Tutkintotilaisuus

hupsista-

Jännittää..Olis kuukausi aikaa tehdä se ja nyt jo ressaa,jos en läpäse..Mulle on periaatteessa ihan sama minkä numeron saan (1-3),kunhan vaan läpi pääsen. En ole mikään hikke muutenkaan ja mulle saattaa iskeä paniikki(on lääke otettava varulta)
Miten muilla,onko mennyt hyvin?
Lähinnä haluan tietää keskiverto opiskelijoiden kokemuksia,en siis täysin hikkejä tällä hae.
P.S tämä on sitten eka näyttöni..........
Olen aikuisopiskelija 41v.

14

850

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eilääkettä

      Mitäs alaa opiskelet? Käytätkö aina jotain rauhoittavaa?! Olisiko aika kohdata asiat ilman lääkkeitä?
      Itse keskiverto-opiskelija ja hyvin meni oman alani näytöt!

    • hupsista-

      En käytä.

    • Hops peikko

      Siis joo! Ekana turhaan stressaat, ei ne rakettitiedettä ole, meinaan suunnitelmien teot eikä itse työ missä tehdään näytöt.

      Kuukausi aikaa, siis oletko aikuispuolen opiskelijana vai nuorisopuolen? Aikuisia on nääs kummassakin koulutusohjelmissa ja siten eroavat toisistaan, meinaan ohjelmat.

      Eli jos sulla näyttö 5 pvää eikä koko aikaa eli työssäoppisajan näyttö kuten nuorisopuolella, niin sinun täytyy tehdä näyttösunnitelma tuosta viidestä pvästä miten aiot osaamisesi näyttää eli siitä valitset vaikkapa kohdista 1 kriteerit ja täytät miten aiot toteuttaa. Näytöissä ei arvostella koko työssäoppimista vaan se näyttöviikko!

      Nuorisopuolella taas arvostellaan koko työssäoppimisjakson pituus. Joku voisi luulla että helpollapa sitä pääsee aikuispuolella kun vain 5 päivää tarvitsee peilata henkilökunnalle :) ... mutt näyttösuunnitelman teko ja itsearviointi vievät aikaa.

      Eli kerropa kumpaa koulutusohjelmaa toteutat niin kerron lisää :)

    • hupsista-

      Ens kuussa näyttö,jonka teen etänä ja esitän sen sitten koulussa.

      • Hops peikko

        Esitätkö vain arviointityöryhmälle vai koko luokalle? Onko kolmikantatyöryhmä kyseessä? Aivan uutta tuollainen näyttö jonka voi tehdä etänä! :O
        mutt maailma todennäköisesti muuttuu etkä ainakaan ole sotealalle ilmeisesti menossa.


    • hupsista-

      Kolmikanta.

      • Hops peikko

        Mahtavaa :D Ei muuta kuin rutkasti O-N--N-E--A kun etänä teet, ihan kuin me kaikki :D

        Muista hyvä itsearviointi, ihan ei riitää että yhdellä sanalla vastaa ja piste perään ;)


    • hupsista-

      Turha naureskella,kun et tiedä asiasta mitään. Monimuoto opiskelua nääs.

      • Hops peikko

        Hei vaan!!! Äläs nyt pultteja vedä tyhjästä! KAIKKI opiskelijat AIKUISPUOLELLA ovat monimuoto-opiskelijoita, joten etänähän ne näytöt tehdään :)
        Samoin kaikki hopsilaiset tekevät näytöt etänä.

        Kannattaa oikeesti ottaa ainakin huumoria mukaan sinne arviointikeskusteluun, sillä pääsee pitkälle! Ja jokaiselta sitä löytyy vaikka olis paniikissakin :)

        Rutkasti Onnea edelleen toivottelen!!!
        Ja se itsearviointi on todella tärkein, sillä pääset ainakin läpi, kunhan olet keksinyt sinne hyviä pointteja, sanoo se ohjaajasi/opettajasi tai kuka lieneekään mitä tahansa eli laita itsesi peliin kun teet arviointia :)

        Good luck :)


      • hohohh
        Hops peikko kirjoitti:

        Hei vaan!!! Äläs nyt pultteja vedä tyhjästä! KAIKKI opiskelijat AIKUISPUOLELLA ovat monimuoto-opiskelijoita, joten etänähän ne näytöt tehdään :)
        Samoin kaikki hopsilaiset tekevät näytöt etänä.

        Kannattaa oikeesti ottaa ainakin huumoria mukaan sinne arviointikeskusteluun, sillä pääsee pitkälle! Ja jokaiselta sitä löytyy vaikka olis paniikissakin :)

        Rutkasti Onnea edelleen toivottelen!!!
        Ja se itsearviointi on todella tärkein, sillä pääset ainakin läpi, kunhan olet keksinyt sinne hyviä pointteja, sanoo se ohjaajasi/opettajasi tai kuka lieneekään mitä tahansa eli laita itsesi peliin kun teet arviointia :)

        Good luck :)

        KAIKKI opiskelijat AIKUISPUOLELLA ovat monimuoto-opiskelijoita, joten etänähän ne näytöt tehdään :)

        Siis itse olin aikuisopiskelija ja todellakaan näyttöjä ei tehty etänä..
        mistähän alasta nyt mahtaa olla kysymys?

        Muutama tuttava opiskelee monimuotona ja siellä ei ole näyttöjä laisinkaan. Tekevät tenttejä ja opinnäytetyön lopuksi.


      • Hops peikko
        hohohh kirjoitti:

        KAIKKI opiskelijat AIKUISPUOLELLA ovat monimuoto-opiskelijoita, joten etänähän ne näytöt tehdään :)

        Siis itse olin aikuisopiskelija ja todellakaan näyttöjä ei tehty etänä..
        mistähän alasta nyt mahtaa olla kysymys?

        Muutama tuttava opiskelee monimuotona ja siellä ei ole näyttöjä laisinkaan. Tekevät tenttejä ja opinnäytetyön lopuksi.

        Hei vaan!

        Vanhoissa koulutusohjelmissa tehdään opinnäytetyöt vielä ainakin sotealalla mutta 2010 muuttuivat kriteerit siten että kaikki 2010 jälkeen aloittaneet eivät enää tee opinnäytetyötä vaan koulutusohjelmaan on lisätty valinnainen osuus joka on 10 opintoviikon mittainen ja siihen tulee myös näyttö.

        Näytöt etänä tarkoitan omalta osaltani että en tee sitä koulutuksessa vaan työpaikalla :) En tiedä tarkoittaako aloittaja tätä vaan aivan muuta mutta sotealalla menetellään näin. Ja kun kyseessä kolmikanta niin ohjaajahan on "selän takana" koko ajan näyttöä tehdessä :)

        Arviointikeskustelutkin käydään työpaikalla mutta jos ei saada yhteistä säveltä keskusteluaikaan niin silloin mennään työpaikan edustajien kans koulutuksen tiloihin arvioimaan suoritettua näyttöä.


      • öppise
        Hops peikko kirjoitti:

        Hei vaan!

        Vanhoissa koulutusohjelmissa tehdään opinnäytetyöt vielä ainakin sotealalla mutta 2010 muuttuivat kriteerit siten että kaikki 2010 jälkeen aloittaneet eivät enää tee opinnäytetyötä vaan koulutusohjelmaan on lisätty valinnainen osuus joka on 10 opintoviikon mittainen ja siihen tulee myös näyttö.

        Näytöt etänä tarkoitan omalta osaltani että en tee sitä koulutuksessa vaan työpaikalla :) En tiedä tarkoittaako aloittaja tätä vaan aivan muuta mutta sotealalla menetellään näin. Ja kun kyseessä kolmikanta niin ohjaajahan on "selän takana" koko ajan näyttöä tehdessä :)

        Arviointikeskustelutkin käydään työpaikalla mutta jos ei saada yhteistä säveltä keskusteluaikaan niin silloin mennään työpaikan edustajien kans koulutuksen tiloihin arvioimaan suoritettua näyttöä.

        No niin, näyttö annetaan tietenki työpaikalla, missäs muualla? Koulutukseenhan se kuuluu.
        itseasiassa koko NÄYTÖN ajan opiskelijaa valvoo näytön vastaanottaja ja ohjaajat ovat työssäoppimis ajan opiskelijan kanssa.
        Esim jatko-opiskeluna sh:ksi työnohella, ei ole näyttöjä..
        Uuden opsin mukaan näyttöjä on viisi ja niistä viimeisin valinnainen suuntautuminen.


      • Hops peikko
        öppise kirjoitti:

        No niin, näyttö annetaan tietenki työpaikalla, missäs muualla? Koulutukseenhan se kuuluu.
        itseasiassa koko NÄYTÖN ajan opiskelijaa valvoo näytön vastaanottaja ja ohjaajat ovat työssäoppimis ajan opiskelijan kanssa.
        Esim jatko-opiskeluna sh:ksi työnohella, ei ole näyttöjä..
        Uuden opsin mukaan näyttöjä on viisi ja niistä viimeisin valinnainen suuntautuminen.

        Jeees, näin tehdään! Siis työpaikalla, tarkoitin tuossa aiemmassa viestissä kun sanoin että ei koulutuksessa, niin fyysisesti ei koulutuksen tiloissa vaan siellä työpaikalla.
        Työssäoppimista kuitenkaan ei kaikilta vaadita, jos on pätevyys kyseiselle alalle muulla keinoin hankittu, mutta näytöt tulee suorittaa ja valvonnan alla tietty.

        Arviointikeskustelu on sitten se mikä ratkaisee koko hutun keiton eli panostakaa siihen kanssa. Kuulemma osa opiskelijoista tulee ilman omaa itsearviointia arviointitilaisuuteen ja siten moni opettaja kuulemma hylännyt koko arviointilaisuuden eli uusi aika pitänyt varata joka vie todella paljon resursseja kaikilta osapuolilta. Itsearviointi pitää olla kirjallisena.


    • Titii

      Ristiriitaista tuo kirjoittelu.."jos pätevyys alalle muulla keinoin hankittu.." ei silloin vissiin mitään uutta opiskelua tarvitse...pätevyyttä ei voi saada, kuin opiskelemalla!
      Olkaas nyt tarkkoja mitä kirjoitatte, ettei ihan sekaisin mene uudet opiskelijat

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10682
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3033
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2849
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2137
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1709
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1656
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1478
    Aihe