi käyttämään masennuslääkkeitä. Kävin auttamassa häntä kotitöissä, vaikka oma kotinikaan ei ole siisti. Autan mieluummin toista, kuin että vain tekisin itselleni. Kotonani vain lepään ja teen vasta kun on pakko. Tuttavani silmistä ja hidastuneesta olemuksesta näkyi, että hänellä on lääkitys päällä. Oli ollut unettomuutta, turvotusta ja huomattavaa lihomista. Kiitos lääkkeille? Lääke toi heikkoa unta. Sanoi, "Voisit saada apua lääkkeistä. Ne vievät suurimmat tunteet pois," Mutta kun en halua eroon tunteistani!

Toinen tuttavani on käyttänyt lääkkeitä jo kauan. Hänkin sinnittelee masennuksen ja unettomuuden kanssa. Hän luottaa lääkkeisiin, eikä edes usko, että voisi olla ilman. Sanoo olevansa riippuvainen niistä. "Kemiat sekaisin", sanoi ,eikä suositellut minulle.

Miten te toiset selviätte ja voitte? Hyvä, että edes joskus joku muistaa minuakin. Löydän syyn tehdä jotain kotona, jos tiedän, että saan vieraan. Se harmittaa, että toiset masentuneet eivät tunnu välittävän vieraistakaan. Onko näin?

1

163

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onhan meitä

Taidat olla vähän minunlaisiani kotitöiden suhteen. Minäkin voin autella ja siivoilla jollekin, mutta oma kotini on sekaisin. Siksi en pyydä vieraita ja jopa en mene avamaan jos oviello soi. Harvoin kyllä soi.
      Tapailen ihmisiä kodin ulkopuoella. En osaa sanoa, onko minulla niitä ihan läheisiä ystäviä. Kuitenkin on ihmisiä, joita tapailemalla en koe olevani orpo tässä maailmassa. Usko Jumalaan on myös tukipilarini.
      En kyllä suosittele lääkitystä jatkuvaan käyttöön. Ne muuttavat ihmisen persoonallisuuden.
      Minua joskus rassaa tuo kotitöiden tekemättömyys, koska jos viitsisin hieman olla vähän ahkerampi, niin voisin elää vieläkin rikkaampaa elämää ja tuottaa läheisilleni iloa.
      Olen jo iäkkäämpi henkilö. Jos kiinnostaa voit laittaa vaikka sähköpostiosoitteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      6768
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      197
      2500
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      100
      1928
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1507
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1059
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      980
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      949
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      77
      843
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      719
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      7
      708
    Aihe