E3131-mokkula ja Saunalahti?

E367:n tilalle

Tarkoitus olisi ostaa uusi nettitikku Saunalahden liittymään ja Telefinlandin sivustolla on myytävänä 49 eurolla Huawei E3131 nettitikku. Jos tilaan tuon tikun Telefinlandilta niin toimiiko se Saunalahden liittymässä? Saunalahti itse ei myy vastaavaa mallia ja toisaalta kaupungissani Saunalahti toimii kohtuullisen hyvin ja sopimuskauttanikin jäljellä yli puoli vuotta. Entinen tikku E367 ei muodosta yhteyttä automaattisesti vaan se on luotava manuaalisesti aina buuttauksen jälkeen tai jos irroittaa tikun USB-asemasta. Siksi haluaisin tuon HiLink-tyyppisen E3131 mallin.

7

563

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Morjesta,

Jeps, siinä toimii muutkin SIM-kortit kuin vain Tele Finlandin. Mutta hei, tarkoitatko tätä --> http://bit.ly/1eGbfUy vai jotain muuta?

Huomioithan että tuossa tulee mukana myös Telen liittymä. Tikkua voi maksaa kk-erissa, tai kertamaksuna. Jos kertamaksuna niin se on 48eur, siihen tulee lisäksi liittymä ja sen kk-maksu.

Tämä tiedoksi, ettei tule yllätyksiä :)

Tero@SoneraPartio
      www.sonera.fi/sonerapartio

• kohta se pelaa.

" Entinen tikku E367 ei muodosta yhteyttä automaattisesti vaan se on luotava manuaalisesti aina buuttauksen jälkeen tai jos irroittaa tikun USB-asemasta. "

Ei se E3131 ihan itekseen nettiin mene, kyllä sekin täytyy "käynnistää" jos sen USB paikasta irroitat. Eikä tuon E367 kanssakaan tarvi mitään luoda, klikkaat vain että
      "Yhdistä" ja siinä se on. Sama se on tuon E3131 kanssa.
      Laita E367 asetukset kuntoon, et tarvi mitään uusia tikkuja.
      Sitäpaitsi tuo E367 on jopa parempi.

• huono juttu

Minulla myös käytössä E367 ja ongelma on siinä että se ei käynnisty automaattisesti vaikka olen laittanut nuo asetukset paikoilleen. Lisäksi järjestelmä kyselee tuon tuostakin pin-koodia vaikka sekin otettu "kännykällä pois".

Osaan toki valita kuvakkeesta yhteyden käynnistymisen mutta haluaisin että yhteys muodostuisi automaattisesti. Silloin voisin antaa tikun myös vanhemmilleni käyttöön.

• näin

Laita sim kortin pin koodiksi 0000 niin ei pätki eikä ihmettele enään.

• kyl se lähtee

Onko laitettu "Käynnisty kun windows käynnistetään" ja "Yhdistä automaattisesti" jutut päälle? Vois myös kokeilla Windowsin omaa mobiiliyhteyttä, sen saa käynnistymään ilman mitään namikoiden painelua.

• Molineux

Linuxissa saa ainakin minkä tahansa nettitikun käynnistymään automaattisesti kun liittää seuraavan scriptin. Koodia (Ubuntu, Mint, Debian...) :

wget https://bugs.launchpad.net/ubuntu/ source/network-manager/ bug/848164/ attachment/3425965/ files/mm_monitor
      sudo cp mm_monitor /etc/init.d/mm_monitor
      sudo chmod x /etc/init.d/mm_monitor
      sudo update-rc.d mm_monitor defaults

Sen jälkeen joko uudelleenkäynnistys tai jos ei viitsi sitä tehdä niin koodinpätkä:

sudo /etc/init.d/mm_monitor status

Yhteys käynnistyy sen jälkeen MILLÄ TAHANSA NETTITIKULLA AUTOMAATTISESTI. Ei tarvitse manuaalisesti toimia kuten Windows-puolella.

• uuden tikun omistaja

Hajosi eilen vanha tikku. Ostin tänään Soneralta tuon E3131:sen 39 eurolla, sen sai prepaid aloituspaketin mukana tuohon hintaan, olisi muuten ollut varmaan kalliimpi. Hyvin toimii ja helppo käyttää.

Aikoinaan ruotslaiset "kiusasi" junayhtiötä ostamalla lippuja mutta ei sitten matkustaneetkaan. Minä tein vähän samatyyppisen "kiusan" Soneralle kun en aio käyttää sitä prepaid-korttia vaan pelkästään tikkua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Asianajaja Herman Ljungberg

Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä
      Maailman menoa
      159
      6997
    2. Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??

Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.
      Jyväskylä
      33
      4123
    3. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      115
      2171
    4. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      62
      1946
    5. Mikä on rakkain fantasiasi kaivatusta?

Ja kertoisitko sen hänelle?
      Ikävä
      82
      1456
    6. Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.

Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la
      Hybridi- ja sähköautot
      196
      1454
    7. Nainen, taidan inhota minua todella

tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll
      Ikävä
      73
      1091
    8. Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen

Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202
      Viihde ja kulttuuri
      14
      986
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi

vuoden 2025 aluksi?
      Ikävä
      48
      979
    10. Rattoisaa lauantai iltaa

Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa
      Ikävä
      225
      957
    Aihe