Tarkoitus olisi ostaa uusi nettitikku Saunalahden liittymään ja Telefinlandin sivustolla on myytävänä 49 eurolla Huawei E3131 nettitikku. Jos tilaan tuon tikun Telefinlandilta niin toimiiko se Saunalahden liittymässä? Saunalahti itse ei myy vastaavaa mallia ja toisaalta kaupungissani Saunalahti toimii kohtuullisen hyvin ja sopimuskauttanikin jäljellä yli puoli vuotta. Entinen tikku E367 ei muodosta yhteyttä automaattisesti vaan se on luotava manuaalisesti aina buuttauksen jälkeen tai jos irroittaa tikun USB-asemasta. Siksi haluaisin tuon HiLink-tyyppisen E3131 mallin.
E3131-mokkula ja Saunalahti?
7
563
Vastaukset
Morjesta,
Jeps, siinä toimii muutkin SIM-kortit kuin vain Tele Finlandin. Mutta hei, tarkoitatko tätä --> http://bit.ly/1eGbfUy vai jotain muuta?
Huomioithan että tuossa tulee mukana myös Telen liittymä. Tikkua voi maksaa kk-erissa, tai kertamaksuna. Jos kertamaksuna niin se on 48eur, siihen tulee lisäksi liittymä ja sen kk-maksu.
Tämä tiedoksi, ettei tule yllätyksiä :)
Tero@SoneraPartio
www.sonera.fi/sonerapartio- kohta se pelaa.
" Entinen tikku E367 ei muodosta yhteyttä automaattisesti vaan se on luotava manuaalisesti aina buuttauksen jälkeen tai jos irroittaa tikun USB-asemasta. "
Ei se E3131 ihan itekseen nettiin mene, kyllä sekin täytyy "käynnistää" jos sen USB paikasta irroitat. Eikä tuon E367 kanssakaan tarvi mitään luoda, klikkaat vain että
"Yhdistä" ja siinä se on. Sama se on tuon E3131 kanssa.
Laita E367 asetukset kuntoon, et tarvi mitään uusia tikkuja.
Sitäpaitsi tuo E367 on jopa parempi. - huono juttu
Minulla myös käytössä E367 ja ongelma on siinä että se ei käynnisty automaattisesti vaikka olen laittanut nuo asetukset paikoilleen. Lisäksi järjestelmä kyselee tuon tuostakin pin-koodia vaikka sekin otettu "kännykällä pois".
Osaan toki valita kuvakkeesta yhteyden käynnistymisen mutta haluaisin että yhteys muodostuisi automaattisesti. Silloin voisin antaa tikun myös vanhemmilleni käyttöön. - näin
Laita sim kortin pin koodiksi 0000 niin ei pätki eikä ihmettele enään.
- kyl se lähtee
Onko laitettu "Käynnisty kun windows käynnistetään" ja "Yhdistä automaattisesti" jutut päälle? Vois myös kokeilla Windowsin omaa mobiiliyhteyttä, sen saa käynnistymään ilman mitään namikoiden painelua.
- Molineux
Linuxissa saa ainakin minkä tahansa nettitikun käynnistymään automaattisesti kun liittää seuraavan scriptin. Koodia (Ubuntu, Mint, Debian...) :
wget https://bugs.launchpad.net/ubuntu/ source/network-manager/ bug/848164/ attachment/3425965/ files/mm_monitor
sudo cp mm_monitor /etc/init.d/mm_monitor
sudo chmod x /etc/init.d/mm_monitor
sudo update-rc.d mm_monitor defaults
Sen jälkeen joko uudelleenkäynnistys tai jos ei viitsi sitä tehdä niin koodinpätkä:
sudo /etc/init.d/mm_monitor status
Yhteys käynnistyy sen jälkeen MILLÄ TAHANSA NETTITIKULLA AUTOMAATTISESTI. Ei tarvitse manuaalisesti toimia kuten Windows-puolella. - uuden tikun omistaja
Hajosi eilen vanha tikku. Ostin tänään Soneralta tuon E3131:sen 39 eurolla, sen sai prepaid aloituspaketin mukana tuohon hintaan, olisi muuten ollut varmaan kalliimpi. Hyvin toimii ja helppo käyttää.
Aikoinaan ruotslaiset "kiusasi" junayhtiötä ostamalla lippuja mutta ei sitten matkustaneetkaan. Minä tein vähän samatyyppisen "kiusan" Soneralle kun en aio käyttää sitä prepaid-korttia vaan pelkästään tikkua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1596997Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.334123Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.1152171- 621946
- 821456
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1961454Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll731091Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 20214986- 48979
Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa225957